יום חמישי, 18.04.2024 שעה 12:22

ננסי ליברמן: גם בימינו יש גברים שובניסטים

הוועידה הבינלאומית לספורט ומגדר נערכה לראשונה בישראל. חברת היכל התהילה של הכדורסל: "המטרה לשנות את התפיסה לגבי נשים. רק כך נצליח להתקדם"

|
ננסי ליברמן במהלך ההרצאה (נעם מורנו)
ננסי ליברמן במהלך ההרצאה (נעם מורנו)

הועידה הבינלאומית לספורט ומגדר, שמטרתה לשים זרקור על האתגרים בספורט הנשים ולהעלות את המודעות והחשיבות להאצת הקידום לשוויון בין המינים בספורט, התקיימה היום (שלישי) לראשונה בישראל, במכללה האקדמית בווינגייט במסגרת היום האולימפי הבינלאומי.

המטרה המרכזית של הוועד האולימפי בישראל במהלך – לגרום לכך שבמשחקים האולימפיים טוקיו 2020 מספר הנציגים במשלחת יהיה זהה בין הגברים לנשים, בייחוד בעקבות הצלחתן הגדולה של הספורטאיות הישראליות בשנתיים האחרונות, ולדחוף למספר רב יותר של בעלות תפקידים בכירים ומשמעותיים בענף.

צפו בננסי ליברמן בוועידה הבינלאומית

את הטקס הנחתה שייטת העבר האולימפית, ורד בוסקילה, ולוועידה הגיעה אורחת הכבוד, חברת היכל התהילה של הכדורסל, ננסי ליברמן, שהעבירה הרצאה. ליברמן אגב היא אמו של טי ג’יי קליין שמשחק בהפועל חולון. בנוסף אליה נכחו יו”ר הוועד האולימפי בישראל יגאל כרמי והמנכ”ל גילי לוסטיג, ראש הוועדה המקצועית יעל ארד ומספר ספורטאיות בעבר ובהווה. בין הנוכחות: תת אלוף במיל סוזי יוגב, אנסטסיה גלושקוב ולימור מזרחי.

ליברמן, אמרה בסיום הועידה: “המטרה העיקרית היא לשנות את התפיסה וההסתכלות על נשים בעולם הספורט, בעיקר של גברים שחלק מהם עדיין שוביניסטים אפילו בימינו. הגברים צריכים להיפתח תודעתית מהבחינה שנשים כמוני ואחרות יכולות גם לאמן קבוצות ולהיות בורג משמעותי מהתנהלות של קבוצה זו או אחרת, בכל תחום בספורט. ברגע שיעשו זאת אולי נצליח להתקדם לעבר שוויון אמיתי, מה שבטוח נקבל אנשים טובים יותר״.

“הנשים אחראיות לשאיפות שלהן ולאן הן רוצות להגיע, ולא להשליך את ההחלטות האלה לגברים. בחורה, כמו גבר, צריכה להבין אם היא מוכנה לתפקיד שהיא רוצה להשיג, אם התשובה היא כן היא צריכה לעמוד מול אותו איש סמכות ולדרוש זאת בטענה שהיא הכי מתאימה שיש לתפקיד, רק תן לי את ההזדמנות להוכיח, רק כך נצליח להתקדם בנושא הזה״.

יעל ארד, ננסי ליברמן (נעם מורנו)יעל ארד, ננסי ליברמן (נעם מורנו)

״אני הדוגמה החיה לכך ששוויון מלא הוא אפשרי, אימנתי ב-NBA את סקרמנטו ועומרי כספי, הגשמתי את כל מה שחלמתי בספורט בזכות גברים שהאמינו בי כי דחפתי את עצמי לשם. אדם סילבר, נציב ליגת ה-NBA אמר לי שבוע שעבר שהוא רוצה והולך לדחוף ליותר נשים מאמנות בליגה, אז אם אדם ברמתו עם היכולת לשנות בעד השוויון הזה, אני מאמינה שזה אפשרי״

מעבר עתידי לישראל: ״הייתי כאן כבר 4 פעמים בשנים האחרונות, בגלל טי ג׳יי הבן שלי ועכשיו לטובת הוועידה. אני תמיד זמינה כשצריכים אותי כאן, אני מאוד אוהבת את ישראל. האופציה לעבור לכאן אפשרית, בהחלט, כל עוד אדע שאוכל להשפיע בישראל על ענף הספורט כמו שהשפעתי בארה״ב. אני יכולה לאמן גברים מקצוענים, לאמן נשים ולעזור להן להתוות את הדרך שלהן, כי כל אחת צריכה מודל לחיקוי כלשהו ובנוסף גם לתפקד כאמא נפלאה”.

תקופת האימון עם עומרי כספי: ״אני ועומרי ישבנו יחד לארוחת ערב בפורטלנד כשנכנסתי לתפקיד, דיברנו על המשפחות שלנו ודיברנו אחד על השנייה כבני אדם. הוא פשוט מקצוען, מלא בביטחון עצמי וקלאס ועדיין שומר על צניעות. היה הראשון להגיע לאימונים, ולעבוד על הזריקות שלו, הוא דורש מעצמו המון. היינו יושבים שעות וצופים בקלטות שלו כדי לגרום לו להשתפר. גרנו באותו קומפלקס אז היינו ממש בקשר טוב אני, עומרי ובני טי ג׳יי, עוד לפני שעבר לישראל”.

עומרי כספי (רויטרס)עומרי כספי (רויטרס)

ראש הוועדה המקצועית, יעל ארד, הוסיפה: ״כל הוועידה הזאת נועדה לחדד את הבעיות האלו. כמו שננסי דיברה בצורה מעוררת השראה, היא מדברת עלינו, הנשים החזקות שיכולות להוביל שינוי, אבל צריך לזכור שלא כולן כאלו. ולפעמים אנחנו מאבדים המון בחורות וילדות שלא אוהבות איך שהן נראות, או שצוחקים עליהן או שהמתקנים שלהן ברמה ירודה מאוד, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. בסופו של דבר, ארגוני הספורט בישראל אינם מכבדים שוויוניות, גם בוועד האולימפי יש המון במה להשתפר”.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */