יום שבת, 20.04.2024 שעה 12:20

כרמי: הטיפול בספורטאי השתפר, המתקנים לא

האם אחרי ההישגים הבינלאומיים יו”ר הוועד האולימפי יגדיר ציפיות חדשות לטוקיו 2020? "מקווה שאגיד לעצמי ‘איך פחדת ואמרת שנביא רק שתי מדליות‘"

|
יגאל כרמי (שחר גרוס)
יגאל כרמי (שחר גרוס)

ההכנות לשנה האולימפית של ספורטאי ישראל נמצאות בשיאן - והיא תתחיל בקרוב במשחקי אירופה שיתקיימו בבלארוס. זה יקרה כשנה לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, ויו”ר הוועד האולימפי, יגאל כרמי, התייחס לשינויים שנעשו עד כה ולמצב הספורט האולימפי בישראל. האם לאור התוצאות האחרונות של הספורטאים הישראלים בעולם, דוגמת לונה צ’מטאי-סלפטר, לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט, הוועד האולימפי יגדיר מחדש את הציפיות שלו מהמשלחת הישראלית שתטוס בקיץ הבא למזרח הרחוק?

“כרגע אנחנו לפני משחקי אירופה וזו תהיה הפעם השנייה שמקיימים את המשחקים הללו. הפעם הראשונה הייתה בבאקו ועכשיו זה בבלארוס, ומאוד חשוב שזה יהיה אירוע מוצלח”, התייחס יגאל כרמי קודם כל למטרות הקרובות. “ישתתפו שם 50 מדינות ולכן חשוב מבחינתי שנגיע לשם וניקח חלק פעיל בתחרות של הוועד האולימפי האירופאי, שהוא הארגון שאנחנו משתייכים אליו בתוך הוועד האולימפי הבינלאומי. התקווה היא שנצליח לבלוט ולזכות במדליות. אנחנו חייבים להצליח שם ולהתבלט, במיוחד לאור העובדה שגיאוגרפית אנחנו לא ממש שייכים ליבשת הזו”. 

מסע"ת הועד האולימפי לקראת האליפות במינסק

שמענו לא מזמן את ההצהרה על השאיפה של הוועד האולימפי לראות זכייה בשתי מדליות אולימפיות בטוקיו, בדיוק כמו בריו 2016. כשמסתכלים על זה עכשיו, אל מול ההצלחה אדירה בעולם של ספורטאים אולימפיים כמו לונה צ’מטאי, לינוי אשרם ונבחרת הג’ודו, האם אין סיבה שנשאף לעבור את רף שתי המדליות בטוקיו 2020? 

“זו שאלה שאין לה תשובה עכשיו, אלא רק כשנגיע קרוב יותר למשחקים האולימפיים בעוד כשנה. אין ספק שרואים בשנה האחרונה הרבה ספורטאים שעושים הישגים מאוד חיוביים וייתכן שנעדכן את ההערכות והציפיות שלנו אם זה יימשך כך. כרגע זה פשוט מוקדם מידי לדבר על זה. בספורט אין קיצורי דרך, בשנים האחרונות השקענו ועשינו הרבה יותר ממה שהיה בעבר בתחום הצר מאוד של הספורט האולימפי בישראל. האם זה יביא לתוצאות שאתה מדבר עליהן? אחרי טוקיו נדבר. אני מקווה מאוד שכן, אני מקווה שנעמוד אחרי טוקיו ואגיד לעצמי ‘איך פחדת ואמרת שנביא רק שתי מדליות’. יחד עם זאת, אתה יודע שזה גם יכול להיות הפוך”.

אלכס שטילוב, יגאל כרמי ודני אורן (שחר גרוס)אלכס שטילוב, יגאל כרמי ודני אורן (שחר גרוס)

האם אתה חושב שמצב הספורט האולימפי בארץ באמת התקדם בשנים האחרונות?
“אני חושב שמאוד התקדמנו בצד המקצועי, המדעי והרפואי. שיפרנו את הטיפול בספורטאי בתוכניות שונות. זה משהו שזוכה לטיפוח אצלנו ומהבחינה הזו אני מאוד מרוצה. גם המשאבים שהגיעו לזה מהמדינה היו בדיוק במקום. אני חושב שאנחנו מתקדמים למקום נכון ורק הזמן יקבע אם זה אכן יביא תוצאות”.

ומבחינת התשתיות, יש שיפור לדעתך במצב הזה במדינה?
“אין שום שיפור בארבע השנים האחרונות. אי אפשר להגיד שבנינו אצטדיונים חדשים, כי הרי את סמי עופר חנכו מזמן. בעניין הזה אנחנו תקועים, אבל זה משהו אחר. היום, במקום שלנו, אנחנו מנסים לדאוג קודם כל שלשפיץ בפירמידה של הספורטאים תהיה מעטפת שתעשה רק טוב ורק תתמוך בהם לקראת המטרות החשובות בהמשך”. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */