יום שישי, 19.04.2024 שעה 16:57
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-32 28הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

כצפוי: בני יהודה תעמוד לדין על קריאות גזעניות

הקבוצה צפויה לספוג עונש על הנהמות במשחק מול בית"ר. מורי: "גם לנו יש שחקנים בעלי גוון עור כהה, מגנים גזענות מכל סוג, אם זה ערבים או כהי עור"

|
למצולמים אין קשר לנכתב (רדאד ג'בארה)
למצולמים אין קשר לנכתב (רדאד ג'בארה)

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט להעמיד את בני יהודה לדין משמעתי בגין קריאות גזעניות במשחק מול בית”ר ירושלים כלפי פרדי פלומין ואנטואן קונטה. בדוח המשקיף שלומי ברזל נכתב בין היתר: “בדקה ה-37 החלו מאות (להערכתי כ-200) אוהדי בני יהודה ביציע המערבי לנהום בכל נגיעה של שני שחקני בית”ר ירושלים כהי העור – פרדי פלומן ואנטואן קונטה”.

“מיד עם הישמע הנהמות עשיתי דרכי מהיציע המערבי התחתון לעבר השופט הרביעי שלומי בן אברהם. הנהמות חזרו על עצמן פעמיים נוספות עד לשריקה למחצית ובתיאום עם צוות השיפוט התקבלה החלטה לא לעצור את המשחק בשל הסמיכות למחצית. מיד עם השריקה למחצית ביקשתי מכרוז הקבוצה המארחת, בני יהודה, לנצל את השקט היחסי ולבצע את ההכרזה הראשונה”.

״הבטחתי שארד מהמגרש בגלל הנהמות״

“ירדתי לחדר השופטים ויחד עמם הגענו לכלל החלטה כי במידה שהדבר ישתנה, לא יהיה מנוס מביצוע ההכרזה השנייה, שמשמעותה עצירת המשחק לחמש דקות. כמו כן עדכנתי בנושא את ראשי בית”ר ירושלים ואת ראשי בני יהודה, בכללם הבעלים ברק אברמוב, שהבהיר כי גם אם צוות השיפוט ואנוכי נחליט כי אין טעם בחידוש המשחק הדבר מקובל עליו”.

בבני יהודה יצאו מתוסכלים לא רק בגלל ההפסד, אלא בגלל כל מה שקרה מסביב. שוב הקהל קילל את ברק אברמוב וההנהלה והעניק אווירה שלילית, כשהפעם הוא הוסיף נהמות מכוערות לעבר שני שחקני בית"ר - פרדי פלומין ואנטואן קונטה. בעקבות התקרית הגזענית הכרוז הכריז כי השופט הודיע שייתכן שיהיה עליו לעצור את המשחק, אך העניינים נרגעו במחצית השנייה אחרי שהמשטרה הציבה מצלמה ליד יציע הזהובים.

במועדון ציינו: "לכל קבוצה יש תקופות שלא הולך, וזה בסדר, אבל כל האווירה הפכה את זה לגרוע יותר. זה הרגיש כמו לפני התפרקות. זה מבאס, מרגיש שכלום לא הולך לנו, הרבה שחקנים מתחילת הסיבוב השני לא נמצאים באותה יכולת שהיו בתחילת העונה".

יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)יוסי אבוקסיס (רדאד ג'בארה)

הנהלת בני יהודה, השחקנים והצוות המקצועי, כמו גם רבים מאוהדי הקבוצה, מביעים את מחאתם והסתייגותם הבלתי מתפשרת מהתנהגות חלק מהאוהדים אתמול במשחק בין בני יהודה ובית"ר ירושלים: “המועדון, לאורך כל השנים, קיבל באהבה לשורותיו שחקנים מכל המגזרים, ללא הבדל דת וגזע, כולל בסגל הקיים היום במועדון. בדיוק כמו איסמאילה סורו ומאוויס צ'יבוטה, שנפגעו אישית מההתנהגות אתמול, גם שאר השחקנים, אנשי המועדון ואוהדים רבים חשו נפגעים מההתנהגות הזו שאין לה כל מקום במגרשי הכדורגל ובכלל. נמשיך להאבק בכל דרך בגזענות, בדעות החשוכות ובמעשים מעין אלו, שכל מטרתם היא לפגוע בספורטיביות ובמועדון בני יהודה”.

בבני יהודה דווקא אהבו את הדקות הראשונות של המשחק, בטרם ספיגת השער הראשון, אז היו לא פחות טובים ואפילו עדיפים על הירושלמים, אך פשוט נעלמו לחלוטין אחריו. "בניגוד לשלושת המשחקים האחרונים, נראינו כמו בני יהודה של תחילת העונה בפתיחת המשחק, אבל חזרנו על טעויות דומות מהמשחק הקודם מול הפועל תל אביב. במחצית השנייה קיבלנו גול תוך דקה והוא הוציא לנו את כל האוויר. אנחנו צריכים לחזור למסלול".

בקבוצה התאכזבו מהיכולת של איסמעילה סורו, שהורחק בדקה ה-89, ובאופן כללי רשם משחק פחות טוב ממה שהרגיל את כולם מתחילת העונה והמשיך את החודש החלש שלו. מי שרשם הופעת ראשונה ב-11 של הקבוצה היה סגס תאמבי, וגם עמית זנטי נכנס לראשונה כמחליף וערך הופעת בכורה בכתום.

איסמעילה סורו מול מיקי סירושטיין (רדאד ג'בארה)איסמעילה סורו מול מיקי סירושטיין (רדאד ג'בארה)

הזהובים מחכים לחזרתו של יובל אשכנזי, שכזכור פרק את הכתף מול מכבי נתניה ואמור להיעדר עוד שבוע לפחות. "מרגישים את חסרונו של יובל, הוא תמיד דוחף את המשחק קדימה", אמרו במועדון על הקשר, שיחמיץ בוודאות גם את המשחק הראשון מבין שניים במסגרת רבע גמר גביע המדינה, שיתקיים מול הפועל עפולה בחוץ ביום שלישי ב-19:00.

נראה שלאבוקסיס מחכה כאב ראש רציני לקראת המפגש מול הקבוצה מהלאומית, אותה מדריך יגאל אנטבי, כשיחסרו לו ארבעה שחקני הרכב. מלבד אשכנזי הפצוע וסורו שהורחק, גם הקפטן איציק עזוז והמגן השמאלי מתן בלטקסה לא יוכלו לקחת חלק בהתמודדות בעקבות ספיגת חמישה כרטיסים צהובים.

מתן בלטקסה. ייעדר (חגי מיכאלי)מתן בלטקסה. ייעדר (חגי מיכאלי)

החלוץ יאקוב סילבסטר צפוי לערוך בכורה מול העפולאים, כמו גם המגן השמאלי דין אקפי, שיחליף את בלטקסה. בקבוצה לא מקלים ראש ביריבה מהצפון: "עפולה היא אחת הקבוצות הטובות בליגה הלאומית ונהיה חייבים להיות במיטבנו. יש חצי גמר על הפרק ואסור לנו לפספס את זה".

הבלם דן מורי אמר: "זה לא משבר, אנחנו כבר מחכים למשחק הבא ולחזור לעצמנו. קיבלנו גולים בדקות שהיינו טובים גם במחצית הראשונה וגם בשנייה, אנחנו לא ננתח את המשחק כי זה פחות מעניין אותנו, דיברנו בחדר ההלבשה ובמשחק הבא ננסה לתת הכול כדי לחזור לעצמנו. יש לפעמים תקופות פחות טובות ולפעמים יותר טובות ואנחנו ביחד כקבוצה, גם ההנהלה, השחקנים ואוהדים". 

המצב בקבוצה: "אנחנו במצב טוב, יש לנו 32 נקודות ואנחנו ברבע גמר גביע המדינה. יש לנו הזדמנות להוכיח לעצמנו ולכל הליגה מה אנחנו שווים, ובמשחק הבא זה יקרה. אנחנו עדיין אותה קבוצה עם אותה לחימה, אין אחד שירד עם חולצה יבשה ולא נלחם, מקווים שנהיה גאים מאוחר יותר ונשחק טוב יותר בהמשך".

אנתוני וארן ודוד קלטינס מול דור ג'אן (רדאד ג'בארה)אנתוני וארן ודוד קלטינס מול דור ג'אן (רדאד ג'בארה)

הנהמות של האוהדים: "גם לנו יש שני שחקנים בעלי גוון עור כהה ואנחנו מגנים גזענות מכל סוג, בין אם זה ערבים או כהי עור. אני חושב שכדורגל צריך לבוא מאהבה ולא משנאה, אנחנו ב-2019 ואני רק יכול לבקש מהאוהדים לעודד את הקבוצה ולעזוב את כל השאר".

מחאת האוהדים נגד ברק אברמוב: "לא מרגישים את זה כל כך במשחק עצמו, אנחנו מרוכזים בלשחק טוב וזאת ההחלטה שלהם. אני מקווה שהאוהדים יהיו איתנו בטוב וברע, דברים קצת יצאו מפרופורציות, ברק עשה פה דברים יפים. בשנה הראשונה,הוא הביא גביע, בשנה השנייה עשינו פלייאוף עליון מדהים. השנה בזכות העובדה שלא הביא יותר מדי שחקנים הוא פיתח שחקני בית וקרה מה שקרה עם ירדן (שועה), ומה שקורה עם שי (קונסטנטין), דולב (חזיזה) ועוד. גם אני פה הרבה זמן וצריכים להפסיק להיות שליליים ולהסתכל על הדברים הטובים שברק עשה".

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */