יום שישי, 19.04.2024 שעה 21:42

החזיר לו: חירותי קבע שיא חדש ב-50 פרפר

דרמה באליפות ישראל: אחרי שבבוקר מרקוס שלזינגר ניפץ את שיאו כשסיים ב-23.43 שניות, כמה שעות אחר כך חזר חירותי להיות שיאן ישראל עם 23.40 שניות

|
הפודיום ב-50 פרפר עם מרקוס שלזינגר ומירון חירותי (אחמד מוררה)
הפודיום ב-50 פרפר עם מרקוס שלזינגר ומירון חירותי (אחמד מוררה)

דרמה אדירה ושיא ישראלי חדש במשחה 50 מטר פרפר באליפות ישראל. הבוקר (רביעי) מרקוס שלזינגר קבע שיא לאומי של 23.43 שניות והצליח לנפץ את שיאו של מירון חירותי, אלא שהערב - ממש כמה שעות לאחר מכן - חירותי ניצח אותו במשחה הגמר וקבע שיא ישראל חדש שעומד כעת על 23.40 שניות בתום קרב נהדר במים.

חירותי החזיר לעצמו את תואר שיאן ישראל במשחה הגמר בו היה מאבק ראש בראש מול שלזינגר. בסופו של המשחה, שלזינגר סיים שני עם תוצאה קרובה מאוד של 23.42 שניות, אך למרות שהוא שיפר את שיאו האישי מהבוקר במאית השנייה - הוא עדיין היה רחוק מחירותי בשתי מאיות השנייה בלבד, כך שהפער ביניהם היה ממש מזערי במשחה הטוב ביותר אי פעם באליפות ישראל ב-50 פרפר.

מרקוס שלזינגר ומירון חירותי (אחמד מוררה)מרקוס שלזינגר ומירון חירותי (אחמד מוררה)

“בבוקר לא שמתי לב שמרקוס מתחרה ופתאום ראיתי שהוא קבע שיא חדש. הוא שחיין ענק ואמרתי לעצמי שאני חייב להעלות הילוך בערב כדי לקחת את זה בחזרה - וזה מה שקרה”, אמר חירותי בתום הדרמה הגדולה שהתחוללה בבריכת וינגייט.

ב-50 פרפר לנשים, אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום הראשון עם 26.88 שניות, כך שהיא הייתה רחוקה מהשיא הלאומי של עמית עברי ב-75 מאיות השנייה ועדיין לא ניפצה אותו. מיד אחריה סיימה אנדראה מורז, בתוצאה של 27.51 שניות.

אנסטסיה גורבנקו (אחמד מוררה)אנסטסיה גורבנקו (אחמד מוררה)

ב-200 מטר גב יעקב טומרקין ניצח אחרי שסיים בזמן של 1:58.75 דקות בעוד ששיאו הלאומי עומד על 1:55.96 דקות. אומנם זה היה משחה של “לא כוחות”, אבל טומרקין עצמו סיפר כי לקראת הסיום לא היו לו הרבה כוחות להשלים אותו ולקבוע תוצאה טובה יותר: “נחתתי לפני יום וחצי והיה קשה קצת בסוף המשחה אבל אני שמח שאני שוב אלוף ישראל ושהרצף נמשך מאז שהייתי בן 18. כיף להמשיך עם זה. ל-200 גב יש ערך סנטימנטלי אצלי”.

בנוסף, השחיין הבכיר בארץ התייחס ליכולת הרעה שהציג באליפות העולם, ממנה הוא שב בימים האחרונים בלי אף עליית שלב: “לא עבדתי על ה-200 גב, אז לא הייתה ציפייה וגם ניסיתי להיות יותר טקטי, עם פתיחה קלה ולאחר מכן ניסיתי להגביר, אבל לא היה לי כוח בסוף. ב-200 מעורב התחלתי טוב אבל מסתבר שגם בגיל 27 אני עדיין עושה טעויות של ילד והתחלתי מהר מידי. שרפתי את עצמי והייתי על הפנים, אבל טוב שזה בא עכשיו ולא קרוב מידי למשחקים האולימפיים שיהיו בעוד שנה. מפה אני יכול רק ללמוד ולעלות”.

יעקב טומרקין (אחמד מוררה)יעקב טומרקין (אחמד מוררה)

בנשים, אגב, אביב ברזילי סיימה ראשונה ב-200 מטר גב בפער ניכר מיריבותיה (2:13.26 דקות). בנוסף, בקי פוזדנר זכתה בתואר אלופת ישראל ב-400 מטר חופשי עם תוצאה של 4:18.83 דקות וכמוה ניצח דניאל נמיר במשחה המקביל לגברים אחרי שנגע בקיר כעבור 3:53.24 דקות.

ב-100 מטר חזה, היה קרב מרתק בין שיאן ישראל אמרי גניאל שחזר אחרי הפסקה לבריכה ובין איתי גולדפדן. לבסוף, גולדפדן הקדים אותו והוכתר לאלוף ישראל עם 1:01.56 דקות, בעוד שגניאל סיים בתוצאה של 1:02.20 דקות. במשחה הזה לנשים, לאה פולונסקי נאבקה באנסטסיה גורבנקו הצעירה והצליחה לגבור עליה אחרי שסיימה ראשונה עם זמן של 1:08.97 דקות. גורבנקו הגיעה אחריה, במקום השני, עם זמן של 1:09.28 דקות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */