יום שישי, 29.03.2024 שעה 11:22

מסע הקסם נמשך: גוף בשמינית גמר ווימבלדון

האמריקאית בת ה-15 הפגינה אופי יוצא דופן והצילה שתי נקודות משחק בדרך ל-6:3, 6:7(7) ו-5:7 על הרצוג. ג'וקוביץ' שמט מערכה מול הורקאץ אך העפיל

|
קורי גוף (רויטרס)
קורי גוף (רויטרס)

הסנסציה נמשכת. קורי (קוקו) גוף בת ה-15 העפילה הערב (שישי) לשמינית הגמר בווימבלדון. ילדת הפלא של הטניס האמריקאי הפגינה חוסן מנטלי אדיר כשחזרה מפיגור 6:3 ו-5:2 עם שתי נקודות משחק לחובתה, בדרך לניצחון אדיר על הסלובנית פולונה הרצוג (60 בעולם) עם 6:3, 6:7(7:9 דרמטי) ו-5:7.

הסלובנית יכולה לבוא בטענות רק לעצמה, לאחר שקוקו התקשתה מול חבטות הסלייס שלה אבל להרצוג רעדו הידיים ואחרי שובר שוויון דרמטי, גוף ניצחה 7:9. גם המערכה השלישית הייתה צמודה עד שגוף שברה במשחקון ה-12 והרימה את כל הקהל על הרגליים כשהיא ממשיכה בדרך ההיסטורית שלה לשלב 16 האחרונות בטורניר היוקרתי.

"אני כרגע סוף סוף נושמת לרווחה. פעם ראשונה במגרש המרכזי. לא ציפיתי בגיל 15 לאהבה כזו גדולה מהקהל. כרגע אני עוד לא חושבת על שמינית הגמר אלא על המשחק בזוגות מעורבים מחר, אמרה גוף בסיום.

מתחת לרדאר הציפיות, יריבתה הבאה של גוף תהיה סימונה האלפ, המדורגת שביעית, כבר רשמה ניצחון מרשים מאוד על הראשונה בעולם לשעבר ויקטוריה אזרנקה 3:6 ו-1:6. אזרנקה הוליכה 1:3, אבל משם האלפ לקחה 12 מ-13 המשחקונים הבאים בדרך לשלב 16 האחרונות.

משחקי הסיבוב השלישי על הדשא של ווימבלדון נפתחו בהדחה של הראשונה בעולם לשעבר, קרוליין ווזניאקי (14 בטורניר) בידי שוואי זאנג הסינית (50), שניצחה 4:6 ו-2:6. בהמשך, אצל הגברים, קארן קחאנוב הודח על ידי באטיסטה אגוט.

קרוליין ווז'ניאקי (רויטרס)קרוליין ווז'ניאקי (רויטרס)

בפתיחה הכל היה נראה  עבור ווזניאקי שהוליכה 0:4 בבטחה והייתה בדרך הבטוחה לניצחון קליל במערכת הראשונה, אבל הסינית זכתה בששה משחקונים רצופים ושלטה גם בשנייה בדרך לשמינית הגמר אחרי שבחמש הופעות קודמות בווימבלדון לא עברה אפילו את הסיבוב הראשון של הגראנד סלאם היוקרתי.

זאנג הסינית שהדיחה בצורה מרשימה את ווזניאקי הדנית, תאבק על מקום ברבע הגמר היוקרתי מול האוקראינית בת ה-19 דיאנה יסטמרסקה(35) שזה הווימבלדון הראשון שלה והנה היא הצליחה כבר להעפיל לשלב מכובד ותשחק בשמינית הגמר אחרי 3:6 ו-5:7 על ויקטוריה גולוביץ משוויץ.

שוואי זאנג חוגגת (רויטרס)שוואי זאנג חוגגת (רויטרס)

עוד אצל הנשים, המדורגת 3 קרולינה פלישקובה עברה בשלום משחק מאוד טריקי מול סו שייה הטיוואנית שעשתה לה צרות בעבר, 3:6, 6:2 ו-4:6. פלישקובה תשחק בשמינית הגמר בדרבי צ'כי מול קרולינה מוחובה בת ה-22 שמדורגת 68 בעולם וניצחה את אנט קונטבייט האסטונית 6:7(9) ו-3:6.

גם המדורגת שמינית אלינה סביטולינה שרדה משחק משוגע ומלא תהפוכות מול מריה סקארי היווניה, 3:6, 7:6(3) ו-2:6. סביטולינה תפגוש בשמינית הגמר את הקרואטית פטרה מרטיץ(24) שאחרי ההצלחה הגדולה ברולאן גארוס מצליחה גם על הדשא וגברה על דניאל קולינס האמריקנית 4:6, 6:3 ו-4:6.

קרולינה פלישקובה חוגגת (רויטרס)קרולינה פלישקובה חוגגת (רויטרס)

גברים: ג’וקוביץ’ התקשה ועלה, אנדרסון הודח

נובאק ג’וקוביץ’, המדורג הראשון בעולם ואלוף המכהן של טורניר ווימבלדון, שרד את המאבק הכי קשה שלו בטורניר עד כה מול הרברט הורקאץ, הפולני בן ה-22, שנתן שתי מערכות מצוינות אבל ירד ביכולת בהמשך ואפשר לסרבי לנצח 5:7, 7:6(5), 1:6 ו-4:6.

נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

הורקאץ, שמתנשא ל-196 סנטימטרים ופרץ השנה לטופ 50, החליק פעמים רבות על הדשא היבש והיה מתוסכל מאוד בסיום. ג'וקוביץ’, שמגיע בפעם ה-12 לשמינית הגמר בלונדון, החמיא ליריבו בסיום: "הוא מוכשר מאוד ויש לו טניס יצירתי. הסבב מלא בצעירים מוכשרים אני מקווה כמובן שייקח זמן עד שהם יתחילו לקחת טורנירים גדולים".

ג'וקוביץ יפגוש בשמינית הגמר את הצרפתי הוגו הומברט בן ה-21 (66), שהפתיע את פליקס אוז'ה אלסימה הקנדי בן ה-18 , 4:6, 5:7 ו-3:6.

הרברט הורקאץ (רויטרס)הרברט הורקאץ (רויטרס)

בניגוד לסרבי, המדורג 10 קארן קחאנוב מרוסיה שברולאן גארוס הגיע עד רבע הגמר, נעצר בסיבוב השלישי עי הספרדי רוברטו באטיסטה אגוט(23) ששלט במשחק עם 1:6, 6:7(3) ו-3:6 וחוזר בפעם השלישית בקריירה לשמינית הגמר. ומי יאבק איתו על מקום ברבע הגמר? בנואה פר הצרפתי (28) שעצר את הריצה של ירי ואסילי הצ'כי מהמוקדמות (כולל הדחה של זברב), 7:5, 6:7(5),3:6 ו-6:7(2).

העולה הראשון לשמינית הגמר היה מילוש ראוניץ’ הקנדי (15). ראוניץ’ שב-2016 נעצר רק בגמר ע’’י אנדי מארי, גבר על הענק מארצות הברית, ראלי אופלקה המתנשא לגובה של לא פחות מ-2.11 עם 6:7(1), 2:6 ו-1:6.

מילוש ראוניץ' (רויטרס)מילוש ראוניץ' (רויטרס)

פיינליסט השנה שעברה, קווין אנדרסון בחוץ (8 בעולם, 4 בטורניר) נוצח בסיבוב השלישי מול החימריסט גאודיו פלה הארגנטינאי (26 בעולם), 4:6, 6:3 ו-6:7(4), יפגוש את ראוניץ’ בשמינית.

הקרב הכי מרתק של הערב שייך לדניל מדבדב (11) ודיוויד גופן הבלגי (21). גופן חזר מפיגור 2:1 במערכות ו-4:2 במערכה החמישית לניצחון ענק ו-6:4, 2:6, 6:3, 3:6 ו-5:7. גופן ישחק בשמינית הגמר מול פרננדו ורדסקו, כשהאחרון, שחזר בגיל 36 לראשונה מאז 2013 למעמד שמינית הגמר, גבר 4:6, 6:7(1) ו-4:6 על האיטלקי תומס פביאנו שניצח שני משחקי 5 מערכות בסיבובים הראשונים כולל הדחה של סטאפנוס ציציפאס.

 

 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */