יום חמישי, 28.03.2024 שעה 18:48
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

מוחמד: רואה יום בו הסכסוך היהודי-ערבי יסתיים

"בגאנה כולנו אחד, מוסלמים ונוצרים חוגגים ביחד", "אוהדי בית"ר קיבלו אותי", "קיצוץ? הדבר הנכון לעשות". הקשר בראיון מיוחד: "ישראל זה הבית שלי"

|
עלי מוחמד (צילום: אורן בן חקון, גרפיקה: קרולינה אריכמן)
עלי מוחמד (צילום: אורן בן חקון, גרפיקה: קרולינה אריכמן)

עונת 2019/2020 נפתחה בסערה עבור עלי מוחמד. הקשר עבר תמורת סכום גבוהה ממכבי נתניה לבית”ר ירושלים ועל לא עוול בכפו, נקלע לסיטואציה בעייתית רק בשל שם משפחתו. דווקא בתקופה הזו, לאחר שכבר הצליח לקנות את לבבות האוהדים בטדי בזכות יכולתו על הדשא והאופי הצנוע, הקשר מוצא את עצמו ספון בביתו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ובראיון ל-ONE הוא מספר על מצבו האישי, הדאגות הכלכליות והחיים בישראל כשהוא רחוק מהמשפחה באפריקה. 

איך אתה מרגיש בימים לא רגילים אלה?
"אנחנו רק בבית עם המשפחה, החוקים הם שאי אפשר לצאת, אלו ימים קשים, אבל צריך לעבור אותם. רוב המשפחה שלי נמצאת בגאנה, יש שם כמה מקרים. בניז'ר אין כל כך, אני יודע יותר על החדשות בגאנה כי אני מקשיב על החדשות שם ועוקב אחרי זה אבל המצב שם לא כזה גרוע, רק כמה מקרים". 

בוא נדבר על כדורגל בימים האלה. כולם מתעסקים בצד הכלכלי וההשפעה שלו, איך אתה רואה את המצב כי לכולם ברור שאחרי שהווירוס הזה יעבור הכל ישתנה. המשכורות, ההעברות. איך אתה רואה את הדברים?
"באופן כללי, הכל הולך להשתנות. זה ישפיע גם עלינו. אנחנו מדברים עם ההנהלה, מחפשים מה הדרך הנכונה לפעול. אנחנו צריכים להיות גם הגונים אחד עם השני. בלי אוהדים, בלי שידורים, לא מקבלים כסף. הדבר הנכון לעשות יהיה לקצץ בשכר, השחקנים יודעים את זה. בוודאות זה מה שצריך לעשות, זה ברור, אנחנו מקבלים כסף מהאוהדים, מהשידורים ומהעסק באופן כללי והעסק עכשיו לא מכניס שום כסף פנימה. אז איך ישלמו לנו? אם נקצץ זה הדבר הנכון לעשות וצריך להבין את זה, ושזה יהיה ברוח טובה". 

אתה מאמין שאפשר לחזור לשחק כדורגל העונה?
"רק אלוהים יחליט לגבי אם תהיה תרופה למגפה הזו או לא. אם יהיה רעיון יצירתי, אוקיי. אבל אם לא? אני לא חושב שאפשר יהיה לחזור לשחק. לדעתי רק תרופה לווירוס תאפשר לנו לחזור ולשחק. בימים אלה כל מדינה מושפעת מהווירוס, זה קשה". 

בוא נחזור קצת לאחור. איך אתה מרגיש אחרי שני הסיבובים הראשונים שלך בבית"ר?
"אני חושב שאם הליגה לא הייתה נעצרת, היינו מקבלים פלייאוף מאוד מעניין. הרגשתי מאוד טוב העונה אבל הרגשתי גם שאנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב. אם מסתכלים על המקום שלנו מצד שני, המקום מאוד טוב. הייתי שמח, אתגר חדש, אווירה אחרת". 

מה היה הרגע הטוב ביותר עבורך העונה?
"הזכייה בגביע הטוטו בתחילת העונה. זה היה משהו מדהים מבחינתי. התקוות היו בשמיים אחרי המשחק הזה. יש עליות וירידות אח"כ, יש משחקים שהפסדנו או לא ניצחנו אבל באופן כללי, התחושה הייתה טובה העונה כי הצוות הוציא אותנו ממקום פחות טוב ואפשר לנו לסיים בצורה חיובית את שני הסיבוב הראשונים של העונה".

אתה זוכר מה היה בקיץ, על הבאזז התקשורתי כי שם המשפחה שלך הוא 'מוחמד', מה הרגשת באותם הימים כי לא ממש דיברת על כך עד כה?
"כולם יודעים שאם השיח סביב שם המשפחה שלי היה מפריע לי או היה מדאיג אותי, הייתי מדבר על כך לפני הרבה זמן. כולם שאלו אותי על כך, אבל זה לא משהו שאני חושב עליו אפילו. הסיבה לכך היא שבגאנה יש לך הרבה אנשים מוסלמים שחיים ליד נוצרים. יש לי חברים שהם מוסלמים ונוצרים ואנחנו חיים עם זה. אולי עניין הדת פה הוא אחרת, אבל בגאנה כאשר הנוצרים חוגגים את חג המולד, הם מזמינים אליהם את המוסלמים וכאשר המוסלמים חוגגים את ‘עיד אל פיטר’, הנוצרים הולכים לחגוג איתם. אנחנו אחד. אנחנו לא רואים שוני. לכן לא ממש התעצבנתי כי אנחנו לא מסתכלים על האם אני מוחמד והשני לא". 

עלי מוחמד חוגג את הזכייה בגביע הטוטו (רדאד ג'בארה)עלי מוחמד חוגג את הזכייה בגביע הטוטו (רדאד ג'בארה)

אתה בישראל הרבה זמן, היית בבית"ר ת"א ואח"כ נתניה ועכשיו בית"ר, שיחקת בחדרי הלבשה שבהם היו יהודים וערבים ביחד. אתה רואה את ישראל מתקרבת בעתיד למצב שתיארת בגאנה? שהסכסוך יסתיים וכולם יהיו ביחד בלי לדבר על דת?
"אני חושב שהיום הזה יכול להגיע, שהכול ייפתר. כשאתה בתוך מועדון כדורגל עם יהודים וערבים אתה לא רואה את הדברים האלה קורים. רק מחוץ לכדורגל עם אוהדים או משהו אחר. אבל השחקנים? שיחקתי עם ערבים ויהודים ברמלה ונתניה ואף פעם לא היה דיון של 'זה ערבי וזה יהודי', זה לא קיים בכלל. רק מה שקורה בחוץ מביא את המתיחות הזו. בין השחקנים לא הרגשתי מעולם הבדל, המוסלמים באים למקומות של היהודים והם ביחד. עם הזמן, אני חושב שזה יעבור". 

איך אתה מרגיש עם אוהדי בית"ר?
"מאוד טוב".

הם קיבלו אותך.
"כן, כולם יכולים לראות איך הם קיבלו אותי ובמשחקים איך הם מעודדים אותי ושרים לי. זה כל מה שאתה רוצה שיקרה כשחקן".

הקשר שלך עם יוסי בניון ורוני לוי, איזה סוג של קשר זה?
"זה קשר מאוד טוב. מאוד מקצועי. הצוות מאוד טוב, מוודאים שכולנו מקבלים את התנאים הטובים כדי שנוכל לשחק ולהתרכז רק בזה, הם נותנים לך גם לשחק איפה שאתה יודע ולהוציא את המיטב מעצמך. הם גורמים לך להוציא את מה שיש לך בפנים אל המגרש. לא בכל מועדון יש תמיכה כזו בשחקנים. זה משהו שונה לטובה בבית"ר".

הקבוצה עשתה רכש טוב בינואר, אלירן עטר הבקיע שערים, חנן ממן שחקן טוב.
"כן, אבל משהו אחד לגביי, אני משחק כדי לעזור לכל מי שלידי לשחק טוב כי אם כל מי שמשחק לצידי מציג יכולת טובה, אז גם אני אהיה טוב. אם השחקנים סביבי לא כאלה, אז אני לא טוב. אני נותן הכל כדי לחבר את כולם סביבי. יש לנו שחקנים מחליפים שעושים דברים טובים ויש לנו שחקנים שיודעים לגמור משחקים כמו אלירן עטר, ליוואי גרסיה ופרדי פלומין". 

עלי מוחמד מונף על ידי האוהדים (איציק בלניצקי)עלי מוחמד מונף על ידי האוהדים (איציק בלניצקי)

לפני כמה שנים שמעתי שהיו כמה קבוצות בגרמניה שעקבו אחריך, אח"כ עברת לנתניה, עכשיו בית"ר, מה השלב הבא?
"אני חושב שהתשובה הכי טובה היא - כשאתה משחק טוב, אתה יכול לעבור לכל מקום. זה תלוי בך. כשאתה משחק כדי לעבור לדורטמונד אתה לא מציג יכולת שמצדיקה מעבר לדורטמונד, אז אין לאן להתקדם. אני צריך להשתפר, אני צריך לעבוד קשה, אני צריך להציג יכולת גבוהה ורק כך אוכל להגיע למקומות שבהם אני רוצה להיות". 

לסיכום, איך ישראל עבורך בכל השנים האלה?
"אני מרגיש בבית. זה הבית שלי. אני מרגיש חי. כשאתה בניז'ר יש להם רושם מסוים על ישראל, שזו ארץ מסוכנת, אבל אני אומר להם - החדשות שאתם רואים בטלוויזיה זה ממש לא מה שקורה כאן. אם תבואו לגור פה, אתם תתחילו לפרסם את המדינה הזו. ישראל שונה לגמרי מאיך שהיא מוצגת בתקשורת העולמית. והם אומרים לי 'וואוו, אתה בטוח?' הם חושבים שכל הזמן רע פה אבל אני אומר להם שזו ארץ יפה, שהאנשים פה מדהימים, שהגישה פה שונה. בהשוואה למדינות אחרות, הגישה פה היא שונה. האהבה לבני אדם. אתה לא מכיר מישהו, אבל אם אתה שומע שקרה משהו למישהו, ישר כולם קופצים ומתנדבים לעזור. זה נהדר".

ניצחון דרמטי לקלטינס בטורניר הפיפא הרשמי
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */