יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מתח, מחאות וחוסר ודאות: השבוע הסוער בבית"ר

התבוסה להפועל הובילה לכאוס - מחלוקות בין הבעלים לצוות המקצועי, מאמן בדרך החוצה והכנות לעונה פיננסית. גורם: "חומר הנפץ מוכן, רק צריך ללחוץ"

|
רוני לוי, חוגג ובניון (רדאד ג'בארה, אורן בן חקון)
רוני לוי, חוגג ובניון (רדאד ג'בארה, אורן בן חקון)

שבוע קשה עבר על בית"ר ירושלים. זה התחיל עם הפסד כואב 3:0 להפועל תל אביב, ונמשך עם מחאות של הקהל נגד המאמן רוני לוי, אך הערב (שני, 20:45) במועדון מהבירה מקווים לשים את הכל מאחור במפגש המסקרן מול מול מכבי תל אביב, אליו הם יגיעו כאנדר דוג מובהק.
 
המפלה מול הפועל תל אביב חשפה את נימי העצבים הרופפים בבית וגן, כבר תקופה לא קצרה. המצב במועדון השתנה מאוד מאז משבר הקורונה ולמעשה משקף החלטות שהתקבלו עוד לפני שהנגיף הגיע לעולם. הבעלים משה חוגג חותר להפחית משמעותית את ההשקעה שלו וכל תכניות העבודה במועדון מדברות על תקציב של לא יותר מ-35-30 מיליון ש"ח, בתנאי כמובן שיהיה אפשר להכניס קהל ליציעים.

איביץ' וחוזז לקראת בית"ר

 
הקטנת תקציב הקבוצה תשפיע גם על סגל השחקנים שנראה בבית וגן בעונה הבאה. תקציב שכר השחקנים אינו מתוכנן לעלות מעל 18-16 מיליון ש"ח, כאשר המטרה היא להיפטר מכמה שיותר חוזים כבדים ולמכור שחקנים, כך שאפילו בפנטזיות יהיה קשה לבית"ר לדבר על התמודדות על מכבי תל אביב ומכבי חיפה בעונה הבאה. נכון להיום, השאיפה היא למכור שחקנים כדי להכניס כסף למועדון ולצמצם בהשקעה, מה שמגדיר את העונה הבאה כפיננסית לכל דבר ועניין. 
 
אך עוד לפני שמגיעים לעונה הבאה, משה חוגג צריך לפתור את הבעיות של העונה הנוכחית. השבוע האחרון היה כמו רכבת הרים מבחינת בית"ר ומאז המשחק עם הפועל תל אביב החל סוג של כאוס שעדיין לא נעצר. בתחילה, חוגג שקל לפטר את המאמן מיידית, לאחר מכן הגיעו האוהדים לביתו של לוי ויום למחרת אימון הקבוצה עבר לטדי.

משה חוגג (אורן בן חקון)משה חוגג (אורן בן חקון)

בבית"ר החליטו על העברת האימון עוד ביום חמישי בערב והסתירו זאת מהשחקנים עד ליום שישי בבוקר. המעבר לטדי נועד לשמור על כבודו של המאמן וגם כדי לאפשר אימון ראוי לקראת מכבי תל אביב. "אי אפשר שלא להבין את הכאב של הקהל, אבל כבר ברור שרוני לא ימשיך, אין שום טעם להמשיך את הדרך הזאת, צריך לתת לכולם לסיים את העונה כמה שיותר טוב, עונה הבאה זה כבר סיפור אחר", סיפרו במועדון.

במקביל, בניון וחוגג (שאומנם מדברים על בסיס יומי) שולחים מסרים באמצעות הרשתות החברתיות ולמעשה חשפו את הפערים הקיימים בין הצוות המקצועי לבין הבעלים. חוגג לא מרוצה מאיך שהקבוצה שלו נראית ובשיחות סגורות הוא מדגיש שהוא מעריך מאוד את יוסי בניון ורוצה שיישאר שנים רבות, אך גם מצביע על רוני לוי כמי שאחראי למצב. 

אחרי המשחק מול הפועל ת”א, חוגג נשמע אומר: "יהיו פה שינויים, הורגים אותי, כל מה שאני משקיע ואין טיפת נחת". הדברים מגיעים לרוני לוי וליוסי בניון והתקשורת שמפרסמת אותם מובילה למתחים בתוך הקבוצה ובעיקר לחשדנות בין הצוות המקצועי לבין חוגג.

יוסי בניון (אורן בן חקון)יוסי בניון (אורן בן חקון)

 
גורם בכיר במועדון אמר השבוע ל-ONE על המצב בבירה: "ימים קשים פה", כשהוא מתכוון לאווירה הכללית סביב הקבוצה מאז שחזרו משחקי הפלייאוף. בית"ר השיגה נקודה משני משחקים ויש לא מעט שמחכים למשחק מול מכבי ת”א כדי להמשיך את המטעמים, או כמו שאמר גורם במועדון: "החומר נפץ מוכן, צריך רק מי שילחץ על הכפתור כל שבוע".
 
יוסי בניון, וצריך להגיד את זה, הוא אי של שפיות בבית וגן, במועדון ובקבוצה. אפשר לומר כי אם המנהל המקצועי לא היה הגורם המתווך והמקרב בין הבעלים לבין לוי, בית"ר הייתה קבוצה מפולגת, שנהרסת מבפנים. בניון זוכה להערכה מחוגג והקומפלימנטים שהיו”ר אלי אוחנה מחלק לו אומרים הכל. אוחנה, בתור מי שנמצא כבר 40 שנה בכדורגל ורואה מקרוב את העבודה היומיומית של בניון במועדון, מבין את חשיבותו למערכת.

יוסי בניון עם רוני לוי באימון בית"ר ירושלים (אורן בן חקון)יוסי בניון עם רוני לוי באימון בית"ר ירושלים (אורן בן חקון)

במקרה של לוי הדברים שונים כמובן ולמרות שהוא אחד המאמנים הכי טובים שיש לכדורגל הישראלי, הוא צפוי לסיים את דרכו במועדון על אף העובדה שהקבוצה נמצאת במקום השלישי המוביל לאירופה, עם סגל שרחוק מאוד מלהיות מושלם. בניון כבר השלים עם העובדה הזאת, אף על פי שהוא מחזיק מלוי יותר מכל מאמן ישראלי אחר. גם המנהל המקצועי מבין כי בבית"ר יש שלב בו אנטגוניזם של הקהל כלפי מאמן או שחקן ברמה כזאת זה משהו שאין ממנו דרך חזרה, ולכן חשוב לו לשמור על כבודו של לוי עד לסיום העונה.

אוהדי בית"ר ירושלים כועסים מחוץ לטדי (אורן בן חקון)אוהדי בית"ר ירושלים כועסים מחוץ לטדי (אורן בן חקון)

בשלב כזה של העונה, כשמאמן בית"ר עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה, כל מאמני הכדורגל בישראל הופכים להיות מועמדים לעמוד על הקווים בטדי בעונה הבאה. ברשתות, אוהדי בית"ר מדברים בלי הפסקה על הרצון לראות את ברק בכר, אבל מי שמדבר על האופציה הזו כנראה לא מודע למצב הכלכלי החדש, מצב בו יש יכולת כלכלית להביא אך ורק אנשי מקצוע זולים.
 
זה לא רק שבכר יקר לבית"ר, הקבוצה לא תוכל להציב סגל שחקנים שהוא ירצה לקחת. המאמן הבא בבירה יהיה כזה שמוכן להרוויח בין 20-25 אלף ש”ח בחודש, דראפיץ' ושי ברדה ביחד שווים הרבה יותר מזה, אבל כמו בכל שנה הם תמיד מועמדים לחזור. בקרוב ידברו על שמות של מאמנים זולים יותר מבחינת השכר כמו שרון מימר, עמיר תורג'מן, חיים סילבס ואחרים, כשעל פי ההערכות של מקורות במועדון - לא יגיע מאמן בכיר לקבוצה בעונה הבאה ובניון יצטרך להמר על מאמן צעיר.

רוני לוי (רדאד ג'בארה)רוני לוי (רדאד ג'בארה)

 
אגב, לרוני לוי יש חוזה לעונה נוספת אם יגיע לאירופה, אך ברמת האווירה הנוכחית הוא יעדיף לקבל פיצויים וללכת. המעמד והיחס לו זוכה המאמן חשובים לו יותר מהתפקיד והוא לא ירצה לעבור זאת עונה נוספת. בניון יסתגל למציאות חדשה שאולי אפילו תהיה בטובתו, בניית סגל עם תקציב שחקנים נמוך וציפיות ראליות, כאשר השאיפות לאליפות ולתארים יתחלפו בניסיונות לטפח שחקנים צעירים, להשביח שחקנים זולים ולמצוא ריגושים בליגה בלי להיאבק על תארים.

 
כל זה מחזיר אותנו למשחק מחר מול מכבי ת”א, בו שחקני בית"ר קונים כבר מעכשיו תיקו וכנראה שגם במשחקים מול הצהובים בשנים הבאות המצב יהיה דומה. בית"ר מתחילה לרדת לקרקע ולהתרגל למציאות חדשה בו היא יותר דומה לקבוצות כמו הפועל ת”א והפועל באר שבע של אחרי עידן אלונה ברקת, ובליגה אחרת לגמרי ממכבי חיפה ומכבי תל אביב. האם הקהל יקבל את זה? ימים יגידו.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */