יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:10
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

לוי: אם מישהו ציפה מבית"ר לאליפות, זה מוגזם

מאמן בית"ר ירושלים בראיון מיוחד ל-ONE על תקופת הקורונה, משה חוגג, התקציב, הציפיות, פציעת מיכאל אוחנה, ואיך תהיה הקבוצה של אחרי הפגרה. חלק א'

|
רוני לוי (גרפיקה: קרולינה אריכמן)
רוני לוי (גרפיקה: קרולינה אריכמן)

רוני לוי כבר עבר כמעט הכול כמאמן כדורגל בישראל וברחבי אירופה, אבל העונה, כמו כולם גם הוא זכה להיתקל בסיטואציה חדשה בקריירה שלו. פגרה של כמעט שלושה חודשים שהגיעה דווקא ברגעי השיא של העונה, ימים ספורים לפני פתיחת הפלייאוף העליון בליגת העל, אליו בית”ר ירושלים שלו הגיעה מהמקום השלישי.

הרבה פעמים בגלל שלוי נחשב למאמן יסודי, לוקח זמן לקבוצותיו עד שהן מתחברות, וכאשר זה קורה הן רצות חזק למעלה. כעת בגלל הפגרה הארוכה, יהיה מעניין לראות אם זה ישפיע על הירושלמים. פתאום, באמצע העונה הפכפכה שעוברת על הקבוצה מהבירה ובתוך כל סיר הלחץ המבעבע הזה שקיים במועדון, לוי זכה לזמן איכות נדיר עם המשפחה, שכמו כל ישראל, הייתה ספונה בביתה במהלך החודשים האחרונים בעקבות מגפת הקורונה.

משחק בית: עידן ורד נגד בן שהר ראש בראש

עכשיו, כשהוא ושחקניו כבר חזרו למגרש האימונים בבית וגן, לוי פינה לעצמו זמן ורגע לפני שחוזרים למגרשים, הוא מספר בחלק א’ של ראיון נרחב ל-ONE על התקציב של בית”ר, הפציעה של מיכאל אוחנה, ואיזה בית”ר אנחנו נראה לאחר הקורונה. הגיבוש המשפחתי, הציפיות הגבוהות איתן הוא מתמודד בבית”ר וגם על העבודה לצד יוסי בניון והעתיד המזהיר שהוא צופה למנהל המקצועי שלו.

רוני לוי מה שלומך?
”בסדר גמור, תודה רבה”.

איך היה לחזור לאימונים מלאים?
”האמת, אושר גדול. בתקופה כזו עם חוסר ודאות כשאתה בבית עם המשפחה זה כיף גדול מצד אחד, אבל מצד שני לא ידענו מה יהיה עם העתיד והכדורגל. לחזור למגרש עם השחקנים זה אושר גדול בשבילי”.

עידן ורד במשחק האימון של בית"ר מול נתניה (דוברות בית"ר ירושלים)עידן ורד במשחק האימון של בית"ר מול נתניה (דוברות בית"ר ירושלים)

איך העברת את זמן הקורונה בבית?
”השתדלנו לשמור על הכללים, היה קשה מאוד אבל עשינו את זה. לשמחתי היינו כל המשפחה ביחד, הרבה זמן משותף, הרבה סדרות, הרבה נטפליקס, הרבה ארוחות. עשינו גיבושון של המשפחה, זה היה כיף לא נורמלי”.

איזה סדרות בנטפליקס אתה אוהב?
”וואו כמעט הכל. פאודה, הומלנד, הרבה סרטים. סדרות על כדורגל, הסדרה על מייקל ג’ורדן”.

גם אתה כמו כולם הצצת לניירות מהעבר, למחברות ולרישומים מההיסטוריה?
”זה קורה, אבל לא נפל לי משהו העבר. לפעמים אתה רואה תמונות אבל הפעם לא. תמיד אני מסתכל ועובר על החומר, לא זוכר שקפץ לי משהו. יכול להיות שייפול לי האסימון מתישהו”.

חזר הלחץ של בית”ר ירושלים?
”לא, אנחנו עדיין לא בלחץ. כל זמן שאין משחקים אז יש פחות לחץ. כשיחזרו המשחקים באופן טבעי יהיה לחץ, בטח במועדון תובעני וגדול כמו בית”ר ירושלים”.

עברת הרבה בכדורגל הישראלי, עברת הרבה בעלים, גם בכדורגל האירופי, ברומניה את ג’יג’י בקאלי (הבעלים של סטיאווה בוקרשט), עברת כל מיני סוגים. איך זה לעבוד עם משה חוגג?
”בסדר גמור. מושיקו הוא בעל בית עם הרבה מוטיבציה, המון תשוקה ורצון לעשייה כל הזמן, זה משהו מרענן”.

הוא מבין הרבה כדורגל מצד אחד, מצד שני – הוא מציע לך לפעמים, בלי לקבוע לך, אומר ‘רוני שמע, הייתי שם את זה ואת זה בהרכב, הייתי משנה לזה תפקיד’? אני יודע שהוא יכול לראות שעות כדורגל ויכול להגיע לכל מיני מסקנות כי הוא חי את זה.
”פחות דיברנו על עניינים כאלה, אבל כמו שאתה אומר, לפעמים בעלי בית רואים כדורגל ומכירים את המועדון והקבוצה שלהם, לפעמים יש להם דעה מסוימת וזה בסדר גמור. אבל לא נתקלתי בסיטואציה כזאת. אולי היה משהו פעם, אבל אני לא זוכר”.

משה חוגג (אורן בן חקון)משה חוגג (אורן בן חקון)

אתה ויוסי בניון זה חיבור לא שגרתי, כשיוסי שיחק תחתיך במכבי חיפה הוא הלך בתחילת העונה ליענקל’ה שחר, אמר אני לא ממשיך, התעצבן ובסוף החליט להישאר. בסוף כולכם נשארתם, גמרתם עם גביע והפכתם לזוג אוהבים. איך זה קרה?
”נכון, התחלנו ברגל שמאל, אבל זו ההיסטוריה הקצרה. למעשה אני הייתי במכבי חיפה עוזר מאמן של אלי כהן כשיוסי בניון היה שחקן. אפילו את 3 החודשים האחרונים שלו אני אימנתי לבד כי אלי עזב והייתה לנו מערכת יחסים נהדרת. זה נכון שכשהגעתי בקדנציה האחרונה למכבי חיפה דברים הלכו קשה קצת בהתחלה והיה פיצוץ גדול בינינו. אבל הלכנו ליענקל’ה, הייתה לנו שיחה טובה ומאותו רגע היינו במערכת יחסים טובה מאוד, יוסי עשה עונה טובה מאוד, לקחנו גביע וסיימנו בטעם נהדר, למעט האירוע בתחילת השנה היינו במערכת יחסים טובה מאוד וגם אחרי זה שמרנו על קשר מסוים כששנינו עזבנו את מכבי חיפה”.

החיבור ביניכם נראה בלתי רגיל השנה.
”כן, אני מסכים איתך. אני יכול להגיד שמהצד שלי אני מאוד נהנה. אני מרגיש שיש לי עזרה גדולה מיוסי בכל ההיבטים. אני מאוד אוהב אותו באופן אישי ומאמין שהוא יגיע רחוק כמנהל מקצועי. יש לו הרבה ידע. זה מדהים המעבר שהוא עשה בצורה חדה מלהיות שחקן עם כל המשתמע מכך, ומיוסי שהוא אמוציונלי ועם המון רגש והתלהבות, להיות מנהל מקצועי בוגר ואחראי. המעבר שהוא עשה מדהים”.

אתה אומר שהוא יגיע רחוק, אתה חושב שהוא יהיה מנג’ר בחו”ל?
”אני לא אתפלא. הרבה פעמים יצא לי לראות, למשל כשהייתי ברומניה, שחקן רומני ששיחק בספרד חוזר לרומניה והופך להיות מאמן שם. ואז הקבוצה שלו בספרד צריכה מאמן ולוקחת אותו. יש סיטואציות כאלה. אני מניח שלכאלה ששיחקו בחו”ל ומתעסקים במקצוע, יש יותר סיכוי שדלתות ייפתחו להם ואני מאמין ובטוח שביכולות שלו יוסי יכול לעשות את זה”.

אז אולי עוד נראה אותך ואת יוסי עובדים יחד בחו”ל בעתיד?
”אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר בכדורגל עדיין. מי כמוני יודע שהדינמיקה בכדורגל היא מאוד מהירה ודברים משתנים מהר מאוד כל הזמן. הלוואי וכן”.

יוסי בניון (אורן בן חקון)יוסי בניון (אורן בן חקון)

הקורונה הכניסה אותך לפרופורציות אחרות? להתנהלות אחרת?
”כן ולא. בסופו של דבר אנחנו בני אדם וצריכים להיות עם רגליים על הקרקע, אבל במה שקשור לכדורגל תמיד הייתי אחד שלוקח את זה ‘אובר’, וכמה שאני מנוסה וחי את הכדורגל הרבה שנים, אני לא יודע לעשות את ההפרדה בין הכדורגל לבין חיי האישיים, זה השפיע כל הזמן ואני בטוח שישפיע גם בעתיד”.

היו הרבה ציפיות מבית”ר ירושלים בתחילת העונה. ציפו ממנה להתמודד על האליפות, הוציאו הרבה כסף על כרטיסי שחקן ובשכר השחקנים לא השתגעו. יש כאלה שחושבים שבית”ר הייתה צריכה להוציא מהסגל הרבה יותר אבל גם מיכאל אוחנה נפצע וגדי קינדה נמכר. איך אתה רואה את הציפיות שהציבו לכם?
”אני אעשה סדר בעניינים. ראשית, זה טבעי שיש ציפיות. כשמגיע בעל בית שמשקיע, יש לך יו”ר כמו אלי אוחנה, מגיע מנהל מקצועי כמו יוסי בניון ומאמן מנוסה כמו רוני לוי, ויחד עם זה בית”ר משתדלים ועושים הרבה פעולות כדי לחזק את הקבוצה - טבעי שיהיו ציפיות וזה דבר טוב ומבורך. יש המון פרמטרים שאנחנו לא יכולים להתעלם מהם. ראשית, נכון שמושיקו חוגג השקיע הרבה מאוד כסף, אבל אני לא בטוח שבשנה שעברה הוא השקיע פחות מאשר בשנה הזאת, אני חושב שאולי הוא השקיע אפילו יותר ואם אני זוכר נכון בית”ר נלחמה נגד הירידה עד הרגע האחרון. יש אפילו סוג של צחוק בירושלים שאם הכדור לא היה פוגע לדוד קלטינס בראש, בית”ר הייתה יורדת ליגה. אז גם בנס הם נשארו.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם שי קונסטנטין (חגי מיכאלי)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם שי קונסטנטין (חגי מיכאלי)

מושיקו חוגג השקיע הרבה כסף, קנה הרבה שחקנים מוכשרים עם סוג של אפשרות להתפתח ולהתקדם, שחקנים טובים, אם כי חלקם לא מנוסים בליגה הישראלית. התקציב של בית”ר ירושלים הוא תקציב מאוד הגיוני, הוא לא תקציב מהגדולים בליגה, אני חושב שהוא מקום רביעי ברשימה. אם אני זוכר נכון, אין לנו שחקנים עם סכומים מנופחים, אין לנו אף אחד עם רמות שכר מוגזמות, כולם מאוד הגיוניים, יש לנו לפחות עשרה שחקנים שהם צעירים ומתחילים. אני לא מתלונן, אני אומר שזו הסיטואציה.

יחד עם זאת, יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים מאוד. עשינו הכנה טובה לליגה, אפילו טובה מאוד. היו לנו הרבה תקוות ולצערנו, השחקן הכי טוב, אולי אני לא אגיד הכי טוב, אחד הטובים באותה תקופה במחנה אימונים ואולי בארץ היה מיכאל אוחנה. כשהוא נפצע לנו, מבחינתנו זה היה סוג של טראומה מקצועית וסוג של ‘ריסטארט’, כי כשיש לך הרכב מסוים ויש לך שחקן מאוד דומיננטי ומוכשר שיוצא מהמשוואה, היינו צריכים לעשות שינויים. לצערי בתפר הזה התחלנו את העונה בצורה רעה מאוד, מה שיכול היה לדרדר את הקבוצה למקומות רעים יותר, כי התחלנו את העונה עם תיקו ושני הפסדים”.

מיכאל אוחנה על הדשא, "עשינו ריסטארט" (רדאד ג'בארה)מיכאל אוחנה על הדשא, "עשינו ריסטארט" (רדאד ג'בארה)

לדעתי הקבוצה שלכם לא הייתה מאוזנת בתחילת העונה.
“היא לא יכולה להיות מאוזנת, כי כשאתה בונה קבוצה בחלון אחד של העברות זה לא מספיק. כשיוסי בניון בונה את הקבוצה הזאת יחד איתי ויחד עם חוגג ומנסים לייצר איזשהו שלד, איזשהו בסיס של קבוצה חזקה, הדברים לא נעשים בחלון של קיץ אחד. צריך לפחות שניים-שלושה חלונות. כל הקבוצות החזקות הן בד”כ קבוצות שיש להן גרעין של שחקנים שרץ ביחד לאורך זמן ומייצרים איזשהו בסיס מסוים של קבוצה ומעליהם אתה עושה את ההשלמות הנדרשות בעתיד. אם תסתכל על הגדולות, בריאל מדריד זה אותו סגל שרץ 10 שנים ביחד עם מספר שינויים, בברצלונה זה אותו סגל עם מספר שינויים, בפאריס סן ז’רמן זה אותו סגל עם מספר שינויים. כדי שהקבוצה תוכל לעשות דברים טובים, ההמשכיות והשלד שיש מאוד מאוד חשובים.

ההתחלה הייתה מאוד לא פשוטה.
”התחלנו את העונה בצורה הכי רעה. יכול היה להיות אפילו מצב שלא נוכל לצאת מהסיטואציה הזאת כי בבית”ר ירושלים עם הלחץ ועם הציפיות להתחיל עם תיקו ושני הפסדים, זה מצבים שלפעמים בכדורגל קשה מאוד להתרומם מהם. לשמחתי התרוממנו בצורה יוצאת מהכלל, אני חושב שעשינו איזה ריצה של 13 משחקים שגם ניצחנו וגם לא ספגנו שערים ובתוך זה לקחנו את גביע הטוטו, שאפשר להתייחס לזה בזלזול ואפשר להעריך את זה שבית”ר לא לקחה הרבה מאוד שנים תואר והנה היא לקחה תואר דווקא מול האלופה מכבי ת”א, שבאה בשיא הרצינות למפעל הזה וניצחנו אותם. אני חושב שעד אותו זמן הקבוצה היחידה שהם הפסידו להם חוץ מאום אל פאחם זה לנו”. 

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים זכייה בגביע הטוטו (רדאד ג'בארה)שחקני בית"ר ירושלים חוגגים זכייה בגביע הטוטו (רדאד ג'בארה)

אז הציפיות מכם לאליפות היו מוגזמות?
“תשמע, אני לא חושב שמישהו ציפה מבית”ר ירושלים אליפות. אני חושב שאם מישהו ציפה לזה, זה טיפה מוגזם ולא נכון. אם אתה שואל אותי, כמאמן, בית”ר של תחילת השנה לא הייתה בשלה לאליפות. יכול להיות שאם מיכאל אוחנה היה נשאר כשיר וגדי קינדה, שהיה השחקן הכי טוב אולי בליגה הישראלית, לא היה עוזב אותנו בינואר, ויחד עם חיזוק נכון, הקבוצה הייתה יכולה להיות בשלה להתמודד על תארים. בנקודת הזמן של השנה הזאת בית”ר היא לא קבוצה שהייתה בשלה לקחת אליפות”.

אז מה עם כל מי שמגדיר את העונה שלכם ככישלון?
“אני לא חושב שמישהו יכול להיות כל כך שלילי כדי לראות עונה של קבוצה ששנה שעברה נשארה בליגה ברגע האחרון ונמצאת, כרגע לפחות, במקום טוב, ככישלון. אנחנו יודעים שאנחנו הולכים לעוד עשרה משחקים של פלייאוף עליון ודברים יכולים להשתנות, גם לטובה וגם לרעה, אז אי אפשר לעשות סיכומים, אבל עד עכשיו אני חושב שלבית”ר יש עונה טובה מאוד והיא נמצאת במקום טוב מאוד, אני חושב שנתנו הרבה משחקים טובים מאוד השנה, ותמיד אפשר להשתפר ואנחנו עובדים קשה מאוד כדי להשתפר. אני יכול להגיד לך שאת אותה רמת אימון שהיינו עושים בתחילת השנה, השחקנים עושים את אותו אימון ברמה הרבה יותר גבוהה. כשמביאים מאמן וצוות מנוסה ובחרנו אני ויוסי צוות נהדר יחד עם חיים שאבו, מאמן הכושר הספרדי טלמו דה אנדרס, ומשה בן דוד מאמן השוערים. אני חושב שחלק מהעבודה של צוות זה גם לייצר סביבת עבודה ברמה גבוהה, לייצר רמת אימון ברמה גבוהה מאוד ואני חושב שבעניין הזה הצלחנו בגדול. בטוח שגם זה יביא את התוצאות”.

בדרך כלל לקבוצות שלך לוקח זמן עד שהן מתחברות, וכשהן מתחברות זהו, זה רץ. איזה בית”ר נראה עכשיו אחרי הפגרה הארוכה הזאת? זה פגע בכם?
“תשמע, זו פגרה מוזרה. זו לא פגרה רגילה שאתה יודע ששחקנים ואנשי הכדורגל יוצאים לחופשה, מבלים עם הנשים, המשפחות, משתחררים, וחוזרים להכנה לליגה הרגילה. פה היה סוג של חוסר ודאות ואנשים לא ידעו לקראת מה הולכים, כן חוזרים או לא חוזרים. איך שלא נסתכל על זה, מהמשחק האחרון בליגה עד המשחק הראשון כשיתחדש הפלייאוף אני חושב שמדובר על 12 שבועות, זה פרק זמן ארוך מאוד. יחד עם זאת, אני חייב לציין את השחקנים שהפגינו רצינות ומקצוענות מרשימים. כולם קיבלו תוכניות עבודה ועמדו בהן בצורה טובה מאוד, במשך שבועות ארוכים, שלושה שבועות, עבדנו ב’זום’, חילקנו לשחקנים אופני כושר ועבדנו יפה מאוד. גם כשהתחילו ההקלות, מאותו רגע אנחנו עובדים במגרש בצורה אינטנסיבית והחבר’ה עם הרבה רצון והרבה מוטיבציה וכמו שאמרתי - את רמת האימון שאנחנו עושים היום לא יכולנו לעשות לא בחודש יולי ולא באוגוסט”.

איזה בית”ר נראה אחרי הפגרה?
קבוצה חזקה מאוד, קבוצה טובה מאוד, קבוצה תוססת”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */