יום רביעי, 24.04.2024 שעה 17:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

יובל נעים: להיות מאמן בישראל זה כמו כוכב נולד

מאמן אדומים אשדוד יורה בראיון ל-ONE: "אם הייתי רוצה הייתי מאמן בליגת העל", "הכדורגל שלנו רק הולך אחורה", "צריך פה אנשי מקצוע שירדו לדשא"

|
יובל נעים (תמונה: איציק בלניצקי, גרפיקה: קרולינה אריכמן)
יובל נעים (תמונה: איציק בלניצקי, גרפיקה: קרולינה אריכמן)

סוף עונת 2016/17, אחד הרגעים הגדולים בקריירת האימון של יובל נעים. אחרי שהעלה את הפועל אשקלון מליגה א’ כל הדרך לליגת העל, עשה את הבלתי יאומן ועזר לקבוצה הקטנה להישאר בליגה הבכירה בניגוד לכל הציפיות. אבל מאז הבחירות של נעים לא היו נכונות, כשעשה גם לא מעט שגיאות ובראיון מיוחד ל-ONE משתף המאמן של אדומים אשדוד מליגה א’ בדעתו על הכדורגל הישראלי, הטעויות שעשה, ירדן שועה, הפועל באר שבע ועזיבת אלונה ברקת, המאמנים ה”חדשים” והעבודה של ווילי רוטנשטיינר, וכהרגלו לא חוסך במילים.

יובל נעים, מה שלומך?
“ברוך השם, כמו כולם, מנסים לעבור את הימים האלו”.

איך אתה עובר את הימים של הקורונה?
“קשה מאוד, אף פעם לא נתקלנו בכזאת מגפה ואני מקווה מאוד שאנחנו בדרך לעבור אותה ונקווה מאוד שהכל יחזור לקדמותו בצורה הכי מהירה”.

אני יודע שאתה בן אדם שאוהב להסתובב הרבה בחוץ, איך אתה מסתדר עם כל השעות האלה בבית? גם העלת זיכרונות כמו הרבה אנשים אחרים?
“אני חושב שמהיום שנולדתי לא ביליתי כל כך הרבה בבית, הבעיה שגם אין איפה להסתובב. אתה לא יכול ללכת להורים, לחברים ולחנויות אי אפשר ללכת. נשארים בבית, מנסים להסתכל על אימונים חדשים, להיות יותר עם המשפחה, אבל בגדול מיצינו את זה ואנחנו מחכים שהמדינה תתאושש ולאט לאט מתחילים לראות שיפור”.

מכבי ת"א מפתיעים את האוהדים הוותיקים

משהו קרה לקריירת האימון שלך. היא הייתה בגרף עליה ועכשיו אתה בירידה.
“אם אנחנו לוקחים את השנה האחרונה באשדוד, אני חושב שהיה רצון של כולם להצליח, אני מאוד רציתי להצליח שם. הדברים לא הסתדרו. אני חושב שהתנהגו איתי בצורה טובה מאוד, אני לא רוצה להאשים אף אחד. אני חשבתי שחומר השחקנים לא מספיק טוב בשביל להישאר בליגה, ג’קי חשב שכן. עובדתית הוא צדק ואני טעיתי, עזוב שמכבי פתח תקווה יותר אשמה בירידה שלך מאשר אשדוד נשארה, אבל כל הכבוד לאשדוד. אני אמרתי לג’קי שלקראת ינואר נביא חיזוקים ולא כל כך הצלחתי לעשות את זה. אני לא יודע אם נכשלתי שם אבל לא הצלחתי. כרגע אני באדומים אשדוד, אני מאוד מרוצה מהמקום ומקווה מאוד שנבנה קבוצה טובה בתנאי שהבעלים שלנו יישאר, רוני חג’ג’, ונעלה לליגה הלאומית”.

יובל נעים סיים עם ליגת העל?
“אם הייתי רוצה לאמן בליגת העל הייתי מאמן שם. זה לא סוד שהייתה לי הצעה מהפועל רעננה להגיע לשנה וחצי, אבל נמאס לי לקבל קבוצות שהן על ערש דווי. אני רוצה לקבל קבוצות שיש להן קורונה, שיש להן שפעת, שיש להן דלקת גרון, לא לקחת קבוצות במצב אנוש. אתה רואה מה קורה היום בכדורגל הישראלי, פרט לגדולות מכבי חיפה ומכבי ת”א, יש ליגה מאוד צפופה וכרגע לא קוסם לי לאמן בליגת העל. אני מעדיף להיות ראש לשועלים ולא לזנב לאריות. הרי לא אקבל קבוצה גדולה אלא קבוצה שנלחמת על החיים שלה, ואם אני לא נפגע בקטע הכספי אני מעדיף לאמן קבוצה יכולה לעלות ליגה בלאומית או בליגה א’”.

יובל נעים (אורן בן חקון)יובל נעים (אורן בן חקון)

אתה תייגת את עצמך כמאמן שמציל קבוצות?
“כן, אבל אני רוצה שפעם אחת בכדורגל הישראלי יסתכלו על רזומה של מאמן, באיזה מצב הוא קיבל קבוצה ומה הוא עשה איתה. היום להיות מאמן זה יותר קטע של כוכב נולד. שאתה יושב וצריך להרשים את הבעלים. הלו, אתם רוצים מאמן מסוים? כנסו להיסטוריה שלו ותראו אם מתאים לכם המאמן הזה”.

“אם אתה היום רוצה להירשם לאוניברסיטה או לתיכון יוקרתי, מה אומרים לך להביא? תעודות, אבל היום זה נהיה בכדורגל כמו כוכב נולד, הישרדות. המאמנים נהיינו הייטקיסטים, מרצים. כל מאמן מעלה היום פוסט יפה, חבר’ה, זה לא שייך לכדורגל כל הדברים האלה”.

יובל נעים ביציע (חגי מיכאלי)יובל נעים ביציע (חגי מיכאלי)

אולי אתה לא מתאים את עצמך לעולם הכדורגל שהשתנה?
“קודם כל, מה זה השתנה? יש לי הרבה מה להגיד על עולם הכדורגל. בוא נדבר על מחלקות הנוער. היום נהיה דבר חדש. זום. אפשר ללמד כדורגל דרך זום? השחקנים הישראליים יש להם בעיה. אם תיקח שחקן ישראלי בכל גיל, הוא מתאמן חמש שעות שבועיות. בחמש שעות שבועיות שהוא מתאמן אי אפשר להתקדם”.

“הכדורגל שלנו רק הולך אחורה ויש לכך המון סיבות, והסיבה לדעתי העיקרית היא השחקן הישראלי שלא מתאמן מספיק. שחקן נוער ישראלי צריך להתאמן חמש שעות ביום כדי להתקדם. לקום בחמש וחצי בבוקר, ב-6 להתאמן, ב-8 לאכול משהו, ב-9 ללכת לבית ספר עד הצהריים, ואז אחרי צהריים לעבוד עוד שלוש שעות על קוארדינציה, טכניקה, סיבולת, יש מיליון ואחד דברים לעבוד עליהם. אנחנו צריכים בעלי מקצוע שיירדו למגרש, שיעבדו”.

“הביאו מאמני נבחרת שהם אומרים לנו מה לעשות. אנחנו לא צריכים שיגידו לנו מה לעשות. אנחנו הבאנו מאמנים, שהם ירדו למגרש ויראו לנו מה צריך לעשות ויעבדו עם האנשים. בבית הנבחרות המאמנים צריכים לבוא ב-8 בבוקר ולהיות שם כל היום, אך הם עושים שם 2 דברים לתפוס זבובים ולטפס על הקירות”.

וילי רוטנשטיינר (חגי מיכאלי)וילי רוטנשטיינר (חגי מיכאלי)

מה אתה חושב על ווילי רוטנשטיינר?
“כשהוא הגיע לפה אמרתי בוא ניתן לו את כל התנאים. לא רק שהוא לא לקח את הכדורגל קדימה, הוא לקח אותו אחורה. הוא חושב שכולם מטומטמים. תגידו לי, אלה שמינו אותו, למה מיניתם אותו ל-4 שנים? אם זה היה הכסף הפרטי שלכם גם הייתם עושים את זה? תמנו אותו לשנה אחת, לשנתיים,אין בעיה, יצליח, שימשיך”.

יגידו שאתה ישבת איתו והוא לא נתן לך לאמן נבחרת, אז עכשיו אתה יוצא עליו.
“אין לי שום בעיה איתו, אני ישבתי איתו ואני חושב שיש הבדל גדול בין תיאוריה לבין מעשי. יש פה הרבה מאמנים ישראלים שיכולים בלפטופ להראות מיליון ואחד דברים, אבל מלפטופים וישיבה בחדרים אי אפשר לקדם לא נבחרת ולא שחקנים. אנחנו צריכים לעבוד, אנחנו צריכים אנשים שיורדים לדשא, ואם השחקן הישראלי לא יעבוד חמש שעות ביום אין לו שום סיכוי להתקדם”.

“אם לא ערן זהבי בקמפיין הזה, אנחנו נלחמים מי יגמור מקום שישי. בוא נצעיר את הנבחרת. אני לא מדבר על עליה בכלל. גם אם נעלה לאליפות אירופה או למונדיאל, מבחינתי זה לא אומר שהתקדמנו. אני רציתי לראות שהמאמנים האלה מקדמים את הנבחרת, שנראה משהו אחר, שקידמתם את הנבחרת אפילו בצעד אחד. על מה ארבע שנים? אני לא מכיר את אורן חסון אבל הבנתי שהוא בן אדם טוב שעושה עבודה טובה, אני רוצה שהוא יהיה הרבה יותר דומיננטי וייקח דוגמא מאבי לוזון, הוא היה יו”ר התאחדות דומיננטי”.

וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג (התאחדות לכדורגל)וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג (התאחדות לכדורגל)

“הוא צריך לקחת לידו בעל מקצוע, בן אדם כמו אבי נמני, שיהיה היועץ המקצועי שלו. ראינו מה המאמנים הזרים עשו, לא קידמו את הכדורגל שלנו. אנחנו נתנו להם את הבמה, רצינו שיצליחו. שיביא את אייל ברקוביץ’ שיהיה מנג’ר של הנבחרת, תחתיו ימנו מאמן ישראלי, יש לנו מאמנים לא פחות טובים. אני תמיד אומר, או שתביא תותח על, וזה לא יכול לקרות כי מאמן כזה ירצה שכר שלא נוכל לשלם לו, או שתיתן למאמנים הישראלים לאמן. אנחנו לא צריכים אנשים שימכרו לנו לוקשים וסיפורים, וכמו שאתה רואה הנבחרת הולכת אחורה”.

הייתה לאחר היכרות קרובה עם אילן סוויסה ז”ל, ספר עליו.
”קודם כל אני משתתף בצער המשפחה, הוא היה בחור אדיר. שיחקנו יחד בהכח ר”ג ואני חייב לספר סיפור – יצאנו למחנה בבודפשט ושיחק איתי אז יעיש סוויסה ואמר לי ‘יש לי יום נישואין היום וחייב לחגוג אותו בעיר, זה היום היחיד שחוגגים בלי האישה’. אמרתי לו ‘יעיש עזוב אותי’, בסוף אמר לי הולכים. אילן ז”ל היה איתי בחדר, אמרתי לו ‘תתלבש יוצאים לחגוג עם יעיש’. הלכנו ואז חזרנו בשש בוקר, אחרי שקמנו באורחת בוקר 10 פעמים המאמן אברשה שואל אותי איך ישנתי ואז הבנתי שעלו עלינו, כי היה שקט במסדרונות כשיובל נעים לא נמצא”.

אילן סוויסה (איציק בלניצקי)אילן סוויסה (איציק בלניצקי)

“אחרי זה אמרתי לסוויסה שיביא לי אלף שקל כדי שאגיד שלא היה איתנו, אבל הוא אמר שאין לו כאן כסף ויביא לי בארץ. באתי לאברשה המאמן ואמרתי לו שיצאנו לבלות בגלל יום הנישואים של יעיש. אחרי זה הגענו לארץ חזרה ואני מגיע לאימון, אילן סוויסה בא והביא לי אלף שקל כמו שהבטיח, נתתי לו סטירה ואמרתי לו ‘צחקתי איתך’. היינו חברים טובים, ואגב באותם זמנים מי שהגיע כמו אילן סוויסה מהצפון היה במנטליות אחרת, בחור זהב”.

במעבר חד, מה אתה חושב על העזיבה של אלונה ברקת?
“קודם כל, זאת מכה קשה מאוד להפועל באר שבע ואני לא מחדש. אני חושב שהסטיקר ‘הפועל באר שבע אלופה’ צריך להתחלף ל’הפועל באר שבע לא תרד’. אלונה נתנה מכיסה כ-200 מיליון שקל. חוץ מלהביא את חוף הים לב”ש, היא עשתה הכל. פעמיים שהיא הייתה צריכה את האוהדים ואת השחקנים, הם לא היו”.

“פעם אחת היא החליטה שהיא רוצה לרוץ בבחירות. יש לי חבר בפוליטיקה, קוראים לו אלי כהן. לאן שהוא הולך אני שם את הפתק. פעם בארבע שנים, עזוב שפה כל 3 חודשים יש בחירות, אבל הדבר היחיד שאני יכול לעשות בשבילו זה להצביע למפלגה שהוא רץ בה. אלונה רצה עם ימינה, באים כולם ואומרים ‘אני בוחר ביבי נתניהו’. אלונה רצה עם מפלגה שבכל מקרה הייתה הולכת עם ביבי. אחרי שהיא קיבלה 2000 קולות בב”ש הייתי בטוח כבר אז שהיא תעזוב”.

אלונה ברקת (איציק בלניצקי)אלונה ברקת (איציק בלניצקי)

“בפעם השנייה, שהיא באה לשחקנים וביקשה מהם להוריד 30 אחוז, הם גם לא היו שם בשבילה, לכן אני לא מופתע. זה היה ברור לי גם שכולם דיברו שאלונה אולי תחזור, לי היה ברור שהיא לא תחזור. הזיכרון של האנשים בכדורגל  הוא קצר מאוד. היום יכולים לכעוס עלי ולהגיד מיליון דברים, אבל עכשיו לאלונה יש הרבה יותר שונאים בב”ש מאוהבים. זאת המציאות, זה לא צריך להיות ככה. אם היום תעשה סקר גם עם הקהל של הפועל ב”ש וגם עם תושבי העיר, אתה תראה שיש הרבה כעס נגדה מאשר מעריכים את מה שהיא עשתה. לדעתי בכל הכניסות והיציאות מהעיר צריך לבנות פסל שלה, זאת דעתי”.

מה אתה חושב על השחקנים בבאר שבע?
“הם עשו טעות חמורה לדעתי, לא קראו את המפה. תמיד יש שני צדדים. אלונה שילמה לשחקנים פי 3 ופי 4 ממה שמגיע להם, ואם אתה משלם לשחקן פי 4 זה לא הופך אותו לשחקן טוב יותר. אם שחקן שווה 100 אלף דולר ואתה נותן לו 400, הוא לא משתפר. הם עשו טעות, הם היו צריכים לראות איך הם מקבלים 70% מהמשכורת. אם אתה מחזיר את הגלגל אחורה, ברור שכולם כמעט היו מסכימים גם ל-50 אחוז. בוא נגיד ככה, שהשחקנים מבינים היום שהם טעו”.

אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)

גדי קינדה היה באשדוד בתקופה שלך. מה אתה חושב עליו?
“הוא היה שחקן שלי. בלי שום ספק השחקן הכי גדול שיצא מאשדוד, ואני אמרתי לו את זה כבר מזמן. הוא כוכב כדורגל, הוא ילד נשמה. מוטב מאוחר מאשר אף פעם שהוא יצא לחו”ל, אני אני חושב שהוא יכל לצאת 3-4 שנים מוקדם יותר. הוא היה שחקן מבוזבז. אני מקווה מאוד בשבילו שיסתדר בחיים, שיידע מה לעשות עם הכסף, זה חשוב מאוד. אני באמת אוהב אותו ומגיע לו להצליח”.

“אני רואה חברים שלו שהלכו לדרכים רעות, שלא ידעו מה לעשות עם הכסף ואיך להסתדר עם הכסף. לא היה מי שיכוון אותם. אני חושב שלגדי יש מספיק אנשים שיעזרו לו. אני מקווה שעם הכסף והחוזה שהוא מקבל בארצות הברית הוא יידע לדאוג לחיים שלו ושל המשפחה שלו ולא לעשות שטויות”.

גדי קינדה (חגי מיכאלי)גדי קינדה (חגי מיכאלי)

אימנת גם את שגיב יחזקאל. הוא כישרון מבוזבז.
“הוא באמת כישרון מבוזבז. כשאני העלתי את השם הזה בפני ג’קי, הם אמרו לי ‘יובל, אין לו מספרים’ וזה היה נכון. אני אמרתי להם שאם היו לו מספרים הוא לא היה בא לאשדוד. אנחנו הצלחנו לו את הקריירה. גם בני יהודה השתתפו בסכום ניכר מהחוזה שלו וגם הבהירו לו שבחצי השני של העונה, הוא לא מתוכנן לשחק. אני חושב שהוא שחקן מבוזבז ואם הוא יידע בקבלת ההחלטות בחלק האחרון של המהלך, הוא שחקן נבחרת לכל דבר. יש לו את כל הנתונים. חסרים לנו שחקנים כאלה בכדורגל הישראלי”.

עוד שחקן שאתה מכיר טוב זה ירדן שועה. מה אתה חושב על כל מה שקורה איתו? במכבי חיפה חזרו עכשיו להתאמן, פתאום יש לו שוב כאבים, הוא נראה בעייתי.
“ירדן שועה חייב להרגיש שהוא שחקן הרכב, הוא ועוד 10. בתקופה הזאת במכבי חיפה זה לא יכול לקרות, הוא לא מתאים למכבי חיפה. הוא לא יקבל בחיים את המצב הזה. הבעיה איתו כל הזמן תחזור על עצמה. לא כל אחד בנוי להיות שחקן ספסל שמשתלב לאט לאט. הוא צריך ללכת לקבוצה גדולה שהוא יידע שהוא משחק. כרגע ירדן שועה לא מתאים לקבוצה גדולה כי הוא לא יכול לקבל את התנאים שהוא רוצה”.

ירדן שועה (עמרי שטיין)ירדן שועה (עמרי שטיין)

“לא כל שחקן יכול לשבת על הספסל ויש כאלה שלא בנויים לזה, תראה למשל את עדן בן בסט שעבר בזמנו להפועל ב”ש. ירדן שועה לא בנוי לזה. הוא לא יכול לנסוע את הדרך הזאת בכל יום ואז לשחק במקרה הטוב רבע השעה. הבעיה איתו מחכה מעבר לפינה וכל הזמן תחזור על עצמה אם הוא לא ישחק”.

מה היית עושה במקום יעקב שחר?
“אני הייתי מציע לו שמכבי חיפה ישאילו אותו לשנה אחת לקבוצה יותר קטנה, בני יהודה, הפועל חדרה, אשדוד, אחת מאלו, והוא ישחק. מעכשיו אני אומר לך, הבעיה איתו זאת שאלה של זמן. הוא יכול להחזיק משחק אחד או שניים בלי לשחק, לא יותר מזה”.

מה היית מייעץ למרקו בלבול?
“ברור לי שהוא לא יכול לבוא ולהבטיח לשועה דקות משחק קבועות. מרקו לא צריך אותו בחדר ההלבשה ברגע שהוא לא משחק, זה לא בריא לקבוצה. הוא אמוציונלי, זה לא גן ילדים. בסיטואציה הנוכחית עם שמות שיש לחיפה כמו רוקאביצה, שרי, עוואד, אבל זאת בעיה ובשביל מכבי חיפה וגם בשביל שועה עדיף להיפרד, להשאיל אותו לשנה אחת, הוא ישחק וגם יתבגר”.

יואב כץ (עמית מצפה)יואב כץ (עמית מצפה)

היו לך בעבר שיחות עם יואב כץ ולא הגעת לאמן אצלו. למה?
“כולם מדברים על זה שיואב כץ קמצן, אבל אני יכול להגיד לך שמתי שהוא ישב איתי הוא היה מאוד לארג’, יכול להיות בגלל שזה שעוד לא העברנו את זה לחוזה. בגילו, הוא צריך לשים מישהו ניהולי ומישהו מקצועי. הוא צריך לעשות קופה קטנה שלא כל דבר יצטרכו להתקשר אליו ולבקש ממנו. הוא כבר מעל 75, הוא לא ילד, והבעיה הכי קשה היא שהוא לא גר פה. תיקח לך איזה שחקן עבר מהפועל חיפה, תשים אותו אחראי מול חיים סילבס והשחקנים, תרצה תדבר איתו, תשאל אותו שאלות ויהיה לך הרבה יותר שקט”.

לא הגעת להפועל חיפה כי רצית להגיע עם העוזר שלך אלי לוי, ויואב לא הסכים, ובסופו של דבר אתה ואלי לא מדברים היום. מה קרה שם?
“זה באמת נושא שאני מעדיף כרגע לא להרחיב עליו. העובדות מאוד מאוד ברורות, ניתן לזמן לעשות את שלו. הוא עזב את אשדוד יחד איתי, אבל לאחר מכן שביקשו ממנו לחזור למחלקת הנוער הוא החליט שהוא רוצה ללכת, אבל הנושא הזה הוא נושא מאוד רגיש”.

הייתם כמו אחים.
“אפשר להגיד שהיינו יותר מאחים, אבל בסדר, בוא ניתן לזמן לעשות את זה. הייתי נאמן אליו לאורך כל הדרך, עשיתי בשבילו המון דברים, הוא גם היה שחקן שלי. כרגע אין סיכוי שתהיה סולחה”.

יובל נעים מיואש (אורן בן חקון)יובל נעים מיואש (אורן בן חקון)

מה אתה חושב על בית”ר ירושלים?
“אני חושב שהתקציב של בית”ר יירד בגדול. אני לא רואה לאורך זמן שהקהל שלהם יסתדר עם משה חוגג, מהטעם הפשוט שהקהל שלכם לא מכיר בשום בעיה. הם רוצים שהקבוצה שלהם תרוץ לאליפות, הם רוצים תארים. הם לא מסתכלים על בעיות וקשה להביא שחקנים ולדעתי התקציב יירד מאוד. כרגע בית”ר קבוצה לא מספיק טובה לאליפות, היא לא יכולה. האווירה סביב רוני לוי אווירה לא טובה, הוא מאמן מצוין וזה לא מגיע לו. הייתי במשחק אחד של בית”ר העונה, אני יודע שקהל של קבוצה צריך ללכת אחריה באש ובמים וזה מה שהם שרים גם. לא יכול להיות שהוא סופג קללות מהדקה הראשונה”.

אם היית צריך לדרג את עצמך בקרב מאמני ליגת העל, איפה היית שם את עצמך?
“אני חושב שיש לנו מאמנים טובים. ההישגים שלי בכדורגל הם הישגים יפים, עשיתי דברים יפים. אפשר לפרסם את הרזומה שלי ועשיתי דברים יפים מאוד. גם להיות מוטיבטור זה קשה, אני עשיתי הישגים ולא עם מכבי ת”א ומכבי חיפה. אני קיבלתי את בית”ר כשאי אפשר היה להביא שחקן אפילו ב-5,000 שקל. אין לי טענות ואיציק קורנפיין אמר לי בזמנו כשהגעתי שזה המצב”.

“בכל מקום עשיתי הישגים יפים. תדע חוק במדינה הזאת, תדמית אתה לא יכול לשנות. זה לא משנה מה תעשה. אני לא נלחם בזה. אתם יכולים לפרסם בדיוק מה עשיתי ואיפה אימנתי. אני המאמן היחיד שלקח 2 קבוצות מליגת העל ועליתי מליגה א’ עד לליגת העל ונשארתי בליגת העל. גם עם הפועל רמת גן וגם עם הפועל אשקלון”.

“יש לנו מאמנים טובים, רוני לוי, יוסי אבוקסיס, ברק בכר, אני לא יכול להיות ברמה שלהם כי לא קיבלתי הזדמנות, לא קיבלתי קבוצה גדולה. זה קשה מאוד בארץ לקבל מועדון גדול. אני חי עם זה בשלום ובאמת שאין לי טענות ואני מרוצה במקום שלי”.

ברק בכר (חגי מיכאלי)ברק בכר (חגי מיכאלי)

מה הייתה הטעות שלך?
“אם אתה מסתכל על התקופה האחרונה אז הטעות הייתה לא ללכת להפועל חיפה. אני חושב שיואב רצה אותי בכל מחיר ורדף אחרי, ואת זה אבי נמני יודע. אבל לא צריך לבכות על חלב שנשפך, זה קרה, ממשיכים קדימה, אנחנו חיים טוב, יש משפחה טובה, אין טענות”.

אז אתה משלים עם זה שהקריירה שלך תמשיך בקבוצות קטנות או בליגות נמוכות. יש סיכוי שיובל נעים יקבל יום אחד את מכבי חיפה או מכבי ת”א?
“קשה לי מאוד להאמין, וזה בסדר. גם בליגת א’ יש כדורגל וגם בלאומית. אני תמיד אומר לעצמי שאני אהיה איפה שרוצים אותי מאוד. היום בשבילי אדומים אשדוד זה כמו לאמן את מנצ’סטר סיטי. אני לא מסתכל הצידה, אין לי את הקטע הזה. אנחנו כבר מתארגנים לבנות קבוצה חזקה, קבוצה שתעלה ליגה. אני לא קופץ ממקום למקום בצורה מהירה”.

למדת דברים חדשים בכל התקןפה הזאת של הקורונה?
“אני יכול להגיד לך שגדי כרמלי, בקטמון אין לו יותר מדי מה לעשות אז הוא כל הזמן שולח לנו אימונים ביוטיוב. קצת ראיתי סרטים, קצת אימונים, סך הכל רואים דברים יפים וחדשים בכדורגל. הכי חשוב זה להנות ממה שאתה עושה ואז יש לך סיפוק”.

יובל נעים (אחמד מוררה)יובל נעים (אחמד מוררה)

מה דעתך כאזרח על מה שקורה פה במדינה?
“זה ברור מאוד. מבחינה בריאותית זאת הצלחה גדולה, מבחינה כלכלית קטסטרופה גדולה. הרבה מענקים שאנשים לא מצליחים לקבל וזה מנוהל רע מאוד. אני מקווה שבריאותית אנשים לא יהיו שאננים מדי, נראה שאנשים קצת איבדו את זה וחושבים שכבר עברנו את זה. אני לא איזה פרופסור או רופא אבל צריך להישמר”.

ראש ממשלה צריך לכהן תחת כתב אישום?
“בגדול, אני חושב שהעם בחר את נתניהו. להגיד לך שזה הכי סימפטי או נורמלי? לא, אבל יש חוקים במדינה ולא אני קבעתי אותם. עד שאין נגדו גזר דין חלוט, הוא יכול לכהן. אבל לא זה לא מצב נורמלי”.

איפה חבר שלך, שר הכלכלה אלי כהן?
“תראה ברור שאי אפשר לדאוג לכולם. אני בעד לתת לכולם, המצב קטסטרופה, המדינה בהתמוטטות קשה מאוד. אם אמרתם 80 מיליארד, תתנו אפילו כפול. תחזירו את המדינה לפחות למצב שהיה וזה לא דומה למה שהיה. תעזרו לאנשים לחזור לחיים נורמליים. אנשים פה לא מחפשים לוקסוס וחיי ראווה, רוצים חיים בסיסיים טובים, וכרגע אני לא רואה שהרבה אנשים יוכלו לעשות את זה”.

מה אתה חושב על מה שקורה בקורסי הפרו?
“לדעתי אי אפשר ללמד כדורגל דרך הזום כמו שאמרתי כבר, וקראתי שפתאום שינו זוארץ, שאני מאוד אוהב אותו באופן אישי, מתערב פתאום בקטע המקצועי. הוא אמר שהמאמנים שם הם דור העתיד של הכדורגל הישראלי. אני חושב ש-90 אחוז מהם לא יכולים לאמן בליגה א’, למה כשהוא היה הבעלים של מכבי פתח תקווה הוא לא נתן לחבר’ה הצעירים האלה לאמן? אני לא רואה איך רוטנשטיינר יכול לקדם את המאמנים. צריך לרדת לדשא, לעבוד קשה, להתאמן 5 שעות ביום, ואז אולי בעתיד הנבחרת תוכל לעלות מבית שכולל את לוכסמבורג, סן מרינו, איי פארו, זה הבית שנוכל לעלות ממנו, אסור לנו לדבר עלינו ועל איטליה וספרד באותו משפט. בינתיים כולם נותנים עצות, כולם מנטורים, אבל אף אחד לא עובד.  רק במעשים מתקדמים לא בדיבורים”.

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */