יום חמישי, 18.04.2024 שעה 21:45

פונטי: יעל ארד ראויה לוועד האולימפי ואתמוך בה

יו"ר איגוד הג'ודו בראיון ל-ONE: "טוקיו תבוטל? פספוס", "פליקר לא יחזור עד שלא יבריא לגמרי", "אשאר עוד שנים", "ג'רבי הרוויחה יותר מאסי בוזגלו"

|
משה פונטי (רדאד ג'בארה)
משה פונטי (רדאד ג'בארה)

הם היו בדרך למחנה אימונים ביפן, עוד רגע על מדרגות המטוס. ואז התחיל הבלגן. הטלפון שלו צלצל ועל הקו היו הפקידים ממשרד הבריאות שאמרו לו: "אתם יכולים לנסוע, רק קח בחשבון שכל מי שחוזר צריך להיכנס לבידוד". הספורטאים שלו המשיכו להתכונן לטיסה, אבל בחלוף כמה ימים הוא דיבר עם פרופ' איתמר גרוטו שעדכן: "תקשיב, יש בעיה. אנחנו לא מכניסים אנשים שחוזרים ממדינות שהקורונה משתוללת בהן, זה סיכון גדול מידי. יש מדינות שהן נקיות, תיסעו דרכן, תהיו שם שבועיים ואם הכל יהיה בסדר זה ייחשב כבידור ותוכלו לחזור לארץ". הוא הבין את המסר, החליף כרטיסים לטיסות דרך גרמניה ומוסקבה, שם תכנן מחנה אימון נוסף של שבועיים, והמשיך כרגיל.

אלא שנורות האזהרה המשיכו לדלוק בזו אחר זו. ואז, בשעת לילה מאוחרת, בזמן שכולם שוקלים מה לעשות ואם זה לא מסוכן מידי לטוס, היפנים שלחו מכתב: "אנחנו סוגרים את המדינה. מצטערים, אין כניסה". ברגע הזה הבין משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו, שהווירוס הזה הוא צרה הרבה יותר גדולה ממה שתיאר לעצמו קודם לכן. מאז ועד היום, המגיפה סגרה את השמיים, הובילה לדחיית המשחקים האולימפיים בטוקיו שהיו אמורים להיות בשיאם ממש בימים אלה, וחדרה אפילו לתוך הנבחרות שלו עם שלושה ג'ודאים שנמצאו חיוביים לנגיף אחרי ששהו במחנה אימונים בצפון הארץ.

פונטי ומאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה (עמית שיסל)פונטי ומאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה (עמית שיסל)

בדרך כלל הכל מחושב קדימה בנבחרות הג'ודו, אבל הפעם נגיף הקורונה תפס אותם לא מוכנים. ולמרות הכל, משה פונטי מאמין שצריך להמשיך להתאמן, שאפשר לחזור להתחרות כבר בעוד כחודש וחצי בקרואטיה, ובעיקר הוא בונה על זה שאולימפיאדת טוקיו תתקיים כמתוכנן בקיץ הבא. עד אז, יו"ר איגוד הג'ודו מדבר בראיון מיוחד ל-ONE על המצב בנבחרות שלו, הקורונה, התוכניות לעתיד, הפוליטיקה של הספורט הישראלי, יעל ארד וכמובן גם על ירדן ג'רבי שכובשת את המסך.

“אוי ואבוי אם אראה ספורטאי שלי במסיבה”

"אני מאמין שבהזדמנות הראשונה שתהיה לנו, אנחנו נעלה על טיסה לתחרות", אומר פונטי כשהוא מתחיל לדבר על המצב, ולפתע מתקבלת אצלו ההודעה ממשרד הספורט על כך ששר הבריאות מסכים לאשר יציאה לתחרויות בחו"ל במתווה מיוחד גם עבור הספורטאים האולימפיים. אומנם זה נושא שעדיין נמצא בחוסר ודאות, אבל הוא מרוצה לפחות מההתקדמות.

כל המצב הזה של הקורונה לא מדאיג אותך?
"גם אם תגיד לי לנסוע עכשיו ליפן או לברזיל, אני נוסע. הקרואטים עושים תחרות בספטמבר והודיעו שאם יירשמו אליה נציגים לפחות מ-15 מדינות היא תתקיים. הספורטאים שלנו צריכים לצאת ולהתחרות. אם נוכל לצאת מהארץ ויקבלו אותנו, נצא. ואני מאמין שיקבלו אותנו, למרות שאנחנו מדינה אדומה. הנה, אפילו נבחרת ברזיל נסעה לפורטוגל למחנה אימונים והכל בסדר".

נבחרת הג'ודו לגברים, תחזור לטוס בקרוב? (איגוד הג'ודו)נבחרת הג'ודו לגברים, תחזור לטוס בקרוב? (איגוד הג'ודו)

איך אתה בלי הספורט?
"זה חסר לי מאוד. חסרה לי ההתרגשות והאדרנלין. כשאתה זוכה בתחרות אתה מאושר, כשאתה מפסיד זה כואב ואתה מבואס, ויש עניין. אנחנו חיים בסוג של מישור עכשיו ולי זה קשה. האימונים שלנו מתנהלים רק כדי להחזיק את כולם למעלה למקרה שהכול יחזור פתאום, אבל כולם בירידת מתח וכל התוכניות נעצרו. כל מה שאתה רוצה לעשות הוא בלתי אפשרי כי ישר עוצרים אותך. רצינו מחנה בחו"ל? עצרו אותנו. רצינו לעשות תחרות לישראלים בארץ? גם זה בלתי אפשרי, כי איך תנהל תחרות עם מגבלה שאומרת שרק עד 20 איש יכולים להיות באולם? אני לא יכול לבצע כלום".

מתי באמת הבנת שיש בעיה עם הקורונה? כי בהתחלה ניסיתם להמשיך כאילו הכל כרגיל בזמן שהעולם נכנס לסחרור.
"כשזה פגע באיטליה, בספרד ובצרפת, הבנתי שיש פה משהו אחר. מה גם שאתה לא יכול לעשות אולימפיאדה בלי המדינות האלה. היו חייבים לדחות את האולימפיאדה בשנה, לטפל בזה ולהתקדם. זה היה הכי חכם".

כשנשארתם בארץ ניסיתם לשבור שגרה ולקחתם את נבחרת הגברים למחנה אימונים בצפון. חשבת שהם עלולים לחזור חולים בקורונה?
"לא כולם היו חולים והם לא יצאו חולים. היה לנו רק ספורטאי אחד שאמר שהוא חולה, אז קודם כל בודדנו אותו בחדר לבד ואחר כך שלחנו אותו הביתה. הבעיה הייתה שיומיים לפני כן, המזגן בחדר של טל פליקר ועוד ספורטאי אחר התקלקל ואי אפשר היה לישון שם, אז הם עברו לחדר של הספורטאי הזה שאחר כך הפך לחולה. אם שניהם לא היו בחדר שלו? טל לא היה נדבק, אבל אתה לא יודע מי חולה באמת באותו הרגע עד שזה לא מתפרץ עם כל התסמינים של הקורונה".

טל פליקר. נדבק בווירוס (חגי מיכאלי)טל פליקר. נדבק בווירוס (חגי מיכאלי)

ראש המועצה האזורית עמק הירדן אמר שהיה להם חתיכת בלגן בגלל המקרה הזה.
"חבל שהוא לא דיבר איתי לפני כן, כי לא עשינו שום דבר שהוא לא בסדר. נכון שהספורטאים שלנו הצטלמו עם ילדים, אבל האנשים המקומיים הביאו אותם וביקשו להצטלם, אז רצינו לעשות להם קצת כיף. בשטח אמרו דברים אחרים ממה שאמר ראש המועצה, ואני לא כועס עליו, אבל אי אפשר לבוא אלינו בטענות אחרי שעבדנו לפי הפרוטוקולים של משרד הבריאות. ברגע שהיה לנו מישהו שלא הרגיש טוב, ישר בודדנו אותו ושלחנו אותו הביתה ומשם לבדיקות. ברגע שנודע לנו אחרי כמה ימים שהוא גם חיובי לקורונה, הכנסתי את כולם לבידוד והודענו על זה לכל המקומות שהיינו בהם, כמו שצריך לעשות".

מה עובר לך בראש כשאתה שומע כמה ימים אחר כך שטל פליקר נדבק וששגיא מוקי היה עם חום?
"שמע, זה קשה, אבל מצד שני ידעתי שיש לנו מספיק זמן להתגבר על העניין הזה. אמרתי לעצמי שאם מישהו נדבק, עדיף שזה יקרה עכשיו כי יש זמן עד שנחזור לתחרויות ועד שתגיע האולימפיאדה. ברור שהמצב של טל הדאיג אותי מאוד, אבל אם שגיא נדבק? ידעתי שמבחינת התקשורת זו תהיה בעיה כי זה הד רציני מאוד בגלל שהוא אלוף העולם. חשבתי כל הזמן מה עושים איתם ופעלנו כמה שיותר מהר. עצרנו את הפעילות, הכנסנו את כל הספורטאים לבידוד, שלחנו את כולם להיבדק והודענו שגם אם מישהו יוצא שלילי והוא מרגיש טוב, הוא נשאר בבידוד לשבועיים בכל מקרה. גם אני הלכתי לבדיקה כי הייתי שם בביקור קצר והייתי מודאג מזה שאדביק אחרים".

אלוף העולם שגיא מוקי. חום גופו עלה אבל יצא שלילי בבדיקה (חגי מיכאלי)אלוף העולם שגיא מוקי. חום גופו עלה אבל יצא שלילי בבדיקה (חגי מיכאלי)

תרשה לספורטאים שלך להסתובב ברחוב או במסיבות?
"אוי ואבוי אם אני אראה מישהו מהם במסיבה. אני לא נכנס לפייסבוק, אבל מישהו כבר שלח לי תמונה של ספורטאי במסיבה ומאוד התעצבנתי. כבר למחרת הגעתי לאימון ובאתי לגשת אליו כדי לדבר איתו על זה, אבל רגע לפני עצרו אותי ואמרו לי 'פונטי, זה צולם לפני כמה חודשים'. נרגעתי, אבל אחרי מה שקרה לנו, אם אני אראה מישהו מצולם במסיבה או במקום אחר שהוא לא בבית או באימון, לא אעבור על זה לסדר היום. זה לא יקרה".

איך מחזירים את טל פליקר לנבחרת אחרי שנדבק?
"קודם כל, טל פליקר שוחרר מבידוד כשהוא עדיין חיובי לקורונה, אבל זה בהתאם להוראות החדשות של משרד הבריאות. הוא יחזור לנבחרת רק אחרי שיהיה שלילי לקורונה ואחרי שיעבור בדיקות גופניות כדי לבדוק את הלב, הריאות והכל. לא יודעים הרבה על הווירוס הזה ואני לא יודע מה יכול לקרות אחרי שנדבקים בו, במיוחד כשהאימונים שלנו מגיעים לעצימות גבוהה. אנחנו נעשה מקדם ביטחון ועד שהוא לא יהיה בריא לגמרי הוא לא יחזור".

“הייתי רוצה שיהיו רק ג’ודאים בוועד האולימפי”

פונטי, 63, הוא דמות שקשה להתעלם ממנה. לא לכולם הוא עובר חלק בגרון. "מהרגע שנולדתי אני בלתי נשלט", הוא מודה בצחוק, אבל עם ההישגים וההצלחות שהביא קשה להתווכח. "הספורט הציל אותי. בגיל 15 לא רציתי ללמוד ולא כלום, הפכתי את העולם, ובסוף הספורט הפך אותי לאדם טוב יותר ממה שהייתי. כספורטאי, כמאמן וכיו"ר אתה יודע מה נכון ומה לא נכון, אבל לא פעם עשיתי דברים אחרת ממה שמקובל ולמזלי הצלחתי. למדתי להבין מי רוצה בעדי ומי לא, עוד כשהייתי ספורטאי, ופעלתי רק לפי מה שאני מאמין בו. הג'ודו זו האהבה שלי וזה החיים שלי".

פונטי עם פיטר פלצ'יק. אוהבים מדליות (נעם מורנו)פונטי עם פיטר פלצ'יק. אוהבים מדליות (נעם מורנו)

כשפרש, הלך לעשות לביתו, הקים עסקים מצליחים ורק לאחר מכן חזר לאמן ולנהל את הענף הישראלי, אבל לא מזמן הוא נאלץ לסגור את גני הילדים שהיו מקור הפרנסה העיקרי שלו. "המצב לא מזהיר מבחינה כלכלית, אבל זה בכל המדינה ככה", הוא טוען. ובכל זאת, פונטי עדיין נשאר בסביבה גם כשהחששות הולכים וגוברים מהקיצוצים שעלולים לפגוע בספורט הישראלי בתקציב המדינה הבא.

"כרגע אנחנו חיים לפי התקציבים שהיו לנו לפני שנתיים. למה צריך לקצץ מהספורט? שיורידו ממשרדי הממשלה האחרים שמקבלים עשרות מיליארדים מהמדינה. אם אני יושב באוצר, אני לא מוריד שקל מתקציב הספורט כי ספורט זה חינוך, זה ערכים, זה בריאות. המדינה לא רואה את זה ככה, אבל היא חייבת להבין שילד שעושה ספורט עולה למדינה פחות כסף אחר כך, כי הוא יגיע פחות לקופת חולים ולבית חולים, והוא יחסוך כסף למדינה בעתיד. לצערי, המדינה לא חושבת על זה".

יש לך דווקא קשרים טובים עם כמה שרים בממשלה, לא?
"מירי רגב הביאה כסף ואני מאמין שחילי טרופר גם יביא כסף. הוא איש ערכי מאוד ולדעתי גם איש של עשייה ולא של דיבורים. בפגישה אחת הוא פתר לי בעיה שאני מנסה לפתור שנתיים".

"אסור לקצץ בספורט". פונטי עם בנימין נתניהו ומירי רגב (אורן בן חקון)"אסור לקצץ בספורט". פונטי עם בנימין נתניהו ומירי רגב (אורן בן חקון)

להיות יו"ר איגוד זה חתיכת עול במשבר הנוכחי?
"ברור שזה קשה. אבל מה? נברח?"

בוא נדבר על הפוליטיקה של הספורט. יש רחשים סביבך בתקופה האחרונה.
"אני לא מתעסק בפוליטיקה של הספורט".

זה מצחיק כי אמרו שאתה רוצה להיות יו"ר איגוד הכדורעף ואמרו שתרוץ בבחירות לראשות הוועד האולימפי. כמה אמת יש בזה?
"מי אמר? אני אמרתי לאנשים בכדורעף 'אם אתם רוצים שאני אהיה, תבואו ותגידו, ואם אני אראה שזה באמת נכון ומתאים אז אולי זה יקרה'. בעיתונים כותבים ואומרים שאני אהיה בכל המקומות ובכל התפקידים, אבל איך אני יכול להיות גם שם וגם פה?"

אתה לא רוצה לעמוד בראש הוועד האולימפי? אין לך מחשבות על דבר כזה?
"עזוב, יש אנשים טובים בוועד האולימפי. תגיד, מי זו המועמדת בבחירות לוועד האולימפי?".

כרגע, יעל ארד.
"יפה. יעל ארד צמחה בג'ודו הישראלי והיא ממשפחת הג'ודו. ראיתי שהיא הציבה את עצמה כמועמדת וכל מי שמתחרה נגדה צריך להבין שמדובר במדליסטית האולימפית הראשונה שלנו ושהיא ראויה לוועד האולימפי".

אם יעל ארד תעמוד בראש הוועד האולימפי, זה יהיה משהו טוב מבחינתך?
"ברור שזה טוב לי. הייתי רוצה שרק ג'ודאים יהיו בוועד האולימפי. כל זמן שאני יו"ר איגוד הג'ודו, אני תומך בה. היא ראויה לזה, אז למה לא?".

משה פונטי ויעל ארד. "תומך בה" (נעם מורנו)משה פונטי ויעל ארד. "תומך בה" (נעם מורנו)

ומה אתה חושב על סילבן אדמס?
"שהוא ברכה לספורט הישראלי ולא צריך להרחיק אותו עם פוליטיקה זולה, אלא לחבק אותו ולתת לו את כל התמיכה שצריך כדי להרים את הספורט הישראלי. אני חבר טוב שלו באופן אישי, הוא תמך בי ועזר לי מאוד, ואני מאמין שהוא עוד יעשה דברים יפים פה".

לעוד כמה זמן תישאר יו"ר איגוד הג'ודו?
"לא יודע. מישהו יודע מה יהיה מחר?".

אשאל את זה אחרת. לכמה זמן עוד תרצה להישאר? תכף אמורות להתקיים בחירות באיגוד שלך, אתה תתמודד?
"מבחינתי, לעוד 200 שנה. אני אתמודד לראשות איגוד הג'ודו שוב".

סילבן אדמס (אורן בן חקון)סילבן אדמס (אורן בן חקון)

לדעתך, אולימפיאדת טוקיו תתקיים בסופו של דבר?
"אני חייב להאמין שכן. אני והספורטאים שלי חייבים כל הזמן להאמין שהיא תהיה, כי אם היא תתקיים אנחנו צריכים להיות מוכנים לזה ולהישאר בכושר טוב. כל העולם במצב הזה".

ואם אנחנו מגיעים לחודש מרץ 2021 ומודיעים שהיא מבוטלת?
"אוקיי, אז נתכונן לאולימפיאדה ב-2024. במקרה כזה נחשוב קדימה".

זה לא יהיה פספוס?
"אם תבוטל האולימפיאדה זה יהיה פספוס גדול וחבל, אבל נקווה שיהיו חלופות אחרות. הנבחרת שהייתה אמורה להיות עכשיו בטוקיו היא הנבחרת הכי מוצלחת שלנו".

עד כמה זו תהיה מכה קשה לספורט האולימפי הישראלי?
"זו תהיה מכה לכולם, אבל במיוחד לג'ודו כי יש לנו נבחרת רחבה וטובה שלפי הסטטיסטיקה תמיד יכולה להביא מדליה מכל תחרות. ואולי דווקא השנה הזו תעשה טוב לכמה ספורטאים, כי ככה הם יוכלו להתאמן ולהשלים את מה שחסר להם".

אתה מתכוון לגפן פרימו, כאחת שעדיין לא נכנסה לנעליים של ירדן ג'רבי וחסר לה ניסיון?
"נכון. חוץ ממנה, כולן היו פצועות והתאוששו, אז הדחייה הזו בשנה היא בסך הכל טובה לנבחרת הנשים ויכול להיות שהשנה הזו גם תעשה לגפן פרימו טוב. אנחנו עובדים איתה קשה מאוד על שיפור היכולת הטכנית שלה, כי חסר לה התחכום. זה משהו שיהיה חלק מהניסיון שלה כספורטאית, היא תלמד שיטות חדשות שבסוף היא תעבוד איתם על אוטומט בקרבות וככה היא תפתיע. ברגע שזה יקרה, לא תהיה לה בעיה להצליח. כרגע היא לומדת עוד ועוד תרגילים, וקל ללמד אותה כי היא עוד צעירה והיא עשויה מהחומר הנכון".

מה זה החומר הנכון?
"אחת שעולה לקרב ורוצה לנצח בו עד השנייה האחרונה, והיא כזאת. טכניקה וכושר תמיד אפשר לשפר. וכן, היא יכולה להיות כמו ירדן".

גפן וכרם פרימו. הדבר הבא בנבחרת הנשים (חגי מיכאלי)גפן וכרם פרימו. הדבר הבא בנבחרת הנשים (חגי מיכאלי)

ומה אתה חושב על אחותה הקטנה, כרם?
"היא נהדרת. היא בת 15 ואני נהנה לראות אותה. כשהיא תהיה בת 22 היא תהיה ספורטאית מעולה. אם אשאר יו"ר באיגוד הג'ודו עד 2028 תדע שזה רק בגלל כרם פרימו".

עד כדי כך? אתה מסמן אותה בתור אחת שיכולה להביא הישגים גדולים?
"לפי היכולת שלה והחשיבה שלה? כן. היא אחת שמסוגלת לבכות תוך כדי הקרב רק בגלל שהיא מבינה שהיא הולכת להפסיד. לפעמים אני כאילו צוחק מזה, אבל אני רוצה רק ספורטאים כמוה. אם אני אשאר בג'ודו, זה יהיה בשביל כרם. אני תמיד אהיה פה בשבילה".

אתה רואה את ירדן ג'רבי על המסך?
"כולם רואים אותה ורואים עד כמה היא מדהימה. היא ברמה אחרת לגמרי מכל היתר ב'הישרדות'. הג'ודו מביא ספורטאים לרמות הכי גבוהות והיא מככבת באחת מהתוכניות הכי נצפות בארץ. כמו שהיא בהישרדות, ככה היא הייתה בתחרויות. היא ערכית, הוגנת וחזקה. לאו דווקא פיזית, זה בעיקר מנטאלית ושכלית. אלה היסודות שהיא קיבלה בג'ודו".

שני הרשקו, ירדן ג'רבי ומשה פונטי (נעם מורנו)שני הרשקו, ירדן ג'רבי ומשה פונטי (נעם מורנו)

אסי בוזגלו שאל אותה אם אפשר להתפרנס מג'ודו. מה אתה אומר על זה?
"כשהיא הייתה ספורטאית היא הרוויחה יותר מאסי בוזגלו. אתה יודע כמה ספונסרים היו לה?".

יש מצב שהיא תחזור לספורט הישראלי בתפקיד מסוים?
"לדעתי היא תהיה, כן".

אני יודע שרצית שהיא תיכנס לתחום האימון, אבל זה לא הסתדר. ועדיין, אמרת לה שהדלת תמיד תהיה פתוחה בפניה. זה נכון?
"תמיד תהיה בפניה דלת פתוחה ובכל מה שהיא תרצה לעשות אני איתה. כל מדליסט אולימפי מהג'ודו שיבוא ויגיד מה הוא רוצה להיות בענף הזה, הוא יקבל ממני את כל התמיכה".

אסי בוזגלו. מי מרוויח יותר, כדורגלן או ג'ודאית? (איתי כהן)אסי בוזגלו. מי מרוויח יותר, כדורגלן או ג'ודאית? (איתי כהן)

המאמנים שלך ימשיכו גם לקמפיין הבא?
"לדעתי כן. מבחינתי ששני הרשקו ואורן סמדג'ה יהיו פה לפחות עד 2024. אם לא תהיה אולימפיאדה בטוקיו, הם יישארו בטוח. שניהם מצוינים, כל אחד בדרך שלו, ואני אדאג להשאיר אותם באיגוד לעוד שנים קדימה".

בתקופה האחרונה הייתה קצת ביקורת על נבחרת הנשים של שני הרשקו. מה אתה חושב על זה?
"שני הרשקו מחויב להצלחות בכל רמ"ח איבריו וירדן הייתה חניכה שלו מגיל שבע, אז הוא יודע לגדל ספורטאיות. הבעיה שלנו היא שהג'ודו הוא ענף ספורט פיזי ולכן אין היצע גדול במיוחד של ספורטאיות. כמות הג'ודאיות שיש אצלנו היא לא נמוכה, אבל בהשוואה לכמות שיש בגברים היא נמוכה יחסית אליהם. לשמחתי, בשנים האחרונות כמות הספורטאיות רק הולכת ועולה. היינו עם ארבע ספורטאיות באולימפיאדת ריו, שזה היה יפה, ובפעם הבאה צריכות להיות לפחות חמש וזו כבר תהיה הצלחה גדולה יותר. בנבחרת כזאת צריך מישהי אחת לפחות שתהיה ברמה גבוהה כי מאוד קשה לקחת קבוצה ולהפוך את כולן למועמדות למדליה, אבל שני עוד יביא הישגים".

שני הרשקו ואורן סמדג'ה (רדאד ג'בארה)שני הרשקו ואורן סמדג'ה (רדאד ג'בארה)

בהנחה שאולימפיאדת טוקיו תתקיים תצא לפועל, יהיו מדליות ב-2021?
"נגיע לטוקיו כענף המוביל בארץ בספורט האולימפי ואני מאמין שגם יהיו מדליות, ולא רק שם. יש לנו כמות גדולה של ספורטאים בנוער ואנחנו כבר מכינים את הספורטאים שיהיו לסגל ב-2024, יחד עם מי שיישאר מהנבחרת הנוכחית. אני מאמין שכולם ימשיכו לעוד שלוש שנים ויהיו עוד צעירים שייאבקו על הכרטיס יחד איתם. אגב, גם ב-2028 יהיו לנו ספורטאים טובים. הג'ודו נמצא היום בכל מקום במדינה, בכל עיר ובכל שכונה. יש לנו אפילו פרויקטים בבתי הספר וגם בדואים וחרדים שעושים ג'ודו".

חרדים שעושים ג'ודו?
"כן, גם חרדים עשו ג'ודו. לא מזמן הייתי בביקור בפתח תקווה בשכונה חרדית ואני עוזר להם. יש לנו גם כ-100 בתי ספר שעושים ג'ודו והוסיפו לנו עוד 3,000 ספורטאים צעירים למעקב, אבל לצערי זה נעצר לאחרונה".

למה?
"כי אין מספיק כסף לשלם על זה. הייתי צריך לקבל תקציבים על זה ועכשיו אין. כסף זה דבר חשוב, בלעדיו אי אפשר לעשות כלום. זה יפגע בכל הספורט, לא רק בנו. במצב הנוכחי הספורט הישראלי יכול להצליח לטווח הקצר, לא לטווח הארוך. אתה פוגע בו היום? אתה תפגע בכל הצעירים שאמורים להגיע בהמשך. זה כמו בטבע, אתה זורע זרעים עכשיו ומקבל את זה בעוד כמה שנים. נצטרך לגייס כסף ממקורות אחרים, לא תהיה ברירה, אבל אני אדאג לג'ודו".

לאור הסיטואציה שיש עכשיו עם הקורונה, הגראנד פרי בתל אביב יחזור?
"ברור. הגראנד פרי יתקיים כרגיל וזה יקרה אם תהיה אפשרות לעשות את התחרות במצב הנוכחי".

פונטי ויו"ר האיגוד העולמי בג'ודו מריוס ויזר (חגי מיכאלי)פונטי ויו"ר האיגוד העולמי בג'ודו מריוס ויזר (חגי מיכאלי)

בזמנו רצית לארח את אליפות העולם. זה עוד יכול לקרות?
"ברור. בשנת 2025 זה אפשרי. לשמחתי, כל מי שהגיע לפה מעולם הג'ודו התאהב בישראל. אני תמיד חושב קדימה, אבל לפני זה אני מעדיף להתרכז בדור הבא, לדאוג לנבחרת הנוכחית ולדאוג גם להמשכיות. אנחנו רוצים עוד מדליות".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */