יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:40

ג'וקוביץ' יפגוש את נדאל בגמר אליפות אוסטרליה

הסרבי, המדורג ראשון בעולם, הציג טניס נהדר וטייל בדרך לקרב ענקים מול הספרדי בגמר לאחר 0:6, 2:6 ו-2:6 על לוקה פוי הצרפתי בתום פחות משעתיים

|
ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)
ג'וקוביץ' חוגג (רויטרס)

זהו זה, פחות משעתיים לקחו לרפאל נדאל לדעת מי היריב אותו יפגוש בגמר אליפות אוסטרליה, לאחר שהבוקר (שישי) נובאק ג’וקוביץ’ קבע דייט עם הספרדי בקרב על התואר. הסרבי, המדורג ראשון בעולם, פשוט רקד על המשטח הקשיח ב’רוד לייבר ארנה’ ולא הותיר ליריבו הצרפתי, לוקה פוי (31) כל סיכוי בדרך ל-0:6, 2:6 ו-2:6 קליל בחצי הגמר השני.

ג’וקוביץ’ יקבל הזדמנות לזכות בתואר גראנד סלאם 15 בקריירה ובכך לעבור את פיט סאמפרס ולעלות למקום בשלישי בטבלת כל הזמנים. כמו שהסרבי נראה בחצי הגמר, זו בהחלט לא משימה בלתי אפשרית, אף על פי שממול ניצב השור ממאיורקה שמציג עד כה את הטניס הטוב בחייו.

מן העבר השני, פוי, יכול להתנחם בטורניר מכובד שהחזיר אותו למרכז הבמה של הטניס העולמי. הצרפתי, שכבר נכלל בעבר בטופ 10, הוכיח בטורניר שהוא בהחלט עשוי וראוי לחזור לשם לאחר שעלה לראשונה בקריירה לחצי גמר טורניר גראנד סלאם.

ג'וקוביץ' ופוי לפני המשחק (רויטרס)ג'וקוביץ' ופוי לפני המשחק (רויטרס)

מערכה ראשונה: 0:6 לג’וקוביץ’

המשחק נפתח עם סרב קליל של ג’וקוביץ’, אלא שלוקה פוי התאושש עם שתי נקודות יפות בדרך ל-15:30. המשחקון היה צמוד לכל אורכו, בסיומו שתי טעויות של הצרפתי לא אפשרו לו לשבור, 0:1 לג’וקוביץ’. גם במשחקון ההגשות שלו, פוי לא זכה להקלות מצד המדורג ראשון, שהגיב לכל כדור מהקו האחורי והצליח לשבור, בדרך ל-0:2. במשחקון השלישי זה כבר הלך הרבה יותר קל לג’וקוביץ’, שהשאיר את פוי על האפס, בדרך ל-0:3 קליל. בתחילת המשחקון הרביעי המדורג 31 הוכיח סוף סוף שהוא לא במקרה הגיע למעמד, עם מספר מהלכי טניס נהדרים, אלא שגם אז, טעויות לא מחויבות שלו ויציבות בלתי רגילה של ג’וקוביץ’ על המשטח הובילו את הסרבי לשבירה שנייה, 0:4. הסרבי המשיך להנות על המשטח, תיזז את את פוי מצד לצד ושוב השאיר את הצרפתי על האפס, וזה כבר 0:5. נובאק המשיך לייצר טניס נהדר וניצל שלוש נקודות שבירה בדרך ל-0:6 במערכה הראשונה בתום 23 דקות בלבד.

ג'וקוביץ' (רויטרס)ג'וקוביץ' (רויטרס)
ג'וקוביץ' מרוצה (רויטרס)ג'וקוביץ' מרוצה (רויטרס)
פוי מתקשה למצוא פתרונות (רויטרס)פוי מתקשה למצוא פתרונות (רויטרס)

מערכה שנייה 2:6 לג’וקוביץ’

גם את המערכה השנייה הסרבי פתח באותה המגמה עם 0:1 קליל, שאולי עורר מעט את הצרפתי שהחל להציג משחק אגרסיבי וניצח משחקון ראשון במשחק בדרך ל-1:1. ג’וקוביץ’ הציג משחק רגוע מהקו האחורי, וגם כשפוי נלחם וכבר צימק את המשחקון ל-40:30, נולה שייט ל-1:2 עם נקודה נהדרת. גם כשהגיש בעצמו, פוי פשוט שיחק לידיים של ג’וקוביץ’ ועם שגיאה כפולה נתן במו ידיו לסרבי את השבירה, 1:3 לג’וקוביץ’. המומנטום נשאר עם ג’וקוביץ’, ששוב הצליח לנצח משחקון ללא מענה של הצרפתי בדרך ל-1:4, לפני שפוי הצליח לשמור על ההגשות וצימק ל-4:2. נולה המשיך להיות קטלני בהגשות שלו, לפוי שוב לא היו תשובות והסרבי עלה ל-2:5. סיום המערכה השנייה סיפר את סיפור המשחק. גם כשפוי כבר היה קרוב לנצח את המשחקון כשהוביל 30:40, הסרבי הצליח לכפות משחקון צמוד, הפך את התוצאה ושבר בדרך ל-2:6 ו-0:2 במערכות.

ג'וקוביץ' (רויטרס)ג'וקוביץ' (רויטרס)
לוקה פוי (רויטרס)לוקה פוי (רויטרס)

מערכה שלישית 2:6 לג’וקוביץ’

המערכה השלישית נפתחה כאשר גם פוי וגם ג’וקוביץ’ הצליחו לשמור על משחקוני ההגשה שלהם, הצרפתי מעט התקשה אך סיים את המלאכה והשווה ל-1:1. ג’וקוביץ’ המשיך להיות פשוט בלתי ניתן לעצירה במשחקוני ההגשה, וסיים אחד נוסף כאשר השאיר את פוי על האפס, 1:2. ג’וקוביץ’ ידע ששבירה נוספת תקרב אותו עוד יותר לניצחון, והסרבי השיג אותה בתום משחקון צמוד שהוכרע בשובר שוויון, 1:3. המדורג ראשון המשיך להשתעשע, ושוב, הצליח להשאיר את יריבו על האפס, בדרך ל-1:4 קליל. נובאק נתן לפוי חשק, וגם הצרפתי הצליח להשאיר את הסרבי על האפס וצימק ל-4:2, מה שככל הנראה עצבן את הסרבי שעשה זאת שוב ועלה ל-2:5. ג’וקוביץ’ סגר את הסיפור כששבר במשחקון האחרון ועלה לגמר לאחר 0:6, 2:6 ו-2:6 קליל.

נובאק ג’וקוביץ’ (רויטרס)נובאק ג’וקוביץ’ (רויטרס)
ג'וקוביץ' ופוי לאחר המשחק (רויטרס)ג'וקוביץ' ופוי לאחר המשחק (רויטרס)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */