יום חמישי, 28.03.2024 שעה 12:54

"נכה מסריח": השחקן קטוע היד ספג עלבונות

אירוע מכוער בליגה ג': שחקן של מ.כ. ערד אמר לשחקן קטוע היד אור הרשקוביץ': "לך מפה יא נכה מסריח", וחולל מהומה. הבעלים של ערד: "הוא התנצל ובכה"

|
אור הרשקוביץ' (איציק בלניצקי)
אור הרשקוביץ' (איציק בלניצקי)

אירוע חמור התרחש אמש (רביעי) במשחק בין מ.כ. באר שבע למ.כ. ערד במסגרת המחזור השמיני בליגה ג' דרום. שתי הקבוצות הדרומיות, שנפגשו למשחק ליגה של אמצע השבוע, היו שותפות לסיטואציה מכוערת בין שחקן מ.כ. ערד, לבין שחקן מ.כ. באר שבע, אור הרשקוביץ', שסיפורו פורסם ב-ONE. הרשקוביץ', שאיבד את ידו לאחר פציעה בצה”ל וחזר לשחק כדורגל כקטוע יד, כונה לטענת שחקנים על ידי שחקן ערד "נכה מסריח" והורחק אחרי שאיבד שליטה בעקבות האמירה לעברו.

כל זה קרה במהלך משחק סוער שכלל חזרה של באר שבע מפיגור 3:0 ל-3:3 בתוך 12 דקות. באזור הדקה ה-85, שחקן באר שבע, קלי דריי, נפגע בראשו והיה שרוע על הדשא בזמן ששחקני ערד לא הוציאו את הכדור לצורך טיפול רפואי ובסיום ההתקפה המתפרצת עלו ליתרון 3:4. לאחר השער שחקני באר שבע וביניהם אור הרשקוביץ' באו בטענות קשות כלפי שחקני ערד על כך שלא הוציאו את הכדור החוצה.

אור הרשקוביץ' (איציק בלניצקי)אור הרשקוביץ' (איציק בלניצקי)

לטענת השחקנים על כר הדשא שחקן ערד שנכנס כמחליף, בן 16 וחצי, אמר לעברו של הרשקוביץ’: "לך מפה יא נכה מסריח". מאותו רגע החלה מהומה במגרש בבאר שבע כאשר הרשקוביץ' התקשה לשמור על שלוותו, החל לבכות וקילל את אנשי ערד. בזמן המהומה, כאשר המשחק כלל לא משוחק, מאמן האורחים רמי ג'ורנו החליף את שחקנו כדי שזה יימנע מהרחקה. בינתיים, שופט המשחק ליאב דיין, הרחיק רק את הרשקוביץ' שהיה בסערת רגשות בעקבות האמירה הקשה לעברו.

במהלך האירוע המשחק נעצר לכ-10 דקות בהן ניסו אנשי ושחקני הקבוצות לעצור את התלהטות היצרים ולמנוע תגרה חמורה יותר. הרשקוביץ' שהורחק בגלל ההתפרצות שלו מירר בבכי דקות ארוכות אחרי שריקת הסיום ונשאר ספון ברכבו הפרטי. כמה משחקני ערד, אותו שחקן והבעלים של האורחת אדם קולינס, ביקשו את סליחתו של הרשקוביץ’.

קפטן מ.כ. באר שבע וחברו של הרשקוביץ’ לקבוצה, איתמר רשתי, סיפר: "חבל לי שמשחק בין שתי קבוצות שאין ביניהן יריבות והרוב מכבדים וחברים אחד של השני הגיע למצב כזה. אני לא כועס על ערד אבל מעשה לא ספורטיבי שלהם גרר את המשחק להתלהטות. אם היה אולי שופט סמכותי ובוגר זה היה נראה אחרת. השופט שמלכתחילה לא השתלט על המשחק ונראה מבוהל ומבולבל, וכל המשחק רץ לקוון כדי שהקוון יסביר לו איך ומה לעשות, איבד שליטה לחלוטין לקראת הסוף, זה היה נראה מביך. קבוצות משקיעות זמן וכסף ובאים ילדים בני 17 שלא מבינים כלום וגורמים למשחק לצאת מכלל שליטה". רשתי עקץ את ערד בסיום: "להם אני מאחל בהצלחה, אבל רק אזכיר להם שגם טל בן חיים לא הוציא פעם כדור וכולם יודעים איך העונה נגמרה מבחינת הקבוצה שלו".

אדם קולינס, הבעלים של קבוצת מ.כ. ערד, גינה את המקרה: "מדובר בילד טוב בן 16 וחצי שמתוך אמוציות ולהט של משחק אמר משהו שהוא חד משמעית לא במקום. הוא התנצל על מה שאמר ובכה בסוף המשחק. הוא ילד טוב וזה לא מתאים לו. אחרי שהרוחות נרגעו כולנו הלכנו לבקש סליחה מאור, הוא בחור מקסים ואנחנו אוהבים אותו. בכל מצב אני מגנה דבר כזה ונעשה הכל שזה לא יחזור. הכי חשוב שזה נגמר בחיבוק וסליחה, יש לנו קשר טוב עם מ.כ. באר שבע ונקווה שזה יהיה מאחורינו".

מאמן מ.כ. ערד, רמי ג’ורנו, הגיב גם על האירוע: "אני מגנה בתוקף את האמירה של השחקן שלי, הוא ייענש בחומרה, אך לא החלפתי אותו בידיעה שזה מה שנאמר. שחקן ב"ש לא נפצע אלא עשה הצגה בזמן שהיינו במתפרצת. אני חייב לציין שמעולם לא נתקלתי באיומים וקללות כאלה מצד קבוצה יריבה, כולנו שם חברים ואני מצטער שדברים יצאו משליטה. הילד בן 16 וחצי בסה"כ טעה, התנצל ויעבור סדרת חינוך בנושא. זאת הבטחה שלי קודם כאיש חינוך".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */