יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

רגב מאיימת: ייתכן ונתערב בהתאחדות לכדורגל

שרת התרבות והספורט תקפה את הגוף שטרם מינה יו"ר בוועידת העסקים והספורט: "זוארץ עזב בגלל אינטרסים זרים. שיעשו חשבון נפש". קבעו: צריכה להתערב?

|
מירי רגב (דרור סיתהכל)
מירי רגב (דרור סיתהכל)

ועידת ישראל לספורט ועסקים עסקה במה שקורה בין שני העולמות הללו והיום (חמישי) מלבד מספר רב של אנשים בכירים הקשורים לשני העולמות, דיברה בכנס גם שרת התרבות והספורט מירי רגב שניצלה את ההזדמנות כדי לתקוף את ההתאחדות לכדורגל וגם לעקוץ את הוועד האולימפי.

“צר לי על מה שקורה בהתאחדות לכדורגל”, אמרה רגב והמשיכה: “לא יכול להיות ששינו זוארץ עוזב את התפקיד רק בגלל אינטרסים זרים שלא מאפשרים לו לנהל את ההתאחדות לכדורגל. כששינו זוארץ אומר שהוא לא מסוגל להתנהל שם בגלל שיקולים זרים שמפריעים, אז לי ברור שבסופו של יום הם כנראה יחייבו את מדינת ישראל לוודא שהמשטר התאגידי ינוהל ללא אינטרסים זרים. לעזאזל, השקענו כל כך הרבה לספורט להמונים. בהתאחדות צריכים לעשות חשבון נפש, אחרת ייתכן שנתערב במה שקורה שם”.

חוגג: חייבים לייצר מסורת של תארים

רגב המשיכה: “עולם העסקים ועולם הספורט מרוויחים מהקשר ביניהם. במשך שנים רבות תקציבי הספורט היו תלויים בעיקר ברווחי ההימורים, זה היה מצב בעייתי שהקשה לתכנן מהלכים ורצינו לשנות אותו למרות התנגדויות רבות. הצלחנו לנתק את תקציבי הספורט מההימורים ולדאוג שתקציב הספורט יהיה קבוע ויובא מטעם המדינה. לראשונה הוא גדל וחצה את מיליארד השקלים וזה מחייב אותנו להתנהל באופן מקצועי יותר. אנחנו לא קובעים מדיניות, אלא אחראים לחלוקת התקציבים”.

דודי גיל, מ״מ יו״ר ההתאחדות, אמר בתגובה לדברים: ״להתאחדות לכדורגל יש דיאלוג מוצלח עם משרד הספורט והשרה, והוא יימשך. נושא שינוי המבנה התאגידי, כמו נושאים אחרים, נידונים ויידונו בהנהלת ההתאחדות, בפגישות עם משרד הספורט ובפורומים אחרים״.

דודי גיל (רדאד ג'בארה)דודי גיל (רדאד ג'בארה)

בהמשך, החמיאה רגב גם לענף ההישגי ביותר בישראל, הג’ודו: “ככל שענף מביא יותר הישגים כך הוא זכה ליותר תמיכה ותמריצים. אומרים לי שאני אוהבת את ענף הג’ודו. מה זה ‘אני אוהבת את ענף הג’ודו’? הוא מביא הישגים, בגלל זה הוא מקבל כסף”.

מירי רגב (דרור סיתהכל) מירי רגב (דרור סיתהכל)

המרכזים: “צריך להוציא שיקולים זרים ואינטרסים מניהול הספורט הישראלי - ולהתנהל כמו בעולם העסקי. אין מקום לפוליטיקה ארגונית, צריך להבטיח שהכסף המקצועי יביא לסטנדרטים מקצועיים. גופים שלא יאמצו סטנדרטים כאלה יחייבו לנו להתערב ואנחנו לא רוצים להגיע לכך, אבל כשמדינת ישראל שמה יותר ממיליארד שקלים אנחנו רוצים לראות הישגים. מדוע אני לא סוגרת את מרכזי הספורט? הרפורמה שהובלנו חייבה אותם להתנהל באופן מקצועי יותר ובמבחני תמיכה. הם עושים עבודה חשובה ואני בטוחה שברגע שהם יישמו את הרפורמה שהובלנו במרכזים כולם ירוויחו”.

החלטות דירקטוריון מנהלת הליגה בכדורסל: “הגיע הזמן לתת יותר מקום לשחקן הישראלי. אני מברכת על ההחלטה של הכדורסל הישראלי”.

איציק זוהר, שמעון מזרחי ומירי רגב (דרור סיתהכל) איציק זוהר, שמעון מזרחי ומירי רגב (דרור סיתהכל)

החיכוכים עם העולם הערבי בספורט: “אני רוצה שנגיע למצב שכל מדינה שתרצה להתחרות במשחקים האולימפיים היא תהיה חייבת לבוא לביקור במדינת ישראל. הגעתי להסכמה עם ראש הממשלה לפיה כל מדינה שתגיע לכאן תוכל לצעוד בכל מקום במדינת ישראל. אני מסיימת ארבע שנים לא קלות בספורט הישראלי וכולנו מבינים שגם עסקים הם מגרש משחקים אחד גדול. יש צורך להתנהל בצורה מקצועית, שקופה ומתוך אינטרס ציבורי”.

רגב: “מה זה רק 2 מדליות?”, לוסטיג: “צריכים להיות ריאלים”

בהקשר של הספורט האולימפי, שרת התרבות והספורט מירי רגב עקצה את מנכ”ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג: “גילי, מה זה רק שתי מדליות במשחקים האולימפיים? אני אקצץ לכם תקציבים. צריך לפחות ארבע מדליות”. לוסטיג השיב לה: “צריכים להיות ריאלים. והשרה ענתה: “אנחנו נהיה ריאלים ונביא את זה בעזרת השם”. בהמשך הוסיפה: “גילי יוצא בהנחה שנזכה בכמות מדליות נמוכה כדי שאחר כך נצא טוב”.

גילי לוסטיג (רדאד ג'בארה)גילי לוסטיג (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיף לוסטיג: “אנחנו מדינה של שחור או לבן. שנה לפני אולימפיאדת טוקיו 2020 כולם סופרים את המדליות ומנפחים בלון. אם נדבר על מספרים - במשחקים האולימפיים יש 206 מדינות ומתוכן זכו 87 מדינות במדליה ומעלה, כלומר כמעט 60 אחוז מהמדינות חוזרות בלי מדליה. 10 המדינות המובילות זכו ביותר מ-50 אחוז מסך המדליות. בטוקיו יתחרו 11 אלף ספורטאים ולכולם זה אירוע שיא, לכן קשה לזכות במדליה”.

“יחד עם זאת, תהיה לנו נבחרת טובה. צריך לתת הרבה מהמשאבים שלך למעט מהספורטאים שלך כי הם מביאים תוצאות. אם מפזרים כסף בין כולם אז נשארים בבינוניות ולכן צריך לרכז משאבים איפה שאפשר להצליח, כאשר במקביל צריך להשקיע משאבים גם בנבחרות כדי להגדיל את בסיס הפירמידה. אין מספיק כישרונות, מאמנים ברמה גבוהה ומתקנים. אנחנו מלטשים יהלומים ספציפיים. אנחנו רוצים לשבור תקרת זכוכית לסיים עם יותר משתי מדליות במשחקים האולימפיים”, סיכם לוסטיג.

שחר צוברי, אירה ויגדורצ'יק וגילי לוסטיג (רדאד ג'בארה)שחר צוברי, אירה ויגדורצ'יק וגילי לוסטיג (רדאד ג'בארה)

שחר צוברי, המדליסט האולימפי מבייג’ין 2008 סיפר: “מבחינתי אימון זו לא עבודה, זה חלק מהחיים שלי, והמערכת צריכה להגדיל ראש ולחזק את המאמנים. כבר שלוש שנים אנחנו מתאמנים כנבחרת עם גור שטיינברג שעבד עם גל פרידמן בעבר, ואין עומק בהון האנושי והשקעה במאמנים בארץ. אין מאמנים בארץ ואין אופק מקצועי אפילו לספורטאי שפורש כדי שיעביר את הידע שלו קדימה. יש הרבה מאוד כסף בתוך במערכת אבל עדיין אין מסורת ודרך. היו בעבר הרבה ספורטאים צעירים שלא ראו איך הם מנצחים אותי ואת נמרוד משיח, ולכן הלכו לשירות משמעותי בצבא. צריך לייצר את הדור הבא, ביחד עם המגזר העסקי, כדי שספורטאים צעירים ישאפו להתפתח בספורט. הכל מבוסס בספורט האולימפי רק על כסף ציבורי”.

שחר צוברי (רדאד ג'בארה)שחר צוברי (רדאד ג'בארה)

עוד קודם לכן, במהלך הדיונים בוועידה עסקו בכירי אנשי הספורט האולימפי במצב הענף רגע לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. מאמנת נבחרת ההתעמלות האמנותית אירה ויגדורצ’יק התייחסה למעמד המאמן וכהרגלה לא חסכה במילים: “יש לנו המון כישרונות בארץ, אנחנו לא שונים משום עם. יש לנו מאמנים וספורטאים טובים, אבל אין מעמד למאמן ואין מעמד לספורטאי כי לרוב הם עובדים בעוד עבודות. מעבר לזה, בלי כסף ומדע לא ניתן לגדל ספורטאי הישגי”.

אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)אירה ויגדורצ'יק (רדאד ג'בארה)

עוד הוסיפה ויגדורצ’יק: “הענף שלי מחזק את האישה ומוביל אותה להגשמה עצמית ולמעמד גבוה. למה בג’ודו מצליחים? כי אם האיגוד מנוהל על ידי איש מקצוע זה מייצר מסורת. ספורטאי טוב מגלים בגיל צעיר מאוד, לפעמים בגיל 4. אם המאמן לא יכול להגיע לספורטאים בגילים צעירים ואין קשר בין משרד הספורט למשרד החינוך, זו בעיה. המאמן הוא הבסיס להצלחה. מאמן לא יכול להיות מנוהל על ידי אבא, אמא או עסקן. מאמן לא יכול להיות בלי שכר. הוא נותן את המוח לספורטאי לאורך כל שעות ביממה. אם הוא מחפש איפה להתפרנס, אז אין לו מעמד. אני למשל בסיטואציה הזויה, אני כל הזמן בין הגברים ואין אף אישה אחרת שעברה את מה שעברתי”. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */