יום שבת, 20.04.2024 שעה 02:00

בשל הקורונה: הספורט האולימפי על סף השבתה

עקב ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, ההנחייה לספורטאים האולימפיים: צאו רק לתחרויות הנחוצות לקריטריון. תחרויות מבוטלות בזו אחר זו ברחבי העולם

|
ספורט (מערכת ONE)
ספורט (מערכת ONE)

ההנחיות החדשות שפרסם משרד הבריאות הערב (שני) על כך שכל החוזרים מחו”ל ייכנסו לבידוד, לא משנה מהיכן הגיעו, מובילות את הספורט האולימפי בישראל לקראת מצב של השבתה. ביממה הקרובה יתקיים דיון של הוועד האולימפי שיעסוק במשמעויות של ההנחיות הללו ובעקבותיו צפויה לצאת המלצה חדשה לספורטאים.

גורמים בכירים בספורט האולימפי בישראל צפויים להתכנס לדיון שיעסוק בהנחיות החדשות של משרד הבריאות, בו ייקח חלק גם ראש המערך הרפואי בארגון, פרופ’ דני נמט, שככל הנראה ישלח בסיומו הנחיות מעודכנות לספורטאים האולימפיים. לפי ההערכות, אחת מההמלצות תהיה שלא לצאת לתחרויות שאינן קריטיות להשגת הקריטריון למשחקים האולימפיים הקרובים.

ברגע האחרון המשחק נדחה בגלל הקורונה

אתמול התקיימה פגישה בין מנכ”ל משרד הספורט יוסי שרעבי לבין מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ איתמר גרוטו, בסופה פרסמה שרת התרבות והספורט מירי רגב הודעה כי: “יציאת ספורטאים לתחרויות בחו”ל תקבל אישור בתנאי שמדובר בתחרות המהווה קריטריון חובה. במידה שמדובר במדינה שמשרד הבריאות ממליץ להימנע מלבקר בה, לאור התפרצות הנגיף וריבוי מקרי התחלואה, האיגוד הרלוונטי אחראי למציאת פתרון בידוד במהלך תקופת התחרות”.

יש לציין כי הדבר כבר קורה בפועל. כך למשל, בעקבות המצב, חל שינוי ביציאה של ספורטאים אולימפיים לחו”ל. נבחרת התעמלות המכשירים הייתה אמורה לטוס מחר לאזרבייג’אן בהרכב מלא, אך ברגע האחרון הוחלט לצאת בהרכב מצומצם יותר כך שרק מי שעדיין לא השיגו את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו ישתתפו בגביע העולם בבאקו. המתעמלים אלכס מיאקינין ואנדריי מדבדב שעדיין רודפים אחרי הקריטריון ימריאו לבאקו ביממה הקרובה, בעוד שארטיום דולגופיאט ואלכס שטילוב יישארו בארץ לאחר שכבר השיגו את הכרטיס לטוקיו. אחרי התחרות הזו, מיאקינין ומדבדב ימשיכו לדוחא לתחרות שמהווה את ההזדמנות אחרונה שלהם להגיע לאירוע הספורט הגדול בעולם.

אנדריי מדבדב אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט (עמית שיסל, הוועד האולימפי)אנדריי מדבדב אלכס שטילוב וארטיום דולגופיאט (עמית שיסל, הוועד האולימפי)

בנוסף, באיגוד השייט צפויים להוציא את נבחרות הגברים לאליפות העולם במפרשיות, שתצא לדרכה ביום ראשון בפלמה דה מיורקה. בעוד ששני הצוותים של הנשים כבר שוהים באי הספרדי, שני הצוותים של הגברים - טל הררי וניתאי חסון, ומאור אבו ויואב רוז - שוהים עדיין בארץ וביממה הקרובה יסיימו את הבידוד שלהם אחרי ששבו ממחנה אימון. באיגוד מחפשים להם טיסה, דבר לא פשוט בעקבות ביטולי הטיסות של חברות התעופה, כאשר ייתכן שאחד מהצוותים בגברים בסופו של דבר לא ייצא לתחרות משום שאבו ורוז הם חיילים שעדיין ממתינים לאישור יציאה משלטונות צה”ל.

הוועד האולימפי באיטליה הכריז היום על הפסקת הפעילות למשך חודש ימים בערבות המצב, כאשר כרגע מי שנמצא בארץ המגף הוא החותר הישראלי דני פרידמן שרודף אחר הקריטריון למשחקים האולימפיים. לעת עתה, הוא יישאר באיטליה ויקווה להתחרות בגביע העולם ב-12 באפריל ובתחרות הקריטריון ב-27 באפריל, תחרויות שעדיין אמורות להתקיים, ובנתיים ימשיך באימונים תוך שהוא עוקב בדאגה אחר הדיווחים.

שני הרשקו ושירה ראשוני (חגי מיכאלי)שני הרשקו ושירה ראשוני (חגי מיכאלי)

הפעילות של נבחרת הג’ודו גם נעצרה, בעקבות העובדה שספורטאיה נכנסו לבידוד לאחרונה. בתוך כך, איגוד הג’ודו העולמי הודיע כי גראנד סלאם יקטרינבורג לא יתקיים ולכן הוא מבקש מהמשלחות שלא לטוס לרוסיה, כך שהיציאה של רז הרשקו וענבל שמש תבוטל. שתי הג’ודאיות, שעדיין רודפות אחרי הקריטריון, לא ייצאו לתחרות כאשר גם גראנד פרי טביליסי וגראנד פרי אנטליה בספק.

בקרוב תחל עונת התחרויות של אליפויות אירופה, שמגיעות בדרך כלל בחודשים אפריל-מאי בשלל הענפים האולימפיים. בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורלן של התחרויות הללו, משום שבינתיים לא בוטלה אף תחרות שכזאת מבין הענפים המובילים. לפי ההערכות בעולם, אם גם אליפויות אירופה לא יתקיימו כמתוכנן - הדבר עלול יהיה להשפיע על קיומם של המשחקים האולימפיים בסוף חודש יולי הקרוב ביפן.

הדילמה של הספורטאים האולימפיים אם לצאת לתחרויות בחו”ל ולהמשיך להתאמן כרגיל לקראת אולימפיאדת טוקיו היא גדולה, בין היתר משום שכרגע אין הקלות בבידוד לספורטאים שחוזרים מהתחרויות בעולם. לכן, לא מן הנמנע כי הרוב המוחלט של הספורטאים האולימפיים יהיו מושבתים בתקופה הקרובה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */