יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:53

שתי מדליות הובטחו: פלצ'יק וששון עלו לגמר

הישג נהדר לשני הישראלים שרשמו ארבעה ניצחונות והבטיחו לפחות מדליית כסף בגראנד פרי ת"א. ששון ינסה לשחזר את הזכייה משנה שעברה. קוכמן הודח

|
פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)
פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)

גראנד פרי תל אביב בג’ודו מגיע היום (שבת) ליומו האחרון - והפעם יגיע תורם של הג’ודאים והג’ודאיות המתחרים במשקלים הכבדים. בנשים יהיו אלה המתמודדות במשקל של עד 78 ק”ג ומעליו, ואילו בגברים ייערכו תחרויות בשלושה משקלים - עד 90 ק”ג, עד 100 ק”ג והמשקל הפתוח של מעל 100 ק”ג. מבחינת הישראלים, 11 ספורטאים וספורטאיות ישראלים התחילו את היום, אך רק שלושה מהם בכירים - לי קוכמן (עד 90 ק”ג), פיטר פלצ'יק (עד 100) ואורי ששון (מעל 100).

גברים: לי קוכמן הודח, פיטר פלצ’יק ואורי ששון הבטיחו מדליה

עד 90 ק”ג
סגן אלוף אירופה המכהן, לי קוכמן, קיווה לסיים גם הפעם על הפודיום, אך לצערו הוא הודח בסיבוב השלישי. קוכמן דווקא התחיל נהדר בסיבוב השני מול אלכסיס מתייה הצרפתי עם איפון מהיר תוך 47 שניות, אבל בסיבוב השלישי הוא פגש את מרקוס ניימאן השבדי, שהכריע את הקרב בעבודת הקרקע וניצח בזכות ריתוק.

לי קוכמן בדרך לאיפון (חגי מיכאלי)לי קוכמן בדרך לאיפון (חגי מיכאלי)

שלושה ג’ודאים ישראלים צעירים נוספים ניסו להתקדם בתחרות, אך לא הצליחו להתקדם והפסידו בקרב הראשון. נדב זורט הצעיר הפסיד בסיבוב הראשון לפולני פיוטר קוצ’רה בווזארי, רוי סיון הפסיד באיפון לרוברט פלורנטינו מהרפובליקה הדומיניקנית, ואיתי גולן נכנע לאיטלקי מתאו מרקונצ’יני, סגן אלוף העולם מ-2017.

עד 100 ק”ג
פיטר פלצ’יק, שנעדר מהתחרות בשנה שעברה בגלל מחלה, הופיע הפעם - והוא ינסה ללכת עד הסוף מול הקהל הישראלי. כמו קוכמן, גם הוא התחיל בסיבוב השני, נגד אל.איי. סמית’ השלישי מארצות הברית, וניצח בעונשים. לאחר מכן בסיבוב השלישי פלצ’יק ניצח באיפון נהדר את מיקלוס סירג’ניש ההונגרי אחרי קרב לא פשוט ועלה לרבע הגמר.

פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)

ברבע הגמר, פלצ’יק עלה לקרב מול קילה רייס הקנדי וניצח אותו על ידי ווזארי חכם שהגיע בזכות מעידה של יריבו. בהמשך פלצ’יק נקלע ללחץ בעקבות שני עונשים, אבל הצליח להשלים את הקרב בשלום ולעלות לחצי הגמר מה שמציב אותו מרחק ניצחון אחד ממדליה. בחצי הגמר הוא יתמודד נגד קארל-ריצ’רד פריי, שבעברו היה סגן אלוף העולם.

מעל 100 ק”ג
במשקל הפתוח, המדליסט האולימפי מריו 2016, אורי ששון, מנסה לתפוס שוב את המקום הראשון בגראנד פרי הישראלי, כפי שעשה בשנה שעברה. ששון החל להתחרות בסיבוב השני, שם פגש את פדרו פינדה מוונצואלה. הקרב הוכרע תוך כדקה וחצי על עונשים, בגלל הפסיביות של יריבו, כשיש לציין שהשופט היה עם יד קלה על ההדק. ששון המשיך לסיבוב השלישי, שם נקלע למצוקה עם שני עונשים מול אלישר יוסופוב האוזבקי אבל הגיב נהדר עם שני ווזארי בדרך לרבע הגמר.

אורי ששון אחרי שהוריד את יריבו למזרן (חגי מיכאלי)אורי ששון אחרי שהוריד את יריבו למזרן (חגי מיכאלי)

ברבע הגמר ששון התמודד נגד סבן היינל והשיג יתרון של ווזארי. הגרמני השווה עם ווזארי משלו, אבל אז בזכות התקפה טובה ששון השיג ווזארי שני שהוביל אותו לחצי הגמר. בחצי הגמר פגש ששון את יקיב חאמו, האוקראיני אותו הוא ניצח בגמר גראנד פרי תל אביב בשנה שעברה, וגם הפעם ידו הייתה על העליונה עם ווזארי בגולדן סקור שנתן לו את הכרטיס לגמר והבטיח לו מדליה. בגמר יפגוש הישראלי את סונגמין קים הקוריאני.

יבגני שמצילין ניסה גם הוא את כוחו במשקל זה, אך הפסיד באיפון בקרב הראשון שלו והודח מהמשך התחרות.

אכזבה בנשים: ארבעה הפסדים בסיבוב הראשון

עד 78 ק”ג
שתי ישראליות התחרו במשקל זה: ענבר לניר ועמרי קניון שמייחלות לפריצה במשקלים הגבוהים לנשים. אלא שהאחרונה לא הצליחה להותיר רושם והפסידה כבר בקרב הראשון שלה ליונג’י יון הקוריאנית בגלל צבירת שלושה עונשים, ואילו הראשונה הפסידה באיפון לנפלי פפאדאקיס שמייצגת את ארה”ב.

עמרי קניון מול יונג'י יון (חגי מיכאלי)עמרי קניון מול יונג'י יון (חגי מיכאלי)

מעל 78 ק”ג
רז הרשקו קיוותה לעשות קפיצה משמעותית בקריירה שלה עם פתיחת השנה האולימפית, אך הודחה כבר בסיבוב הראשון אחרי שהפסידה בעונשים לשרה אלבארס מספרד. שושנה כחלון, שהתחרתה גם היא במשקל זה, הפסידה בסיבוב הראשון לפאולה קולג’ה מפולין באיפון שהגיע בסיום הקרב.

אסור לפספס
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */