יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:48

נבחרת ישראל גברה על העתודה, הפנים לגרמניה

החבורה של אולג בוטנקו ניצחה 31:38 והיא מתקדמת לקראת המפגש ביום רביעי מול גרמניה במוקדמות אליפות אירופה. המאמן: "מקווים לעשות סנסציה ולהעפיל"

|
חן פומרנץ זורק (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
חן פומרנץ זורק (הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

נבחרת ישראל קיימה היום (שישי) משחק אימון מול נבחרת העתודה, שבו ניצחה הראשונה 31:38, והיא מתקדמת לקראת השלמת ההכנות לקראת המפגש החשוב ביום רביעי מול נבחרת גרמניה, במחזור הלפני האחרון במוקדמות אליפות אירופה. המפגשים מול גרמניה ולאחר מכן בפולין יקבעו אם הנבחרת תעפיל בפעם השנייה בתולדותיה לאליפות אירופה, ולראשונה מאז 2002.

למאמני הנבחרת אולג בוטנקו ואסף לוי ישנה התלבטות במספר עמדות: במרכז – חן פומרנץ המורחק לא יוכל להשתתף בצמד המשחקים, ועל העמדה מתחרים כעת יובל גררה, עדן ג'ינג'י מחולון ויואב למברוזו הצעיר, שהוקפץ מנבחרת העתודה והיה שותף לאחרונה לעליית קבוצת אייזנאך הגרמנית לליגה השנייה.

אולג בוטנקו (שחר גרוס)אולג בוטנקו (שחר גרוס)

התלבטות נוספת היא בעמדת השוער, שבה מתחרים על שני המקומות – דן טפר, מושיקו אלימלך (שהצטרף לעירוני רחובות), יהב שמיר (שחתם ברמה"ש) ותום שם טוב (שעבר מאשדוד להפועל ראשל"צ). עמית סטלמן פצוע לא יהיה כשיר להתמודדות, ומי שצפויים לאייש את עמדת הפינה בצד שלו הם טל הרשקוביץ (שחתם לעונה נוספת באשדוד) ושלומי צייטלר מנס ציונה. החלטות יתקבלו גם ביתר העמדות, כאשר גם בעמדת הפיבוט קיימת תחרות בריאה בין הקפטן דניאל שקלים (שחתם ברמה"ש), יוסי אפו, שניר נציה ותומר בודנהיימר.

דן טפר (נעם מורנו)דן טפר (נעם מורנו)

בכל מקרה, ובטח אם למברוזו יכלל – מדובר באחד הסגלים הצעירים והמבטיחים של הנבחרת, כאשר בעמדות המקשרים מתחרים אדיר כהן, ניבו לוי, רם טורקניץ, רותם סגל, דניאל מוסינדי וירמי סידי (שזכה לימי מנוחה, ואמור להצטרף לאימונים המסכמים). מוסינדי ולמברוזו מתקרבים לגיל 18. מוסינדי עשוי בעונה הבאה לשחק בגרמניה, כאשר בחלק הראשון לפחות הוא ייצא עם נבחרת הנוער לפרויקט בגרמניה ומשם צפוי לחתום בקבוצה מקומית לאחר שכבר היה בהתרשמות בגומרסבאך מהבונדסליגה.

"החבר'ה באו מהרגע הראשון עם הרבה מאוד מוטיבציה, גישה נכונה וטובה, וקיימת הרבה אמונה. אנחנו מאוד מאוד מקווים לעשות את הסנסציה הזו. זה משחק מאוד משמעותי לעבר אליפות אירופה. בשמנו, ובשם השחקנים, אנחנו קוראים לקהל להגיע בהמוניו ולתמוך בנבחרת ישראל ברגע החשוב מול גרמניה", סיכמו בוטנקו את לוי.

אולג בוטנקו (שחר גרוס)אולג בוטנקו (שחר גרוס)

חן פומרנץ, שחצה את רף מאה ההופעות הבין לאומיות בנבחרת (הגיע ל-108 במהלך המשחקים האחרונים מול יוון וקוסובו) – הוא יזכה לטקס הוקרה מרגש, גם בהקשר שהסב כבוד רב לכדוריד הישראלי לאורך שנותיו המוצלחות בהן שיחק בכדוריד הגרמני. פומרנץ, שלא ימשיך לעונה נוספת ברמה"ש, עשוי אגב לסגור מעגל ולשוב לשחק בגרמניה.

איגוד הכדוריד הזמין למשחק החשוב מול גרמניה שחקני עבר ששיחקו לאורך השנים בנבחרת הלאומית. דן בלדר, שסיים את תפקידו כיו"ר איגוד השופטים לאחר שלוש שנים, והיה שחקן נבחרת ישראל בעבר, יקבל תשורה. גם מאמן השוערים הוותיק, אלכסנדרו בוליגאן, שיסיים בתום הקמפיין את חוזהו לאחר שש שנים, יקבל תשורה.

חן פומרנץ (רדאד ג'בארה)חן פומרנץ (רדאד ג'בארה)

בשורה התחתונה, הנבחרת תצטרך להשיג נקודה באחד משני המשחקים מול גרמניה ופולין כדי להבטיח עלייה מהמקום השני. משימה לא פשוטה בכלל, למרות ההפתעה הגדולה מול פולין בת"א – עם הניצחון הדרמטי 24:25. אם הנבחרת תסיים במקום השלישי, התקווה היא שהניקוד ויחס השערים יהיה טוב מספיק כדי להיות בין ארבע הנבחרת עם הניקוד הטוב ביותר מבין אלו שיסיימו במקום השלישי בכל שמונה הבתים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */