יום שישי, 19.04.2024 שעה 01:03

צ'יז'יק: אהיה מאושר אם ברקוביץ' יגיע לחיפה

בתכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE דיברנו עם המנכ"ל לשעבר של הירוקים: "אייל יכול לעשות ניסים ונפלאות במועדון". התוכנית משודרת גם ב-101.5FM

|
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)
אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM), רדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM), רדיו ירושלים (101FM), רדיו דרום (97FM ו-95.8FM), וגם באשקלון ובאשדוד ב-101.5FM. בנוסף לכל שלל התחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר.

הערב בתוכנית נעסוק בתגובות במועדון וברחוב לעניין אייל ברקוביץ’ למכבי חיפה, ולשם כך נשוחח עם איתמר צ’יזיק. כמו כן, נתכונן למשחק בין הירוקים מהכרמל להפועל תל אביב, נדבר על המשחק בין מכבי תל אביב להפועל חיפה ונדון בהפסדה של מכבי ת”א בכדורסל להפועל חולון.

איתמר צ’יז’יק: “אהיה מאושר אם ברקוביץ’ יגיע למכבי חיפה”

במהלך בתכנית המשכנו לעסוק בהצעה המפתה של יענקל’ה שחר לאייל ברקוביץ’ לחזור למכבי חיפה בתפקיד מנהל מחלקת הנוער של המועדון. שוחחנו עם מי שהיה מנכ”ל הירוקים בעבר, כדי לברר האם הוא סבור שאייל הוא אכן האיש הנכון לטיפוח דור העתיד של הקבוצה מהכרמל.

איתמר, מה עשתה מחלקת הנוער בתקופתך?
“הייתה מחלקה לתפארת, והוציאה המון שחקני כדורגל צעירים לכדורגל הישראלי, ובראש ובראשונה החינוך והתרבות שהצלחנו להנחיל לשחקנים הצעירים”. 

אייל ברקוביץ’ מתאים לתפקיד?
“כן, ואסביר למה. זה חלום ומשאת נפשו של אייל. הוא צריך לעשות המון ויתורים, אבל זה חלום ילדות שלו. הוא יודע מה אני חושב עליו, הוא יכול לעשות ניסים ונפלאות בזכות החכמת חיים וחכמת המשחק שלו, אהיה מאושר אם הוא יגיע לפה. הוא השתנה במהלך השנים. הרבה יותר מקשיב, הוא התכנס למוטו של מחלקת הנוער שהוא לחנך את האדם לפני השחקן. באופן אישי, יש לי הכרות ממושכת עם אייל וגם משיחות איתו, הלוואי שהוא יצליח להגשים את החלום הזה”.

צ’יז’יק המשיך להישמע נחרץ בדעתו לפיה על אייל להיענות בחיוב להצעה: “המהלך הזה הוא מהלך חסר תקדים בכדורגל הישראלי. אם נלך לספרד ולמדינות אחרות בכדורגל, שחקנים ברמה של אייל התחילו בתפקידים במחלקת הנוער. זה ללא צל של ספק אמור להשפיע על המצב של הקבוצה הבוגרת. אם אנחנו נשנה את הבסיס של הפירמידה של הכדורגל הישראלי, נראה תוצאות. החלום שלי היה שבמחלקת הנוער היו שחקני עבר ממכבי חיפה. זו תחושה ממלאת ששחקנים כאלה יתפחו את דור העתיד של המועדון. ששואלים אותו מחר לקבוצה, אני אומר דבר אחד, פליימייקר – אייל ברקוביץ’”. 

איתמר צ'יז'יק (עמית מצפה)איתמר צ'יז'יק (עמית מצפה)

 שייע פייגנבוים: “אי אפשר לנהל מועדון גדול בסכומים שהניסנובים משיקיעים”

רגע לפני המשחק המרכזי של המחזור ה-21 בין מכבי חיפה להפועל תל אביב בסמי עופר, שוחחנו עם אגדת העבר של האדומים.

שייע, יש מצב שהניהול של הניסונבים לא ראוי למועדון גדול?
“אי אפשר לנהל מועדון גדול בסף הזה ובטח לא אחרי עונה של עליית ליגת שצריך לבנות קבוצה עם תקציב הרבה יותר גדול”. 

מה הניסנובים אשמים שהשחקן הכי טוב שלהם (עומר דמארי) נפצע?
“אם מאמן בונה את הקבוצה ונותנים לו את כל הקרדיט הוא האחראי. בהתחלה הקבוצה שיחקה הרבה יותר טוב מאשר בחזרה של קובי”.

האוהדים לא אוכלים את הלב לראות את מכבי לוקחת אליפות בהליכה?
“הם ממורמרים מאוד, לאורך כל הדרך וגם על העסקה שנפלה עם עדן בן בסט ושלא הצליחו להביא שחקנים מהשורה הראשונה. אני בטוח שאם יבוא קונה טוב הניסנובים יזוזו הציגה”.

שייע פייגנבוים (רדאד ג'בארה)שייע פייגנבוים (רדאד ג'בארה)

יואב כץ: “המחאות של אוהדי סכנין ובני יהודה הן בושה וחרפה”

הפועל חיפה המשיכה אתמול (ראשון) את העונה הנהדרת שלה כאשר שיחקה נהדר ב-1:1 מול האלופה שבדרך מכבי תל אביב, סיבה מספיק טובה לדבר עם העלים של האדומים מהרכמל, שממשיך להוכיח כל פעם מחדש ששום דבר לא ישבור אותו.

יואב, יש לכם עונה טובה עד עכשיו.
“יש לנו עונה טובה, אנחנו צריכים לעשות פלייאוף עליו ולהגיע לאירופה, החלק הכי קשה של העונה רק מתחיל”.

אפשר לומר שקיבלת פיצוי על נטישת ניר קלינגר.
“לא הייתי אומר את זה כך, הייתי אומר שהבחירה בשרון הייתה טובה. היינו יותר טובים ממכבי תל אביב אתמול, לפי איך שהתפתח המשחק היה לנו גם סיכוי טוב לנצח”. 

הרכש שעשית נגמר? או שתביאו עוד שחקנים עד מחר.
”יש ביטוי שאומר תפסת מרובה לא תפסת, אני חושב שהצלחנו מאוד ברכש – מתן חוזז, עידן שמש ושלומי אזולאי הם שחקנים נהדרים ואנשים נהדרים, לא יודע אם עכשיו להכניס מישהו חדש לפאזל לא יפריע”.

בניגוד לבעלי קבוצות אחרים, אתה מסתכל על הצד הכלכלי?
“אם לא תסתכל על הצד הכלכלי אתה תיפול. אין לי חור בכיס, מהבחינה הזאת זה בסדר, אבל כל דבר שאתה עושה בחיים את צריך להסתכל על הפאן הכלכלי.  אני חושב שזה שאנחנו לא רוצים להביא עוד שחקן זה יותר מסיבה מקצועית מאשר כלכלית”.

מה המצב עם האוהדים?
“מספר קטן של אוהדים תמיד יעשו את המוות. זה חלק מהמשחק, כמו שעשים את המוות למוחמד אבו יונס ולברק אברמוב. זה לא נעים ולא עוזר לקבוצה, אך זה תמיד יהיה”. 

אתה יכול להבין את המחאות של האוהדים?
אני לא יכול להבין את המחאה שהיא מחאה פיזית שכוללת השלכת כיסאות, מה שעשו לאבו יונס זה בושה וחרפה, וגם מה שעושים לברק אברמוב, מנסים לגרום לו נזק.

יואב כץ (עמרי שטיין)יואב כץ (עמרי שטיין)

עידן מימון: “לא היה שום רמז להתאבדות של נובאק בוסקוביץ’”

טרגדיה גדולה התרחשה אתמול (ראשון) בסרביה, כאשר ששחקן קבוצת הכדורסל של הפועל ראשל”צ, נובאק בוסקוביץ’, שהיה מהזרים הטובים ביותר בכדוריד הישראלי, נמצא ללא רוח חיים לאחר שהתאבד בזמן שהותו בחופשה במולדתו. שוחחנו עם מאמנו, עידן מימון, על התחושות לאחר הבשורה המרה.

עידן, מה התחושות?
“ימים קשה, טרדגיה גדולה, בדיוק עולה על טיסה לסרביה להלוויה”

ספר לנו קצת על נובאק.
”נובאק היה ישראלי לכל דבר, הוא כבר עשר שנים בארץ, אני התעקשתי שהוא יגיע לפני שנתיים, היינו חברים טובים גם מחוץ למגרש, מכבדים אחד את השני, דמות מרכזית בענף, כולם אהבו אותו וכיבדו אותו”.

זה לא היה צפוי בכלל?
“לא ידעתי שום דבר, לא הרגשנו עצבים או דיכאון, הוא ידע להסתיר טוב מאוד את הרגשות. הוא אמר שהוא צריך לטוס ליומיים-שלושה לסרביה, זה היה קורה פעם בכמה חודשים, לא הייתה לי בעיה. מדובר בשחקן שהוא מנהיג, בחדר הלבשה מאוד מאוד אהוב, ובגלל זה לקחנו את זה בצורה כזאת”.

יש רמז כלשהו?
“זה בחקירת משטרה, הבת זוג שלו שלחה לי הודעה ואמרה לי שהמשפחה מרוסקת. הוא חזר מבילוי לילי בשבע וחצי בבוקר הביתה, התפתח ויכוח בינו לבין אשתו, הוא יצא מהבית ועשה מה שעשה. אני חושב שסיבת ההתאבדות היא על רקע אישי בינו לבין אישתו. אני הייתי מאוד קרבו אליו, לא הרגשתי שום דבר. ביום שישי הוא הבקיע שער ניצחון ושמחנו, דיברנו יום אחרון, הוא אמר שהכל בסדר, לא הרגשנו כלום, זה בא משום מקום”. 

עוד הוסיף מימון: “יש פה שחקנים צעירים יש פה קבוצה ומועדון, חייבם להתאושש מזה מהר. זה הזר הכי טוב שהיה פה בשנים האחרונות והסופרסטאר של הענף בכמה שנים האחרונות”.

עידן מימון ונובאק בוסקוביץ' חוגגים (שחר גרוס)עידן מימון ונובאק בוסקוביץ' חוגגים (שחר גרוס)

צביקה שרף: “ספרופולוס לא מספיק מכיר את הכדורסל הישראלי”

דיברנו עם מי שאימן בעבר את מכבי תל אביב, צביקה שרף, כל הסיבות להפסד הצהובים לחלון אתמול ועל הסיבות לפערים ביכולת בין היורוליג לליגה

צביקה, תנסה להסביר רגע את מכבי ת”א, שמצד אחד מספקת הצגות באירופה מצד שני מפסידה לחלון
“קודם כל הם גם הפסידו באירופה השבוע אחרי שבועיים וחצי מצוינים. בעיות נשארו בעית, הן לא תמיד נפתרות, בליגה מאז הגעתו של יאניס ספרופולוס המצב פחות טוב”.

על איזה בעיות אתה מדבר?
“זה התחיל מבניית הקבוצה בקיץ שלא השתנתה, בשבועיים-שלושה האחרונים מאז חזרת פארגו מכבי חזרה למצב הקודם שפארגו רכז ו-ווילביקין סקנד גארד. הם מוגבלים הגנתית ויש להם בעיות של מאטצ’-אפ, בליגה בגלל כל מיני לחצים למיניהם הם לא מגיעים מוכנים. ההגנה לא מתפקדת טוב, יאניס לא מכיר מספיק טוב את הליגה, אין בצוות שלו שום ישראלי. אנחנו מגיעים למשחק בנס ציונה, גיא דן, שכל מאמן ישראלי מכיר אותו, עושה מכבי בית ספר. גם באירופה וגם בליגה ההגנה לא מתפקדת. הוא צריך להכיר ולהיות בקיא בכדורסל הישראלי, הוא לא היה יכול להירגע ב-12 הפרש מול חולון, שתמיד מסוגלת לחזור”.

האם זה המאמן שמכבי תל אביב צריכה?
“אני חושב שאנחנו מגזימים בבחינת המאמן  אחרי שלושה חודשים. צריך לבחון לפני תחילת עונה ולא באמצע עונה. הקבוצה טובה יותר מתקופת נבן ספאחיה”. 

יש סיכוי לעלות להצלבה בירוליג?
”יש ירידה אחרי שבועיים טובים, אבל זה קורה לכמה קבוצות, מכבי צריכה לבדוק את הסיבות הפנימיות ולא את הסיבות החיצוניות כמו שעושים תמיד. אני חושב שיאניס מכיר את אולימפיאקוס טוב וזה עשוי לעזור למכבי לנצח את המשחק”.

צביקה שרף (שחר גרוס)צביקה שרף (שחר גרוס)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */