יום חמישי, 18.04.2024 שעה 20:39

קיין כעס על ספרופולוס, אווירה קשה במכבי ת"א

גארד מכבי ת"א מתוסכל משיתופו הדל ב-79:71 לאנדולו אפס, דיכאון בחדר ההלבשה של הצהובים: "איך יצאנו מהמשחק הזה בלי ניצחון?". וגם: מיצ'יץ' יגיע?

|
דיאנדרה קיין (איציק בלניצקי)
דיאנדרה קיין (איציק בלניצקי)

תחושות פספוס ואכזבה פקדו את אנשי מכבי תל אביב אמש (חמישי) עם ההפסד הביתי 79:71 לאנדולו אפס הטורקית, בצל האזעקות שנשמעו ברחבי גוש דן. למעשה, ההפסד הכואב שקטע רצף של 12 ניצחונות ביתיים בכל המסגרות, לאחת מהקבוצות החזקת ביורוליג העונה והוריד את הסיכויים לראות את הצהובים בשלב ההצלבה משמעותית, כשגם במועדון עצמו כבר התקשו להישאר אופטימיים, כאשר ישנם עוד ארבעה משחקים בלבד.

1.רבות דובר העונה על צמד הגארדים בצהוב, ג'רמי פארגו וסקוטי ווילבקין, שדווקא בתקופה טובה יחסית של השניים היו מהחלשים על המגרש אמש אחוזי קליעה נמוכים ונראו דיי אנמיים על המגרש כשלא הצליחו לחולל את השינוי עבור קבוצתם. פארגו עם שש נקודות (2 מ-5 לשתיים ואפס משלוש מחוץ לקשת) וחמישה אסיסטים, ווילבקין סיים עם שמונה נקודות (1 מחמש מהשתיים ו-2 מ-6 לשלוש) ושישה אסיסטים.

ספרופולוס: "נלחם עד הסוף"

מן העבר השני היה מי שדווקא כן הצליח, היה מי שסומן כמועמד מוביל להצטרף לצהובים במהלך הקיץ, גארד נבחרת סרביה, וסילי מיצ'יץ' שהיה המצטיין בשורות הקבוצה המארחת בעודו תורם 15 נקודות וחמישה אסיסטים. מיצ'יץ' סיפר בשיחה עם ONE: "שמעתי כמה פעמים הקיץ שמכבי רוצה אותי, אבל ממה שידוע לי היה מצב לא ברור כמו שהיה לי גם עם ז'לגיריס קובנה בה שיחקתי ואז פתאום חתמתי כבר באנדולו אפס, מוקדם מידי, אבל אני שמח שאני חלק מהקבוצה ומשחק שם”.

עוד הוסיף: “אני יכול לראות את עצמי משחק בהיכל הזה כשחקן מכבי בעתיד, זה אחד מאולמות הכדורסל הטובים שיש באירופה עם קהל מדהים. אני מכיר את העבר של הכדורסל ואת העבר של מכבי אז ידוע לי כמה שהקבוצה הזו חשובה לאירופה אז למה שלא אשחק פה? יותר מזה אם זה יקרה אני אהיה גאה מאוד ושמח".

וסילי מיצ'יץ' (מערכת ONE)וסילי מיצ'יץ' (מערכת ONE)

ניתן לציין כי הסרבי מחזיק בחוזה חתום עד תום העונה ולא מן הנמנע שיהיה שוב ברשימת הקניות של הצהובים לעונה הבאה, זאת על אף שהקבוצה נוהגת לצרף לשורותיה יותר אמריקאים מאשר שחקנים אירופיים. כבר כעת, יש ברשותו של מיצ'יץ' הצעות מקבוצות בטופ יורוליג כך שרק חוזה מספק והבעת אמון כי לא יהיה שחקן משלים יוכלו לגרום לתסריט בו הגארד ינחת בהיכל.

2. אם נחזור רק רגע לתחילת המשחק, את ההתמודדות הזו הגדירו בקבוצה ובקרב האוהדים כמשחק עונה והתפאורה מסביב – בהתאם. הצהובים שוב התהדרו בסולד אאוט על הכרטיסים, האוהדים ביציעים פצחו בשירה מהרגע הראשון ובשיתוף עם אנשי הקבוצה גם יצרו פסיפס אנושי בצבעי הקבוצה עם השנה ‘1932’ בה הוקמה מכבי תל אביב.

אוהדי מכבי ת"א (איציק בלניצקי)אוהדי מכבי ת"א (איציק בלניצקי)

הכל היה טוב ויפה כשלרגעים גם החבורה של יאניס ספרופולוס הצליחה לתעתע ולהיראות כמו קבוצה ברמה של אנדולו, שבאמת יכולה לנצח את המשחק הזה בסיום, אך היא שוב בעטה בדלי, ביצעה טעויות לא מחויבות בשלל התקפות ולא הצליחה לעמוד מול ההתקפה החזקה של הטורקים שהעלו שלב בעיקר ברבע הרביעי, בעוד ספרופולוס חיפש פתרונות על הספסל לאור בעיית עבירות של חלק משחקניו. "אי אפשר באמת להבין איך יצאנו מהמשחק הזה בלי ניצחון" אמר גורם במועדון, "הצלחנו להיות עדיפים עליהם ופתאום קבלת ההחלטות של חלק מהשחקנים שיבשה את הדעת של הקבוצה ולא היה כבר מספיק זמן לתקן".

הנקודות החיוביות של הערב הגיעו מכיוונם של טאריק בלאק, ג'וני אובראיינט וג'ון דיברתולומאו שסיפקו משחק לא רע בכלל בעוד הסנטר שהיה מוביל הקלעים של הקבוצה עם 18 נקודות, נראה נחוש כבר בתחילת המשחק בעודו בוחן את היריבה מקרוב מדקות החימום כשנעצר על קו האמצע והתבונן דקות ארוכות במתרחש מן הצד השני. אובראיינט שחווה תקופה של עליות וירידות בכושר שלו, הצליח לתרום לא מעט במשחק לקבוצתו עם 13 נקודות ביניהן שתי שלשות קריטיות והוסיף לשורת הסטטיסטיקה שלו גם שבעה ריבאונדים.

טאריק בלאק מטביע (איציק בלניצקי)טאריק בלאק מטביע (איציק בלניצקי)

הקפטן בצהוב התחיל את הערב שלו בהתרגשות, כשהוריו הגיעו מארצות הברית על מנת לצפות בבנם מהשורה הראשונה בהיכל ביחד עם סוכנו רז גל, כשאצל אמא של הגארד נרשמה התלהבות גדולה בעודה מתעדת כל רגע ורגע של בנה עוד במתיחות. דיברתולמאו שוב היה מהסוחפים בשורות קבוצתו כשסיים עם עשר נקודות וחמישה ריבאונדים ב-18 דקות בהן היה על הפרקט כששוב בחר המאמן לא להשתמש בו ברגעי המאני טיים.  

3. "חזרנו – תזהרו" כך הכריז דיאנדרה קיין אחרי הניצחון בחוץ על באיירן מינכן לפני שבוע בלבד ואף דאג לשתף בחשבון האינסטגרם שלו תמונות ניצחון עם תיוג "בדרך לפלייאוף", אך אותו קיין בדיוק כזכור, יצא מאוכזב מאוד מההתנהלות כלפיו לטענתו ביום ראשון האחרון לאחר ניצחון על הפועל ירושלים ושוב היה מאוכזב אמש כשהפעם היה זה שקיבל את הביקורות. האמריקאי שותף למשך 12 דקות בלבד בהן לא הצליח לקלוע ולתרום יותר מידי לחבריו, הורד לספסל ונראה כבוי מאוד. המאמן בסיום טען כי מיעוט הדקות נבע מבעיית עבירות של השחקן שעמד על שתיים כאלו, נראה כי הסיבה לא התקבלה, בעוד קיין נראה כעוס על הספסל וירד ראשון אל חדר ההלבשה בעודו מניע את הראש מצד לצד באכזבה.

דיאנדרה קיין (איציק בלניצקי)דיאנדרה קיין (איציק בלניצקי)

4. בעוד מאמן ארגין עתמאן חגג בחיוך גדול ניצחון חוץ ראשון בהיכל אחרי עשרה הפסדים רצופים, האווירה בחדר ההלבשה של הצהובים עם סיום המשחק הייתה קשה מאוד כשכל שחקן ישב במקומו ונראה היה כי תסריט המשחק עובר מול עיניהם בשקט מופתי שהתחולל בחדר, גם הבשורה שקיבלו עם סיום המשחק ממנהל הקבוצה עמי ביטון על האזעקות בתל אביב בעת המשחק לא ממש תרמה לאווירה ואף עוררה חשש גדול כשהטלפונים של השחקנים הזרים לא הפסיקו לפעול לרגע. ווילבקין ופארגו בהו ברצפת החדר, קיין לא הוריד את עיניו מהטלפון הנייד שלו כמו גם גו'ני אובראיינט, יובל זוסמן וג'ייק כהן כשהאחרון גם שם את רגלו באמבטיית קרח מאולתרת על מנת להקל על קרסולו שטרם החלים סופית, אנג'לו קלויארו חיפש דרך להתקלח בלי להפריע בראיונות.

אנשי ההנהלה, ביניהם דני פדרמן ואלי דריקס, יצאו בשיירה ארוכה אל מחוץ לכותלי חדר ההלבשה אל הרכבים בחוץ כשהפרצופים אמרו הכל מבלי שהיו צריכים להוסיף דבר מעבר תוך שהם עוברים בין האוהדים שחיכו כרגיל ליד שער השחקנים. מייקל רול שנראה מאוד מאוכזב מכמות הדקות בהן שותף (11 דקות), החליט להשלים את יחידות האימון שלו גם לאחר המשחק כשעשה ספרינטים לבדו על הפרקט ולאחר מכן התאמן בחדר הכושר כשהוא מתבודד משאר חבריו.

מייקל רול, סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן (איציק בלניצקי)מייקל רול, סקוטי ווילבקין ויובל זוסמן (איציק בלניצקי)

5.  אז מה ניתן עוד לעשות אם בכלל? כעת הדברים לא תלויים רק במכבי עצמה ואולי על כך תצטרך גם להגיד תודה לאקס שלה, דייויד בלאט שהפסיד עם קבוצתו אולימפיאקוס לארמני מילאנו אחת מהיריבות של הצהובים על כרטיס העלייה.

אך בואו לא נשכח ש-14 ההפסדים של ספרופולוס וחניכיו (היווני לא אימן את הקבוצה מתחילת העונה ותחת שרביטו הפסידה שמונה פעמים) הם אלו שהובילו למצב כי הסיכויים נמוכים מאוד ועליהם לנצח את כל ארבעת המשחקים שנותרו לה עד לסיום שלב זה של המפעל, ז'לגיריס קובנה (ב'), חימקי מוסקבה (ח'), גראן קנריה (ב') ולסיום מוליכת הטבלה, פנרבחצ'ה (ח').

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

מכבי צריכה להסתכל על מילאנו באסקוניה ואולימפיאקוס יריבותיה על כרטיס הנחשק, כאשר גם פנאתינייקוס יכולה לעשות את המהפך מבחינתה ולעבור את הצהובים, בעוד היא כעת עם מאזן של 12:13 כשהערב תקיים את משחקה מול צסק"א מוסקבה בחוץ.
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */