יום חמישי, 18.04.2024 שעה 09:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"לא לקחתי מדליית כסף, השחקנים יביאו זהב"

ניב גולדשטיין, מנכ"ל נתניה ל-ONE על ההפסד בגמר: "היינו באולימפוס, זה מפח נפש", "הקצבנו 5 שנים והגענו תוך 3, יש עוד חיים שלמים". וגם: אייאקס

|
שחקני מכבי נתניה (רדאד ג'בארה)
שחקני מכבי נתניה (רדאד ג'בארה)

מכבי נתניה עדיין לא מסכמת את עונת 2018/19, כיוון שהיא עדיין יכולה להשיג את הכרטיס הנכסף למוקדמות הליגה האירופית, אבל כדי לעשות זאת היא תצטרך לקום מהמכה שספגה ביום רביעי האחרון באצטדיון סמי עופר, כאשר הפסידה 5:4 לבני יהודה בגמר גביע המדינה לאחר 1:1 ב-120 דקות. 

כשהיא עושה את צעדיה הראשונים לקראת החזרה למסלול, כאשר בני יהודה מחכה למפגש חוזר ביום ראשון במסגרת הפלייאוף העליון של ליגת העל, יש מי שכבר עשה את הסוויץ'. מלבד המאמנים סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה שניחמו את השחקנים מיד לאחר שריקת הסיום, אייל סגל והמנכ"ל ניב גולדשטיין קמו ביום חמישי למציאות חדשה.

אברמוב: יש פה דרך, כל משחק הוא גמר גביע

אחרי שעות לא פשוטות בלשון המעטה, גולדשטיין מספר ל-ONE על הביטחון שהוא שואב מהבעלים, רגעי האכזבה, מדבר על היום שאחרי, מסתכל על חצי כוס המלאה, משווה את מכבי נתניה לאייאקס אמסטרדם וצופה אל העתיד. "בחמישי בבוקר קמתי והלכתי למשרד, שם חיכו לי חשבוניות וספקים שמחכים לצ'קים, אותם לא מעניין שהפסדת בגמר גביע המדינה, העולם ממשיך הלאה והמציאות מכה בך", אמר גולדשטיין.

ניב גולדשטיין (מערכת ONE)ניב גולדשטיין (מערכת ONE)

"שום דבר לא השתנה. השמש זרחה, קיבלנו כאפה וחזרנו לעבוד עם חולצה מכופתרת או עם בגדי אימון. ב-14:00 הגיעו השחקנים, לפניהם העובדים, והאימון התקיים כרגיל. הפיקים במקצוע הזה קיצוניים, כשאתה למעלה היינו על האולימפוס העונה אחרי רבע הגמר מול מכבי פתח תקווה וחגגנו בטירוף, וכשאתה למטה זה מפח נפש".

איך היית מסכם את האכזבה הזאת?
"אחרי שאתה נרגע והאמוציות יורדות, כולם מבינים שעשינו, עושים ונעשה דברים מדהימים במועדון. לפעמים אתה לא רואה את כל התמונה בדיוק כשאתה מצפה. כשבונים בניין של 10 קומות זה מצחיק לצפות לתוצאות בחצי מהזמן. בורא עולם זימן לנו להגיע לגג, אבל שכחנו קומה אחת למטה, כנראה שזה היה מוקדם. אנחנו חוזרים לפרופורציות. הקצבנו לעצמנו חמש שנים לתהליך ולזכייה בתואר, זה לקח שלוש שנים והיינו רחוקים פנדל אחד מלהגשים חלום לאוהדים, לעיר ולאייל".

אוהדי מכבי נתניה (עמרי שטיין)אוהדי מכבי נתניה (עמרי שטיין)

אתה מזכיר את סגל, איך הוא לקח את ההפסד? 
"לא הפסדנו בכדורגל, אני לא יכול לראות את זה כהפסד. אבל דווקא כשפספסנו את התואר, אייל אמר שזה נתן לנו זריקת מוטיבציה מטורפת, והוא, אני וסלובו קמנו באותה צורה והבנו שלמרות מפח הנפש צריך להסתכל על הצעירים, שחקני הבית, הפוטנציאל הגלום במועדון הזה. אייל ירד מהיציע ועודד את כולנו, וגם סלובו, והרוח הגבית שהם נתנו לי גרמה להיות גם כזה". 

כולכם נשברתם, אבל הייתם צריכים לעודד את השחקנים. איך עושים את זה?
"אף אחד הוא לא סופר-מן. אם הייתי יכול להרשות לעצמי הייתי נכנס לדיכאון, כי זה היה האינסטינקט. בפועל, אוטומטית השחקנים המאוכזבים עודדו אותי מבלי לשים לב. אני בכל שלב ידעתי שהגביע יהיה שלנו, כל סימן שהיה לטובתנו, ציפיתי לשער עד הדקה ה-15, הפציעה של איסמעילה סורו, הכל נראה שמסתדר, אבל לא הלך. באותו לילה הסתמסתי עם השחקנים וכתבתי להם מהלב, 90 אחוז מהם פעם ראשונה בגמר גביע, 7 דקות מזכייה. שום דף לא יכול להכיל ולתאר את מה אני מרגיש כלפיהם".

שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי נתניה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)

מה שמעתם מהשחקנים?
"הם בעצמם אמרו לי שאין כאן אשמים, לא היו טעויות, עוד סנטימטר ימינה של גבי קניקובסקי זה גול וסנטימטר שמאלה של יובל אשכנזי ודני עמוס עוצר, גם בעוד 100 בעיטות כאלה. רגע אחר כך הבנו שיש עתיד וצריך להבין שהמועדון הזה צריך להמשיך הלאה. אנחנו יכולים להיות סופר-גאים, יש משחקים שהקבוצה לא הופיעה, אבל זה לא היה המצב".

מאמין שתוכלו להשיג את המקום באירופה בשני המחזורים שנותרו?
"ביום ראשון יש לנו משחק חשוב מאוד מול בני יהודה, בשבת אחר כך יש לנו את מכבי חיפה. אנחנו רוצים מקום שני ואני סמוך ובטוח שאותם שחקנים שהביאו אותנו מדבוריה ועד הגמר, יקחו אותנו לאירופה. לפני דבוריה עשינו להם סרטון מוטיבציה והיה כתוב את כל השנים שבהן זכינו וכתבנו גם 18/19, אף אחד לא האמין חוץ ממני ומדודי תירם. החלום התחיל באוקטובר ונגמר באמצע מאי, היינו בטוחים שנחגוג בבמות בעיר, אבל נשאר לנו להגיע לאירופה, שני משחקים נותרו לקפיצת המדרגה ואז למדרגות הבאות – הספונסרים, הגדלת כמות המנויים ומכירת הכרטיסים בעוד 10-15 אחוזים וההישגים על הדשא".

אייל סגל (חגי מיכאלי)אייל סגל (חגי מיכאלי)

אני מניח שחלום הגביע רק התעצם אצלכם עכשיו.
"כל התחומים מתעצמים אצלנו. ביום שאייל הגיע היינו 40 איש והיום אנחנו 110 וזה ימשיך לגדול, רוצים להשתפר ולהשתרג בכל התחומים. יש לנו את מחלקת המדיה הטובה ביותר בארץ והקרדיט לאנשים שעובדים בשכר וגם בהתנדבות, אנחנו עובדים על ספר ניהול מועדון”.

בדומה למה שעשה יוהאן קרויף באייאקס אמסטרדם?
"לפני שלוש שנים להגיע לגמר הגביע היה נשמע פנטזיונרי והזוי, אבל כל מה שאייל עשה בינתיים זה פנטזיה. הוא אמר שיהיו לו 10,000 צופים ואנשים לא האמינו, אבל היינו רחוקים פנדל אחד מלהגשים את החלום בשלוש שנים ולא בחמש. יש לנו עוד שנתיים וחיים שלמים לעשות את זה. הכי חשוב ששמנו את מכבי נתניה על הבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי. שברנו את המדינה עם הכדורגל שלנו, הגענו לנשיא המדינה ובעזרת ה' נשים את הדגל של מכבי נתניה גם בליגה האירופית ויש לנו עוד עשרות מטרות".

שחקני מכבי נתניה חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני מכבי נתניה חוגגים (חגי מיכאלי)

איך אתה רואה שההפסד הכואב הזה ישפיע עליכם בעתיד?
"ההתחשלות הזאת היא הברכה של המועדון והשחקנים. הם קיבלו הזדמנות לצבור ניסיון וגם מפח הנפש הזה וההלם בגיל כזה צעיר, רק יעזרו לנו. אז בעוד שנה, שנתיים, שלוש נגיע לאותו מעמד ואותם שחקנים שלקחו מדליית כסף ישימו לנו מדליות של זהב על הצוואר. לא הייתי איתם על הבמה, לא לקחתי מדליית כסף, ביקשתי מאותם שחקנים שהיו על הבמה בטקס הזה, שיחזירו לי מדליה של זהב".

את נושא האמון בצעירים אי אפשר לקחת מכם, יש לכם איזה מודל בנוגע אליהם, מטרה לעתיד?
תראה את מה שקורה באייאקס העונה, חבורת צעירים רעבה עם כישרון מטורף יכולה להוביל אותך להישגים מדהימים. גיל לא משחק תפקיד בכדורגל, נוכחנו לדעת שאלמנט המזל דווקא כן. לכל הסגל שלנו יש פוטנציאל ענק ולמי שיש סבלנות, עוד כמה שנים חמישה-שישה שנים מהשחקנים שלנו היום יהיו בסגל נבחרת ישראל".

בינתיים, אתם פועלים חזק בזירה הבינלאומית, עוד לפני שהשחקנים שלך הפכו להיות בין-לאומיים.
"הרבה קבוצות מדברות על שיתופי הפעולה שלהן עם מועדונים אחרים ואנחנו עובדים בשקט על שיתופי פעולה בכל מני תחומים שיעלו אותנו על הבמה המרכזית של הכדורגל. בכנס החירום שהיה בספרד לאחרונה, היו מועדוני על באירופה שהכירו אותנו בגלל המהלכים האלה ופנו אליי עוד לפני שפנו למכבי חיפה והפועל באר שבע. אמרו לי שמכירים את מכבי נתניה וביקשו ‘תספר לנו על עוד קבוצות בישראל’. זה היה כבוד לייצג את ליגת העל ואת ישראל".

לסיכום, אם לא תשיגו את המקום באירופה, מה תאמר על העונה הזאת?
"אני לא מדבר על מיקום בטבלה, אלא על התקדמות בכל התחומים וכל שנה אנחנו מתקדמים מהמטרות שאנחנו קובעים לעצמנו בכל סוף העונה, ביוני. אנחנו משפחה מלוכדת עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בארץ, כל אחד בתחומו, לא הייתי מחליף אף שחקן ואף אחד, יש לי את הכבוד לעבוד איתם. אני גאה בכל אחד ואחת ושרק יימשך ככה. פעם מכבי נתניה הייתה רק קבוצת בוגרים, היו תקופות טובות יותר או פחות, אבל עכשיו יש מועדון עם מחלקות שלכל אחד ואחת יש בו עתיד. נרצה לעבור שלב אחרי שלב, להתקדם בכל הזירות, ולא לעצור".

ניב גולדשטיין בכנס החירום במדריד (מערכת ONE)ניב גולדשטיין בכנס החירום במדריד (מערכת ONE)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */