יום שלישי, 06.08.2019 שעה 10:02
ראשי|תוצאות LIVE|ONE VOD|הימורי ספורט|גליצ'ים|Winner|רדיו|גיימינג|בריאות וכושר|ONE TRAVEL|לה ליגה פנטזי

ההסבר: למה ה-VAR לא ביטל את הפנדל לריאל

שערוריית השיפוט ב-1:2 על לבאנטה עדיין בכותרות: השופט הראשי בחדר הטלוויזיה לא קיבל תמונה חד משמעית. הפרוטוקול מנע משופט המשחק לגשת למוניטור (38 תגובות)

26/02/2019 07:18 מאת מערכת ONE
שייק דוקורה מול קאסמירו (טוויטר)
שייק דוקורה מול קאסמירו (טוויטר)

בספרד ממשיכים לעסוק בניצחונה של ריאל מדריד 1:2 על לבאנטה ביום ראשון האחרון, במשחק אשר הוכרע בידי החלטת שופט שגויה להעניק פנדל שלא היה לבלאנקוס. עיקר הדיון היה סביב ההחלטה של השופטים בחדר ה-VAR, שלא להתערב, ולאשר את הפסיקה של איגנסיו איגלסיאס, השופט הראשי. 

מי שהיה בחדר ה-VAR באותו המשחק כשופט המוביל הוא חאיימה לאטרה שהיה צריך למעשה לבדוק האם התקבלה ההחלטה הנכונה. כידוע, במקרים שאינם מוגדרים תחת “100 אחוז טעות”, לא מתבצעת התערבות של השופטים בחדר והם מאפשרים לשופט להמשיך עם ההחלטה המקורית אשר קיבל. 

צפו: שתי שערוריות ענק בפנדל אחד של ריאל

במקרה של שייק דוקורה וקאסמירו, על פי הפרסומים בספרד, טען לאטרה כי בשום זווית אשר קיבל, הוא לא הצליח לפענח בבירור שמדובר בטעות של איגלסיאס. בכל ההילוכים החוזרים, היה קיים ספק לגבי רגלו הימנית של דוקורה והאם היא אכן פוגעת בברזילאי של ריאל מדריד. לאטרה דיווח כי בדק את כל המצלמות אשר הוצבו במגרש וצילמו את האירוע, ולדבריו, לא הייתה תמונה חד משמעית שגורמת לו ללכת נגד השופט שהיה קרוב יותר למתרחש.

שאלה נוספת שהתעוררה היא מדוע לא התבקש איגלסיאס לגשת למוניטור, כפי שעשה בפנדל הראשון במשחק, על מנת לראות בעצמו שוב ולהחליט האם מדובר בפנדל. התשובה לכך הייתה כי מדובר בפרוטוקול העבודה של ה-VAR בליגה הספרדית ולפיו, אם השופטים בחדר לא סבורים כי נפלה טעות, השופט הראשי אינו רשאי לגשת ולצפות במוניטור. משמע, רק במקרה ולאטרה היה מודיע לאיגלסיאס כי הוא סבור שנפלה טעות בפסיקתו, היה יכול האחרון לגשת למסך ולהחליט בעצמו – או פשוט לקבל את גרסת שופט הטלוויזיה ולבטל את הפנדל גם בלי לצפות בו. 

משחק מדליק: ריאל מנצחת 1:2 לפני הקלאסיקו

כמו כן, הוסבר לתקשורת מקרה נגיעת היד של רפאל וראן בדקות הסיום. הטענה הייתה כי ידו הייתה צמודה ובמקומה הטבעי, ולכן שופטי ה-VAR אשר בדקו את האירוע גם כן, סברו כי אין מקום לשרוק לכדור עונשין מ-11 מטרים, מה שהם לא סברו בפנדל הראשון במשחק כאשר אניס בארדי הרים במכוון את ידו על מנת כביכול להגן על עצמו, אך ביצע עבירת יד. בעניין שתי נגיעות היד, הפסיקה של הוועדה בספרד היא כי ההחלטות היו נכונות. 

RSS RSS   Facebook Twitter טוויטר   הדפס   הוסף תגובה 

... תגובות בטעינה ...
אסור לפספס
נגןתיעוד מהמסע של ברצלונה בדרך למיאמי
הסדרה האהובה על שחקני בארסה בזמן טיסה
נגןקבוצה מליגת החובבים של גרמניה עם תרגיל מעולה
כך מבצעים תרגיל גאוני בבעיטה חופשית
נגןאולי זאת הדרך הנכונה לחנך למצויינות?
בלי הנחות: האב מביס את בנו בן השנה
נגןתאונה לא נעימה התרחשה במירוץ של לונדון
רגע לפני קו הסיום: רבבות רוכבים מתרסקים