יום שלישי, 16.04.2024 שעה 07:52
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
80%1650-190820הפועל ת"א
71%1696-177721עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • 82 - 91
  • הפועל חולון
  • הפועל גליל עליון
  • 80 - 71
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 98 - 96
  • הפועל חיפה
  • הפועל אילת
  • 65 - 67
  • הפועל עפולה
  • עירוני קריית אתא
  • 96 - 101
  • עירוני נס ציונה
  • הפועל ת"א
  • שלישי, 16/04, 18:00
  • עירוני רמת גן

פירוק והרכבה: התכניות של מכבי לעונה הבאה

טיוס יקבל הצעה, בלאק רוצה ל-NBA, פארגו יעזוב עם קיין ורול וטרם הוחלט על קלויארו. מי נשאר? ווילבקין, דיברתולומאו ואבדיה. הצהובים מתחילים מחדש

|
יובל זוסמן, יאניס ספרופולוס, סקוטי ווילבקין וג'רמי פארגו (מערכת ONE)
יובל זוסמן, יאניס ספרופולוס, סקוטי ווילבקין וג'רמי פארגו (מערכת ONE)

לאחר ההדחה המוקדמת מהיורוליג, מכבי תל אביב תעביר את תשומת ליבה אל הליגה כאשר ישנה דעה נחרצת כי הם יהיו חייבים לזכות באליפות על מנת שהעונה הקרובה לא תירשם כאחת מהרעות בתולדותיה, לאחר שכבר הפסידה שלושה תארים. אין זה סוד כי עבור המועדון בעל העבר המרשים באירופה, היורוליג ממוקם בראש סדר העדיפויות ובשל כך יחלו כבר בשבועות הקרובים לבנות את העונה הבאה.

לא מעט ישתנה בקבוצה של המאמן, יאניס ספרופולוס, שחתום לעונה נוספת על הקווים בהיכל מנורה מבטחים וישמח לעשות זאת לפחות עם אליפות ביד. שמונה שחקנים מתוך שניים עשר, מסיימים את החוזה בקיץ הקרוב ועבור ניקולה וויצ'יץ' ושותפיו, צפויה עבודה לא פשוטה בבניית הסגל כשנכון לעכשיו עוד לא סימנו את הנבחרים שיצטרפו. אז מי יעזוב, מי יישאר, ועל מי עוד יש התלבטויות? ONE מנסה לעשות לכם סדר.

ספרופולוס: ״נילחם עד הסיכוי האחרון״

שמירה על הצבע: טיוס יקבל הצעה חדשה, בלאק רוצה לשוב ל-NBA

זו המשימה הראשונה בבניית הסגל לעונה הקרובה ובמועדון כבר החלו לשלוח רמזים שונים לעבר האנשים המעורבים שיוכלו להשאיר את צמד הסנטרים המצטיינים של הקבוצה, אלכס טיוס וטאריק בלאק, שאולי בניגוד לשאר שחקני מכבי הנוכחיים, כן יוצרים עניין מעבר לגבולות היכל מנורה מבטחים.

אלכס טיוס. יקבל הצעה לחוזה חדש (איציק בלניצקי)אלכס טיוס. יקבל הצעה לחוזה חדש (איציק בלניצקי)

המתאזרח של הצהובים יסיים את חוזהו בן השנתיים בקיץ הקרוב שלמעשה יהיה סיום של ארבע שנים במועדון בשתי קדנציות שונות. טיוס בן ה-31 מוערך מאוד על ידי אנשי הקבוצה כמו גם על ידי הצוות המקצועי בראשותו של ספרופולוס כך שכבר בתקופה הקרובה צפוי לקבל הצעה להארכת ההתקשרות עמו, אך יש לציין כי במקביל הוא מעורר גם עניין ברחבי אירופה.

טיוס רשם העונה לא מעט עליות וירידות בשל התחרות הגדולה שהציבו מולו אך במועדון מודעים לכך שהישראלי עמד במבחן בהצלחה, בעוד בחודש ינואר הוא נבחר ל-MVP של היורוליג עם 12 נקודות, 5.2 ריבאונדים ו-2 חסימות בממוצע למשחק. במהלך העונה בשתי המסגרות רשם טיוס  7.8 נקודות, 4.2 ריבאונדים, 1.2 חסימות, מדד של 10.7 ב-18.9 דקות בממוצע למשחק, כשעל הדרך נכנס לא מזמן לטופ 50 של קלעי המועדון עם 832 נקודות.

באשר לטאריק בלאק בן ה-28, המצב אולי יותר מסובך עבור הצהובים שמאוד רוצים לראות את הסנטר בעל העבר ב-NBA משחק בשורותיהם גם בעונה הבאה אך גם כאן לא צפויה עבודה פשוטה. אנשי המועדון כבר הביעו את רצונם בפני סוכנו של בלאק שעבר במהלך העונה להיות מיוצג על ידי הנרי שיפמן מ”פריוריטי ספורטס” על מנת לשוב לארצות הברית ובאשר לכך בשיחות בין הצדדים הובהר לקבוצה כי רצון השחקן הוא לשוב לליגה הטובה בעולם, שם גם הוא זוכה על פי דיווחים להתעניינות, ובנוסף ציין כי במידה והאופציות האלו לא יצאו לפועל ובאם תתקבל הצעה הולמת מצד המועדון, הסנטר לא יפסול את הישארותו בתל אביב.

טאריק בלאק. יחזור ל-NBA? (איציק בלניצקי)טאריק בלאק. יחזור ל-NBA? (איציק בלניצקי)

בתחילת העונה לא היה פשוט לבלאק לעשות את המעבר בין היבשות ולהתרגל לכדורסל האירופאי לראשונה בקרייר, ובשך כך היה מעט קשה לבחון את מהות הצטרפותו אך עם הזמן שחלף הצליח האמריקאי להשתיק את הרחשים סביבו ולהציג יכולת טובה בעיקר במשחקי היורוליג בסיבוב השני. הוא סיפק עד כה העונה 9.8 נקודות, 5.7 ריבאונדים, 0.9 חסימות ומדד של 13.8 ב-19.5 דקות בממוצע למשחק.

נפרדים ממסיימי החוזים: סוף עידן פארגו, גם רול וקיין בדרך החוצה

המשימה הבאה שתחל לפחות עוד חודשיים כשליגת ווינר סל תגיע לסיומה, תהיה למצוא תחלופה הולמת עבור כל אותם שחקנים שלא ימשיכו בקבוצה. אז מי הם אותם שחקנים שייפרדו ומי המתנדנדים? ננסה לעשות קצת סדר גם כאן. למעט סקוטי ווילבקין שמחזיק בחוזה לעונה נוספת במועדון ויפקוד את ההיכל גם בשנה הבאה, דיאנדרה קיין, מייקל רול וג'רמי פארגו מסיימים את חוזה בקיץ ולא צפויים לקבל הצעה לחדשו כך שיצטרכו למצוא יעד חדש בסיום העונה.

קיין מבחינתו ישלים שנתיים בצהוב כשעל אף שהפך העונה הנוכחית לאחד משחקניה הבולטים של הקבוצה בחלק מהמשחקים, באותה נשימה ניתן להגיד כי את העונה הנוכחית הוא לא יחשיב לטובה ביותר שלו. גם הדעות בקהל הצהוב הפכו לדיי חלוקות לגביו, כשיש מי שיודע להעריך את הלחימה ההגנתית שלו, ויש מי שמאס ברמה ההתקפית החלשה של הגארד בן ה-30 שהציג העונה. יש לציין כי הירידה הגיעה  בייחוד לאחר הפציעה בשריר הירך שהשביתה אותו לחודש ואילו במהלך השבוע האחרון חזר השחקן מארצות הברית לאחר ששהה לצידה של אמו החולה, כשעוד קודם לא הצליח ממש להתרכז בכדורסל. האמריקאי רשם עד כה 7.4 נקודות, 3.3 ריבאונדים, 2.7 אסיסטים, מדד של 8.1 ב-23.5 דקות על הפרקט בממוצע למשחק.

דיאנדרה קיין. יסיים את דרכו (חגי מיכאלי)דיאנדרה קיין. יסיים את דרכו (חגי מיכאלי)

שחקן נוסף שישלים שנתיים בצהוב הוא מייקל רול בן ה-32, שלא זוכה לקרדיט מיאניס ספרופולוס ונראה כי המאמן פחות מעריך את עבודתו בניגוד לקודמו בתפקיד שהציב גם בתחילת העונה את רול כשחקן חמישייה לצידו של ווילבקין כגארד מוביל. גם בעונה שעברה חווה השחקן משחקים טובים לצד משחקים פחות טובים בהרבה מה שהקשה מאוד להכניס יציבות בקבוצה שהוא אחד מהשחקנים עליו היא נשענת. על אף עלייה ביכולתו בשבועות האחרונים, שנבעה בעיקר משיפור הקליעה מחוץ לקשת, רול עדיין לא מצליח לשחזר את הניצוצות שלו בעיקר ביורוליג, ולפרקים גם ניכר על פניו התסכול מחוסר הדקות ומהיכולת שלו. האמריקאי-תוניסאי תרם עד כה 9.3 נקודות, 2.1 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים, מדד של 9.2 ב-21.4 דקות בממוצע למשחק.

אולי אחד מחביבי הקהל, שהגיע כמושיע בעונה שעברה והתחיל את העונה הנוכחית ברגל שמאל, גם כן הולך להיפרד מהקבוצה ולאחר שחזר לקדנציה שנייה נראה כי עבור ג'רמי פארגו הפעם תהיה זו פרידה סופית. הרכז עליו התבססו במועדון, נפצע רגע לפני משחק פתיחת העונה ביורוליג בחודש אוקטובר ונעדר עד לחודש ינואר כשבאותו הזמן הצהובים סירבו לשמוע על חילוף הולם שיגיע במקומו על אף כי מדובר היה בפציעה קשה בגבו, שממנה התקשה להתאושש. אולי זו גם הציפייה הגדולה ממנו או אולי הירידה ביכולת שחווה כל שחקן בשלב מסוים, כך או כך פארגו לא חזר אותו השחקן שמכבי ציפתה לקבל. בשלושת החודשים מאז שב למגרשים, רשם האמריקאי בן ה-33, 8.6 נקודות, 1.9 ריבאונדים, 3.8 אסיסטים, מדד 6.8 ב-19.9 דקות בממוצע למשחק בעודו לא זוכה לקרדיט רב מספרופולוס וקשה גם להגיד כי היחסים בין השניים הם הטובים ביותר.

ג'רמי פארגו. הסוף, והפעם באמת (איציק בלניצקי)ג'רמי פארגו. הסוף, והפעם באמת (איציק בלניצקי)

המתנדנדים: ג’ייק כהן, קלויארו ואובראיינט

שלושה מתנדנדים עומדים על כף המאזניים במשרדי המועדון שעברו העונה אל מול היכל מנורה. הראשון הוא ג'ייק כהן שלגביו דווקא החלו שיחות לגבי חידוש חוזהו כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, אך על פי מידע שהגיע אלינו בימים האחרונים, נראה כי השיחות הוקפאו נכון לעכשיו כשלא ברור האם נעצרו על מנת לעשות סדר בכלל ההצעות וחידושי החוזים של כל השחקנים או שהצהובים החליטו לעשות חישוב מסלול מחדש לגבי כהן בן ה-29, שלא רושם את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו ונראה כי גם מאמנו לא מספק לו את הדקות הנחוצות בניגוד לדוגמה למשחקי הנבחרת בהם היה שותף והיה מבולטי השחקנים. כהן שסוגר עונה רביעית בצהוב (קדנציה שניה), מוערך על ידי האוהדים וזאת על אף שסיפק משחקים לא טובים במיוחד, 5.2 נקודות, 2.8 ריבאונדים, 1.3 אסיסטים ביחד עם 6.7 במדד היעילות ב-13.3 דקות בממוצע למשחק.

השני הוא אנג'לו קלויארו שנחשב אולי לאחת ההפתעות החיוביות העונה כשהגיע בלי יותר מדי ציפיות כ"עוד שחקן משלים", אך עם הזמן התברג כאחת הדמויות הבולטות שצמחו בין ידיו של המאמן היווני ואט אט הפך גם להיות שחקן חמישייה לגיטימי ביורוליג בגילו היחסית מתקדם(30). ההתבלטות הקיימת כעת היא האם לממש את האופציה עליו לעונה הבאה או האם לגשת אל השוק שלא ממש פורה בעמדתו (בהתאם למחיר שפוי) ולחפש שחקן בעל תפוקה התקפית טובה יותר.

אנג'לו קלויארו. הפתעת העונה, אך לא הוחלט אם ימשיך (איציק בלניצקי)אנג'לו קלויארו. הפתעת העונה, אך לא הוחלט אם ימשיך (איציק בלניצקי)

ג’וני אובראיינט הוא אולי השחקן שמעורר מחלוקות יותר מכל אחד אחר. חלק מאנשי הקבוצה מנסים עוד לקלוט את הכישרון שטמון בפורוורד בן ה-25 שהגיע כציפייה גדולה, עם זאת, עדיין יש כמה סקרנים שמאמינים כי הוא שחקן שיכול לתרום הרבה לקבוצה בעתיד אך בעונה כזו לא הצליח להביא עצמו לידי ביטוי באופן מלא וכי יש עוד דברים שטרם ראו ממנו. אובראיינט אינו מחזיק בחוזה לעונה הבאה או באופציה ובמכבי גם לא ממהרים להחליט לגביו. מצד אחד לזכותו עומד הפן ההתקפי שלו שהופך אותו לאחד משחקני ההתקפה המובילים בקבוצה ביחד עם ווילבקין (10.9 נקודות, 5.6 ריבאונדים ו-1.2 אסיסיטים) ומאידך, הפן ההגנתי נחשב לחלש ביותר..

בנוסף, מי שלא צפוי לשוב לתל אביב כשחקן המועדון, הוא קנדריק ריי שדווקא מחזיק בחוזה לעוד עונה עם אופציה אך מעביר את העונה הראשונה שלו בקבוצה דווקא מעבר לים, לאחר שהושאל ללה מאן הצרפתית. זה קרה בתום 17 משחקי יורוליג בהם שותף ורשם 11.2 דקות, 4.8 נקודות, 0.8 ריבאונדים ו-1.1 אסיסטים בממוצע למשחק. מיד בסיום העונות באירופה, יעשו בקבוצה חושבים האם למצוא קבוצה שתרצה לקנות אותו או לחלופין להשאילו לעונה נוספת כשהאופציה עליו נכון לעכשיו לא צפויה להתממש בתום עונת המשחקים הבאה.

ג'וני אובראיינט. הדעות לגביו חלוקות (איציק בלניצקי)ג'וני אובראיינט. הדעות לגביו חלוקות (איציק בלניצקי)

הבטוחים: ווילבקין, דיברתולומאו, זוסמן ואבדיה

בצד הבטוח נמצאים ארבעה שחקנים. סקוטי ווילבקין, ג'ון דיברתולומאו, דני אבדיה ואם תרצו גם יובל זוסמן שיחכה לתוצאות הדראפט על מנת לדעת מה צופה לו עתידו הקרוב והרחוק כאחד. אם אכן ייבחר, השחקן תוצרת האקדמיה של מכבי תל אביב יעבור דרך לא פשוטה על מנת להשיג את החוזה המיוחל בליגה הטובה בעולם, מה שגם יכול להזיק לו בהכנות המשותפות של הצהובים. השחקן בן ה-20 עשה את עונת הפריצה שלו והפך בין לילה ליקיר האוהדים בעיקר לאחר הניצחון בחוץ על צסק"א מוסקבה, אך מבחינת מספרים אין ספק שיש לו לא מעט דרך לעבור. 20.5 דקות בממוצע קיבל ממאמנו בהן קלע 5.7 נקודות, קלט 2.9 ריבאונדים, חילק 1.8 אסיסטים והעמיד את מדד היעילות שלו על 6.8 שמהווה מספר נמוך ביחס לקרדיט לו זכה, אך עם זאת זו ללא ספק עונת פריצה טובה עבור "זוס".

עבור מי שנבחר אשתקד ל-MVP ביורוקאפ תוך שהוביל את דרושפאקה לזכייה במפעל, הייתה זו עונה לא פשוטה ואם תשאלו אותו, ישיב לכם סקוטי ווילבקין כי זו עונה משוגעת. הטורקי-אמריקאי בן 26 היה הרכש היקר ביותר של הקבוצה בקיץ האחרון עם חוזה לשתי עונות ואופציה (נותרה עונה ואופציה), כשהמטרה הייתה ברורה ועל ווילבקין הוטלה המשימה להעלות את הקבוצה להצלבה. המציאות בגדה בשחקן ובקבוצה והדברים לא הלכו כפי שרצו ככלל וכפרט. הגארד תופקד בהיעדרו של פארגו כרכז והתקשה לבוא לידי ביטוי, רשם מספרים לא מרשימים במיוחד כשרק עם חזרתו של חברו הפצוע, שב ווילבקין לחייך על המגרש ביחד עם האוהדים איתם גם הספיק להסתכסך בזמן הזה. כך או כך במכבי מודעים לפתיל הקצר של השחקן ודואגים לשמור עליו כעל יהלום בתקווה כי אחרי עונת הסתגלות, בעונה הבאה יעמוד השחקן במשימתו ויציג את יכולותיו כבר בהתחלה.  12.3 נקודות, 2.1 ריבאונדים, 3.5 אסיסטים, מדד יעילות של 11.7 ב-23.3 דקות בממוצע למשחק, אלו המספרים של ווילבקין עד כה ולאחר איבוד הגביע והיורוליג בקבוצה תולים תקוות כי הוא זה שיוביל אותה אל אליפות ישראל.

סקוטי ווילבקין לא מאמין. יקווה לעונה שנייה טובה יותר (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין לא מאמין. יקווה לעונה שנייה טובה יותר (איציק בלניצקי)

דווקא אחרי עונה פחות טובה שלו, או יותר נכון להגיד בה פחות השפיע בשל מיעוט משמעותי בדקות, קפטן הצהובים, ג'ון דיברתולומאו הצליח לכבוש את ליבם את האוהדים פעם אחר פעם עם האנרגיות המיוחדות והידית המרשימה שפיתח מחוץ לקשת. דיברתולומאו שיחגוג את יום הולדתו ה-28, מחזיק בחוזה לעונה נוספת לאחר שעם הצטרפותו בקיץ 2017 חתם לשלוש שנים. העונה הבאה תהיה עונתו השלישית והוא ממעט להביע אכזבה או טענה כלשהי על המיעוט בדקות המשחק שלו ובמקביל ליכולת והמנהיגות שמביא לפרקט במועדון מעריכים מאוד זאת. "ג’ון די" שהוגדר במהלך העונה כשחקן שמסמל את המכביסטיות, ימשיך לנסות ולצלוף מהשלוש, בתקווה לקבל יותר קרדיט מהצוות המקצועי, שכן בדקות ששותף תרם 8.5 נקודות, 2.6 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים, מדד 9.8 ב-16.8 דקות בממוצע למשחק.

כמו הקפטן גם הכישרון הצעיר של המועדון ובכלל של הכדורסל הישראלי, דני אבדיה, ינסה להעניק לאוהדים בהיכל קצת נחת ואושר גם בעונה הקרובה כשבמהלך העונה הנוכחית הפך לשחקן קבוע בסגל בזירה המקומית וביורוליג כשאומנם הוא אינו מקבל יותר מדי דקות אך עם זאת בקבוצה מרוצים מההתקדמות שלו ורואים בו כפרויקט של הקבוצה בכל הרמות, המקצועית, הפיזית, המנטלית וכמו כן גם התקשורתית על מנת לשמור אותו. במשחק הבית האחרון מול גראן קנריה ביורוליג, קבע אבדיה שיא אישי עם 10 נקודות ב-12  דקות משחק.

דני אבדיה ויובל זוסמן חוגגים. התקווה הצהובה לעתיד ישראלי טוב יותר (איציק בלניצקי)דני אבדיה ויובל זוסמן חוגגים. התקווה הצהובה לעתיד ישראלי טוב יותר (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
נגןדקה ה-91: עבד כבש שער ניצחון מול ווסטהאם
דקה ה-91: עבד כבש שער ניצחון מול ווסטהאם
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */