יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:35

מרכז בית"ר באירוע לזכר המייסדים, ריבלין: משפחה

סיעת בית"ר, יחד עם מועדון היקב, ערכו ערב לזכרם של חמישה מהמייסדים, בניהם ברוך מנדלבליט, בנו אביחי: "מרגש". נשיא המדינה: "כל אחד מהם לב גדול"

|
נשיא המדינה רובי ריבלין (אחמד מוררה)
נשיא המדינה רובי ריבלין (אחמד מוררה)

מרכז בית״ר, יחד עם מועדון היקב, ערכו הערב (שני) אירוע במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לזכרם של חמישה מהחברים המייסדים של תנועת בית"ר – יוסף (יוסק'ה) קרמרמן, ברוך (מיקי) מנדלבליט, מיכאל (מיכה) רייסר, יגאל גריפל ואריה קרמר במרכז האירועים והקונגרסים אבניו שממוקם בקריית שדה התעופה.

מאות אורחים ביניהם פוליטיקאים, אנשי עסקים, ספורטאים לדורותיהם מהענפים השונים והמשפחות עשו כבוד לחמישה שהיו מאבני היסוד של מרכז בית״ר כמו גם ייסדו את קבוצת הספורט של בית"ר תל אביב. מי שהנחה את האירוע הוא ח״כ לשעבר ונשיא בית הדין של תנועת הליכוד, מיכאל קליינר. במהלך האירוע החברים סיפרו על יקיריהם, הוקרן סרט על ההיסטוריה של מרכז בית״ר ובסיום שולי רנד הופיע לאורחים. 

שולי רנד (אחמד מוררה)שולי רנד (אחמד מוררה)

כזכור, בחודש שעבר חולל קברו של מנדלבליט ז”ל, שהיה חבר הנהלת ההתאחדות ונחשב במשך תקופה ארוכה לאיש החזק בהתאחדות ובסיעת בית”ר. בנו, אביחי מדלבליט, שכיום משמש כיועץ המשפטי לממשלה סיפר על הבית בו גדל: ״הבית היה בית של כדורגל עם הרבה אהבה למשחק שעבר ב-ד.נ.א אליי וממני לילדים שכולם משחקים כדורגל. אנחנו רואים, נושמים, חיים עד היום את המשחק עם כל השינויים שעברתי עם קיום המצוות. בזמנו הייתי שחקן לגמרי לא רע ואני מאמין שהיה לי פוטנציאל אבל אבא דווקא רצה שאלך ללמוד. יש לי פינה חמה לתחום עד היום, קצת הייתי בעייתי, היינו יושבים בבלומפילד ורואים הצגות כפולות בית״ר תל אביב במשחק הראשון ומכבי ת״א היו ההצגה השנייה, אריה קרמר ויגאל גריפל תמיד היו צועקים על אבא שלי למה הבאת את המנחוס הזה לפה, הוא אוהד מכבי אז הוא היה אומר להם כל עוד זה מכבי זה בסדר”.

אביחי מנדלבליט (אחמד מוררה)אביחי מנדלבליט (אחמד מוררה)

הכבוד שעשו עבור אביו בערב לזכרו: ״זה מאוד מרגש זה איש שכולם העריכו ואהבו, הוא היה אדם מאוד חכם אבל חכמה בצד הטוב בלי ערמומיות ותחכום. עד היום אני חושב מה היה אומר על כל מה שאני עושה, אם היה אדם להתייעץ זה היה איתו. בנוסף, צריך להודות למי שאירגן את זה, זו היסטוריה משמעותית מאוד בספורט הישראלי ובכדורגל הישראלי, לא ממוסחר באמת ספורט עם נשמה כמו שהיה פעם”.

גדעון סער (אחמד מוררה)גדעון סער (אחמד מוררה)

מה אביו היה חושב על התנהלות הכדורגל כיום בארץ: ״אני לא יודע, תמיד צריך לראות את חצי הכוס המלאה אני חושב שבאמת הוא נהיה יותר ממוסחר, מקצועי והרבה יותר טקטי. פעם הייתי הולך למשחקים של שמשון ת״א והיו תוצאות עם הרבה גולים, היום זה מאוד טקטי ואיטי אבל זה קשור לאופי הקבוצות, בסופו של דבר כדורגל נשאר כדורגל וזה תמיד בנשמה”.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שכיהן במספר תפקידים בקבוצת בית״ר ירושלים בין היתר גם כיו״ר המועדון אמר: ״אם לומר את האמת, למרות שאנחנו היינו האחות הקטנה אני מרגיש שאני נמצא בכנס משפחתי, רק לראות את הפנים המוכרות אני מתמלא בנוסטלגיה. התכנסנו הערב כדי לחלוק כבוד לאנשים שבית״ר עבורם היא הרבה יותר מאשר מרכז ספורט ארצי, בזכותם בית״ר זה בית, משפחה, זהות ולב”.

נשיא המדינה רובי ריבלין (אחמד מוררה)נשיא המדינה רובי ריבלין (אחמד מוררה)

הנשיא המשיך על חמשת המייסדים: ״כל אחד מהם לב גדול, אמונה וחלום כל אחד בסגנונו, בדרכו וכל אחד הקדיש זמן וכוח לטובת הארץ הזאת, אהבת הספורט והבית הספורטיבי הזה שנקרא בית״ר. כאשר אני מביט בכל הנוכחים כאן הערב נדמה לי שהם חווים הרבה נחת. לפעמים אני שואל את עצמי מה יש לבית״ר, מה יש ברוח הזאת ובאנשים האלה שפועלים ככה עם הלב והתשובה פשוטה, אין לזה הסבר זה פשוט כך”.

לסיום אמר הנשיא: ״יקירי, בית״ר כמו עם אהבת יש עליות ומורדות, משברים והתמודדויות אבל המשברים הם הסימן לאהבה, אם לא היה אכפת לנו מהבית הזה לא היינו נלחמים עליו או נאבקים לשמור עליו נקי, חזק ומלא אהבה לאדם, לספורט ולמדינה האהובה שלנו ולרוח בית״ר. אחד הדברים הגדולים ביותר שנולדו בבית״ר ושאני גאה בו יותר מכל הוא הנוער הנהדר והיפה הזה שגדל באירגון ורבים ממנו יושבים כאבות, אימהות ועוד מעט כסבים וסבתות. נוער ישראלי, שורשי גאה יחד נוער ובוגרים, אוהדים ושחקנים מאמנים ומנהלים יחד צריך להמשיך לגדל כאן דורות. יהי רצון שנמשיך לנצח כמה שיותר אבל היום בספורט ובכדורגל בפרט בשביל לנצח צריך להכניס גולים. שנשמור על מפעל החיים המיוחד הזה היקר כל כך על כולנו”.

אבנר קופל (אחמד מוררה)אבנר קופל (אחמד מוררה)

חתן פרס ישראל וחבר הכנסת לשעבר, דוד לוי, שהיה קרוב לחמישה סיפר: ״מעטים המקרים בהם קיימנו ערב כזה לכבוד החברים אשר עשו את המיטב, אשר שירתו בכל ליבם ואמונתם את מדינתם והניחו את אבני הדרך למה שהליכוד היום. אנחנו רוצים להודות לבעלי היוזמה לקיום הערב הזה, אנחנו נפגשים כאן היום רואים אחד את השני נשים, גברים, מבוגרים וצעירים וכל אלה ממשיכים בדרך הלאומית והממלכתית את פועלם של הראשונים. הייתה לי הזכות לא רק להכיר אותם אלא גם לפעול יחד איתם בימים קשים בהם לחלום זאת הייתה חוצפה, איש לא העלה על דעתו שהיא תנהיג את המדינה בבוא היום, אנחנו מציינים אותם משום שזה ערב הזכרה בהם אנחנו מעלים על נס את פועלם”.

דוד לוי (אחמד מוררה)דוד לוי (אחמד מוררה)

הרב הראשי לישראל ותל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, נשא דברים גם כן: ״הרבה להוסיף אין מן הצורך, זכיתי להכיר את כל החמישה ואת מיכה הכרתי הכי פחות זמן, נדמה לי שנספה בתאונת דרכים בשער הגיא והרבה לא הספקתי להכיר. ככל ששמעתי את דברי הנשיא ודברי קודמי לא יכולתי להימנע מלראות את הקו המשותף לחמישה שזאת החברות, טוב הלב והמעשים הטובים יותר מכל תיאור שהוא. לא ראיתי פה אומני דיבור, כל האישים שרואים את שמותיהם חקוקים פה מאחוריי היו אנשי מעש, הם היו הלולב שפירותיו מתוקים מהתמר. כל החמישייה הזאת היו לב גדול, לא ביקשו שום טובת הנאה, לא ביקשו שום תגמול ושום דבר. לעומת זה תמיד רצו לעזור, אמור מעט ועשה הרבה כאלה היו ולכן הם חקוקים בליבותינו. אני מודה לכל מי שבא לחלוק כבוד לחברים של אמת”.

הרב הראשי לישראל מאיר לאו (אחמד מוררה)הרב הראשי לישראל מאיר לאו (אחמד מוררה)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */