יום ראשון, 05.05.2024 שעה 13:26
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
53 42-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3545-3231מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3049-3431הפועל ת"א6
3044-2430מ.ס אשדוד7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • 0 - 2
  • הפועל ב"ש
  • מכבי בני ריינה
  • 5 - 1
  • מכבי חיפה
  • בני סכנין
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 11/05, 18:00
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי נתניה
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל חדרה
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 11/05, 18:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 11/05, 18:00
  • הפועל פ"ת

כשתגדל תהיה כוכב על: הבטחה בשם עדן קארצב

הכישרון הגדול של הכדורגל הישראלי בראיון על הציפיות ("משקולות על הכתפיים"), מכבי ת"א ("אקבל הזדמנות"), סולומון ("כישרוני"), וגם: המודל לחיקוי

|
קארצב. העתיד לפניו (רדאד ג'בארה)
קארצב. העתיד לפניו (רדאד ג'בארה)

הוא גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, כישרון אדיר שמסומן כבר זמן רב, ובעוד כחודש יחגוג את יום הולדתו ה-19. עדן קארצב, הקשר המבטיח שעבר להפועל חדרה בהשאלה בינואר ולא יצא מההרכב מאותו הרגע, יפגוש את קבוצת האם שלו ביום שבת ב-16:00, והתפנה להעניק ל-ONE ראיון בלעדי, מרתק וראשון בקריירה שלו. קארצב דיבר על ההתמודדות עם תווית ה’כישרון המבטיח’ שהודבקה לו, סיפר על השאיפה לחזור למדים הצהובים בסיום העונה ועל הסוד של ולדימיר איביץ’, שעושה עונה מדהימה עם הצהובים-כחולים.

הקשר, שהצטיין במשחק האחרון של החדרתים מול מכבי נתניה ועזר להם להבטיח את המקום בפלייאוף העליון, פירט אף על הייחוד של חדרה ומאמנה, ניסו אביטן, חשף את שאיפותיו לשחק בחו”ל וסיפר על המעבר לקבוצה בגרמניה שכמעט יצא אל הפועל בגיל צעיר, וגם: מי השחקן שמהווה עבורו מודל לחיקוי, ומי מבחינתו שחקן העונה בליגה הסדירה? התשובות בהמשך, והקריאה מומלצת.

עדן, רק בן 18 וחצי, נולד בעפולה להורים שעלו מבלארוס ב-1990. הוא התחיל את דרכו המקצועית כבר כשהיה בן 4, כשהצטרף לאסי גלבוע. “קיבלתי שם הרבה ערכים”, סיפר קארצב, שעבר לשחק במכבי נתניה בגיל 11, ובגיל 13 כבר למכבי ת”א, שם המשיך לפרוח ולהתקדם בקריירה.

נעים להכיר: ההבטחה של הכדורגל הישראלי

מתי הבנת שאתה צומח להיות שחקן?
“אני זוכר את עצמי במגרשים מגיל כל כך צעיר, יש לי תמונה ראשונה עם כדור בגיל 3. את האמת, כשעברתי למכבי נתניה הייתה תקופה שפחות התאקלמתי שם. רציתי לחזור הביתה, לצפון, לאיפה שגדלתי, למקורות שלי. בסוף העדפתי להישאר, להתאמן יותר חזק ולהאמין בעצמי שבסופו של דבר זה יגיע. עברתי את התקופה הזו בקושי רב. הייתי בפנימייה בשם אורט ליבוביץ’, רחוק מההורים והייתי כל הזמן צריך להסתדר לבד. הבנתי שדרך הפנימייה, דרך הלבד ודרך המשמעת העצמית אני יכול להצליח ולהגיע רחוק”.

קארצב. "עברתי את התקופה הזו בקושי רב" (רדאד ג'בארה)קארצב. "עברתי את התקופה הזו בקושי רב" (רדאד ג'בארה)

איך בגיל 11-12 אתה מבין שזו צריכה להיות דרך העבודה שלך?
“זה קשה מאוד. אתה רחוק, אין לך את המשפחה, החום, האהבה והתמיכה שאתה רגיל לקבל בבית. רציתי את זה. בסוף, אחרי כל מה שחוויתי, הגעתי לגיל 18 ואני מרגיש שעברתי הרבה מאוד בקריירה. אני מרגיש הכי בוגר שיש, לכל מקום היום אני יכול לנסוע לבד, אני לא צריך את הקרבה של ההורים. זה עשה לי רק טוב בטווח הארוך”.

ספר קצת על המשפחה, על ההורים, אחים.
“אבי, ואדים קארצב, היה שחקן כדורגל בבלארוס ושיחק גם בנבחרת. הוא הגיע לארץ ושיחק פה בזמנו בליגה ארצית. הוא קרע את הרצועה הצולבת והחליט לא לעשות ניתוח ולפרוש בגלל הגיל. כיום הוא מאמן כושר בנבחרת הנשים. הוא עבד גם במחלקות הנוער של מכבי נתניה והפועל תל אביב. חוץ מזה, יש לי אחות גדולה, בת 28, שמתחתנת בקרוב”.

מה לדעתך היתרונות שלך כשחקן, לצד החסרונות?
“יש לי הרבה יתרונות וחסרונות, כמו לכל אחד. כמו שאפשר לראות, אחד היתרונות שלי זה מבנה הגוף הפיזי. אני שחקן שאוהב מאוד להשתמש בפיזיות שלו במגרש ולהראות נוכחות על הדשא. יש לי בעיטה חזקה ברגל ימין וראיית משחק טובה. את כל החסרונות שלי אני מנסה לשפר ולתקן בעזרת הראש, אני כל הזמן מנסה לחשוב מהלך קדימה ולחשוב מה אני יכול לעשות טוב יותר כדי להימנע מדברים שאני פחות טוב בהם”.

קארצב. "אוהב להשתמש בפיזיות" (רדאד ג'בארה)קארצב. "אוהב להשתמש בפיזיות" (רדאד ג'בארה)

ראיתי אותך בשנה שעברה בנבחרת הנוער משחק ממש מתחת לחלוץ, כקשר קדמי, ומאז שהגעת לחדרה אתה משחק בתפקיד אחורי יותר. איפה אתה הכי אוהב לשחק?
“אין לי בעיה לשחק בתפקיד ה-50/50 שאני עושה עכשיו. לפני כמה שנים הייתי בנבחרת נערים א’ והחליטו שאני צריך לשחק על הקו, וכשאתה מגיע לנבחרת ואומרים לך לשחק על הקו אתה לוקח את ההזדמנות בשתי ידיים. אפילו אם היו שמים אותי שוער הייתי משחק (צוחק). אני יכול לשחק בכל תפקיד, כשהגעתי לנתניה בילדות הייתי משחק כחלוץ, וכשעברתי למכבי ת”א החליטו שאני צריך להיות קשר. עברתי בכל העמדות, והעמדה שאני הכי אוהב כרגע זה ה-50/50, להיות חופשי במגרש, קדימה ואחורה, שאני לא אהיה מוגבל באפשרויות שלי”.

אתה שחקן מאוד צעיר, ולמרות זאת, מהרגע שהגעת להפועל חדרה – לא יצאת מההרכב. איך השתלבת כל כך מהר?
“בניתי את השם והמעמד שלי בגיל צעיר. הגעתי לחדרה עם שאיפות מאוד גדולות, בעיקר מהמועדון ששלח אותי לחדרה, מכבי ת”א. מאוד סומכים עליי במכבי ותומכים בי, הם יכלו להשאיר אותי בנוער כדי שאשתפשף אחרי הפציעה שעברתי. קרעתי מיניסקוס וחזרתי אחרי שלושה וחצי חודשים ואז החליטו שאני צריך ללכת להשאלה. כשהגעתי לחדרה, ניסו דיבר איתי ואמר לי שהוא סומך עליי גם אם אני פחות טוב ואם לא אצליח בהתחלה להראות את היכולות שלי. יש לי רצון, ואם אני אצליח לממש אותו אני אראה לכולם מה שאני שווה. אני יכול לשחק 90 דקות בכל משחק ולהיות בורג מרכזי, כמו שרציתי להיות”.

קארצב בחדרה. הלהיט של הליגה (אחמד מוררה)קארצב בחדרה. הלהיט של הליגה (אחמד מוררה)

“כולם אוהבים את ניסו אביטן, הוא כמו חבר בקבוצה”

איך מרגישה לך החוויה הראשונה בליגת העל?
"בהתחלה חששתי קצת. אתה מגיע ופתאום משחק מול אצטדיונים מלאים ומשחק מול קבוצות שחלמת לשחק נגדם. אני פוגש שחקנים שאני זוכר שבגיל צעיר הייתי מסתכל עליהם בטלוויזיה והייתי אומר לעצמי 'וואו, איזה שחקנים, הלוואי שאשחק איתם'. פתאום אני מוצא את עצמי עם שחקנים כאלה בקבוצה או שאני משחק נגדם. זו חוויה מאוד מרגשת, התרגשתי בעיקר בהופעת הבכורה שלי בחדרה, נגד מ.ס אשדוד. שמחתי מאוד לשחק 90 דקות ובעיקר שמחתי שניצחנו והבאנו שלוש נקודות למועדון המשפחתי והיקר הזה".

מה מיוחד בהפועל חדרה?
"מדובר במשפחה ברמה הכי גבוהה שיש. אי אפשר לתאר כמה כיף להיות במועדון הזה. מדובר במועדון קטן וקומפקטי, כל מה שאתה צריך נותנים לך. פשוט יעזרו לך בכל מה שתבקש, כל הזמן יגידו לך 'כן'. כל מה שהמועדון הזה עשה העונה, פלייאוף עליון והכל, באמת מגיע לו".

ניסו אביטן באמת עושה דברים גדולים העונה עם הקבוצה. מה הסוד שלו?
"לפני שהוא מאמן, מדובר בבן אדם יקר מאוד. הוא כמו חבר בקבוצה, צוחק עם כולם ומדבר עם כולם. באמת שכולם אוהבים אותו - גם מי שמשחק וגם מי שלא משחק. בתור מאמן, הוא כל הזמן מנסה להוציא את הכי טוב מהשחקנים ולא נותן לנו להוריד הילוך, גם כשיותר קל וגם כשיותר קשה. הוא כל הזמן רוצה לדרוס, הוא רוצה להראות לכולם שאנחנו לא עוד קבוצה בליגת העל, ואני חושב שעשינו את זה העונה".

אביטן. "הוא כמו חבר בקבוצה" (אחמד מוררה)אביטן. "הוא כמו חבר בקבוצה" (אחמד מוררה)

אחרי שחדרה נכנסה לפלייאוף העליון, יש איזו אווירת סוף העונה? אין ספק שכבר השגתם את שלכם.
"ממש לא. אנחנו נבוא להוכיח את עצמנו ונבוא בשביל לנצח בכל משחק. קודם כל, אנחנו נבוא משוחררים אחרי שהבטחנו את ההישארות בליגה. נבוא ליהנות, לנצח ולהראות לכולם שלא סתם אנחנו בפלייאוף העליון. נבוא לכל משחק כאילו זה גמר גביע, אני מקווה מאוד שנוכיח לכולם".

לא רק בליגה רשמתם הצלחה, אלא גם בגביע כשנתניה מחכה לכם בחצי גמר הגביע. אתה חולם על מפגש עם הנשיא רובי ריבלין?
"בעזרת השם נעבור את מכבי נתניה, ואם נגיע לגמר אז נדבר. המשחק האחרון מול נתניה בליגה נתן לנו ביטחון, כל מה שצריך לקרות קרה".

כבר הרבה זמן שאתה מסומן כאחד מהכישרונות הכי גדולים של הכדורגל הישראלי. איך הטייטל הזה מרגיש?
"יש לי משקולות מאוד גדולות על הכתפיים, כל הזמן אני צריך להראות מי אני באמת. גם כשלא הולך צריך לנסות להראות שאני כן נשאר בטופ וכן תמיד רוצה. אלו משימות מאוד קשות עבור ילד שעוד לא בן 19, אבל אני חושב שאני מספיק בוגר בשביל לעבור את זה. עברתי כבר הרבה דברים עד היום ואני בטוח שאעבור גם את שאר המכשולים בהמשך הדרך".

קארצב. "משקולות גדולות על הכתפיים" (אחמד מוררה)קארצב. "משקולות גדולות על הכתפיים" (אחמד מוררה)

אתה מרגיש שזה מכביד עליך, או שדווקא דוחף אותך קדימה?
"את האמת, עד לפני שהשגנו את הכרטיס לפלייאוף העליון במחזור האחרון, הרגשתי שהלחץ מאוד גדול עליי, בעיקר מצד התקשורת והאוהדים. יש הרבה אנשים שאוהבים לדבר מבחוץ ולבקר שחקנים. הרגשתי שהרבה אנשים מנסים לפגוע ולהגיד שכל מה שאומרים עליי זה 'בלוף'. אני שמח מאוד שהוכחתי במשחק האחרון מול מכבי נתניה שאני כן רוצה, וכשאני רוצה אני יכול לעשות הרבה מאוד דברים, ועוד בתור ילד. אני מאמין שזו רק תחילת הדרך".

“התקבלתי בגיל 13 למיינץ, מעריץ את טוני קרוס”

אני בטוח שאתה רואה את עצמך בעתיד עובר לשחק בחו"ל. באיזה גיל אתה רואה את עצמך יוצא החוצה?
"אני מקווה שבתחילת העונה הבאה אני אחזור למכבי תל אביב ואנסה להשתלב שם. מדובר במועדון הכי גדול בארץ ועם התנאים הכי טובים בארץ. מבחינת שחקנים, אי אפשר למצוא בשום מקום אחר רמה כזו. אני אנסה קודם כל להשתלב שם, אני לא ממהר. אני אראה לכולם שאני יכול להשתלב במכבי ואראה לכולם שאני יכול לשחק במועדון הזה. אם לא אשתלב בקיץ, אני בטוח שאצא לעוד השאלות ועד שאני לא ארגיש שאני מוכן לשחק בחו”ל - אני לא ממהר לשום מקום".

שחקני מיינץ. קארצב יגיע לגרמניה? (רויטרס)שחקני מיינץ. קארצב יגיע לגרמניה? (רויטרס)

בכל זאת, לאיזה כדורגל בחו"ל אתה מתחבר ולאיזה ליגה אתה חולם להגיע?
"יש שתי ליגות שאני מאוד אוהב - הליגה הגרמנית והליגה האנגלית. מבחינתי מדובר בטופ של הכדורגל העולמי. הליגה האנגלית היא הליגה הקשה בעולם היום, אני מאוד שואף להגיע אליה בהמשך הדרך, אבל לפני הכל אני רוצה לשחק בבונדסליגה. אני חושב שאני מאוד מתאים לליגה הזו. בגיל 13, כשהייתי במכבי נתניה, הייתי במבחנים במיינץ והתקבלתי. לא עברתי בגלל שלא היה לי דרכון אירופאי וגם המצב המשפחתי היה לא כל כך טוב. לא הייתי מוכן למעבר הזה בגיל כזה צעיר וזה מה שעצר אותי. אני מאמין שאם אהיה מספיק טוב, אקבל עוד הזדמנות להגיע למקום הזה".

איזה שחקנים מהווים עבורך מודל לחיקוי?
"שחקן שאני מאוד מעריץ הוא טוני קרוס מריאל מדריד. מדובר בקשר ברמה הכי גבוהה שיש. יש לו הבנת משחק מדהימה, הוא כמעט ולא מאבד כדור וכל המשחק עובר דרכו. ראיתי הרבה קליפים שלו, מה הוא עושה עם הכדור ומה הוא עושה בלי הכדור, ואני לומד ממנו הרבה".

טוני קרוס. המודל (רויטרס)טוני קרוס. המודל (רויטרס)

“אסור לעבור את הקו האדום של איביץ’, ציפיתי לקבל יותר הזדמנויות”

יש לך עוד כמה חברים בקבוצה שהם שייכים למכבי ת"א, כמו אילון אלמוג, אליאל פרץ, חביב אוחיון ומקס גרצ'קין. אתם מדברים על זה שבקיץ הקבוצה תחזיר אתכם לאימונים?
"אנחנו מדברים על זה כל הזמן. כרגע זה קצת פחות מעניין אותנו בגלל שאנחנו מרוכזים בחדרה, לקראת סוף העונה כל אחד יראה מה הוא עושה ומה המשך הדרך שלו. דיברנו על זה, כל אחד כמובן רוצה לבוא בקיץ ולהוכיח שהוא ראוי להישאר במועדון הזה".

התאמנת עם הקבוצה הבוגרת של מכבי בחצי הראשון של העונה. ספר לנו מה דעתך על ולדימיר איביץ'.
"הוא מאמן עם משמעת שאני לא זוכר שעברתי משמעת כזו בחיים שלי, אבל לפני הכל הוא מאמן ברמה הכי גבוהה שיש. הוא רוצה שהשחקנים יוציאו את המקסימום שלהם, הוא הכניס הרבה מאוד חוקים למועדון וכללים שאסור לעבור עליהם. מבחינתו זה קו אדום, וכל פעם שאתה עובר את הקו האדום הזה אתה נפגע מבחינה מקצועית. שחקנים ממש כמו חיילים במועדון הזה, ואני חושב שזה סוד ההצלחה שלהם השנה".

איביץ'. "שחקנים ממש כמו חיילים" (רדאד ג'בארה)איביץ'. "שחקנים ממש כמו חיילים" (רדאד ג'בארה)

במה עוד מתבטאת המשמעת הזו שהוא הכניס?
"בעיקר בחדר ההלבשה ובתוך האימונים. הוא הכניס חוקים שאני לא אדבר עליהם, אבל מבחינתי זו משמעת שחייבת להיות בכל מועדון. ברגע שאין את הדברים האלה זה פוגע מאוד במרקם הקבוצתי. אני חושב שזה מה שבנה את הבסיס החזק מאוד של הקבוצה העונה, ובעצם על הבסיס הזה הם בנו את הפירמידה".

ציפית לקבל קצת יותר הזדמנויות העונה כשעוד היית במכבי?
"את האמת שכן. כשחזרתי מהפציעה הייתה לי תקופה לא קלה, עם השיקום והכל. אחרי השיקום הרגשתי שאני מוכן לשחק, הייתי כשיר בתחילת דצמבר, וגם שחקנים באו אליי באימונים ואמרו לי שאני נראה טוב. הייתי בטוח שאני אקבל את ההזדמנות. אני מודה שהתאכזבתי טיפה, אבל קיבלתי הזדמנות אחת בגביע (נגד הפועל עכו, א.ב) ואני חושב שהראיתי מה אני יכול לעשות. אולי לא מספיק, אבל אני בטוח שכשאחזור בעונה הבאה אני אהיה עם יותר ביטחון לשחק בקבוצה הבוגרת".

קארצב במדי מכבי ת"א. "אהיה עם יותר ביטחון" (נעם מורנו)קארצב במדי מכבי ת"א. "אהיה עם יותר ביטחון" (נעם מורנו)

יש לא מעט דיבורים שדור פרץ יעזוב בקיץ את מכבי ת"א לאירופה. אם אכן זה יקרה, אתה מצפה להיות זה שיירש את המקום שלו בסגל?
"אני מאוד אוהב את דור, גם כשחקן וגם כבן אדם. אני מאחל לו את כל ההצלחה, גם אם הוא יישאר וגם אם הוא יילך. אני אשמח מאוד לנסות להתאקלם בעמדה שלו ולנסות לתפוס את המקום הזה בסגל. אם לא, אני אמשיך לעבוד קשה ואמשיך להזדמנויות נוספות. אני לא שולל להישאר עונה נוספת בהשאלה בהפועל חדרה".

תעדיף בשנה הבאה להיות שחקן סגל במכבי, או שמא שחקן הרכב בקבוצה אחרת בהשאלה?
"זו שאלה שקשה לענות עליה. הייתי יכול להישאר גם העונה בסגל המורחב של מכבי ולא לקבל דקות, העדפתי ללכת ולהראות מה אני יודע ומה שאני יכול. אם המועדון יחליט שאני צריך להישאר בסגל הרחב יותר ולחכות להזדמנות אז אני אשאר, אם המועדון יחליט שלא אז אני אחפש דברים אחרים".

“רוצה לקבל את הכבוד שלי, לא את של מנור סולומון ולא את של ירדן שועה”

כשהארכת את החוזה שלך במכבי, פטריק ואן לוון אמר עליך: "זה הישג למועדון להחתים שחקן צעיר עם יכולות כמו של עדן. הוא יכול להפוך לשחקן משמעותי בקישור של מכבי ת"א, במידה שהכל יילך בכיוון הנכון". תגובתך על הדברים?
"כשפטריק הגיע למכבי ת"א היו לי איתו קצת בעיות. היו לנו כמה התנגשויות אחד עם השני. אחרי זה הסתדרנו יותר והבנתי יותר מי זה הבן אדם הזה ומה הוא יכול לעשות בכדורגל. למדתי ממנו הרבה מאוד, וזה בן אדם שיש מה ללמוד ממנו. יש לו לב זהב, הוא כל הזמן מקשיב ומיישם את מה שאומרים לו. הוא מעניק הרבה כלים להמשך הדרך. אני מאוד מעריך את מה שהוא עשה איתי בשנתיים שהיינו ביחד, ושמחתי מאוד לשמוע את מה שהוא אמר עליי".

פטריק ואן לוון. "היו ביקורות שליליות" (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון. "היו ביקורות שליליות" (רדאד ג'בארה)

ספר קצת על השינוי במחלקת הנוער של מכבי מאז שוואן לוון הצטרף.
"בשנה הראשונה שהוא הגיע היו עליו הרבה ביקורות שליליות. אמרו שהוא עושה מה שבא לו במועדון ופוגע אישית באנשים, אם זה בשחקנים, מאמנים או הורים. כמו שבבוגרים בנו בסיס חזק, פטריק בנה גם במחלקת הנוער בסיס חזק ויציב. הוא הראה לכולם בשנה השנייה שלו מה הוא שווה. אם אני לא טועה, מנערים ג' ועד הנוער הוא לקח אליפויות בכל הקבוצות וזכה גם בגביעים. הוא מראה לכולם שדרך התמדה ועבודה קשה אתה מגיעה להישגים".

מנור סולומון, שבעיני לא מעט אנשי מקצוע אתה מסומן ככישרון גדול ממנו, קיבל את חולצת ההרכב במכבי פתח תקווה בלי היסוס. כשאתה מסתכל על זה, יש לך ציפייה בעונה הבאה לזכות ליחס דומה, איפה שלא תשחק?
"מנור שחקן מאוד כישרוני וברמה הכי גבוהה שיש, הוא אולי הכי כישרוני שיש היום כרגע בכדורגל הישראלי מבחינת הצעירים. לכל אחד יש את הכבוד שלו בכדורגל, מנור קיבל את ההערכה שלו, אני רוצה לקבל את מה שאני צריך לקבל, ואני לא רוצה לקבל את הכבוד לא של מנור, לא של ירדן שועה ולא של שחקנים צעירים אחרים. אני רוצה לקבל את הכבוד של עדן קארצב ועם זה להגיע לאן שאני אגיע".

סולומון. "לכל אחד יש את הכבוד שלו" (חגי מיכאלי)סולומון. "לכל אחד יש את הכבוד שלו" (חגי מיכאלי)

אתה עוד לא בן 19, אבל כבר נחשב לשחקן מאוד חזק ופיזי, בטח ביחס לליגת העל. זה דבר שעובדים עליו במחלקת הנוער של מכבי? האם לאביך מאמן הכושר יש קשר לעניין?
"בהחלט יש לאבא קשר, אבל זה גם גנטיקה שקיבלתי בעיקר מסבא שלי. דרך עבודה נכונה ודרך התמדה והשקעה הגעתי למה שהגעתי היום. גם במחלקת הנוער של מכבי מאוד משקיעים ועובדים עם שחקנים אישית, אם זה בקטע הפיזי, אם זה בקטע המנטלי ואם זה בקטע הטכני. יש חלק גדול למכבי ת"א בבסיס שהם נותנים לי להמשך הדרך".

בסיום המשחק בין מכבי ת"א לבני יהודה ביום שני האחרון, מאמן הזהובים, יוסי אבוקסיס, אמר שההנהלה של מכבי מעולה, הצוות מצוין, השחקנים נהדרים, אבל שהאוהדים זה הדבר הכי גרוע במועדון. מה דעתך?
"אני לא יודע איך הקהל התנהג ומה האוהדים עושים מחוץ למגרשים ובתוך המגרשים. אני בטוח שיש למכבי קהל מהטובים בארץ, אם לא הטוב בארץ. לכל אחד יש את הדעות שלו, אני לא אשפוט את הדעה של אבוקסיס".

אוהדי מכבי ת"א. "לא אשפוט את אבוקסיס" (נעם מורנו)אוהדי מכבי ת"א. "לא אשפוט את אבוקסיס" (נעם מורנו)

מתוקף עבודתו של אביך, הוא תמיד דחף אותך ודרש ממך יותר?
"כן. היו תקופות שחשבתי שאני לא מספיק טוב לכדורגל וחשבתי לעצמי שאולי כדאי שאסיים עם זה ואשקיע יותר בלימודים ובתחומים אחרים. אבא שלי כל הזמן דחף אותי ונתן לי את התמיכה, הוא רצה מאוד שאני אצליח. אני חושב שרוב ההצלחה שלי היא בזכות אבא שלי".

אתה מדבר על תקופות שחשבת שאתה לא תהיה כדורגלן, על איזה גיל בערך אנחנו מדברים?
"בעיקר כשהייתי במכבי נתניה, כשבתחילת הדרך הייתי רחוק מהבית. גם בהתחלה במכבי תל אביב הרגשתי ככה. כשעברתי את כל המכשולים הבנתי שאני בדרך הנכונה להגיע לאן שאני רוצה להגיע".

קארצב. "עברתי את כל המכשולים" (רדאד ג'בארה)קארצב. "עברתי את כל המכשולים" (רדאד ג'בארה)

“חולם להבקיע את שער הבכורה, אלירן עטר הוא שחקן העונה”

איך הייתה חווית ההשתפשפות בבית"ר תל אביב/רמלה, אליה הושאלת בחודש ינואר של העונה שעברה?
"אני מכיר את זיו אריה המאמן, עבדתי איתו במחלקת הנוער של מכבי ת"א. הוא סמך עליי גם במכבי. הייתה לי התלבטות קשה בשנה שעברה אם להישאר בקבוצת הנוער של מכבי או לעבור לרמלה. הייתי בקשר עם זיו והוא אמר לי שזה יהיה צעד נכון עבורי לשחק בקבוצה בוגרת ולהשתפשף. אני שמח מאוד שעשיתי את זה ואני מאוד למכבי ת"א שנתנה לי את ההזדמנות לעשות את זה. אני מודה גם לת"א/רמלה, שחיבקו אותי ונתנו לי את כל מה שהייתי צריך. אני מודה כמובן גם לזיו אריה על כל הדרך שעברתי איתו ביחד. שמעתי שבשנה הבאה שיתוף הפעולה עם מכבי לא יימשך, זה קצת מאכזב מבחינת השחקנים הצעירים שהיו צריכים להגיע".

כמה העבודה המשותפת עם ת"א/רמלה תרמה לשחקנים שעולים מהנוער ועוברים לשם בהשאלה?
"זה עזר מאוד, יש הרבה שחקנים בליגת העל שעברו שם, כמו דור ג'אן, סוהיל ארמלי, שחר פיבן, דן גלזר, רוסלן ברסקי ועוד. זה עוזר מאוד, אתה מתחיל בליגה הלאומית, שהיא קשה מאוד, ולכל אחד יש את זמן ההשתפשפות שלו. זה מאוד עוזר למכבי ת"א ובעיקר לשחקנים הצעירים".

רוסלן ברסקי. עוד תוצרת מהנוער (רדאד ג'בארה)רוסלן ברסקי. עוד תוצרת מהנוער (רדאד ג'בארה)

ביום שבת אתה פוגש את מכבי. אתה מתרגש?
"יש קצת פרפרים בבטן לשחק מול קבוצה שעברתי בה הרבה והקבוצה הכי טובה בליגה. אני מקווה מאוד שנעשה את מה שאנחנו יודעים לעשות, נפתיע את כולם וננצח את המשחק הזה".

אתה חולם לכבוש מולם?
"אני חולם להבקיע את שער הבכורה שלי כמה שיותר מהר, לא משנה נגד מי. כשזה יגיע זה יגיע".

מי לדעתך שחקן העונה בליגה הסדירה?
"יש הרבה מאוד שחקנים שנתנו עונה טובה, אבל לפי דעתי אלירן עטר צריך לקבל את התואר".

אלירן עטר חוגג. שחקן העונה של קארצב (עמרי שטיין)אלירן עטר חוגג. שחקן העונה של קארצב (עמרי שטיין)

בוא נדבר קצת על החיים מחוץ לכדורגל. ספר לנו על סדר היום שלך.
"אני קם בבוקר, אוכל ארוחת בוקר כמו כולם ומדי פעם עושה אימון בבקרים. באופן קבוע אני נח בשעות הצהריים לפני האימונים, עושה אימוני ערב ואז חוזר הביתה".

בעוד פחות מחודש יש בחירות. אתה עוקב אחרי מה שקורה?
"אני לא מתעסק בדברים האלה. זה פחות בסדר העדיפויות שלי. אני לא יודע אם אצביע".

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */