יום שלישי, 16.04.2024 שעה 14:46
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"אנחנו עדיין בודקים שאין טעות בלוח התוצאות"

האדומים מאושרים לאחר ה-0:6 הענק על מכבי פ"ת: "סוף סוף חזר הביטחון, מגיע לנו", רפואה קיבל מחמאות על ההרכב והמערך. אקס מאיורקה הוצע לקבוצה

|
שחר הירש ואוראל דגני חוגגים (רדאד ג'בארה)
שחר הירש ואוראל דגני חוגגים (רדאד ג'בארה)

הפועל תל אביב עשתה אמש (ראשון) דבר אותו לא הצליחה לעשות במשך כל העונה הנוכחית. הקבוצה של קובי רפואה, שהפכה לזו שמרשימה על כר הדשא כדרך קבע וגם לא מצליחה לנצח באופן שיטתי, מימשה את הפוטנציאל ההתקפי שלה אתמול, עם שבע בעיטות לשער שהפכו לשישייה, וחיברה את היכולת המצוינת שלה לכדי ניצחון 0:6 ענק וחשוב מאין כמוהו על חשבון מכבי פתח תקווה. 

"זה המשחק הכי חשוב בקריירה שלכם, יש המון משחקים בעונה אבל יש משחק אחד שקובע את העונה וזה המשחק הזה", דרבן רפואה את שחקניו לפני המשחק. "אנחנו משחקים בשביל הקהל והמועדון, אבל יש פה גם את הקריירות שלכם, תשחקו קודם כל בשביל זה". לאחר מכן, על כר הדשא באצטדיון המושבה, הם אכן הוציאו מעצמם את המיטב וסיפקו הצגת שערים אל מול הקהל הביתי.

״תוצאה משכנעת, אנו עדיין קבוצת תחתית״

האדומים לא ידעו את נפשם מאושר בכל אחת משש החגיגות במהלך המשחק ובסיומו, כאשר אפילו הכרוז של הפועל ת"א אליאס פוגל התבלבל והכריז על ניצחון משכנע על מכבי ת"א במקום מכבי פ"ת. לאחר המשחק סיפרו על כך ש"סוף סוף הביטחון חזר לשחקני ההתקפה, הם חיכו לזה הרבה זמן, עברו תקופה קשה". 

אם היא כבר חלפה, את זה נדע החל מהמשחק הבא מול בית"ר ירושלים שיחתום את העונה הסדירה, אבל בכל מקרה בקרב הראש בראש בחלק התחתון של הטבלה הפועל ת"א ניצחה בגדול ופתחה פער של שש נקודות מעל הקו האדום. 

"אנחנו עדיין בודקים אם לא הייתה טעות בלוח התוצאות", התבדחו בקבוצה. "הגיע הזמן שננצח ככה, שיחקנו מעולה ככה כל העונה וזה מגיע לנו. צריך לשמוח יום, יום וחצי, ואז לחזור מהר לקרקע לפני בית"ר". לקראת המשחק מול הירושלמים, אגב, בקבוצה מקווים כי עבאדי פרחאת יחזור לסגל.

שחקני הפועל ת"א חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל ת"א חוגגים (רדאד ג'בארה)

כמו שחקניו - שראויים למחמאות על ניצחון שכזה, שלא רק הושג בהתקפה אלא גם הודות לעבודה הגנתית משמעותית ומשחק מצוין של קלאודמיר פריירה וניר לקס במרכז המגרש – רפואה קיבל מחמאות מבעלי המועדון על סגנון המשחק מול פ"ת ועל ההרכב ההתקפי שהעלה דווקא במשחק מכריע שכזה. לאחר המשחק, המאמן פרגן בחדר ההלבשה לחניכיו וחיבק כל אחד ואחד מהם כשהודה להם. 

כמו כן, בקבוצה ציינו את העובדה שמלבד השינויים ב-11 עם הצבתם של רועי זיקרי, ניר לקס וקאיו, המאמן שינה גם מערך כשהציג 4:4:2 יהלום, כאשר קאיו תופקד בעמדה מתחת לחלוץ ורועי זיקרי שימש כשחקן החופשי במערך של רפואה, כשנע לאגף השמאלי כדי לשתק את האגף הימני של פ"ת בראשות עיסא סיסוקו, מה שעבד בהצלחה. במסגרת משחק ההגנה זיקרי סגר היטב את המגן הימני הסנגלי והתקפית הוא היה חופשי בהתקפה של רפואה ולמעשה שימש כחלוץ השני לצדו של נריוס ואלסקיס. 

"חד משמעית יש סרטים בראש, תמיד עובר בראש הנורא מכל, אנחנו רוצים להימנע מזה ולעצור את זה", אמר שחר הירש על מאבקי התחתית ביחס לזיכרונות הרעים שיש לו מעונת הירידה לפני שנתיים. "גם כשלא הייתי פה ראיתי קבוצה שהייתה תקופה ארוכה ללא ניצחון וצבירת נקודות, אבל אחת הקבוצות שלא עברה משבר בעונה מבחינת יכולת. לא ראיתי את הקבוצה משחקת נורא כמה משחקים, ראיתי קבוצה שנעצרת מדי פעם ולא מצליחה לכבוש. קרו פה הרבה דברים העונה, אבל בשבועות יש לנו אנרגיות טובות, התחלנו לצבור נקודות ועשינו צריכים לעשות יותר מזה".

שחר הירש חוגג (רדאד ג'בארה)שחר הירש חוגג (רדאד ג'בארה)

הניצחון הגדול: "אין לי שום הסבר להצביע עליו או להסביר איך זה קרה. התכוננו למשחק הזה כמו לכל משחק, ידענו והצוות הכין אותנו שזה משחק שהוא מבחינתנו מלחמת עולם, משחק על החיים על המוות. הבנו את זה, אבל היו לנו אנרגיות טובות. הייתי בטוח בתוך תוכי שאנחנו ננצח את המשחק הזה. אסור לנו להסתנוור מהתוצאה הזאת כי יש לנו בשבוע הבא משחק סופר-חשוב".

מדוע הקבוצה לא התפוצצה עד עכשיו: "זה כבר כמה שנים, אבל העונה במיוחד. היכולת לא קובעת כי הליגה מאוד שוויונית, רק יציבות זה מה שקובע. לצערנו לא הצלחנו לייצר יציבות בשום שלב העונה וקבוצות שכן הצליחו לייצר יציבות ואני לא חושב שהן יותר טובות משאר היריבות בליגה – ברחו למעלה ועלו לפלייאוף העליון ויכולות למצוא את עצמן בצמרת ובאירופה. אנחנו התעוררנו קצת מאחור מדי, אבל לפחות בשביל להימנע מקרבות התחתית אנחנו נשתדל להיות יציבים עכשיו, לעשות כמה משחקים טובים ולברוח מהסיטואציה הזאת".

חזרתו לקבוצה לעוד קדנציה: "אני לא נכנס ל-אם האמינו בי או לא בקיץ, אני פשוט שמח שחזרתי. תמיד אמרתי ותמיד אגיד את זה שהפועל ת"א זה מקום חם בשבילי, לא סתם חזרתי לפה. אני מאוד מאוד אוהב את המקום הזה ואני רוצה להישאר פה הרבה. אני יכול להסביר שאמנם היו לי יום-יומיים כאלה מוזרים, אבל אחרי זה הרגשתי כאילו לא עזבתי מעולם. אני יכול להבין את הקהל. בינואר הוא ציפה לרכש מפוצץ כי הקבוצה לא הייתה במצב טוב. אבל אני לא אתנצל שחזרתי להפועל, אני רק יודע שאני צריך להוכיח את עצמי בכל דקה במגרש כדי להישאר פה".

בתוך כך, להפועל ת"א הוצע החלוץ הספרדי-ניגרי בן ה-24, סדריק אומויגוי, לקראת העונה הבאה. אומויגוי, שעבר באקדמיה של ריאל מדריד לפני שהשתקע בנוער של מאיורקה, משחק שבפונאלברדה מהליגה הספרדית השלישית וכבש במדיה 11 שערים העונה. הוא הגיע לקבוצתו הנוכחית ממאיורקה, כאשר שיחק בנוער של הקבוצה מהאי הספרדי וכן בקבוצת המילואים ובקבוצה הבוגרת, הוא גם הושאל בתווך לוולנסיה ב' ובסך הכל יש לו 38 שערים בחמש עונות בליגה השלישית. ל-ONE נודע כי השחקן, שמסיים את חוזהו בסיום העונה, היה במעקב של הפועל באר שבע בשנה האחרונה, אולם כעת, בשל חוסר הוודאות הניהולית בשל כניסתה של אלונה ברקת לפוליטיקה, בבירת הנגב טרם החלו להתעסק בעונה הבאה.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */