יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

נידוי בב"ש והתמונה במכבי: הקיץ ההזוי של אלו

צפו: האימון בנפרד ("הסיטואציה לא נעימה"), התמונה שדלפה ("בוא נעשה לזה סוף") והאפקט של בלומפילד. המגן שפתח דף חדש בבני יהודה מספר מה עבר עליו

|
אלו. דף חדש (שחר גרוס)
אלו. דף חדש (שחר גרוס)

קיץ מלא תהפוכות עבר על דור אלו. זה החל כשהיה אחד מה’מנודים’ בהפועל באר שבע, נמשך עם כמעט חתימה במכבי תל אביב (שלבסוף לא יצאה אל הפועל), תקרית התמונה המפורסמת והסתיים אצל בני יהודה של יוסי אבוקסיס. כעת, לאחר רכבת ההרים שעבר לאחרונה, המגן מדבר בראיון מיוחד ל-ONE על הימים בנגב, הסאגה אצל האלופה והתחנה החדשה בשכונת התקווה.

התחלת פרק חדש בקריירה בבני יהודה, איך זה מרגיש כאן בינתיים?
"האמת היא שאני מאוד שמח, המקום הזה הוא כמו משפחה, כל האנשים, הצוות, ההנהלה, מהאפסנאי ועד המאמן עצמו, אני שמח מכל רגע שאני פה ומאוד מאושר שהגעתי לכאן".

דור אלו בבני יהודה: עברתי שנה לא פשוטה

למה אתה מתכוון כשאתה אומר משפחה?
"אני יכול להגיד שזו לא קלישאה, יש כאן אנשים שאני מכיר הרבה זמן, אם זה מנהל הקבוצה רועי זריהן שמלווה אותי עוד מימיי מכבי פתח תקווה והיה לי נעים מאוד לפגוש אותו ולגלות שהוא המנהל שלי, אם זה נמרוד קוסטיקה עוזר המאמן, או מאמן הכושר אבנר עיני, כל השחקנים הם אנשים מאוד טובים ומהרגע הראשון שבאתי הם נתנו לי להרגיש הכי בנוח בעולם. גם יוסי אבוקסיס הוא מאמן מצוין ואני מרגיש מאוד בנוח להיות תחתיו, אז זה באמת כמו משפחה פה".

בעונות האחרונות יוסי אבוקסיס שיפר את השחקנים שלו ושדרג אותם, הסיבה הזו הייתה אחת מאלו שבחרת בזכותן להגיע?
"אין ספק שיוסי הוא בן אדם מאוד משמעותי במועדון הזה. הוא מאמן מצוין שמוערך על ידי כל השחקנים, אין עוררין שהוא המוביל של הקבוצה הזאת. אנחנו קבוצה ואין שחקנים בודדים במערכת הזאת וזה כל היופי, אז אני מאוד שמח שאני תחתיו".

אבוקסיס. "מוערך על ידי השחקנים" (שחר גרוס)אבוקסיס. "מוערך על ידי השחקנים" (שחר גרוס)

במעט הזמן שלך בבני יהודה, הצלחת לזהות את הקסם של יוסי?
"אין ספק שהיה כיף לראות את זה מהרגע הראשון שבאתי, מהמשחק הראשון בליגה האירופית ראיתי דברים שלא תמיד רואים אותם. הוא חבר של השחקנים, מחבק אותם ונותן להם להרגיש הכי בנוח בעולם וכולם מחזירים לו באותה צורה".

באופן אישי, אתה מאמין שכאן תוכל לחזור לצמרת הכדורגל הישראלי?
"אני יכול להגיד לך שבאופן כללי הכי חשוב לי זה לשחק. כדורגל זה המקצוע שלי ואני מאוד מאושר שאני יכול לפרוח פה תחת יוסי וכל הצוות הזה. בעיקרון בקבוצה נצטרך להסתכל ממחזור למחזור ולעשות את הדברים בצורה הכי טובה שיש".

אלו. "הכי חשוב לי לשחק" (שחר גרוס)אלו. "הכי חשוב לי לשחק" (שחר גרוס)

אתה חושב שהקבוצה יכולה לשחזר את ההישגים של העונה שעברה?
"אני לא יודע אם יהיה חכם לדבר על הישגים עכשיו כי אנחנו רק במחזור השני, אבל אין ספק שאם נמשיך בקו הזה ולהראות כדורגל טוב, להביא את הקהל, לשמח אותו ולהיות באווירה הזאת, אז דברים יפים יכולים לקרות העונה".

תתאר את ההשתלבות שלך באופן אישי.
"אני מאוד מאוד שמח, במיוחד אחרי תקופה לא פשוטה שעברתי, אני יודע מה זה כשדברים לא הולכים לך. התחשלתי בזמן הזה, אני לוקח רק את הדברים הטובים מהסיטואציה שהייתה לי ואני שמח להיות פה ושהתחלנו את העונה טוב. אני שמח שהתחלתי גם אני בצורה טובה ושרק נמשיך את זה".

אלו. "התחשלתי" (שחר גרוס)אלו. "התחשלתי" (שחר גרוס)

כרגע אתה מושאל, עובר לך בראש איפה תהיה בעונה הבאה?
"אם יעבור לי בראש מה יהיה בעונה הבאה – זה לא יהיה חכם מצידי. אני נותן הכול בשביל בני יהודה השנה ואני מקווה מאוד שדברים ייפתחו. אני מאוד מאושר פה, רוצה להמשיך את העונה ולראות איך זה יתקדם, משם נמשיך הלאה".

“לא פשוט להיות מנודה”

מה דעתך על נושא המנודים בהפועל באר שבע?
"תשמע, אני לא אשקר, הסיטואציה עצמה היא לא נעימה, לא פשוט להיות מנודה. אני מאחל שהתופעה הזו תיעלם, אין שחקן שרוצה להתאמן בצד ולהרגיש רע. אני יכול להגיד שהייתה לי תקופה טובה בבאר שבע, יש שם אנשים טובים ואני עדיין בקשר עם הרבה אנשים שם. אני אאחל להם בהצלחה העונה כי הם עדיין בלב שלי".

אלו בב"ש. "לא פשוט להיות מנודה" (איציק קדוש)אלו בב"ש. "לא פשוט להיות מנודה" (איציק קדוש)

יצא לך לכעוס על המועדון?
"כעס? אני יכול להגיד שהרגשתי כמו שכל שחקן שלא בתוכניות היה מרגיש, יכול להיות שהדברים היו יכולים להיות אחרת, אבל אין בי כעס וטינה. אני ממשיך קדימה ומאוד שמח שאני פה. מצאתי סוג של שקט והמקום הזה יכול לקחת אותי גבוה".

למה לדעתך קורה מצב כזה ששחקנים מנודים על ידי הקבוצה?
"זה משהו שצריך להיעלם מהכדורגל, לא הגיוני ששחקנים יתאמנו בצד כי כשיש חוזה צריכים לכבד אותו משני הצדדים. אני שמח שזה מאחוריי, היו שחקנים מסביבי שהיו באותה הסיטואציה וזה לא קל. עד היום כולנו בקשר כי זה היה לא פשוט, אבל אני שמח שכמעט כולם יצאו מזה ואני מאחל לשיר (צדק, א.ב.ד) מפה שימצא את המקום שלו ושרק יתקדם ויצליח".

צדק. "מאחל לשיר שימצא את המקום שלו" (רדאד ג'בארה)צדק. "מאחל לשיר שימצא את המקום שלו" (רדאד ג'בארה)

התקופה שלך בבאר שבע באופן אישי לא הייתה מפוארת. איך אתה מסכם את הזמן שלך שם?
"האמת היא שהרבה אומרים לי את זה, אני יכול להגיד לך שבשנה הראשונה שלי שם כן לקחנו אליפות והייתי שותף מלא לה, היה לי מאוד כיף. גם העונה לאחר מכן התחילה בצורה מצוינת, אבל יש לפעמים דברים בקבוצת כדורגל שהולכים קשה. נפצעתי והיו דברים מסביב וזה הביא לכך שהעונה לא הייתה כל כך טובה. רצו שינויים וכל שחקן צריך לקבל את מה שהקבוצה עושה וזהו, אני כבר לא בב"ש אלא בבני יהודה וזה מה שחשוב".

בכל זאת אתה אחד מהשחקנים הטובים בעמדה שלך בליגה, אז זה קצת מאכזב.
"אין ספק שרציתי להתקדם משם, זו הייתה השאיפה, אבל אני בן אדם מאמין ואני חושב שכל מה שקורה זה לטובה. זה שאני פה עם האנשים והצוות זה רק מראה שיכול להיות שהסבלנות וכל הדברים שאמרתי הובילו אותי למקום שאני נמצא".

אלו. "רציתי להתקדם" (שחר גרוס)אלו. "רציתי להתקדם" (שחר גרוס)

מה לדעתך לא עבד בב"ש בעונה הקודמת?
"יכול להיות שזה שלא עלינו לשלב הבתים והיו שם יותר מדי שחקנים ללא רוטציה ביניהם זה דבר שפגע במועדון. אני מאמין שהם עשו את החושבים שלהם והשנה יש שם קבוצה הרבה יותר מאוזנת".

פרשת התמונה

אי אפשר שלא לדבר על מה שהיה עם מכבי תל אביב. מה קרה שם באמת?
"אני יכול להגיד שהיה סיכום עם מכבי ת"א. כמעט הגענו להבנות על כל הדברים, ברגע האחרון זה לא יצא אל הפועל. אני כן מכבד את הקבוצה כי היא כיבדה אותי בחזרה ואני מאחל לה את כל ההצלחה שבעולם, כמו שאמרתי אני אדם מאמין ואם הגעתי לשם וזה לא יצא אל הפועל אז כנראה שלא הייתי צריך להיות שם. שלא יתבלבלו – אני מאוד שמח להיות בבני יהודה וזה הדבר העיקרי".

אלו במדי בני יהודה. "כנראה שלא הייתי צריך להיות במכבי ת"א" (שחר גרוס)אלו במדי בני יהודה. "כנראה שלא הייתי צריך להיות במכבי ת"א" (שחר גרוס)

מה קרה עם נושא הבדיקות הרפואיות? הרי בסוף הכול היה בסדר.
"אני שחקן כדורגל, אני לא יכול להיכנס לדברים שהם לא בשליטתי. עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות. הייתה החלטה וכולם יודעים מה היה ומה קרה, אני מרוצה מאיפה שאני כרגע".

הרגשת שוולדימיר איביץ' אולי לא רוצה אותך מקצועית? למה הייתה הסחבת הזאת?
"בתקשורת ניזונים מחדשות שאני לא יכול לדעת עליהן ושאין לי עליהן שליטה. אני לא הייתי יכול לדעת כי לא הייתי עם אף אחד והדברים לא נסגרו סופית. אני מאחל להם בהצלחה".

איביץ'. "הדברים לא נסגרו סופית" (רדאד ג'בארה)איביץ'. "הדברים לא נסגרו סופית" (רדאד ג'בארה)

איך התמונה שלך במדי מכבי דלפה?
"בוא נעשה לזה סוף אם כבר מדברים על זה. הייתי בחדר, שלחתי את התמונה למשפחה המצומצמת שלי ואחד מהם חשב שהתמונה יכולה לצאת החוצה. הייתה אי הבנה קטנה, אבל זה מאחורינו".

איך במשפחה שלך הגיבו לסיפור התמונה? הרי כל הסאגה הזו התחילה בגללם לפי מה שאתה אומר.
"כולנו לקחנו את זה בהומור. השנה האחרונה הייתה לא פשוטה בשבילי, עברנו המון דברים, בין אם זה פציעות או הלחץ בב"ש, ככל שמתבגרים יותר מבינים שצריך לקחת דברים בפרופורציה. אם לא הגעתי למכבי אז הגעתי למקום אחר, לבני יהודה, ואני מאוד שמח עם הקהל והאנשים כאן ונהנה מכל רגע".

דור אלו בתמונה המפורסמת במדי מכבי ת"א (מערכת ONE)דור אלו בתמונה המפורסמת במדי מכבי ת"א (מערכת ONE)

מה עבר עליך באותם ימים של חוסר ודאות?
"היו לי ימים לא פשוטים, אתה יודע שאתה צריך לוותר על דברים בשביל להגיע למקומות מסוימים, לקחתי החלטה שאני מוותר על דברים שבעבר אולי לא הייתי יוצא מאזור הנוחות, אבל רציתי לעשות את הצעד הזה כי אני יודע שיש לי הרבה מה לתת בכדורגל שלנו, ואני מרגיש שעשיתי את הצעד הנכון".

המקרה הזה עשה לך נזק?
"ממש לא, אני חושב שזה עשה לי רק טוב ואני רואה את זה עובדתית, אני נמצא במקום טוב, הרבה זמן לא היה לי שקט כזה שאני באמת מאושר ויכול לתת את כולי, אני באמת מרוצה והכיוון נראה מאוד חיובי".

אלו. "הכיוון חיובי" (שחר גרוס)אלו. "הכיוון חיובי" (שחר גרוס)

הכדורגל הישראלי קצת מוזר. מצד אחד אתה מתאמן עם המנודים בב"ש ואז כמעט חותם במכבי ת"א.
"אני לא נכנס להחלטות של קבוצות. זה הכדורגל שלנו, יש הרבה הפתעות בחיים ובמיוחד כאן בישראל ולכן אין לדעת איפה תמצא את עצמך יום אחד. בגלל זה צריך לדעת לכבד את כולם, ולא בגלל שאנחנו אנשים שכביכול רוצים לשמור על הפה. צריך לכבד כל אחד".

במחזור האחרון בליגה התמודדתם מול מכבי ת"א. הרגשת שאתה צריך לתת מעצמך טיפה יותר?
"ממש לא, עם הקהל המדהים שלהם הייתה לנו חוויה מאוד גדולה לשחק באצטדיון. הטירוף עצמו והאווירה הספיקו לנו ולא חשבתי על מה שהיה ומה שיהיה. אני משחק רק בשביל עצמי ובשביל בני יהודה כרגע".

דור פרץ מקבל אדום. 0:0 (חגי מיכאלי)דור פרץ מקבל אדום. 0:0 (חגי מיכאלי)

כקבוצה יצאתם עם תחושת פספוס מהמשחק מול מכבי ת"א? בכל זאת הייתם ממש קרובים לנצח.
"כבר אמרתי את זה אחרי המשחק – כשאתה מגיע למשחק נגד מכבי ת"א, במשחק החזרה לבלומפילד עם כזה קהל עצום ועם הלחץ שהיינו מולם, הייתי חותם על תיקו, אבל עם איך שהמשחק התפתח ושהיה כרטיס אדום בדקה יחסית מוקדמת, יכול להיות שהיה פה סוג של פספוס. שלטנו, תקפנו והגענו למצבים טובים, אבל בסדר, שמחים מהנקודה. גם יוסי אמר שאנחנו לא חזירים ונמשיך לחפש את הנקודות שלנו במחזורים הבאים".

איך זה לשחק במתקן כמו בלומפילד?
"האמת שזה תענוג. מהרגע שנכנסנו קיבלנו את ה'וואו' שגם הקהל מקבל, ואני מפה קורא גם לאוהדים שיגיעו, למרות שכבר הגיעו ואנחנו שומעים אותם בכל משחק. תענוג לשחק עם קהל כזה אבל שיגיעו עוד בהמוניהם כי יש עוד מה לתת, זה מאוד חשוב לקבוצה וזה תענוג גדול לשחק בבלומפילד".

אצטדיון בלומפילד. "הרגשתי כאילו היו 50 אלף צופים" (רדאד ג'בארה)אצטדיון בלומפילד. "הרגשתי כאילו היו 50 אלף צופים" (רדאד ג'בארה)

איזה הבדלים היו בין המשחק נגד קריית שמונה, שאתם אירחתם בבלומפילד, לזה מול מכבי ת"א והקהל שלה?
"אין ספק שיש הבדלים, אבל מבחינת ריגוש מה שהיה במחזור הראשון היה יותר חזק מכל ה-30 אלף שהגיעו. הרבה שנים אני לא זוכר משחק כזה והרגשתי כאילו היו 50 אלף צופים ביציעים מהטירוף שהיינו. שרק נחווה רגעים כאלו מאושרים בכל העונה".

בחלומות שלך, איפה אתה בעוד שלוש שנים?
"ממקרי העבר למדתי לא להציב לעצמי מטרות איפה להיות, אבל אני רוצה להיות מאושר ולמצות את הפוטנציאל שלי. פחות חשוב לי איפה אהיה כי אני יודע שאם אהיה טוב אז השמיים הם הגבול, אני מרוצה מהמקום שלי כרגע ומקווה שרק נעלה למעלה".

אלו. "למדתי לא להציב מטרות" (שחר גרוס)אלו. "למדתי לא להציב מטרות" (שחר גרוס)

כבר הגעת לנבחרת בעבר, אתה חושב על זה?
"אין ספק שכל שחקן רוצה להיות בנבחרת, במיוחד כשכבר הייתי שם. אני יודע שאני מסוגל לזה ואפילו ליותר. ברור שזאת השאיפה, אבל לאט לאט. ברגע שזה יהיה רלוונטי נדבר על זה".

כאחד שגדל במחלקת הנוער של מכבי פתח תקווה, כאב לך לראות אותה יורדת ליגה בעונה הקודמת?
"האמת שמאוד מאוד כאב לי, אני בקשר די אישי עם אבי לוזון ויש לנו מדי פעם את השיחות שלנו ואני מתייעץ איתו על הרבה דברים. כשזה קרה יצא לי לדבר איתו ואמרתי לו שאין לי ספק שזה יעשה להם רק טוב, כמו בפעם האחרונה שירדו ליגה, ומשם יצאנו אני, לידור כהן, גידי קאניוק, מנור סולומון ועומר דנינו ואלו דברים שעושים טוב לקבוצה. צריך לקחת את הטוב מהרע ואין לי ספק שעם מחלקת הנוער המפוארת שיש להם הם יגיעו מהר מאוד לליגת העל".

אלו עם דנינו וקאניוק בנבחרת (איציק בלניצקי)אלו עם דנינו וקאניוק בנבחרת (איציק בלניצקי)

אם מסתכלים על הסגל שלהם בעונה שעברה, היה להם סגל די טוב. לא כזה ששווה ירידת ליגה.
"אני לא בפנים, אבל מאמין שיש שם הנהלה מספיק חזקה ויציבה ועם המאמן שיש להם, שהוא אחר ללא ספק – הם יגיעו מהר מאוד לליגת העל".

אמרו עליך שאתה אחד הליצנים בחדר ההלבשה.
"אני יכול להעיד שדי התבגרתי, אבל עדיין תמיד כיף שיש הומור וחדר הלבשה טוב ושמח. ליצן אני לא חושב, אבל אפשר לשאול את השחקנים".

אלו. "די התבגרתי" (מרטין גוטדאמק)אלו. "די התבגרתי" (מרטין גוטדאמק)

יש פה מחסור בליצנים אחרי שדולב חזיזה ומאוויס צ'יבוטה עזבו הקיץ את הקבוצה.
"יש פה כמה ליצנים, בכל קבוצה יש ליצן. יש את דור ג'אן שחושב שהוא יכול לנצח אותי בהתערבויות, גם דניאל פלשר מתברר כליצן לא קטן ודן מורי מנצח על התזמורת".

ובאופן כללי, איך חדר ההלבשה?
"אווירה מאוד טובה, הופתעתי לראות את השמחה שיש בחדר ההלבשה, כולם חברים של כולם וכיף לראות את זה, ככה זה צריך להיות בקבוצת כדורגל ואני לא רואה את זה בכל מקום. אין לי ספק שישמרו על זה כי כולם פה מאוד רעבים להצליח, כולם פה מכבדים אחד את השני וככה קבוצה צריכה להתנהל".

יוסי אבוקסיס ושחקני בני יהודה. "אווירה טובה" (חגי מיכאלי)יוסי אבוקסיס ושחקני בני יהודה. "אווירה טובה" (חגי מיכאלי)

בקרוב מאוד אנחנו הולכים שוב לקלפי. למי אתה מתכוון להצביע?
"האמת היא שאין לי העדפה כרגע, כל פעם הצבעתי למישהו אחר ואני רק רוצה שכל האנשים במדינה הזאת יחיו בצורה נורמלית, כזו שהם יכולים ללכת לעשות מה שהם רוצים ושלא יהיה להם קשה. כשאגיע לקלפי אחליט, באמת שאני לא יודע".

ולסיום, מכיוון שנתפסת עם החברה, אפשר להגיד מזל טוב?
"מי סיפר לך את זה? (צוחק, א.ב.ד) האמת שזו תקופה טובה ומאושרת ואני שמח שמצאנו אחד את השנייה. אני מאוד מחובר אליה ומרגיש שדברים טובים קורים לי כשאני איתה. אני שמח על זה".

אז ניפגש בחופה?
"בעזרת השם".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */