יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:19
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

המאמנים ערכו כנס חירום, קלינגר: זמן למעשים

המאמנים נפגשו עם זוארץ ("כבדו אחד את האחר") כדי לנסות לשפר את מעמדם. מאמן בית"ר י-ם: "לא היה איחוד עד היום". אפשרות: חלון העברות גם למאמנים

|
ניר קלינגר ובני בן זקן בדיון (חגי מיכאלי)
ניר קלינגר ובני בן זקן בדיון (חגי מיכאלי)

יוזמת המאמנים בליגת העל ובלאומית ליצור חקיקה שתגן על מעמדם בכדורגל הישראלי עולה מדרגה, כאשר הם נפגשו היום (שלישי) למה שהוגדר כ”כנס חירום” עם יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ, ועם נציגי איגוד המאמנים על מנת לנסות ולשנות את המצב לפיו "היד קלה על ההדק", כפי שגורס הקמפיין שלהם.

הרעיון המרכזי שהועלה עד כה בקרב המאמנים בליגות המקצועניות, כשרובם הביעו תמיכה בניסיון לשנות את המצב, הוא יצירת "חלון העברות מאמנים", שיהווה מסגרת לרישום מאמנים בדומה לשחקנים (טרום עונה וינואר).

דיון מאמני הליגות בישראל

כעת, עדיין לא ברור האם הרעיון שלהם יעבור מבחינה משפטית, על כך עומל היועץ המשפטי של איגוד המאמנים עו"ד דורון אזרזר בשיתוף עם אנשי ההתאחדות, אבל בכל מקרה, לפי הרעיון מאמן יקבל את מלוא שכרו לפחות עד לחלון ההעברות אם פוטר לפני כן.

על ידי כך, גם המועדונים מוגנים, כשמנגד מאמן שהתפטר מאימון קבוצה לא יוכל לעבור לאמן קבוצה אחרת אלא רק בחלון. לפי נוסחה זו, בעת פיטורים, שיהיו חייבים בשימוע כתנאי, או התפטרות תהיה רשאית הקבוצה למנות אך ורק מאמן חופשי (כזה שלא נרשם בטרום העונה באף קבוצה).

זוארץ אמר: "כמו שצריך בעלים טובים, כך צריך מאמנים טובים. אם אין מאמן טוב, חזק ודומיננטי בקבוצה, היא לא תצליח. כאן תמיד הזעזוע בקבוצה מתבטא בפיטורי מאמן וזה לא נכון. נדרש זמן כדי שמאמן יבטא את עצמו. השחקנים חייבים להבין שהמאמן הוא בעל המשרה הבטוח ביותר במועדון. אבל אל תסירו מעצמכם אחריות - אל תסכימו לחתום על פיצוי של חודש או משהו דומה. תעמדו על שלכם. תפסיקו לרוץ לכל קריאה. כבדו אחד את האחר. ראיתי לא מעט מקרים שמאמנים מתקשרים ומציעים את עצמם עוד טרם פוטר המאמן. להתאחדות אין יכולת להגביל חוזים, יש כאן חוק ואנחנו לא מעליו. אנחנו כן יכולים לנסות ליצור אקלים נוח ונכון יותר עבור המאמנים ועל זה ההתאחדות תחשוב יחד אתכם ויחד עם כל מי שמבין את חשיבות הנושא”.

“לא ייתכן מצב שאנחנו עם מספר מפוטרים כזה. קיבלתם אחריות, קחו את הסמכות. אני לא אוהב שבעלים מתערב למאמן בהיבט המקצועי, הוא שייך רק לכם. המטרה שלי היא לחזק אתכם, לאפשר לכם להתפרנס בכבוד ולהתקדם מקצועית. זה גם אינטרס של הקבוצות. אתם לא פחות טובים ממאמנים בחו״ל ואין סיבה שתפעלו בסביבה כל כך שונה".

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

אלישע לוי, שפוטר ממכבי פ”ת: "זוארץ צודק, הבעיה היא אצלנו. אנחנו לא מאוחדים ולכן לא סופרים אותנו. מעולם לא חתמתי על סעיף פיצוי של חודש, גם לא אחתום. הקולגיאליות היא רק באחריותנו ורק אם נתאחד יספרו אותנו. חייבים לקבוע שכר מינימום למאמנים בליגות השונות וכולם צריכים לזכור שהכדורגל לא יכול להתקיים בלי מאמנים".

ניר קלינגר, מאמנה של בית”ר ירושלים, אמר: “אני חושב שיו”ר ההתאחדות שינו זוארץ ומנכ״ל ההתאחדות רתם קמר היו מאוד חיוביים לטענות, דרישות או להשגות שלנו. אני חושב שזה אינטרס גם של ההתאחדות, המנהלת וכמובן של בעלי הקבוצות שיהיו מאמנים חזקים, טובים ובעלי ביטחון עצמי מה שלא קורה עכשיו. הם לא האשמים היחידים. אני חושב שגם לנו המאמנים יש חלק בתוצאה הזאת שרואים במעמד המאמן אבל הגיע הזמן לעשות מעשה. הצעד הראשון הוא לשמור על המאמנים והזכויות שלהם ושלא יהיה קל לפטר אותם ואם מאמן מרגיש שהוא מתנדנד מהיום הראשון בעבודתו אז הביטחון שלו נפגע ולא יכול להביא הישגים”.

“עד היום לא היה ממש איחוד בין המאמנים. נכון אנחנו בקשר וחברים מחוץ למגרש יריבים במגרש אבל לא היה איגוד אמיתי ואחדות בהחלטות. אם נהיה חזית אחת ונילחם יחד על הזכויות שלנו זה ישפר את מצב הכדורגל כי בסופו של דבר המאמנים הם מנסים לתכנן את הטקטיקה ולשפר את השחקן, אם הם יהיו חלשים אז ככה זה יראה”.

ניסים בכר, יו"ר ארגון המאמנים: "ההתכנסות כאן וההגעה של רבים מכם היא מפגן עוצמה בתקופה שבה הכבוד והסבלנות כלפי המאמנים נעלמו. אנחנו לא אומרים שאסור לפטר, אנחנו יוצאים נגד הקלות הבלתי נסבלת בה הדבר נעשה. איך זה, למשל, שאופיר חיים 'מאמן העתיד' נלקח מקבוצה ומפוטר מזאת שלקחה אותו בתוך זמן קצר כל כך? צריך לזכור שמאחורי המאמן יש בנאדם, יש משפחה, יש ילדים. הפיצויים כאן מגוחכים, אנשים נשלחים הביתה ויכולים להישאר מחוסרי עבודה ופרנסה שנים. וגם אלה שעובדים, איזה ביטחון יש להם? גם למאמנים יש תקופות, אבל לא מאפשרים לך לשרוד את התקופה הרעה ולהגיע לטובה. יש מאמנים שמתביישים להיחשף ולתאר את מצבם הכלכלי. כל מה שאנחנו דורשים זה סבלנות,  כבוד והתחייבות לשלם למאמן עד סוף העונה. נמצא כאן יו״ר התאחדות והוא מבין מצוין את המצב ומכיר טוב את עולם הכדורגל. המפגש היום מחזק אותנו ועכשיו צריך לפעול אופרטיבית".

ניסים בכר (חגי מיכאלי)ניסים בכר (חגי מיכאלי)

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "זה לא מובן מאליו שיו”ר ההתאחדות מגיע לכנס כזה ויש בכך כדי להעיד על החשיבות הרבה שהוא וההתאחדות מייחסים לנושא. נחשוב יחד על הדרכים בהן ההתאחדות יכולה לסייע, נבחן מגוון אפשרויות משפטיות בהתייחס כמובן לחוקי המדינה ולתקנוני פיפ״א”.

מנחם קורצקי: "אם לא יהיה שינוי כולנו צריכים לשבות. צריך לחתום על מסמך שאם לא יהיה שינוי אנחנו לא עולים לאמן".

חיים סילבס, שפוטר מעירוני קריית שמונה, אמר לאחר הדיון: “ישבנו כל המאמנים יחד, אני חושב שזה מבורך לעלות את הדברים. אני חושב שזה לגיטימי להעלות רעיונות ולראות איך פותרים כל מיני דברים שמקשים והלוואי ונעשה את זה לעיתים קרובות יותר בתקווה שייצא מזה משהו. ברור שמאמין שיכול לצאת מהדיון הזה משהו, כולם מדברים מאותו המקום ואני מניח שיש דברים שאפשר לשנות, אף אחד לא רוצה לשנות את הכדורגל על פיו אבל דברים קטנים שיכולים לתת עזרה”.

חיים סילבס ועמיר תורג'מן בדיון (חגי מיכאלי)חיים סילבס ועמיר תורג'מן בדיון (חגי מיכאלי)
עמיר תורג'מן ושי ברדה בדיון (חגי מיכאלי)עמיר תורג'מן ושי ברדה בדיון (חגי מיכאלי)
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */