יום שלישי, 16.04.2024 שעה 19:13
דין עמית

יותר טוב מכל סרט מתח

דעה: השמינית זימנה כמה תסריטים מפתיעים ודרמות שלא ניראו כמותן. ההצגה של אייאקס מעל כולם, הלב של יונייטד, וסופרסטאר אחד שלא יודע מה זה להפסיד

כל מי שאוהב כדורגל פשוט לא יכול היה להישאר אדיש למה שהתחרות הכי גדולה שיש לענף הזה להציע, ליגת האלופות, סיפקה כבר בשלב 16 האחרונות. זה נכון שיובנטוס, מנצ’סטר יונייטד ואפילו אייאקס (לאור הכושר של ריאל מדריד) נחשבו כפייבוריטיות בטרם ההתמודדות, אבל עם איך שהשלוש הסתבכו במפגש הראשון, גם האוהדים האופטימיים ביותר התקשו להאמין שיש אפשרות לקאמבק.

אבל בליגת האלופות קורים ניסים. פתאום כבר אף אחד לא יכול להגיד בפה מלא שה-1:6 של ברצלונה על פ.ס.ז’ לא ישוחזר. הכל אפשרי בתחרות המרתקת הזאת, בה הבדלי הרמות הם כל כך קטנים, וכל משחק עשוי להיות מוכרע בעקבות פעולה בודדת. אחרי העונה הנוכחית, אף קבוצה לא יכולה להרגיש נינוחה אחרי יתרון 0:2, אפילו בחוץ, כי 90 דקות במפעל הזה הן המון, המון זמן.

אייאקס שהסתבכה בביתה עם הפסד 2:1 לא ויתרה למרות החולשה שלה על הנייר אל מול הסגל הנוצץ של הבלאנקוס, ועם כדורגל מרגש וסוחף הצליחה לעשות מה שאף קבוצה בשלוש השנים האחרונות לא עשתה – וזה לשלוח את ריאל מדריד הביתה. נכון, הבלאנקוס היו במשבר עמוק וקשה, אבל האם זה מהווה תירוץ להפסיד 4:1 להולנדים בסנטיאגו ברנבאו? כנראה שלא, וגם עבור האוהדים זה היה בלתי נסלח.

במנצ’סטר יונייטד יש משהו קסום. הקרדיט שמגיע למאמן אולה גונאר סולשיאר הוא עצום, אבל אחרי שלא פחות מעשרה שחקני סגל בכירים לא עמדו לרשותו, אפילו הוא ידע שהוא זקוק לנס של ממש. כמו בתסריט הוליוודי, הנס הזה הגיע בדמותן של שתי טעויות קשות של הצרפתים (ללא ספק הלוזרים הגדולים ביותר במפעל בשנים האחרונות), שלמרות חסרונו של ניימאר היו חייבים לעשות את העבודה. האדומים כבר ירדו לקרקע ונכנעו לארסנל בליגה, ולמרות הניסים והנפלאות קשה לראות אותם צולחים גם את הרבע, אבל שוב, כבר אי אפשר לדעת.

מרקוס רשפורד חוגג. איזה רגע אדיר של כדורגל (רויטרס)מרקוס רשפורד חוגג. איזה רגע אדיר של כדורגל (רויטרס)

ואז יש את כריסטיאנו רונאלדו. אף אחד אפילו לא מדבר על יובנטוס וההופעה הבאמת נהדרת שנתנו שחקניה, כי הפורטוגלי כהרגלו הצליח לגנוב את ההצגה. הסקורר והווינר הגדול ביותר שידע המפעל (שוב) אימלל את אתלטיקו מדריד חסרת האונים, שנענשה מההחלטה הביזיונית של דייגו סימאונה לא לשחק כדורגל באליאנץ סטדיום. הספרדים אפילו לא חיפשו את שער החוץ שהיה סוגר עניין, ו-CR7 הריח דם.

הפורטוגלי הלם פעם אחר פעם בקולצ’ונרוס, ונראה שהוא פשוט שכח איך זה מרגיש להיות מודח מהמפעל שהוא כל כך אוהב וסרב להיזכר. אלופת איטליה עשתה את עסקת חייה, וברבע הגמר הכוכב שכבר הוכיח שהוא מתעורר בשלבים המכריעים יגיע חד מתמיד. כנראה שהיחידים שיוכלו לעמוד בדרכו הם ברצלונה וליאו מסי, (למרות שקשה מאוד להתעלם מהכושר הרצחני בו נמצאת מנצ’סטר סיטי), ואין ספק שכל אוהד ניטרלי מתפלל לכזה מפגש, אם לא כעת אז בגמר.

כריסטיאנו רונאלדו בטירוף. רק מסי וסיטי יכולים לעצור אותו. או שלא? (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו בטירוף. רק מסי וסיטי יכולים לעצור אותו. או שלא? (רויטרס)

הכתוב הוא טור דעה.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים