יום שישי, 19.04.2024 שעה 11:16

בוועד האולימפי דנו בקריטריון הישראלי בג’ודו

בדרך לפתרון? המנכ”ל גילי לוסטיג ומנהל היחידה לספורט הישגי דני אורן נפגשו עם מאמני הנבחרות אורן סמדג’ה ושני הרשקו ושוחחו על תנאי הסף לטוקיו

|
פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)
פיטר פלצ'יק (חגי מיכאלי)

בעקבות הטענות של איגוד הג’ודו כנגד ההחלטה של הוועד האולימפי לקבוע קריטריון הישראלי למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020, אתמול (ראשון) נערכה ישיבה מקצועית בנוכחות הצדדים, בניסיון לבחון לעומק את הנושא כאשר בענף מנסים להשפיע על המצב הקיים ולבטל את תנאי הסף. האם הצדדים בדרך לפתרון?

כזכור, לפני כשלושה שבועות בוועד האולימפי פרסמו את הקריטריונים הישראלית לטוקיו. על מנת לייצר משלחת איכותית לטוקיו, מעתה תנאי הקריטריון הישראלי הוקשחו כך שכל ספורטאי נדרש להיכלל בסגל הארד של הוועד הישראלי בנוסף לקביעת הקריטריון העולמי. כפי שפורסם לראשונה ב-ONE, יו”ר האיגוד משה פונטי לא אהב את הרעיון ושלח מכתב בו הוא הבהיר כי “תנאי הסף לא מקובלים” והוסיף: “מדובר בפגיעה בענף”.

משה פונטי (נעם מורנו)משה פונטי (נעם מורנו)

בישיבה לקחו חלק מנכ”ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, שהזמין את ראשי הענף לומר את אשר על לבם, כמו גם מנהל היחידה לספורט הישגי דני אורן וצוותו יניב אשכנזי וסהר אלוני. מהצד של איגוד הג’ודו הופיעו מנכ”ל האיגוד שגיא גור ומאמני הנבחרות אורן סמדג’ה ושני הרשקו. יו”ר האיגוד משה פונטי נעדר מהפגישה, בסיומה לא התקבלו אי אלו החלטות ורק נקבע כי הצדדים ייפגשו שוב בעוד כשבועיים.

ענף הג’ודו הוא היחיד שגרף מדליות במשחקים האולימפיים האחרונים בריו 2016 ולכן בוועד האולימפי לא מקלים ראש בנושא. אחת מהסיבות שבאיגוד לוחצים לשנות את הקריטריון נעוצה ברצון לצאת עם משלחת גדולה לטוקיו, על מנת לנסות ולהגדיל את הסיכויים לזכות בעוד מדליות אולימפיות. בנוסף לזה, כפי הנראה גם המטרה להשתתף בתחרות הקבוצתית עומדת לנגד עיניהם של ראשי הענף.

גילי לוסטיג (שחר גרוס)גילי לוסטיג (שחר גרוס)

בנבחרת הנשים של הרשקו מנסים לבנות ג’ודאיות חזקות למשקלים שבעבר ישראל לא השתתפה בהן, בדגש על המשקלים הגבוהים. זאת ככל הנראה על מנת להשתתף בתחרות הקבוצתית, שיכולה להביא את ישראל לזכייה במדליות נוספות. לפי הקריטריון העולמי, בתחרות הקבוצתית בטוקיו - שלראשונה תתקיים במשחקים האולימפיים - יוכלו לקחת חלק שלושה גברים ושלוש נשים, במשקלים שנקבעו מראש.

בגברים יוכלו להתחרות ג’ודאים במשקלים של עד 73 ק”ג, עד 90 ק”ג ומעל 90 ק”ג, כאשר בנשים יוכלו להתחרות משתתפות במשקלים של עד 57 ק”ג, עד 70 ק”ג ומעל 70 ק”ג. בתחרות הקבוצתית הם יתחרו ביום נפרד, והדירוג של כל אחד מהם ישפיע על דירוג הנבחרת ויקבע מי יהיו המדינות שיופיעו על הפודיום.

שגיא מוקי חוגג את הניצחון (חגי מיכאלי)שגיא מוקי חוגג את הניצחון (חגי מיכאלי)

נבחרת שלא תצליח להביא לטוקיו ג’ודאים שיעמדו בקריטריון העולמי למשקלים הללו לא תוכל להשתתף בתחרות הקבוצתית וכרגע לישראל חסרים על הנייר שלושה ג’ודאים כדי להיכנס לשם - ב-90 ק”ג לגברים ובשני המשקלים הגבוהים לנשים, שם אין ישראלים שעומדים כרגע בקריטריון העולמי ויוכלו להתברג בין 18 הטובים בעולם.

אומנם בוועד האולימפי באו לקראת הנבחרת בכל הנוגע לתחרות הקבוצתית כאשר אישרו לאחד מבין ששת הג’ודאים להיכנס למשלחת גם אם יעמוד בתנאי הסף של הסגל הבכיר ולא באלה של סגל הארד כפי שדורש הקריטריון הישראלי, אבל היות וכרגע יש מאמץ גדול להכשיר ג’ודאים לשלושה משקלים חסרים - נדמה שהקריטריון הישראלי עלול לפגוע בכל זאת ברצון להעמיד נבחרת לתחרות הקבוצתית.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */