יום שבת, 20.04.2024 שעה 12:41

עבאס סואן: רק נס ישאיר את סכנין בליגה

בתוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו שחקן העבר על התרסקות המועדון: "אייל לחמן הוא האופציה הטובה ביותר". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' בתכנית הספורט (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית התכוננו למשחק הגדול בטוטו טרנר בין הפועל באר שבע לבית”ר ירושלים, דיברנו על הניצחון 1:3 של מכבי חיפה על הפועל חדרה, דנו במחאה המתרחבת של חלק מאוהדי בני יהודה נגד ברק אברמוב, וגם ניסנו להבין מה קורה אצל נועלת הטבלה בני סכנין.

עבאס סואן: “רק נס ישאיר את סכנין בליגה, לחמן המועמד הטוב ביותר לאימון הקבוצה”

בני סכנין הפסידה בשבת 2:1 למ.ס אשדוד, במה שככל הנראה חרץ את גורלה של הקבוצה מהמגזר, שנמצאת שמונה נקודות מתחת לקו האדום ולדברי שחקן העבר שלה והאיש שמזוהה יותר מכל, עבאס סואן, זקוקה לנס כדי לא לרדת לליגה הלאומית.

עבאס, מי בעצם מנהל את סכנין? מי אחראי לכישלון?
“קודם כל אני מאוד לא רציתי לדבר על סכנין במצב הזה, רק נס ישאיר אותנו בליגה. השנה שום דבר לא הולך, יש הרבה בעיות. היינו תמיד במצב טוב, לא היינו אף פעם בתחתית, עכשיו אנחנו עם הגב לקיר ומה שהיה מת. יש לחץ, רוצים לעשות הכל כדי להוציא את הקבוצה מהמצב הזה. אני בטוח שהמאמנים זו לא הבעיה של בני סכנין”. 

איך אתה מסביר את הפיטורים של גיאורגי דרסיליה, אחרי מספרק משחקים בודדים?
“בשבוע וחצי אי אפשר לעשות שום דבר, זה נכון. הייתי מעדיף להביא עוד מישהו לצידו, אולי זה היה עוזר קצת, מישהו שיש לו עבר בסכנין. אני בטוח שסכנין לא תפטר את דרסיליה, צריך לכבד אותו. הקבוצה נקלעה למצב קשה וצריך למצוא את הפתרון”. 

אם יפנו אליך, בתור אדם שמקבל את ההתנהלות מקרוב, תסכים לאמן את סכנין?
“מעמד המאמן בשפל, בתחתית של הסולם. זה הכדורגל הישראלי, בני סכנין לא הראשונים ולא האחרונים שעשו את זה. שיגיע הזמן, אני אחזור לסכנין. אני ומוחמד אבו יונס בקשר טוב, אני תמיד משאיר דלת פתוחה. אבו יונס הוא אדם שהלוואי שירבו כמוהו בכדורגל, בכל מה שקשור לניהול מועדונים. אייל לחמן לדעתי האופציה הכי טובה שיש”.

עבאס סואן (עמית מצפה)עבאס סואן (עמית מצפה)

משה אוחיון: “יהיה קשה לשרוד, אבל אנחנו בדרך הנכונה”

מאז קיבל את התפקיד, משה אוחיון הוביל את מ.ס אשדוד לשני ניצחונות רצופים, כאשר האחרון שבהם היה ה-1:2 על סכנין, היריבה הישירה של הקבוצה מעיר הנמל בתחתית. דיברנו עם מאמן אשדוד על הלחצים בתפקיד, האחריות הגדולה ועל איך התחושות להיות בצד השני של חדר ההלבשה.

איך עשית כזה מהפך?
“השחקנים עושים את הכל, אני יכול רק לכוון ולייעץ, אבל במגרש השחקנים עושים את הכל. הבאתי את משה אוחיון השחקן והבנאדם לתפקיד, אמרתי לשחקנים לשחק פשוט. אני מתייעץ גם עם ג’קי וגם עם כל מני מאמנים ששיחקתי אצלם, עם מאמן הכושר, בסופו של דבר אני מקבל את ההחלטה”

אתה אוהב את התפקיד? לא כאב ראש?
“זה ללא ספק כאב ראש, יש לחצים אחרים. במשחק נגד סכנין הייתי יותר לחוץ שאנחנו הובלנו מאשר שהובלנו. יהיה לנו מאוד קשה לשרוד, אבל אנחנו בדרך הנכונה. לקחתי בחשבון מלכתחילה שהאתגר הוא לא פשוט, קשה להרים שחקנים שיודעים שהם הולכים לרדת ליגה”. 

איך עושים את הסוויץ’ משחקן למאמן?
“זה מאוד קשה. הרבה מאוד שנים הייתי בצד של השחקנים. אני מאוד שוקל מילים ומתכונן הרבה מה להגיד ומשתדל כמה שפחות להאריך במילים, לתת להם ביטחון ומילים טובות. אנחנו הצוות אימון הכי צעיר בארץ, ירדתי ארבע קילו במהלך התפקיד מהמחשבות על מה לעשות ואיך לשחק, אבל זה התפקיד ונעשה את הכל כדי להישאר בליגה”.

משה אוחיון (אחמד מוררה)משה אוחיון (אחמד מוררה)

ניסו אביטן: “ב”ש? שתגיע הצעה נשקול אותה”

למרות ה-3:1 למכבי חיפה אמש, שהיה ההפסד השני ברציפות של הפועל חדרה, ניסו אביטן עדיין יכול להוביל את העולה החדשה לפלייאוף העליון, וללא ספק אחד המועמדים הראויים לתואר מאמן העונה על העבודה במועדון הצנוע. דיברנו עם המאמן על ההפסד, חלומות הפלייאוף וגם – הפועל ב”ש.

ניסו, יש מצב שאחרי עונה כזאת נהדרת לא תסיימו בפלייאוף העליון?
“יש תסריט כזה. אנחנו נלחמים להשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון. איבדנו שני שחקנים שהיו עוגנים לאורך כל העונה, אני מדבר על אוסטין אג’ידה השוער ודויד מתאוס הבלם, ששניהם נתנו לנו המון שקט בהגנה וכשהם חסרים זה משפיע. אני מתעסק בעיקר בלנסות לתקן את הדברים ולהשיג את הכרטיס לפלייאוף העליון. אנחנו תמיד רוצים ושואפים, ואני חושב שעשינו הישג באמת יוצא דופן. באותה נשימה, אני לא נותן הנחות לא לעצמי ולא לשחקנים. זה מאבק מאוד קשה, מול קבוצות עם תקציבים גדולים יותר ומסורת גדולה יותר ויש לנו עוד שני משחקים חשובים שיכריעו את המאבק. אני לא אומר שאם לא נעלה החיים שלנו יהיו קלים בפלייאוף התחתון”. 

לאור חוסר ההצלחה של הפועל ב”ש, יש מצב שברק בכר יסיים את תפקידו כמאמן הקבוצה. היית רוצה לתפוס את מקומו בתפקיד?
אני לא פוזל לשום מקום, כולי מרוכז בחדרה. אין ספק שאחד הדברים שרציתי בחיים שלי זה להיות מאמן הפועל ב”ש. אם תהיה פנייה אנחנו נחשוב ונשקול את זה. 

ניסו אביטן (עמית מצפה)ניסו אביטן (עמית מצפה)

מישל דיין: “לא מגיע לבית”ר להגיע לפלייאוף העליון”

בית”ר ירושלים תגיע לטוטו טרנר הערב (21:00) כדי לפגוש את הפועל ב”ש לקרב ישיר על הפלייאוף העליון. שוחחנו עם מאמן העבר, שיודע דבר או שניים על הלך הרוח במועדון מהבירה.

מישל, אי הגעה לפלייאוף העליון ייחשב לכישלון עבור ניר קלינגר?
“קלינגר לקח את בית”ר במקום האחרון עם חמש נקודות. נכון שהושקע בקבוצה לא מעט כסף, ואם בית”ר ירושלים בסופו של דבר לא תגיע לפלייאוף האחרון זה יהיה כישלון של כל המערכת, לא רק של קלינגר. אבל עם זאת, בית”ר נמצאת ארבע נקודות מבאר שבע, שנמצאת במומנטום רע מאוד ונראה לא טוב, הכל יכול להיות”.

יש מתח לקראת המשחק?
”כן, יש לחץ. זה משחק שהוא ציון דרך עבור בית”ר ירושלים. היא יודעת שאם היא לא מנצחת את המשחק הזה נגמר הסיפור סופית. למען האמת, לא מגיע לבית”ר להיות בפלייאוף העליון”. 

מישל דיין (שי לוי)מישל דיין (שי לוי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */