יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:59
ליגת העל 23-24
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5626מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
3133-2826הפועל ירושלים7
3048-3126מכבי פ"ת8
2841-2926מכבי נתניה9
2838-2126הפועל חדרה10
2637-2926הפועל ת"א11
2534-3426בית"ר ירושלים12
2242-2026מ.ס אשדוד13
1940-2026הפועל פ"ת14
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

עצבים בהפועל תל אביב, כיוון חיובי לגבי קיירמה

אכזבה אצל האדומים מה-3:2 לאשדוד ("איבוד עשתונות כללי"), כעס על אסולין בשל הרחקת אביטן ("יצא כוכב"), ביקורת על פירסמן ("מתוסכל"). הגנאי הרשים

|
פרנסיס קיירמה עם הכדור (דן יידוב)
פרנסיס קיירמה עם הכדור (דן יידוב)

אכזבה, ביקורת וכעס בהפועל תל אביב נוכח ההפסד הדרמטי, המהפך תוך 15 דקות וההרחקות של ניסו אביטן ומרווין פירסמן ב-3:2 למ.ס אשדוד אמש (שלישי) בגביע הטוטו. על אף שרוב שחקני ההרכב הראשון של האדומים לא שיחקו באצטדיון הי"א בשל חלוקת עומסים שתוכננה מראש, בקבוצה מאוכזבים מההפסד השני ברציפות, שמושג על חשבונם בדקות הסיום, ומשתדלים שלא להיות מודאגים לקראת המשחק היוקרתי מול בית"ר ירושלים ביום ראשון ופתיחת ליגת העל בעוד כשלושה שבועות.

מבחינה מקצועית, למרות שעל הנייר שיחקו שחקני ההרכב השני, מדובר בשלב מוקדם של העונה וכל אחד מהשחקנים של אביטן הוא חלק מהרוטציה ומתמודד על מקום ב-11, כך שבמקרה זה אין הנחות לאף אחד. "היה איבוד עשתונות כללי", אמרו בהפועל. "אנחנו לא מבינים מה קרה להם במחצית השנייה. שלא יהיו בלבולים, על המגרש שיחקו שחקני הרכב שני ושחקני הרכב ראשון לכל דבר, כשהובלנו וכשאיבדנו את המשחק במו רגלינו".

אביטן: מרוצה מהיכולת פחות מהתוצאה

בעוד המחצית הראשונה הסתיימה בצורה טובה עם 0:2, משערים של רז כהן ופרנסיס קיירמה, במחצית השנייה האדומים הלכו ודעכו. למרות זאת, בקבוצה מאוכזבים מכך שרונאלדו ואסקס ג'וניור וניר לקס לא הגדילו את התוצאה וסגרו את הסיפור כשיכלו, וציפו מהם ליותר, כמו גם ממאור בוזגלו ועומר דמארי המנוסים, גם אם הם לא בשיא כושרם, שלא השכילו לעזור לחבריהם לשמור על יתרון מבטיח בדרך לניצחון. 

מלבד המהפך שביצעה אשדוד על חשבונה של הפועל ת"א, בתווך הורחקו אביטן ופירסמן, ש"זכה" לביקורת מצד אנשי המועדון. המגן השמאלי הבלגי-גנאי, שאגרף את שובל גוזלן, כובש הצמד, בתוך הרחבה והפיל אותו, הוסיף גם דריכה ובהפועל חוששים כי הוא אף יורחק ליותר ממשחק אחד, כשגם כך חסרונו יהיה משמעותי מול בית"ר. "מרווין עשה שטויות, הוא חסר אחריות" אמרו במועדון. "הוא עצבני מאוד ומתוסכל מזה שדני גרופר תפס את מקומו במשחקים האחרונים ונראה טוב". זאת, נוכח העובדה שלראשונה מזה שנה וחצי בקבוצה פירסמן מתחיל להרגיש תחרות מהי לאחר שלא חשש לרגע ממעמדו המקצועי מהליגה הלאומית ועד היום.

מרווין פירסמן (שחר גרוס)מרווין פירסמן (שחר גרוס)

בנוגע לאביטן, מאמן הפועל ת"א הורחק בשל יציאה מהאזור הטכני בכרטיס אדום, משמע הוא לא יעמוד על הקווים במשחק מול בית"ר ויהיה זה דן רומן שידריך את השחקנים במשך 90 הדקות באצטדיון המושבה, כאשר גם עמי גניש מאמן השוערים צפוי להיות פעיל בניהול המשחק, כפי שהיה בעבר. בעוד בקבוצה טענו כי אביטן העיר לשופטים על כך שפירסמן, שגרם לפנדל, למעשה "החזיר" לגוזלן על מכה שנתן לו לפני כן, שנעלמה מעיני השופט אוהד אסולין - האחרון והשופט הרביעי שלום בן אברהם טענו כי אביטן צעק לעברם: "אתם בדיחה". המאמן ואנשי הספסל של הפועל הכחישו שזה קרה באצטדיון הי"א.

בהפועל ת"א היו עצבניים לאחר המשחק על אסולין ואמרו ל-ONE: "זה הזוי שניסו הורחק על דבר כזה, אוהד אסולין יצא כוכב והשיג את מבוקשו, קיבל כותרות, כל הכבוד לו. שלף צהובים ואדומים לספסל, שיחק אותה בעל הבית. מאמנים חוצים אזור טכני בכל משחק, בכל מקום בעולם, אולי זאת עבירה על חוק, אבל לא משהו ששווה כרטיס אדום למאמן, אולי כרטיס צהוב לפי החוקה החדשה". יש לציין כי גם אור אינברום, שזעם על המהלך שהוביל לפנדל ועל הרחקת אביטן ופירסמן, ספג צהוב על הספסל.

ניסו אביטן (שחר גרוס)ניסו אביטן (שחר גרוס)

והיה גם כדורגל מבחינת הפועל ת"א, לפחות במחצית הראשונה. מלבד המבשלים שי אליאס (שנפל על האצבע, עיקם אותה והוחלף) וירין פרץ שזכו למחמאות על המשחק הטוב שלהם באשדוד, אביטן ואנשי המועדון התרשמו לטובה מפרנסיס קיירמה, הגנאי שנבחן במדי הקבוצה, שעל מועמדותו פורסם לראשונה ב-ONE.

קיירמה, שנגח את השער השני של הפועל על סף הירידה למחצית, הפגין מהירות מרשימה, כמה מהלכים נאים, דריבלים טובים ולא התקשה לחלוף על פני שחקני היריבה פעם אחר פעם, זאת כשהוא ללא כושר משחק. באופן רשמי ההחלטה לגביו אמורה להתקבל בעוד כמה ימים, כאשר ל-ONE נודע שהכיוון כרגע לפחות הוא חיובי בנוגע אליו. שחקן נוסף שעשוי להצטרף בקרוב הוא ויטלי גנון, קשר הפועל חדרה עד לסיום העונה שעברה, שהחל להתאמן עם הקבוצה והגיע לצפות במשחק באשדוד.

פרנסיס קיירמה מנסה להגיע לכדור (שחר גרוס)פרנסיס קיירמה מנסה להגיע לכדור (שחר גרוס)

עם או בלי קשר לאכזבה המקצועית מספיגת שלושת השערים אמש באשדוד, בהפועל ת"א, שהשהתה את ההחלטה לגבי צירוף בלם זר, צפויות להתקבל החלטות עד לאחר המשחק מול בית"ר. אם יוחלט לעשות זאת – דריל לקמן, מולו נפסקו המגעים בימים האחרונים, נחשב למועמד המוביל לאחר שהרשים יותר מכל את אביטן ואנשי הצוות המקצועי. זאת, במידה שיהיה פנוי כמובן, כאשר במקביל הוא בוחן הצעה מליגת ה-MLS, אך צפוי להעדיף את ליגת העל וישראל מאשר מעבר לארצות הברית, אם הבחירה תהיה בידיו.

בכל מקרה - ללא קשר לצירוף בלם זר, החתמתו האפשרית של קיירמה, הישארותו הלא בטוחה של ואסקס בסגל, או שחקנים אחרים – אביטן ממשיך לחפש חלוץ זר שיחזק את חוד ההתקפה ונחוש לעשות זאת כמה שיותר מהר. חלוץ אחר שעדיין לא התלבש בגביע הטוטו הוא עלי כנאנה, כאשר ל-ONE נודע שהוא לא צפוי לשחק כל עוד לא תתקבל החלטה בנוגע לדמי ההשבחה שמגיעים לקבוצה הצפונית על מעברו למתחם חודורוב. כזכור, החלוץ הצעיר הוחתם, בעוד הנושא לא נסגר בין המועדונים ולהפתעת אנשי נשר שפנו בנושא להתאחדות לכדורגל.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */