יום שישי, 19.04.2024 שעה 13:39
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

מהפכה ירוקה: השינויים של בלבול במכבי חיפה

מלבד הצד המקצועי, המאמן הספיק לשנות לא מעט דברים - שעות אימונים, אסיפות, יציאות למלון, חדר אוכל ומכשירים סלולריים. מאחורי הקלעים של השינויים

|
מרקו בלבול (עמית מצפה)
מרקו בלבול (עמית מצפה)

מרקו בלבול הוא ללא ספק עוף מוזר בכדורגל הישראלי. לצד התחושה שמדובר באיש לא כריזמטי ויש שיחשבו שהוא אפילו אדיש, הרי שבפועל מדובר באיש כדורגל מהיסודיים ביותר שהגיעו לכרמל, מאמן שמבין היטב איך לנהל מועדון לחוץ בסדר גודל שכזה. עושה רושם שבלבול הגיע מוכן לגמרי למשימה. מי שצפה במרבית המשחקים של הירוקים העונה מתוקף היותו מאמן הנבחרת הצעירה שעקב אחרי שחקנים צעירים, ידע היטב איפה נקודות התורפה של הקבוצה ומהר מאוד טיפל בהן.

להבדיל ממאמנים אחרים שנחתו בכפר גלים ורצו להוכיח שהגיע בעל בית חדש למועדון, המאמן הטרי זרם עם המערכת ללא מרפקים ודרישות יוצאות דופן. בלבול גם הגיע למוד ניסיון מהקדנציה הקודמת שלו בכרמל, לצד הניסיון הגדול שצבר באימון הנבחרת הצעירה, דרך העובדה שהוא עבד במשך מספר שנים צמוד לאברהם גרנט במספר מועדונים בעולם, משם הוא הביא לא מעט מהניסיון והדברים שלמד.

בלבול לקראת ב"ש: משחק מאתגר אך נבוא לנצח

מלבד המעבר לשחק עם שלושה בלמים, דרך זריקת עופרי ארד להרכב הראשון, הפריחה מחדש של ניקיטה רוקאביצה וההתייצבות של גיא חיימוב, בלבול הספיק כבר לעשות עוד שינויים בקבוצה, לאו דווקא מקצועיים.

בכפר גלים היו השנה לא מעט מורי דרך ושיטות ניהול. זה החל עם פרד רוטן, נמשך עם אלי גוטמן ואיתי מרדכי עד שהגיע בלבול. את החלק המשמעותי ביותר השנה העבירו ההולנדים, שלא היו אהודים על חלק לא מבוטל מהשחקנים, בלשון המעטה. בזמן שההולנדים הביאו דרך ניהול נוקשית מאוד, בלבול בדרכו שינה לא מעט דפוסי התנהלות והצליח לייצר סביבת עבודה נוחה יותר שמספקת תוצאות.

"מרקו יודע לנהל אנשים והשחקנים מחזירים לו במגרש. הוא יודע לחייך או לשמוח כשצריך, מדבר בגובה העיניים עם השחקנים ואינו מתנשא, מרבה לקיים שיחות אישיות תוך מתן הסברים לגבי הציפיות שלו מכל שחקן ושחקן”, ציינו במועדון. יחד עם זאת במכבי חיפה אומרים “שאף אחד לא יתבלבל, כי בלבול הוא מאמן קפדן מאוד ודורש משמעת עצמית ומקצוענות ללא פשרות. הוא ישיר מאד ולא מערבב", הוסיפו בכרמל. כך למשל, כשמוחמד עוואד לא עבד לפי הדרישות המקצועיות של בלבול, הוא מצא את עצמו מחוץ לרוטציה. 

מרקו בלבול באימון (האתר הרשמי של מכבי חיפה)מרקו בלבול באימון (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

כשמדברים על התנהלות בכפר גלים ומחוצה לו, הרי שיש לא מעט פרמטרים שבלבול שינה. כך למשל, בתקופת ההולנדים הצוות המקצועי הצטווה להגיע לפגישת עבודה יומית כבר בשעה 8:00, בזמן שהשחקנים הגיעו חצי שעה מאוחר יותר, גג עד 8:30. אצל בלבול השעות שונות ונוחות הרבה יותר. מה עוד שאין ישיבות צוות, אלא שיחות עבודה קצרות וענייניות שמתחילות בשעה 9:30, כשהשחקנים עצמם יכולים להגיע עד שעה 10:00. "היום, אימוני הבוקר נקבעו לשעה נוחה ולא צריך לקום בבוקר כמו מטורף מהמיטה כדי להיות כל כך מוקדם בכפר גלים. עכשיו מגיעים ב-10 בבוקר ומכאן מתחיל היום”, סיפרו בקבוצה.

גם האסיפות מול השחקנים הפכו להרבה יותר ממוקדות ואינן נמרחות: "רוטן היה משגע אותנו כשכל אסיפה הייתה 45-50 דקות. הם היו עושים הרבה אסיפות, אולם אצל בלבול האסיפה ממוקדת לפני ואחרי משחק". שינוי נוסף שמאמן הירוקים החליט עליו הוא כל מה שנוגע להגעה למשחקים - אם לפני כל משחק בית או משחקים בשעה 21:00 השחקנים היו מגיעים לכפר גלים כבר בשעה 16:00, אוכלים, יושבים מאוחר יותר לאסיפה, מחכים שעה ורק אז יוצאים לסמי עופר. בלבול קיבל החלטה שביום המשחק הקבוצה תתכנס בבית המלון (במקרה של המשחק מול ב"ש השבוע, בגלל המרחק, הקבוצה יצאה כבר בשישי, ד.ב.), שם תעשה את הכנותיה האחרונות למשחק, וכך כל שחקן יזכה למנוחה והכנה הכי אופטימלית לפני המשחק.

שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (חגי מיכאלי)שחקני מכבי חיפה חוגגים בסיום (חגי מיכאלי)

בכפר גלים בלבול אסר על השחקנים מתחילת האימונים ועד סופם להשתמש או להכניס מכשירים סלולריים. מדובר אמנם בתופעה שהיא נחלתם של מאמנים אחרים, אבל בלבול החליט לחדד את הנוהל. שינוי נוסף קשור לארוחות - אם בתקופת ההולנדים השחקנים היו אמורים להיכנס יחד לאכול צהריים ולצאת יחד לאחר האימון, אצל בלבול כל אחד יכול לאכול באיזה עיתוי שיבחר לאחר האימון. "אין סיבה ששחקנים יצטרכו לחכות אחד לשני כי אף אחד לא צריך לחכות לשחקן שבוחר להישאר במגרש ולהמשיך להתאמן בדשא או בחדר הכושר. אין סיבה לעכב אחרים ומי שסיים יכול לאכול ולנסוע כל אחד לדרכו", ציינו בחיפה .

באימונים, מקורבים או הורים של שחקנים אינם מורשים להיכנס למתחם האימונים אלא רשאים לצפות מהגבעות על האימון. ההחלטה על הצעד נובעת מכך שבלבול רוצה לנטרל כל דבר שמפריע לריכוז השחקנים. בנוסף, האוהדים יכולים להגיע רק באימון הפתוח. גם עידן האוזניות שהיה נהוג אצל ההולנדים נגמר. כזכור, במשחקים בתקופת רוטן נראה עוזר המאמן, איתי מרדכי, מחובר לאוזניות על מנת לקבל נתונים מהאנליסט שישב ביציע. מדובר אמנם בנתונים שעשויים לסייע למאמן, אבל במקרה של בלבול המאמן מעדיף להיות מרוכז בעצמו: "מרקו לא אוהב שמתערבים לו ואוהב לקבל את ההחלטות לבדו. מרקו לא אוהב שמתערבים לו, מי שטוב ישחק", הוסיף אחד השחקנים.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */