יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:27

טל ברודי: כספי מנהיג, אבל עדיין לא בשיא הכושר

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם כוכב העבר של מכבי: "כל הכבוד ליאניס", "אולי אבדיה צריך עוד להתבשל". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

והערב בתוכנית נדבר על המשחק בין הפועל תל אביב למכבי חיפה, בסיומו יצאו הירוקים עם ניצחון 1:2 דרמטי. בנוסף, נעסוק בפיטוריו של ניסו אביטן מהאדומים ונדון על מצבה של הקבוצה מתל אביב, שממוקמת בחלק התחתון של הטבלה.

טל ברודי, ערב טוב

“שלום אופירה” 

טל ברודי (נעם מורנו)טל ברודי (נעם מורנו)

מה אתה אומר בינתיים על מצב הקבוצה?

“אנחנו קולעים הרבה מבחוץ, יש לנו שחקנים טובים מתחת לסל. האימון הראשון שאני ראיתי שמתי לב שנייט וולטרס יכול לנהל את המשחק. עומרי כספי עושה דברים יפים, הוא שקט ומנהיג, אבל עדיין לא בשיא הכושר”.

אחרי 10 שנים של כספי ב-NBA יש לך שם שהוא בדרך לליגה הטובה בעולם?

“אבדיה צעיר בן 18, הוא צריך לעשות שיקול, אולי הוא צריך עוד שנה שנתיים באירופה. אולי הוא צריך להתבשל. במקום לשבת על הספסל שמה, הוא תורם למכבי כשהוא נכנס למשחק, צריך לתת כבוד למאמן. לא קל לנהל שיש לך המון שחקנים טובים ולעשות את השילובים. יש משחקי ליגה עם שחקנים שיושבים בחוץ”. 

עומרי כספי (איציק בלניצקי)עומרי כספי (איציק בלניצקי)

אתה מפרגן ליאניס איך הוא מצלי במקום שאחרים לא הצליחו?

“לא הייתי עושה את ההשוואה הזו, יש לו את המזל שיש לו את השחקנים. הם מבינים שהם לא יכולים לשחק 40 דקות. בזמנים, כולם רצו לשחק 40 דקות. היום זה שונה. כל השחקנים שנכנסים מהספסל זה מדהים, הם יכולים לעשות שתי קבוצות”. 

יעקב בוזגלו: “יש דברים שלא עובדים, אני הראשון לבקר את מאור” 

דיברנו עם יעקב בוזגלו, אביו של מאור בוזגלו, על מצבה של הפועל ת”א והכושר בו מצוי בנו מאור וגם על משה סיני. 

שלום יעקב בוזגלו 

“ערב טוב”

יעקב בוזגלו (דן יידוב)יעקב בוזגלו (דן יידוב)

האם אתה חושב שהפיטורים היו במקום?

“אי אפשר להתווכח עם תוצאות, אני לא אוהב את כל החכמים בלילה. הכי קל לבקר, כולנו יודעים. זה היה באוויר, נכון. בסופו של יום הוא הלך בגלל התוצאות, אבל הכל מחלחל. כל מה שבתקשורת מחלחל והנה קורה”. 

גם הבן שלך אמר ששיחקו כמו ילדים?

“כלום לא הולך נכון, אבל אם היינו מכניסים את השער ועולים ל-0:2 זה היה אחרת, כדורגל זה דבר נזיל. ליבי עם אוהדי הפועל. מאוד חורה לי שמאור לא מסוגל לתת פס, אבל לפעמים יש תקופות כאלה. צריך להתגבר על זה. לפני ארבע שנים מאור בוזגלו לקח אליפות וגם לפני שלוש שנים. אנחנו רק ארבע שנים אחרי, בואו נכנס לפרופורציות”.

קשה לך עם הפיטורים?

“קשה לי עם כל הלחץ שהתקשורת מייצרת. גם אני מאוכזב, לא חלמתי שכך יהיה. אני יכול לבוא ולהרביץ לעצמי, אולי קיבלתי החלטה רעה. אם היה חוזר למכבי חיפה, אי אפשר לדעת מה היה קורה. היינו שם, יודעים איך לאבחן. אבל בדיעבד זו לא חכמה. יש היום ארבע קבוצות צמרת, אי אפשר שכל הארבע ייקחו אליפות, כלן בואו נכנס פרופורציות”.

דעתך על סגל השחקנים? 

“אני מדבר עם מאור, יש דברים שלא דופקים. זה לא סוד, אני מבקר את מאור פי 100 מאשר כל אחד אחר. כרגע זה לא דומה לכלום, בין הצלחה לכישלון זה חוט השערה”.

דעתך על משה סיני כמנהל מקצועי?

“הוא אחד הכוכבים הגדולים בהיסטוריה של הפועל תל אביב ומקווה שהוא ייקח אותה בשתי ידיים. נקווה בשביל הפועל. אני מקווה שמאור יתעורר ויחזור. אבל משהו כנראה קורה בהפועל תל אביב. אחרי המשחק הקרוב יש פגרה וזה המון זמן”. 

פרופ’ ויסקין: “חובה לשים מכשיר דפיברילטור בכל מקום”, ז’אן: “חובה להקפיד על האישור הרפואי ולעבוד על פיו”. 

שוחחנו עם פרופסור סמי ויסקין, מנהל היחידה לאשפוז קרדיולוגי, על המקרה המצער הבוקר של מות הצעיר, אופיר הר טוב בחדר הכושר ושאלנו את מאמן הכושר גיא ז’אן על מה חובה להקפיד בזמן אימון. 

פרופ סמי ויסקין, מנהל היחידה לאשפוז קרדיולוגי

“שלום אופירה”

מאמן גיא ז’אן, ערב טוב גם לך

“ערב טוב” 

בן 28 נכנס להתאמן מקבל דום לב ונפטר – איך אפשר להימנע אם בכלל? 

“אפשר להימנע עד גבול מסוים, אנו לא תמיד לזהות מראש. השכיחות של דום לב זה 1 ל-100,000 זה דיי נדיר. תופעה יותר שכיחה דווקא אצל ילדים, בשינה. לחלק גדול יש מחלת לב ברקע שלא מאובחנת, ולכן יש מקום לעשות בדיקות. בישראל יש פיקוח על בדיקות חובה לספורטאים צעירים”. 

אתה ממליץ למי שמתאמן באופן קבוע להידבק?

“אני מציע שמי שרוצה ייבדק, בידיעה שלא יודעים תמיד מה לעשות עם התוצאות, לא נוכל למנוע את התופעה שהיא נדירה. בישראל יש חוק שמחייב את הספורטאים להיבדק”

אני מדברת על בחור בן 28 נורמטיבי בא להתאמן, לא ספורטאי? אולי צריך להיבדק?

“באותה מידה אני ממליץ לאח שלו להיבדק להיכנס לחדר כושר. ברור שיש אירוע אחד של דום לב כל בני המשפחה צריכים להיבדק. לחלק מהן יש רקע גנטי. אנו מדברים על חכמה שלפני מעשה, אני אומר באותה מידה אני יכול להמליץ לאחיו ללכת להיבדק, כי דום לב קורה גם מחוץ לחדר כושר”. 

גיא, מהם הנהלים האם צריך להביא טופס מרופא?

“אני רוצה להשתתף בצער המשפחה. בפן המקצועי, בתור מאמן כושר אנשים מקלים ראש בכל נושא אישור רפואי, כל מכון דורש אישור רפואי. 80% מבקשים מרופא המשפחה שיחתום והם רשאים להתאמן. כל מתאמן חייב ללכת לעשות בדיקה יסודית, לחץ דם, בדיקות גנטיות. כל חדר כושר מצמיד למתאמן חוקי חובה לאימון הראשון שמחויב לעבוד איתו בהתאם. קודם כל חובה לעשות בדיקות, גם שמתאמנים בחוץ. אני מקפיד על האישורים הרפואיים. אני ממליץ לכל אחד שמתאמן בחוץ להכין את עצמו, לישון טוב, לאכול משהו. להקפיד לשתות כמו שצריך”.

פרופ’ ויסקין, מתי אתה ממליץ לאישה או גבר להגיע למיון בגלל לחץ בחזה?

“שיש סימפטומים של כאבים בחזה או קוצר נשימה או עילפון אז יש להגיע. המצב שונה שאין לו תלונות ואין לו סיפור של תלונות במשפחה, קשה למנוע את זה. צריך לשים דפיברילטור בכל פינה זה מציל חיים”. 

אלי כהן: “צריך שחקנים לוחמים ומחויבים, הפועל צריכה זעזוע קשה” 

שוחחנו עם המאמן הבכיר לשעבר, אלי כהן, על מצבה של הפועל ת”א לאחר ההפסד הדרמטי למכבי חיפה, על האשמים ואת מי צריך למנות כמאמן החדש של האדומים. 

אלי כהן ערב טוב

“שלום אופירה” 

אלי כהן (יניב גונן) (מערכת ONE)אלי כהן (יניב גונן) (מערכת ONE)

לא התקשרו אלייך? 

“לא”

איך הפועל ת”א נראית לך?

“מחצית שנייה הם לא הופיעו למשחק” 

המאמן אשם?

“תמיד מחפשים את המאמנים, אי אפשר מצד שני לפטר את השחקנים. כשהפועל עלתה ליגה היא הייתה מושתת על שחקני בית, עולים יורדים כולם ופתאום הם מכרו. צריך להישאר גרעין מסוים שייקחו את הפועל לעתיד טוב יותר. לי היו שישה שחקני בית שגדלו בהפועל תל אביב ועל זה בניתי בסיס. הקבוצה לקחה את אליפות השרוכים”

איזה קרן אתה מרים למשה סיני, מה הוא צריך לעשות?

“לבנות את הקבוצה, קודם כל הקבוצה הזו צריכה להישאר בליגה. רק לפני שנתיים הם חזרו, עם קהל עצום. הקהל הזה מחויב יותר מהשחקנים”. 

את מי הוא צריך למנות?

“לא רוצה להתערב, ההנהלה הם בעלי הדעה. לפני ארבע שנים באתי להציל את הפועל באמצע הסיבוב ונשארנו בליגה. הגרעין שהיה לוחם ומבוסס על שחקני בית הוא התפורר לצערנו. במלחמות תחתית אתה חייב שחקנים לוחמים, כשלוקחים את הנקודות בכל מחיר. הפועל צריכה לעשות העברת פאזה, צריך להביא שחקני תגבור, הדבר הכי חשוב זה לשנות את האווירה”. 

משה סיני יכול לעשות את זה?

“לא יודע, לא היה עוד בתפקיד הזה. מנהל מקצועי קבוע את השלד אבל כרגע אין לו מה לעשות, אי אפשר לדעת. הפועל צריכה לעשות זעזוע קשה. כנראה שאין לה מספיק לוחמים או נחושים להתאבד כדי להשאיר את הפועל בליגה”. 

אלי טביב: “האוהדים פנו אליי וביקשו ממני לחזור” 

דיברנו עם הבעלים לשעבר של הפועל ת”א, אלי טביב, לאחר הפיטורים של המאמן ניסו אביטן ושאלנו אותו מה לדעתו צריך לשנות בקבוצה והאם יש סיכוי שהוא ישוב למועדון האדום. 

אלי טביב, ערב טוב

“שלום אופירה”

אלי טביב (עמרי שטיין)אלי טביב (עמרי שטיין)

איפה נכשלים הניסנובים?

“בנאדם שרוכש קבוצת כדורגל אם הוא לא מבין אז הוא צריך להביא את האנשים המתאימים, הים רוצו לנהל את הקבוצה מבחינה מקצועית וזה לא עבד. הם הבינו שעדיף לתת את המושכות לאיש מקצוע שיעשו את זה יורת טוב מהם, לא כל בעל קבוצה צריך להבין בכדורגל. הם שילמו מחיר מאוד כבש, גם מקצועית. לפעמים אני שומע ניהול, הצלחה זה ניהול נכון. ניסו לדבר לגביי הניהול, הצלחה זה ניהול נכון, ולא להיפך. מדברים על ניהול, אם יש מריבה או אי הבנות עם שחקן, אז אומרים שזה ניהול כושל, אבל זה לא נכון. גם בעסקים זה ככה”.

כשאתה מסתכל על הניהול, לא בא לך לחזור?

“אחרי שראיתי תה קבוצה אתמול, אמרתי וואו אם אני בא לשם, אם הייתי מגיע, כשלקחתי את הפועל הם היו בסכנת ירידה, הייתי צריך לשחרר עכל כלך הרבה שחקנים. עם המהפכה והגירעון היינו מקום שני. כשאני רואה אצטדיון כזה גדול, אני יכול לעשות המון שם, אבל אני בשלב של רגיעה”. 

האוהדים לא פנו אלייך?

“דיברו איתי המון, רק תחזור. אני במקום אחר, אני לא אומר שאני לא אחזור לכדורגל, אולי כן ואולי לא. בינתיים כיף לי”. 

הדבר הראשון שמשה סיני צריך לעשות כמנהל מקצועי- ניר קלינגר או דגו?

“לא רוצה להתערב בזה, אני מכיר את כל המאמנים, אני משאיר את זה להם. אם יתקשרו וישאלו אותי אני אגיד להם בשקט באוזן”. 

אתה חושב שמאמן וותיק צריך לעשות את ההבדל?

“כולם ראויים, יש הרבה שמות. לא בהכרח מאמן וותיק, אם משה סיני מנהל מקצועי אז לא חייב. בהפועל ת”א ובית”ר ירושלים, הייתי יושב עם המאמנים שלי, לא תמיד מאמן וותיק יכול להצליח בהפועל ת”א, גם לפני זה לא הצליחו. הכי חשוב שתהיה לו כימיה עם משה סיני ושיהיה באותו קו חשיבה. זה יהיה קשה, כי אין להם חומר שחקנים טוב, יש להם הרבה עבודה. אולי בינואר יעשו את זה. איך שנראתה אתמול, נראה לא טוב”.

מאור בוזגלו פספוס? 

“היה שחקן גדול, הוא עבר פצעה לא קלה. לא שפוט לחזור למה שהיה. אני לא יודע מה הוא היה צריך לעשות, לא קשור למכבי חיפה, בית”ר או הפועל – הוא צריך לחזור לכושר. זה לא קל”. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */