יום חמישי, 28.03.2024 שעה 22:08

המטרה בטוקיו 2020: זכייה בשתי מדליות

הוועד האולימפי הציב מטרות לקראת המשחק האולימפיים - זכייה בשתי מדליות והעפלה לעשרה גמרים. הקריטריונים להעפלה יפורסמו במלואם בימים הקרובים

|
ג'רבי וששון. המדליסטים מריו (אחמד מוררה)
ג'רבי וששון. המדליסטים מריו (אחמד מוררה)

שתי מדליות אולימפיות ועשרה גמרים - זו השאיפה של הוועד האולימפי בישראל מהספורטאים האולימפיים שיתחרו בטוקיו 2020. עם פתיחת השנה האולימפית, הוועד גם הציג היום (שני) את דרישות הסף לקריטריון הישראלי למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. למעשה, מדובר בקריטריון נוסף אותו הספורטאים הישראלים יצטרכו לעבור בנוסף לקריטריון הבינלאומי שנקבע לכל ענף - ורק לאחר שהם ירשמו תוצאות שיעמדו בשני הקריטריונים, הספורטאים יוכלו להיכנס למשלחת הישראלית.

“הדרישות המקצועיות ותנאי הסף לקראת טוקיו 2020 הוקשחו”, כך נמסר בהודעת הוועד האולימפי. “המטרה היא שבמשלחת ישראל יכללו כמה שיותר ספורטאים עם בשלות מקצועית ובעלי יכולת לממש את הפוטנציאל שלהם ברגעי האמת”.

נטע ריבקין ודגל ישראל בריו (עמית שיסל)נטע ריבקין ודגל ישראל בריו (עמית שיסל)

כמו כן, בוועד האולימפי הציבו מטרות למשלחת לטוקיו 2020: “השאיפה המקצועית של הוועד האולימפי בישראל לחזור מטוקיו עם שתי מדליות אולימפיות, בתקווה לזכות במדליה אולימפית בענף חדש שכן עד כה זכו הספורטאים הישראליים במדליות אולימפיות בענפי הג'ודו, הגלישה והקיאקים. מטרה נוספת היא להכפיל את מספר הגמרים של ספורטאי ישראל מריו 2016 ולהגיע לעשרה גמרים”.

לראשונה בג’ודו: כמות הנשים והגברים בכל משקל תהיה שווה

על פי הקריטריונים, שיפורסמו במלואם בימים הקרובים, הקריטריון הישראלי ידרוש מהספורטאים לעמוד לפחות בתנאי הכניסה לסגל הארד של הוועד האולימפי הישראלי. ספורטאים צעירים, שלא עברו את גיל הנוער בענף שלהם, יצטרכו לעמוד בדרישות הכניסה לסגל הבכיר. פירוט הקריטריונים לספורטאים בענפים המדידים, כמו שחייה או אתלטיקה, יפורסמו כאמור בימים הקרובים, אך המועד האחרון לעמידה בהם כבר נקבע ל-30 ביוני 2020, אז תיסגר המשלחת הישראלית ליפן.

בענפים שבהם דרישת הכניסה היא להיכלל בין 16 הספורטאים הטובים ביותר בדירוג העולמי ומטה - הוועד האולימפי לא הציב קריטריון ישראלי, כך שהמטרה של הספורטאים היא רק להיכנס לרשימה הזו. מדובר בעיקר בענפי האיגרוף, הטאקוונדו, ההיאבקות והרמת המשקולות.

גל פרידמן זוכה בזהב באתונה, ישראל תזכה לשמוע את ההמנון גם בטוקיו? (רויטרס)גל פרידמן זוכה בזהב באתונה, ישראל תזכה לשמוע את ההמנון גם בטוקיו? (רויטרס)

הקריטריון הישראלי הכללי לסגל הארד תקף גם לג’ודו, שכן גם בגברים וגם בנשים 18 הראשונים בדירוג העולמי יהיו בטוקיו. יש לציין כי בוועד האולימפי הבינלאומי השוו בין המינים את תנאי הקריטריון העולמי, לאחר שבעבר היה קל יותר להיכנס לרשימת הגברים וקשה יותר להיכנס לרשימת הנשים. אם בעבר כמות הג’ודאים שנכנסו לתחרות האולימפית בכל משקל עמדה על 22 לעומת 14 ג’ודאיות, כעת כמות המשתתפים תהיה שווה כאמור.

לענפים החדשים - כלומר, ענפים שלראשונה יופיעו במשחקים האולימפיים או ענפים שישראל לא השתתפה בהם מאז סידני 2000 - לא נקבע כל קריטריון ישראלי, כך שעמידה בתנאי הקריטריון הבינלאומי יספיק. “הוועד האולימפי רואה חשיבות רבה בשילוב של ספורטאים מענפים חדשים כפי שהיה בריו 2016”, כך נמסר בהודעה.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */