יום שבת, 20.04.2024 שעה 10:24

התאחדות הג'ודו העולמית תפעל נגד איראן

יו”ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, על סערת מולאי: "בקרוב תחל הפרוצדורה נגד האיגוד האיראני". יו”ר הוועד האולימפי באיראן: “מולאי יכול לשוב"

|
סעיד מולאי (רויטרס)
סעיד מולאי (רויטרס)

יו”ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, על סערת סעיד מולאי: "בקרוב הפרוצדורה נגד האיגוד האיראני תתחיל". יו”ר הוועד האולימפי באיראן: “מולאי יכול לחזור הביתה בלי שום בעיות”

אחר שאליפות העולם בג’ודו הסתיימה עם אלוף עולם ישראלי בעקבות זכייתו של שגיא מוקי, וכמו כן גם עם ג’ודאי איראני שהחליט לעזוב את מדינתו בעקבות התערבות הפוליטיקה בספורט ולהתחרות תחת נבחרת הפליטים באולימפיאדת טוקיו 2020 - כעת הגיע תורו של יו”ר איגוד הג’ודו העולמי, מריוס ויזר, להגיב היום (שני) לעניינו של מולאי ותקף את איגוד הג’ודו האיראני.

מורן סמואל לאחר הזכייה

מריוס ויזר החליט לסכם את אליפות העולם ולענות על שאלות בעמוד הטוויטר הרשמי שלו, כאשר בצורה לא מפתיעה, מספר רב מהשאלות עסקו בסערת מולאי. על כך השיב ויזר: “בקרוב הפרוצדורה נגד איגוד הג’ודו האיראני תתחיל ואנחנו נפעל בהתאם לחוקים שלנו, לעקרונות הג’ודו ולאמנה האולימפית”, כאשר הוא רומז כי הליך משפטי צפוי להיפתח מול האיראנים שסירבו לאפשר למולאי להתחרות מול מוקי מתוך אנטישמיות.

בתוך כך, יו”ר הוועד האולימפי האיראני, סאלחי אמירי, שלח מכתב למי שעומד בראש הוועד האולימפי העולמי, תומאס באך, ובו כתב כי מריוס ויזר איים על מולאי שלא יחזור לאיראן. “ויזר מנסה לשכנע אותו להתחרות תחת דגל נבחרת הפליטים באולימפיאדת טוקיו 2020. ללא ספק, הבקשה שלו גרמה לו להציג ביצועים לא טובים באליפות העולם. סעיד מולאי יכול לחזור הביתה לאיראן בלי שום בעיות ואנחנו נקבל אותו בזרועות פתוחות”, כך כתב אמירי.

לפי ד”ר רז צימט, מומחה לאיראן, ראש הוועד האולימפי האיראני סאלחי אמירי אמר בריאיון לרדיו הספורט האיראני: “שלחנו ארבעה מכתבי מחאה לוועד האולימפי הבינלאומי ואנו ממתינים לתשובה. מה שקרה עם מולאי הוא תוכנית שתוכננה מראש ע”י יו”ר ההתאחדות העולמית. ממידע שיש בידינו, לוויזר יש קשר הדוק עם המשטר הציוני והוא גאה בכך וגם אשתו קשורה מאוד למשטר הציוני. הוא מנסה באמצעות שקרים ובדרך לא מוסרית ולא הגיונית להעביר את הספורטאים שלנו מלהתחרות תחת הדגל המקודש של הרפובליקה האסלאמית לדגל אחר. למרבה המזל, עד היום הוא לא הצליח בכך. 

“בפגישה בת שתיים שקיימתי עם ויזר, שמתי לב שהוא אינו נוהג באופן דיפלומטי. הדגשתי בפניו שההתנהגות שלו חורגת מעקרונות האמנה האולימפית. שלחתי מכתב לוועד האולימפי העולמי ומחיתי בחריפות על ההתנהגות הפוליטית שלו. העובדה שהוא לקח את מולאי לחדר שלו כדי לשוחח עימו שיתחרה תחת דגל אחר והצמיד לו איש אבטחה והכין לו כרטיס טיסה לגרמניה, מצביעה על כך שהוא פועל ממניעים פוליטיים. מולאי נתון במשבר נפשי והמסרים שהוא מעביר אליי מצביעים על כך שהוא מעוניין לשוב, ואני השבתי לו שכאן הבית שלו ושאין שום בעיה שיחזור. צריך להבהיר לציבור שהמשטר הציוני מתאמץ להילחם נגד המהפכה האסלאמית בכל הזירות”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */