יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:26

המדינה לספורטאים ולאיגודים: אסור לצאת לחו”ל

בגלל מחלוקת על תקציבי האבטחה של השב”כ, הארגון הודיע שלא יאבטח משלחות. למרות אזהרות מהמדינה, ספורטאים טסים ללא ליווי של מאבטחים

|
משלחת ישראל (רויטרס)
משלחת ישראל (רויטרס)

ספורטאים ישראלים יוצאים לתחרויות בחו”ל ללא אבטחה - וחשופים לפגיעה מצד גורמים עוינים. בגלל מחלוקת על תקצוב המשלחות של מאבטחי השב”כ שמתלווים לספורטאים בנסיעותיהם בחו”ל, בחודש האחרון הודיע משרד הספורט לאיגודי הספורט השונים: “אין אישור ליציאת משלחות ספורטאים לחו”ל. גופי ספורט שמארגנים יציאת משלחות לחו”ל, עושים זאת על דעת עצמם בלבד”.

לאחרונה מתנהל מאבק על גובה התקציב של פעילות מאבטחי השב”כ ואופן חלוקתו לארגון. המאבק מתנהל בין משרד האוצר לשירות הביטחון הכללי, שאמון על אבטחת הספורטאים. האוצר דורש לייצר תקציב קבוע שיינתן מידי שנה לשב”כ לצורך הפעילות השוטפת בחו”ל, ולא להתנהל במתכונת הנוכחית כאשר בכל שנה השב”כ דרש תקציבים בגובה שונה בהתאם להוצאותיו, אבל ההצעה זוכה להתנגדות מן הצד השני.

בגלל המצב, הספורט הישראלי הוא זה שנפגע כרגע. לידי ONE הגיע מכתב ששלח לאיגודים השונים ראש מינהל הספורט, עופר בוסתן, ובו כתב להם: “בעקבות הודעת שירות הביטחון הכללי, לפיה החליט להפסיק לאלתר יציאת מאבטחים מטעמו לליווי משלחות ספורט, הריני נאלץ להודיעכם כי בהיעדר אבטחה אין אישור מטעם משרד התרבות והספורט ליציאת משלחות לחו”ל”.

עופר בוסתן (שחר גרוס)עופר בוסתן (שחר גרוס)

במכתבו, ציין בוסתן כי איגודים שישלחו ספורטאים יעשו זאת על דעת עצמם ועל אחריותם בלבד. זה כבר חודש ימים שחל איסור על יציאה לתחרויות מחוץ למדינה, אך למרות האזהרות עדיין יש איגודים שמעדיפים לשלוח את הספורטאים שלהם לתחרויות בלי אבטחה, כולל בחודש האחרון. עוד טען בוסתן במכתבו כי במשרד הספורט העמידו תקציב ייעודי לנושא, שטרם נוצל, תוך כדי ניסיון לגשר על המחלוקות ולהגיע להסדר מוסכם בין האוצר לשב”כ - כרגע, ללא הצלחה יתרה.

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שהשב”כ מונע יציאת משלחות ונבחרות ספורט לחו”ל. גם לפני כשנה החליטו בארגון שלא להעניק ליווי לספורטאים ברחבי הגלובוס בעקבות חוב כספי של המדינה לשירות. גם אז, הוקפאה יציאת המשלחות לחו”ל בגלל עניינים תקציביים.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: “בהתאם להחלטות הממשלה בעניין אבטחת המשלחות הממלכתיות בחו”ל, האחריות להסדרת והעמדת התקציב הדרוש למימון פעילות זו הינה של משרד התרבות והספורט. לצערנו, על אף הבקשה שהועברה זה מכבר אל משרד התרבות והספורט להסדיר את תקציב המשלחות לשנת 2019, הדבר לא בוצע ולפיכך, ובהעדר מקורות מימון, אין באפשרות שב"כ לאבטח את המשלחות האמורות. ככל שהנהלת משרד התרבות והספורט תעמיד את התקציב הנדרש לביצוע הפעילות, יפעל שב”כ בהתאם לביצוע האבטחה”.

תגובת משרד האוצר תובא לכשתתקבל.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */