יום שבת, 20.04.2024 שעה 12:07
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

דראפיץ': כאילו הלכנו לים, חגגנו חודש לפני הגמר

מאמן נתניה אחרי ה-2:0 לבני יהודה: "יש משבר מנטלי שאני חייב לפתור השבוע, אם היה לי פתרון הייתי כבר באירופה". וגם: הטעויות, המסקנות והחיסורים

|
שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (שחר גרוס)
שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (שחר גרוס)

התחושות הקשות במכבי נתניה נותנות את אותותיהן כעת, לאחר ההפסד אמש (ראשון) 2:0 לבני יהודה בפלייאוף העליון בליגת העל. התסכול שאחז בשחקני נתניה לאחר ההפסד הכואב בגמר גביע המדינה ביום רביעי האחרון, רק התעצם לאחר עוד תוצאה רעה שמרחיקה את היהלומים מהכרטיס לאירופה. גם בקרב המאופקים שבאנשי הקבוצה, שחקנים ובעלי תפקידים כאחד, ששמרו על מתח לקראת המשחק הלא פחות חשוב מעשית מול הכתומים, הרגשות התפרצו.

השחקנים, שנכנעו לקבוצה של יוסי אבוקסיס תוך 13 דקות ולאחר מכן לא הצליחו לחזור למשחק, נשברו בסיום. שוב שקט מוחלט בחדר ההלבשה, שוב הלם. מי שנראה שבור לחלוטין היה דני עמוס, שאחרי שהפך לגיבור הטראגי של הקבוצה בדו קרב הפנדלים באצטדיון סמי עופר לא ממש התאושש והתקשה לקום אחרי המשחק, כששוב היו אלה עופר בסון וברק בדש שניגשו לנחם ולעודד אותו.

דראפיץ: זה נראה כאילו הלכנו לים כבר

גם אוהדי בני יהודה הוסיפו שמן למדורה עם קריאות גנאי על הפנדל המכריע שכבר עצר אך השמיט ליובל אשכנזי. גם גבי קניקובסקי "זכה" לקריאות מן הסוג הזה בפתיחת המשחק, אבל לא ממש התרגש והתאושש עם משחק נהדר. מעבר אליו, רוב שחקני נתניה רשמו משחק חלש יחסית ליכולתם.

אחרי בעיטה חזקה בדלי, ובהתאם לתוצאות שבישרו כי מכבי חיפה סיימה בתיקו עם מכבי תל אביב והפועל באר שבע ניצחה את הפועל חדרה, במכבי נתניה התחדדה ההבנה כי ניתן יהיה להציל את הכרטיס למוקדמות הליגה האירופית רק במקרה של ניצחון על מכבי חיפה, תיקו ישלח את הירוקים לאירופה, כשהאדומים מהנגב הבטיחו כמעט בוודאות את מקומם.

דני עמוס מאוכזב (שחר גרוס)דני עמוס מאוכזב (שחר גרוס)

לראשונה מאז פתיחת העונה הקשה, נתניה עם הגב אל הקיר ומדובר במבחן אדיר עבור כל אחד מאנשיה להרים את השחקנים לקראת משחק של להיות או לחדול במחזור הנעילה של ליגת העל. ואם כל זה לא מספיק, היהלומים ייאלצו להסתדר ללא סתיו פיניש, ניקו אולסק ופאטוס בצ'יראי המורחקים בשל צבירת כרטיסים צהובים.

"במקום לנצח ולשמור על סיכוי טוב לאירופה, התחלנו את המשחק על הפנים ועכשיו זה נראה כבר לא טוב", אמרו שחקנים בקבוצה. "היינו בטוחים שנעלה בטירוף ונהיה רעבים לנצח את המשחק, אבל כולם היו חלשים כמעט ושום דבר לא הלך לנו אחרי שפתחנו רע ככה. יש לנו מזל שמכבי חיפה לא ניצחה את מכבי ת"א, בסוף אנחנו עוד תלויים בעצמנו, איכשהו. שום דבר לא יעזור לנו אם לא נעלה לאירופה, אין תירוץ שיצדיק את זה. צריך להרים את כולם עד המשחק, אין ברירה אחרת, אנחנו לא רוצים עוד עונה שתוגדר כפספוס".

"זה נראה כאילו כבר הלכנו לים", אמר דראפיץ' בסיום המשחק ודיבר בגלוי על הרגע הקשה בנתניה. "אם הייתי יודע לפתור את המצב הזה הייתי כבר מאמן איפשהו באירופה. היינו בהלם 15 דקות, קיבלנו את ההרכב שלהם ואמרנו 'יאללה, הם משחקים עם הרכב שני, בואו נאסוף את הכוחות וננצח את המשחק הזה'. אחרי רבע שעה ניסינו והגענו למצבים שבהם יכולנו להבקיע, אבל יש משחקים כאלה שלא משנה מה אתה עושה, אתה לא יכול להבקיע.

סלובודאן דראפיץ' (שחר גרוס)סלובודאן דראפיץ' (שחר גרוס)

"בשבוע הזה אנחנו צריכים לחפש את הדברים הטובים. יחמיר היקה נכנס טוב למשחק, ניקו אולסק נכנס טוב למשחק. בשבוע הבא יהיו לנו כמה שחקנים חסרים, אבל מכבי נתניה יצאה ממשברים ומהפסדים ואם אנחנו באמת רוצים להיות קבוצת צמרת, ומדברים על זה בצדק, ולסיים את העונה בטעם טוב – אנחנו צריכים לחשוב איפה טענו ולתקן מול מכבי חיפה".

הקושי המנטלי: "אחרי חודש החגיגות לפני הגמר, כשאתה מתכונן למשחק שקובע את כל העונה ואז מפסיד בפנדלים – להרים את הקבוצה הזאת זה לא קל. אמרתי להם לפני המשחק, אנחנו משחקים מול קבוצה שהשחקנים שלה רוצים חוזה לעונה הבאה. הם ישחקו, הם ירוצו, הם יעשו הכל בשביל להוכיח למאמן שהם שייכים למועדון. קיבלנו שני שערים שלא היינו צריכים לקבל, ניסינו לחזור ולא הצלחנו, אבל אני מאמין בשחקנים שלנו שיכולים לעשות את זה. אף אחד לא יכול מאתנו את העונה שעשינו. אם נעשה את זה במחזור האחרון, זה יהיה כמו גמר גביע בשבילנו".

האפשרות שהקבוצה לא תשחק באירופה: "זה משהו שהמועדון צריך ללמוד ממנו למרות העונה הטובה. עוד פעם נחזור על שלוש שנים, בנייה, ושחקנים צעירים? יש לי הרבה שערות לבנות משלוש השנים האלה. זה לא קל ללמד את השחקנים הצעירים האלה לקפוץ מדרגה. צריך לקחת את הילדים האלה ולהגיד להם: 'אתם ווינרים, אתם שם, אתם שייכים לקבוצות הגדולות'. אמרתי להם שלא משנה מה התקציב של הפועל באר שבע, אנחנו כמו קוץ בתחת בשבילם ובשביל מכבי חיפה שיש להן תקציבים גדולים והם לא יודעים איך לאכול אותנו. אנחנו רוצים להפריע ולהשפיע, עובדים מנטלית ועושים שיחות אישיות.

טים הויבך מאוכזב בסיום (שחר גרוס)טים הויבך מאוכזב בסיום (שחר גרוס)

"מי כמוני רוצה שהמועדון הזה יגיע לאן שהוא שייך. לפעמים אנחנו נשברים מנטלית. אני מרוצה מהכניסה של היקה, יש לנו ירידה קצת של פאטוס בצ'יראי שסובל קצת מחוסר ביטחון. שואלים מה יהיה עם פאטוס? הוא הביא אותנו לאן שהגענו עד עכשיו, הוא שחקן פנטסטי. יש עייפות ומשבר מנטלי שאני חייב לפתור אותו השבוע, זאת העבודה שלי כמאמן. אם נעשה את זה, אוכל להגיד שאנחנו שייכים לשם".

הרצון העז להשיג את הכרטיס הנכסף: "הנכד שלי היה אצל הרופא, שאוהד מכבי נתניה. הוא אמר לי: 'אתה יודע כמה ילדים הגיעו למחרת גמר הגביע עם חום גבוה ולא ישנו כל הלילה?'. זאת לא שאלה על סלובודאן דראפיץ', בא לי רק לשמח את הילדים והאוהדים האלה, אני לא מעניין. אם אקח גביע ומקום שני בטבלה זה לא עושה שום דבר לקריירה שלי, אני רוצה רק לשמח אותם. זה מה שאני משדר לשחקנים שלי. לשמח את העיר הזאת כי מגיע לה. אני רוצה להצליח בשבילם. אם הם יהיו מבסוטים, אני אהיה מבסוט".

טענות על הסגל הקצר בשלבים המכריעים של העונה: "צריך ניסיון, אתה מתגלח על הטעויות ביחד עם השחקנים שלך. לא היה מצב בינואר שאמרנו שהולכים לאירופה. בינואר היה בוא נגיע לפלייאוף העליון, אנחנו מצאנו את עצמנו פתאום במקום גבוה. אם בעל הבית היה בא ואומר שהוא רוצה לקחת אליפות בינואר, אני רוצה להביא לך 1,2,3...בינואר אתה לא יודע מה יהיה. היו לנו תוצאות פנטסטיות, אבל אף אחד לא ציפה מאתנו שנהיה במקום השני והשלישי. המטרה הייתה פלייאוף עליון, לא אירופה, לבנות קבוצה יציבה אבל לא אירופה. בתחילת העונה עזבו שחקנים וקיבלתי כל מה שביקשתי מבעל הבית ואין לי תלונות".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */