יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:45

אליפות העולם תמה: השליחים רק במקום ה-20

נבחרת ישראל בשחייה חתמה את התחרות בדרום קוריאה ללא גמרים אישיים, הנחמה: שבעה שיאים לאומיים נשברו. דאגה מיכולתו של טומרקין שאמר: "אשתפר"

|
נבחרת השחייה של ישראל (חגי מיכאלי)
נבחרת השחייה של ישראל (חגי מיכאלי)

נבחרת ישראל בשחייה סיימה לפנות בוקר (בין שבת לראשון) את דרכה באליפות העולם בשחייה אחרי שמונה ימי תחרות בדרום קוריאה, עם משחה השליחים ל-4x100 מעורב, שנעל את התחרות עבור המשלחת. הרביעייה, שהורכבה מיעקב טומרקין, איתי גולדפדן, תומר פרנקל ומירון חירותי, קבעה 3:37.51 דקות וסיימה במקום ה-20 הכללי. זמני הביניים של הישראלים - טומרקין עם 54.36 שניות בגב, גולדפדן עם 1:01.09 דקות בחזה, פרנקל עם 52.76 שניות בפרפר וחירותי עם 49.30 שניות בחתירה.

השחיינים הישראלים ספרו העפלות לשישה חצאי גמר, אותם איישו חמישה שחיינים שונים (מירון חירותי, אנסטסיה גורבנקו, תומר פרנקל, יהונתן קופלב ומיכאל לייטרובסקי), הישג שרשמה המשלחת בכחול-לבן רק באליפות העולם בשחייה ב-2011 בשנגחאי, אך יחד עם זאת, ישנה אכזבה בשל העובדה שאף אחד מהם לא הצליח להעפיל אל הגמר.

יש אומרים שזה הטריק המפשיל ביותר בכדורסל

המאכזב מבין כל שחייני המשלחת הוא כמובן הבכיר שבהם, טומרקין, שלא עלה שלב לראשונה מאז 2013, נתון שמעיד על מצבו הלא מעודד כשנה לפני טוקיו 2020. השחיין המנוסה יודע שהוא יהיה חייב להראות שיפור ניכר, אם הוא רוצה לשחזר את ההישג שלו במשחקים האולימפיים בלונדון, אז רשם עלייה לגמר. “זו הייתה תחרות לא טובה מבחינה אישית, אשתפר בפעם הבאה”, אמר טומרקין שמודע לאכזבה ממנו.

בצד האופטימי יותר של האליפות מבחינת שחייני ישראל, עומדים שבעה שיאים לאומיים שנשברו, כאשר לכך אפשר להוסיף גם שני שיאי נוער אותם קבעה אנסטסיה גורבנקו. בנוסף, הנבחרת השיגה באליפות שני זמנים אישיים מהירים מקריטריון למשחקי טוקיו, של מירון חירותי ואנסטסיה גורבנקו, כמו גם שני קריטריונים אולימפיים קבוצתיים במשחי השליחים.

יעקב טומרקין ומירון חירותי (איגוד השחייה בישראל)יעקב טומרקין ומירון חירותי (איגוד השחייה בישראל)

מאמן הנבחרת לוקה גברילו סיכם: "המטרה הכללית הייתה להראות שיפור בתחרות המטרה אחרי אליפות אירופה המורכבת שהייתה לנו בשנה שעברה בגלאזגו. רצינו להציג הופעה חיובית עם שיאים אישים או שיאי עונה, וגם כמובן קריטריונים אולימפים. אישית אני מאוד מרוצה, כמובן שחלק שחו יותר טוב וחלק פחות טוב, אבל באופן כללי הם הפגינו ביצועים ברמה הגבוהה ביותר”.

עוד הוסיף המאמן: “עשינו שיפור גדול מאוד ביחס לאליפות העולם הקודמת עם 8 תוצאות בטופ 16, לעומת 3 בבודפשט, הצעירים באו לידי ביטוי גם במשחים האישיים וגם בשליחים ובאופן כללי הראינו שהרמה של המערכת גבוהה ושהטמענו חלק מהשינויים והם עבדו. אמנם יש עוד לא מעט לשפר, אבל אנחנו מרוצים ומסתכלים לעתיד לשנה האולימפית. תודה לצוות שעובד איתי בנבחרת, למאמנים באגודות ולמעטפת סביב הנבחרת על הכל".

לוקה גברילו (שחר גרוס)לוקה גברילו (שחר גרוס)

מירון חירותי אמר בסיום התחרות: "אני מאוד מרוצה מהתחרות שלי בפן האישי ומהחברים שלי לנבחרת בשבוע האחרון. אני חושב שכולנו היינו שם אחד בשביל השני. אני רוצה להתנצל בפני השותפים שלי ובפני אוהדי השחייה בארץ על פסילת נבחרת השליחים. אני כבר מתרגש להתחרות באליפות ישראל בסוף השבוע הקרוב ולקראת עונה מאתגרת, שבסופה האולימפיאדה הראשונה שאקח בה חלק".

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */