יום חמישי, 18.04.2024 שעה 16:31
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"שלם עם המעבר, אבל הטירוף בליגת העל חסר"

קינן, שנהנה מהכדורגל בארה"ב, על העתיד ("היחס לספורטאים פה גורם לרצות להישאר") מכבי חיפה ושועה. וגם: המספרים של רפאלוב וזהבי. מדור הליגיונרים

|
דקל קינן חוגג במדי מכבי חיפה (נעם מורנו)
דקל קינן חוגג במדי מכבי חיפה (נעם מורנו)

בניגוד להתאספויות הקודמות של נבחרת ישראל, נראה שהפעם הליגיונרים שלנו ברחבי העולם סיפקו לאנדי הרצוג כאבי ראש חיוביים יותר, בשל העובדה שחלק גדול מתוך 13 השחקנים שזומנו לסגל, הגיעו בכושר משחק וכבר החלו לקבל יותר דקות בקבוצות שלהם, כמו למשל אלי דסה, טאלב טוואטחה ואפילו ניר ביטון שחזר להתאמן באופן סדיר עם סלטיק אחרי הפציעה.

נכון, החזרה של נציגנו בגולה לכושר אולי לא עזרה לנבחרת של אנדי הרצוג להפתיע את אוסטריה, אבל אנחנו ב"מהדקים חגורות" נלך עוד טיפה אחורה כדי לסכם את סוף השבוע שקדם לכניסה אל הפגרה הבינלאומית ונבחן איך העבירו אותו הליגיונרים עם בחירת הנוסע המתמיד וזה שעוכב בהמראה, נגלה מי שודרג למחלקה ראשונה ואיך אפשר בלי שיחה עם אחד מנציגנו, שאולי לא זומן לסגל הנבחרת, אבל ממשיך לעשות את שלו גם בגיל 35, ועוד בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - דקל קינן.

פאשלה גדולה לחלוץ סביליה, דאבור ירוויח?

הבלם הוותיק, שבישל במשחק האחרון של קבוצתו סקרמנטו רפובליק וכבר משחק במועדון שני בארצות הברית, גם בו הוא מיהר לקבל את סרט הקפטן (תפקיד דיי מוכר עבורו), דיבר על ההחלטה להעביר את הקריירה מישראל לארה"ב, האפשרות שישוב לשחק בארץ, המצב של מכבי חיפה וגם על ירדן שועה וג'וש כהן.

אתה סוגר עוד מעט שנתיים בכדורגל האמריקאי. אתה חושב שההחלטה לעבור ולעזוב את הכדורגל הישראלי הייתה נכונה?
"כשאני מסתכל אחורה על השנתיים האחרונות, אני בעיקר שלם מאוד עם המעבר. צברתי פה כשחקן המון חוויות מרגשות, ביקרתי במקומות מדהימים, פגשתי אין ספור אנשים מעניינים וכמובן שגם הגעתי ללא מעט הישגים, קבוצתיים ואישיים. בנוסף לכל זה, המשפחה התאקלמה באופן מצוין, הילדים למדו אנגלית, הכירו חברים חדשים וצברו מלא חוויות. כמובן שגם היו לא מעט קשיים בדרך, אבל תמיד התייחסנו אל זה כחלק מהחוויות שאנחנו צוברים כמשפחה וכבודדים".

אתה רואה את עצמך מסיים את הקריירה בארה"ב, או שיש סיכוי שנראה אותך פעם נוספת על המגרשים בליגת העל?
“שאלה לא קלה, תלוי מתי אתה תופס אותי. יש ימים שאני כל כך מתלהב מתרבות הספורט ומהיחס שספורטאי מקצועני מקבל פה שאני לגמרי רוצה להישאר. מצד שני, אני גם מתגעגע לטירוף וללחץ של המשחקים בארץ. זה בהחלט חסר לי כשחקן לעיתים".

דקל קינן במדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)דקל קינן במדי מכבי חיפה (עמרי שטיין)

איך היית משווה את הרמה בליגה שבה אתה משחק (ליגת המשנה בארה"ב – USL) לליגת העל שלנו?
"ליגת העל בהחלט איכותית יותר מהליגה שלנו. יש לא מעט הבדלים. הליגה פה מתבססת יותר פיזיות כי השחקנים האמריקאים מאוד אתלטיים, אבל בליגת העל המגרשים טובים יותר והאיכות הטכנית של רוב השחקנים טובה יותר. עדיין, אני משוכנע ש-70-80% מהשחקנים בקבוצה שלי יכולים להשתלב בליגת העל. מורגש מאוד שהכדורגל פה הוא לא הספורט המוביל במדינה וכנראה גם לא בטופ 4, אבל הוא נמצא בתנופה אדירה, לא מעט בגלל הצלחת נבחרת הנשים, החשיפה והסיקור למשחק גדלה בתקופה האחרונה".

אתה בוודאי עוקב אחרי מה שקורה במכבי חיפה, אתה חושב שיש לה את היכולת להיאבק על האליפות העונה, או לכל הפחות להישאר בצמרת עד הרגעים המכריעים?
"כמובן שאני עוקב אחרי מכבי חיפה, אני גם נמצא בקשר עם לא מעט שחקנים, ביניהם שחקני הבית הצעירים של המועדון שהייתי נוכח כשעלו לקבוצה הבוגרת וניסיתי לתמוך בהם ולתרום להם מהניסיון שלי. אני בקשר גם עם אנשי ההנהלה. צריך לזכור שעוד לפני שהייתי שחקן במועדון הזה הייתי אוהד שלו, ונשארתי כזה, גם מרחוק. יחד עם זאת, אני לא נמצא במועדון ובמתחם האימונים באופן יומיומי קצת קשה לי לדעת מה באמת קורה שם. נראה שהקבוצה יכולה וצריכה להיות בצמרת הגבוהה, אבל בגלל מה שקורה שם בשנים האחרונות אני לא חושב שיהיה נכון לצאת בהצהרות מבחינתם בשלב כזה של העונה".

יעקב שחר מעניק מסגרת הוקרה לדקל קינן (עמית מצפה)יעקב שחר מעניק מסגרת הוקרה לדקל קינן (עמית מצפה)

בוא נדבר קצת על ירדן שועה שהגיע תמורת לא מעט כסף ועם הרבה ציפיות, ולצד הכישרון גם מפגין לא מעט בעיות משמעתיות. בתור מי שלקח בזמנו את טאלב טוואטחה תחת חסותו ותמך בו כשהיה שחקן צעיר, איך לדעתך המועדון צריך להתנהל מול שועה והאם יש שחקן בסגל שיכול לעזור לו להתפתח?
"אני חושב שקודם כל צריך להפריד את עניין הכסף, ירדן לא צד בעניין הזה. דבר שני, שמחתי לראות שהוא ידע להודות בטעות ולהתנצל באופן פומבי. לא מעט בני נוער מסתכלים עליו בהערצה ורוצים לחקות אותו והוא, יחד עם כל שאר השחקנים, צריכים לזכור את זה. עם טאלב למשל היה לי חיבור מצוין אבל אני לא חושב שעשיתי משהו יוצא דופן או מיוחד, פשוט בתור שחקן מנוסה ניסיתי לייעץ לו בכל מני סיטואציות שהוא נקלע אליהן. הוא התחבר אליי בעיקר בגלל המקצוענות והאהבה שלי למקצוע, אבל באמת לא הרגשתי שאני עושה משהו יוצא מן הכלל. טאלב מאד מוכשר וידע לעבוד על נקודות התורפה שלו. הוא הצליח בזכות עצמו ואם עזרתי לו, אפילו במעט, אני מאוד שמח על כך. את ירדן אני לא מכיר באופן אישי אז קצת קשה לי לדעת מי יכול לתמוך בו, אבל בתוך קבוצה תמיד יש את השניים שלושה שחקנים שאתה יותר מתחבר אליהם באופן טבעי".

לסיום, אמרת מקודם שכ-80% מהשחקנים בקבוצה שלך יכלים להשתלב בליגת העל. מי שעשה זאת הלכה למעשה הוא ג'וש כהן, שהגיע גם בהמלצתך למכבי חיפה. אחרי שנחשפנו מעט ליכולות שלו, אתה חושב שהוא צריך להיות השוער הראשון של מרקו בלבול?
"ג׳וש אחלה בן אדם ושוער מצוין. חשוב שיידעו שמכבי חיפה עקבה אחריו לא מעט זמן ולבסוף שאלו גם את דעתי לגביו. כמו שאמרתי מקודם, אני לא נמצא באימונים אז לא ממש יכול לדעת מי צריך לפתוח, אבל ג׳וש שוער טוב מאוד מבחינה מקצועית ובנוסף גם בעל אופי מאוד נוח. הוא צריך להמשיך להתאמן קשה ולהוכיח את עצמו, גם אם הוא לא יפתח בהרכב".

ג'וש כהן מוסר (רדאד ג'בארה)ג'וש כהן מוסר (רדאד ג'בארה)

הנוסע המתמיד

מי שעשה דרך לא קצרה ביחד עם קינן במדים הירוקים הוא ליאור רפאלוב. אומנם הקשר טרם זכה לזימון מאנדי הרצוג בקמפיין הנוכחי, אך הוא ממשיך לעשות את העבודה מבינתו בליגה הבלגית והשבוע הוסיף עוד שער למאזן האישי שלו באנטוורפן. מאז החלה העונה רפאלוב בן ה-33 ממשיך להוכיח שהגיל לא משחק אצלו תפקיד וכבר הספיק לעלות את מכסת השערים שלו בליגה לשישה בתשעה מחזורים, כאשר את האחרון שבניהם הוא כבש במחזור האחרון במהלך ה-2:2 מול סטנדרד ליאז'. שיא הכיבושים של רפאלוב לעונה אחת בליגה הבלגית הבכירה עומד על עשרה, ולפחות נכון לנקודת הזמן הזו, נראה שב-2019/2020 הוא עומד לקבוע לעצמו רף עליון חדש. יצליח או לא, את המקום במועדון היוקרתי שלנו הוא הרוויח ביושר.

ליאור רפאלוב, היכולת שלו שווה נבחרת? (רדאד ג'בארה)ליאור רפאלוב, היכולת שלו שווה נבחרת? (רדאד ג'בארה)

מחלקה ראשונה

את הביצוע שהכניס אותו לכאן השבוע ערן זהבי אולי לא סיפק כחלק מהתפקיד שלו כליגיונר, אבל בשל העובדה שהליגה הסינית נמצאת בפגרה לא היינו יכולים להתעלם ממה שהאקדוחן עשה על הדשא בווינה. מלך שערי מוקדמות יורו 2020 כבש את שערו העשירי בשבעה משחקים בקמפיין הנוכחי ושוב עשה זאת בסטייל. מספר 7 בכחול-לבן (גם בנבחרת וגם בסין) ממשיך להוכיח שהוא צריך הרבה פחות מחצי מצב כדי לשים כדור ברשת והפעם הוא סיפק עוד ביצוע לפנתאון שהותיר את הקהל בארנסט האפל בהלם מוחלט. הנבחרת ככל הנראה לא תצליח להגיע ליורו דרך טורניר המוקדמות אבל זהבי שממשיך לפס במעלה טבלת הכובשים במדים הלאומיים, עשוי לרשום הישג דמיוני עבור שחקן נבחרת ישראל אם יצליח לסיים את הקמפיין בראש טבלת הכובשים של היבשת, ולהשאיר מאחוריו שמות מהטופ העולמי כמו כריסטיאנו רונאלדו, הארי קיין, רוברט לבנדובסקי ועוד.

ערן זהבי חוגג בווינה (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג בווינה (רדאד ג'בארה)

עיכוב בהמראה

אחרי שפתח את העונה בהולנד על הספסל של ונלו ולא זכה לקבל הרבה דקות, שמואל שיימן הצליח לפלס את דרכו ל-11 של ונלו במהלך חודש ספטמבר ואף השלים 90 דקות במשחקים מול כרונינגן ו-ווילם || במחזורים 6 ו-7, אך לצערו חזר לספסל בשני המשחקים שבאו לאחר מכן מול הירנביין ופ.ס.וו איינדהובן, שהיו הראשונים העונה בליגה בהם לא שותף כלל. בני המשחקים הללו ספגה ו-ונלו תבוסות של 3:0 ו-4:1 בהתאמה, מה שאולי יוכל לעזור למגן השמאלי לחזור ל-11 עם החזרה מהפגרה הבינלאומית.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */