יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:52

ורנר יהיה בינגו, פיאניץ' יתקשה, סאנה - חידה

התחזית על ההעברות היקרות ביותר של קיץ 2020: חלוץ לייפציג שיצטרף לצ'לסי יפציץ, הבוסני לא יתאקלם בקלות, וגם: הגרמני בבאיירן והכושר של ארתור

|
ורנר, חכימי, ארתור, פיאניץ' וסאנה (רויטרס)
ורנר, חכימי, ארתור, פיאניץ' וסאנה (רויטרס)

שוק ההעברות של קיץ 2020 עדיין לא נכנס באופן רשמי לפעילות, אך כבר קיבלנו לא מעט עסקאות מסקרנות ברחבי אירופה. מגפת הקורונה השפיעה כלכלית גם על עולם הכדורגל וקבוצות שבעבר היו ידועות בתור מי שמפזרות סכומי עתק לכל עבר, צפויות לנהל את החלון הקרוב בצורה שקולה הרבה יותר.

ובכל זאת, בחודש האחרון המועדונים הגדולים העלו הילוך במטרה להתחזק לעונה הבאה שהיא למעשה כבר מעבר לפינה. לפניכם התחזית בנוגע לכמה מהעסקאות שכבר נחתמו עד לשבוע האחרון. אז מי יהיה בינגו, מי חידה ומי יתקשה במועדון החדש?

סרחיו ראמוס חושף את הסיבה לאיך שהוא נוגח

טימו ורנר – מלייפציג לצ’לסי, 60 מיליון אירו

הרכש היוקרתי ביותר שקיבלנו עד עתה. החלוץ שהבקיע בצרורות במדי לייפציג בליגה הגרמנית והיה שני גם לרוברט לבנדובסקי ברשימת הכובשים, בחר להגיע לקבוצה של פרנק למפארד למרות התעניינות רבה מסביב ליבשת וגם אצל ליברפול האלופה האנגלית.

אולי הדבר שגרם לו לבחור בבלוז היא העובדה שהוא יהנה ממעמד של שחקן מפתח בקבוצה שמשוועת לחלוצים. אוליבייה ז’ירו כבר לא צעיר, תמי אברהם חווה יותר מדי עליות וירידות ומיצ’י באטשואי לא פוגע. ורנר צפוי להיות ראש החץ של אחד מהסגלים הצעירים והכישרוניים ביותר באירופה. הוא אמנם צעיר גם כן, אך היכולת שהציג העונה מיקמה אותו כאחד הסקוררים המובילים באירופה, והוא יהיה הבינגו של למפארד.

טימו ורנר (רויטרס)טימו ורנר (רויטרס)

שחקן נוסף שקיבלה צ’לסי הוא חכים זייש, שהגיע מאייאקס תמורת 44 מיליון אירו. עושה רושם שהמרוקאי הנהדר עשה את קפיצת המדרגה שנה אחת מאוחר יותר. בזמן שחבריו לאייאקס הגדולה שהגיעה עד לחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, מתייס דה ליכט ופרנקי דה יונג, כבר הגיעו למועדונים הגדולים, זייש שהיה מהברגים החשובים של ההולנדים נשאר באייאקס לעוד עונה אחת.

מדובר בשחקן שניחן ברגל שמאל פשוט פנטסטית, כזו שעשתה חיים קשים לאריות אירופה בצ’מפיונס. הדריבל והיכולת לשחק כמעט בכל עמדה בחלק הקדמי יוסיפו ללמפארד מימד נוסף של יצירתיות בהתקפה. כמו ורנר, גם הוא יכול להתברר כעסקה מוצלחת עבור הכחולים.

חכים זייש (רויטרס)חכים זייש (רויטרס)

אשרף חכימי – מריאל מדריד לאינטר, 45 מיליון אירו

במהלך השנתיים האחרונות בהן היה מושאל המרוקאי מריאל מדריד לדורטמונד, הוא התגלה כאחד המגנים הצעירים המבטיחים ביותר בעולם. היכולת שהציג גרמה לכולם להיות סבורים ובטוחים שהבלאנקוס יחזירו אותו לסגל שלהם לקראת העונה הבאה, אך הם בחרו לוותר על שירותיו ומי ששמה ידה על חכימי היא אינטר. 

על הנייר, המגן מושלם לקבוצה של אנטוניו קונטה. המאמן שדוגל בשיטה של שלושה בלמים ושני שחקנים תוקפים, יהנה מאחד המגנים הכי התקפיים שראינו העונה באירופה. כזה שיודע גם לבשל ולכבוש, והוא לבטח יוסיף מימד צעיר, רענן ורעב לסגל המעט מבוגר של הנראזורי. כפו כפפה ליד.

אשרף חכימי (רויטרס)אשרף חכימי (רויטרס)

פיאניץ’ – מיובנטוס לברצלונה, 60 מיליון אירו

החצי הראשון של אחת העסקאות המרתקות והמתוקשרות ביותר שקיבלנו. הבוסני נחשב זמן מה כקשר מהשורה הראשונה וסייע רבות למועדון, אך בעונה האחרונה הראה לנו עליות ודעיכות ביכולת, במה שגרם ליובנטוס לוותר לבסוף על שירותיו. 

בארסה מצידה ויתרה על ארתור בן ה-23 ולקחה במקומו של השחקן בן ה-30 שיעלה את ממוצא הגילאים בקבוצה שלא צעירה גם כך. נכון כרגע, צפויים לשחק איתו בקישור סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ’, ארתורו וידאל וגם ריקי פוץ’ הצעיר ופיאניץ’ בהחלט יכול להיות שחקן הרכב אם ישחזר את יכולות העבר, אך יתקשה מאוד להתאקלם בקבוצה שהיא שונה לחלוטין מזו שהיה רגיל אליה בטורינו. 

מיראלם פיאניץ' (רויטרס)מיראלם פיאניץ' (רויטרס)

ארתור – מברצלונה ליובנטוס, 72 מיליון אירו

החצי השני של העסקה. ארתור (23) החליף את פיאניץ’ (30) ויצטרף בחוליית הקישור לרודריגו בנטאנקור (23) ואדריאן ראביו (25). מדובר בקישור צעיר ואנרגטי מאוד אצל האלופה האיטלקית אך ספק אם המועדון מטורינו יצליח להוציא ממנו את הפוטנציאל הרב שקיים בו, בטח לאור השיטה של מאוריציו סארי.

הברזילאי כבר הראה שיש לו יכולות רבות. מסירה, שמירה על הכדור וגם אגרסיביות, אך בשונה מפיאניץ’ אינו מרבה לצאת קדימה ולהצטרף מקו שני ולא ממש מצטיין בחטיפות כדור בצד ההגנתי. אם יובה תדע להשתמש נכון בארתור, להציב אותו בעמדה הנכונה ולהעניק לו את חופש התנועה שהוא צריך, הרי שהמהלך יכול לספק עתיד ורוד לגברת הזקנה.

ארתור (רויטרס)ארתור (רויטרס)

לירוי סאנה – ממנצ’סטר סיטי לבאיירן מינכן, 60 מיליון אירו

האמת? הכול תלוי בברך. על הכישרון של סאנה אין עוררין, אך השחקן בן ה-24 ידע לא מעט פציעות והקשה שבהן הגיע העונה עם פציעה קשה שגרמה לו להחמיץ כמעט את העונה כולה אצל פפ גווארדיולה.

הפציעה למעשה הובילה גם להוזלה במחירו, כאשר בקיץ הקודם הדיווחים היו על 100 מיליון אירו אותם תדרוש סיטי, אך לאור התקופה בה לא שיחק וכן גם חוסר הרצון של פפ להמשיך עם השחקן הצעיר, הובילו אותו לקבוצה שנדמה כי הכי מתאימה לו. המהירות האדירה שלו באגף לבטח תסייע לחלק הקדמי אולי המשובח באירופה, אך מדובר גם בחידה לאור שורת הפציעות שחווה.

לירוי סאנה (רויטרס)לירוי סאנה (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */