יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:15
ליגה אנגלית 23-24
7332-7632מנצ'סטר סיטי1
7126-7532ארסנל2
7131-7232ליברפול3
6349-6833אסטון וילה4
6049-6532טוטנהאם5
5052-6932ניוקאסל6
5048-4732מנצ'סטר יונייטד7
4858-5233ווסטהאם8
4752-6131צ'לסי9
4450-5232ברייטון10
4351-4632וולבס11
4251-4933פולהאם12
4257-4732בורנמות'13
3354-3732קריסטל פאלאס14
3258-4733ברנטפורד15
2748-3232אברטון16
2658-4233נוטינגהאם פורסט17
2570-4633לוטון18
2068-3333ברנלי19
1684-3032שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • לוטון
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנטפורד
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 20/04, 17:00
  • ברנלי
  • וולבס
  • שבת, 20/04, 21:30
  • ארסנל
  • אברטון
  • ראשון, 21/04, 15:30
  • נוטינגהאם פורסט
  • אסטון וילה
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • בורנמות'
  • קריסטל פאלאס
  • ראשון, 21/04, 17:00
  • ווסטהאם
  • פולהאם
  • ראשון, 21/04, 18:30
  • ליברפול
  • טוטנהאם
  • שלישי, 14/05, 22:00
  • מנצ'סטר סיטי
  • ברייטון
  • רביעי, 15/05, 21:45
  • צ'לסי
  • מנצ'סטר יונייטד
  • רביעי, 15/05, 22:00
  • ניוקאסל

קבוצת הנשים של צ'לסי ביקרה במרכז פרס לשלום

המשלחת של הקבוצה האנגלית השתתפה בסמינר לקידום סובלנות ואחדות. חמי פרס: "המרכז משתמש בכדורגל ככלי לחינוך". באק: "ספורט יכול לשנות דברים"

|
חמי פרס (רדאד ג'בארה)
חמי פרס (רדאד ג'בארה)

משלחת קבוצת הנשים של מועדון הפאר צ׳לסי הנמצאת בארץ המשיכה את השבוע הגדוש באירועים מבחינתם, כשהבוקר (שלישי) נערך סמינר בהשתתפותם בנושא תפקיד הספורט בקידום סובלנות ואחדות, והדרכים בהן ספורט יכול למנף את השפעתו לשינוי חברתי. האירוע התקיים ב״מרכז פרס לשלום וחדשנות״ ביפו, בנוכחות הלורד הבריטי סטוארט פולאק, יו״ר המרכז חמי פרס, מנכ״ל ההתאחדות רותם קמר, יו"ר צ'לסי ברוס באק, מאמנת נבחרת הנשים של צ'לסי אמה הייס ועוד. 

כזכור, קבוצת הנשים של המועדון נמצאת בישראל לטובת משחק הידידות מול נבחרת הנשים הלאומית שלנו אשר יתקיים הערב (19:30) באצטדיון המושבה. מטרת המשחק היא קודם כל חגיגת כדורגל ובנוסף קידום ופיתוח ספורט הנשים בארץ. המשחק והביקור עצמו הינו חלק מפרויקט משותף של צ'לסי, בחסות הבעלים הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ׳, וההתאחדות לכדורגל בישראל. 

יו״ר המרכז, חמי פרס, פתח את הכנס: ״המשחק הערב בין הקבוצות הוא אירוע נפלא וחשוב. לא רק לכוח הנשי, אלא כי הוא מעביר לעולם מסר של ספורט פורץ יבשות וחיבור בין מדינות לטובת מטרה משותפת, ואני מאושר מכך. מרכז פרס שמח להיות מעורב בפרויקט הזה, תודה לרומן אברמוביץ׳ על היוזמה ולמשלחת צ׳לסי שנעתרה לפרויקט וכמובן להתאחדות לכדורגל. המרכז משתמש בכדורגל ככלי לחינוך אחדות וסובלנות בין בני נוער הישראלים והערבים, אנחנו נמשיך בעשייה שלנו בקרב אלפי הילדים. אנחנו תומכים בנשים גם פלסטיניות וישראליות להתקדם ולהתפתח, צ׳לסי נותנת השראה לילדות האלה. הכל סביב הכוח של כדורגל, ספורט ואנשים על מנת להפוך את העולם לטוב יותר והעברת המסר של שלום כאן בישראל וברחבי העולם״. 

חמי פרס (רדאד ג'בארה)חמי פרס (רדאד ג'בארה)

מנכ״ל ההתאחדות לכדורגל, רותם קמר, אמר: ״מלבד ליופי שהביקור הזה מייצג אסור לשכוח את המסר של הביקור שהוא קידום כדורגל הנשים ומאבק בגזענות. זו הבטחה של שיתוף פעולה והבנה הדדית של המצב הקיים. ספורט וכדורגל מחבר אנשים מרחבי העולם, ההשפעה שלו יכולה לגרום לשינוי. שיתוף הפעולה בין ההתאחדות לכדורגל למרכז פרס הוא דוגמה שזה אפשרי, אנחנו מאמינים שאפשר להגיע למטרה הזו בזכות הספורט. אנחנו שמחים מהאפשרות שניתנה לנו לקחת השראה וללמוד מצ’לסי״. 

רותם קמר (רדאד ג'בארה)רותם קמר (רדאד ג'בארה)

תמר חי שגיב, מנהלת מחלקת החינוך לשלום במרכז, הוסיפה: ״יש אלפי סיפורים שמסבירים מדוע אנחנו עושים מה שעושים במרכז, השימוש בספורט בחיבור אנשים בדגש על הדור הצעיר, הוא הכוח החזק ביותר מסתבר. בשיתוף פעולה עם ההתאחדות בישראל אנחנו נותנים הזדמנות לילדים ישראלים וערבים לשחק יחד כדורגל. רוב הילדים בארץ הולכים לבתי ספר משלהם ואין להם הזדמנויות להיפגש יחד עם הילדים הערבים, אנחנו יוצרים להם את ההזדמנות להיפגש ולהבין מה זאת תקווה. זה קשה ומלא באתגרים כמו פחד אצל הילדים ותקשורת ביניהם מבחינת השפה, אבל אנחנו מצליחים להתגבר על המכשולים״.

תמר חי שגיב (רדאד ג'בארה)תמר חי שגיב (רדאד ג'בארה)

״כאן במרכז אנחנו מלמדים את בני הנוער כישורי מנהיגות ויכולת התבטאות. גורמים לילדים לייצר ביחד את הדרך שלהם לתקשר ביניהם. מלמדים אותם את השפות אחת של השני ואת ההגינות שבכדורגל, תוך כדי העברת משחקים בקבוצות משולבות של ערבים וישראלים יחד. לאחר המשחק מתקיים החלק החשוב ביותר, הילדים יושבים במעגל ומנהלים שיח מכובד על המשחק וההבנה של הדרך לשחק כדורגל הוגן. 80% ממשפחות המשתתפים בפרויקטים אומרים שהתוכנית גרמה לעידוד הנושא בקרב הילדים והשפיעה עליהם לטובה. זה לא נהיה קל יותר, אבל חייבים להמשיך במלאכה ולא לוותר למרות הקשיים״, הוסיפה תמר חי שגיב.

יו״ר מועדון צ׳לסי, ברוס באק, התייחס לנושא: ״הביקור כאן מדהים. יש גורם שאי אפשר להתעלם ממנו והוא הכוח של הכדורגל. אם אתה לא עוקב ומעורב אחרי הכדורגל אתה מוותר על כוח עצום של חיבור עולמי. יש לצ’לסי מאות אלפי אוהדים באסיה אפריקה ואמריקה, אנחנו מעבירים את המסר שלנו בין כולם. רומן אברמוביץ׳ ניסה להילחם בגזענות מהיום שהגיע לצ’לסי, עשינו גם דברים מלפני אבל אברמוביץ׳ רצה לעלות שלב בחינוך השחקנים והאוהדים״. 

ברוס באק (רדאד ג'בארה)ברוס באק (רדאד ג'בארה)

״שחקני כדורגל מתרכזים לרוב רק בכדורגל, שינינו את זה והחלנו בפעולות חינוכיות גם לקבוצה הבוגרת ובעיקר לבני הנוער, כמו טיסות לפולין והסברים על השואה, הכל סביב המלחמה בגזענות ואנטישמיות. היינו מופתעים מכמה שכולם התחברו לנושא והתעניינו, והבינו כמה הם ברי מזל במקום שהם נמצאים בו בחיים”, אמר באק והוסיף: ״אני יודע שספורט יכול לשנות את התפיסה העולמית, אני רואה זאת בכל יום. באירופה הכדורגל חלק בלתי נפרד מהתרבות של המדינה הרי. ושוב, הכל הוא סביב החינוך, פעם היינו מרחיקים לצמיתות אוהדים מתפרעים במגרשים. שינינו את הנושא ולאחר שאותו אוהד מודה במעשה שעשה ומבין את המשמעות שלו, הוא נפגש עם איש מקצוע למשך שעתיים כדי לחתום את הנושא, ואז חוזר למגרשים, וזה עבד בסופו של דבר. הכדורגל הוא משחק המלא בחוקים על מנת ליצור משחק הוגן, ועל זה בדיוק אנחנו מדברים בקרב חינוך הילדים הצעירים בחוקים חברתיים דרך הכדורגל״. 

מאמנת קבוצת הנשים של צ׳לסי, אמה הייס, אמרה: ״לכולם יש את החלק והאחריות שלהם לתרום, הכל סביב יצירת ההזדמנויות לשינוי. אם מועדוני העולם ירתמו לנושא יחדיו השינוי יהיה חייב להתקיים״. 

אמה הייס, ברוס באק ורונית גלסמן (רדאד ג'בארה)אמה הייס, ברוס באק ורונית גלסמן (רדאד ג'בארה)

הלורד הבריטי, סטוארט פולאק, סגר את הכנס: ״כבוד להגיע לכאן עם צ׳לסי. צ׳לסי לוקחת את ההובלה בכדורגל האנגלי במלחמה בגזענות ואנטישמיות. הרבה קבוצות מדברות אבל צ׳לסי באמת עושה, יש הרבה דיבורים בפרמייר ליג ובאירופה, וצ’לסי לוקחים את הדיבורים ומתרגמים למעשים. באנגליה יש שיגידו שכדורגל הוא עניין של חיים ומוות, ויש שיגידו שאפילו יותר מכך, בכל אופן הכוח של הספורט הזה להשפיע הוא פשוט אדיר. כששביט אלימלך נתן את משחק חייו נגד צ׳לסי בזמנו, האוהדים היו בפניקה ולא הבינו איך הדבר הזה קורה, בזמנו אמרתי לאנשים סביבי שה׳ היה איתם הרי אז זה הגיוני למדי”.

סטוארט פולאק (רדאד ג'בארה)סטוארט פולאק (רדאד ג'בארה)

“אני רוצה למסור שלוש הודעות, הראשונה היא לענקיות הרשתות החברתיות לתמוך בנושא בגלל הכוח העצום של הפלטפורמה שלהם. השנייה היא לקבוצות הפרמייר ליג ואירופה - תעקבו אחרי דוגמת צ׳לסי ותחקו אותה, זה קמפיין שכולם חייבים להצטרף אליו. והשלישית היא לממשלת ישראל - תבינו את משמעות הכלי של הספורט וכמה הוא חשוב, בייחוד ספורט הנשים מבחינת קידום השינוי החברתי”, הוסיף פולאק. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */