יום חמישי, 28.03.2024 שעה 17:10

שגיא מוקי ספורטאי השנה, לינוי אשרם הספורטאית

הג'ודוקא והמתעמלת זכו לכבוד בטקס נבחרי הספורט, סמדג'ה המאמן. ספורטאי ה-70: כספי, ארד, בלאט והעתודה, הספורטאים הפראלימפיים: דדאון ופיזרו

|
הזוכים בטקס נבחרי הספורט בסימן 70 שנה לספורט הישראלי (חורחה נובומינסקי)
הזוכים בטקס נבחרי הספורט בסימן 70 שנה לספורט הישראלי (חורחה נובומינסקי)

במסגרת אירועי ה-70 של משרד התרבות והספורט, התאגדו הערב (שלישי) יחד הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפראלימפי בישראל, התאחדות "אילת" לענפי הספורט התחרותיים הלא-אולימפיים והטוטו, לטקס השנתי של נבחרי הספורט שהתקיים השנה בסימן 70 שנה לספורט הישראלי. 

בטקס החגיגי שהתקיים בתיאטרון הלאומי ''הבימה'' בתל-אביב במעמד שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, חולקו פרסי הספורט לספורטאים, ספורטאיות ומאמנים אשר הצטיינו בספורט והביאו להישגים מרשימים למדינת ישראל במהלך השנה החולפת, שהייתה יוצאת דופן מבחינת הספורט הישראלי.

מבחינת הספורטאים האולימפיים, שגיא מוקי זכה בתואר ספורטאי השנה, לינוי אשרם נבחרה לספורטאית השנה ואורן סמדג'ה הוא מאמן השנה. בקטגוריות הפראלימפיות עמי דדאון זכה בתואר ספורטאי השנה, ענבל פיזרו היא ספורטאית השנה ויעקב ביננסון נבחר למאמן השנה.

טקס נבחרי הספורט בסימן 70 שנה לספורט הישראלי (חורחה נובומינסקי)טקס נבחרי הספורט בסימן 70 שנה לספורט הישראלי (חורחה נובומינסקי)

בענפים פראלימפיים נוספים, אלכסנדר אלקסיינקו נבחר באתלטיקה, אמיר לוי ונינה גורודצקי בבדמינטון, מורן סמואל בחתירה, נועם גרשוני, שרגא ויינברג ופטריק בן אוריאל בטניס, קרולין טביב בטניס שולחן ודורון שזירי בקליעה. בטקס הפנימי העניק הוועד הפראלימפי את אות הספורטאי הצעיר לשנת 2018 לשחיין מארק מליאר מאילן חיפה שזכה באליפות אירופה במדליית כסף ושתי מדליות ארד. במשחה בו זכה במדליית הכסף, שחה מליאר ראש בראש מול האלוף הפראלימפי והתוצאה שהשיג הייתה מקנה לו את מדליית הכסף בריו. סך הכל, חולקו מענקים ל-20 ספורטאים ול-13 מאמנים.

שלא כמו בכל שנה, הפעם הוכרזו גם זוכים וזוכות בארבע קטגוריות מיוחדות: קבוצת ה-70 בה זכתה נבחרת העתודה בכדורסל, ספורטאי ה-70, בו זכה עומרי כספי, ספורטאית ה-70 שקטפה יעל ארד ומאמן ה-70, דיוויד בלאט, שהקדישו את חייהם ועמלו לטובת קידום הספורט הישראלי על שלל ענפיו מקום המדינה. המועמדים הוצעו לבחירת הקהל הרחב באמצעות אתר ייעודי שנבנה לטובת האירוע.

דייויד בלאט (Euroleague)דייויד בלאט (Euroleague)

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב נשמעה נרגשת למדי בטקס: "הספורט הישראלי קוטף יותר ויותר תארים והישגים על הפודיום באולימפיאדות, במשחקים הפראלימפיים, באליפויות עולם והשנה לראשונה - גם בכדורסל, עם זכייתה ההיסטורית של נבחרת העתודה באליפות אירופה. נמשיך להילחם על הזכות שלנו להגיע לכל מקום בעולם עם הדגל וההמנון בדיוק כפי שעשינו עם הכדור-מים בברצלונה, השחמט בסעודיה והג'ודו באבו דאבי, שם הושמע לראשונה בהיסטוריה ההמון הלאומי”.

ספורטאית ה-70, יעל ארד, לא הסתירה את ההתרגשות לאחר הזכייה: "השמחה והאושר העילאי הן בזכות הזכיות עצמן, היום במרחק הזמן זה אישור כייפי שהציבוריות הישראלית זוכרת את פריצת הדרך, את מכלול ההישגים. אבל מה שהכי חשוב זה הערכים והערכיות שאנחנו מראים לנוער”. ארד לא שכחה לפרגן גם לספורטאיות שהתחרו עימה על התואר היוקרתי: “אני באמת לא חושבת שאסתר רוט שחמרוב או ירדן ג'רבי הן ספורטאיות פחות טובות מימני, יחד אנחנו בונים את המכלול של הספורט הישראלי יחד עם המדליות הגבריות"

לינוי אשרם, שקטפה את תואר הספורטאית האולימפית של השנה: "מאוד מרגש אותי להגיע לטקס כזה בעיקר אחרי שבשנה שעברה זכיתי ותהיה לי אפשרות לזכות בפעם השנייה. אני מאוד שמחה בשביל יעל ארד על הזכייה אני חושבת שהיא אחת הספורטאיות המובילות שהיו בישראל עד כה היא מודל לחיקוי עבורי".

לינוי אשרם בטקס (עמית שיסל)לינוי אשרם בטקס (עמית שיסל)

שגיא מוקי, ספורטאי השנה האולימפי, אמר: "זה מאוד מרגש. לא חשבתי שאני אגיע למעמד הזה, בעיקר כשאני לוקח שנה אחורה עם הפציעה שלי. בשבילי להיות אחד מהמועמדים זה מאוד מרגש, אני ממשיך להתכונן לשנה הבאה, ההכנות הן תמידיות, בעיקר לקראת האולימפיאדה, אז הולך להיות כיף".

יו״ר הטוטו, יוסי פילוס, דיבר גם הוא: “כבר חמישים שנה שהטוטו דואג לקדם את הספורט בישראל, במהלך 70 שנות קיומה של המדינה. עשרות אלפי ספורטאיות וספורטאים שזכו לתמיכה של הטוטו, אלפי מתקני ספורט, אצטדיונים ואולמות ספורט שנבנו ברחבי הארץ בסיוע הטוטו, ועוד. במסגרת זאת, אי אפשר להתעלם ממהפכת המתקנים המתרחשת לנגד עיננו בעשור האחרון, ששינתה את פני הספורט בישראל, והביאה לכאן תחרויות בין לאומיות רבות. כל אלה ועוד, עזרו לעצב את החברה בישראל במהלך 70 שנות ספורט ישראלי. אני מאחל לכל הספורטאיות והספורטאים המצוינים שלנו – תמשיכו לשמש לנו ולדור הצעיר שצופה בכם, דוגמה ומופת של מצוינות. אנחנו בטוטו נמשיך לתמוך ולסייע לכם, כדי שאתם תמשיכו לשבור שיאים”.

יוסי פילוס (אחמד מוררה)יוסי פילוס (אחמד מוררה)

מנכל הטוטו איציק לרי אמר: "זאת הייתה אחת השנים המאתגרות בטוטו, הרבה יותר כסף למתקנים, לספורטאים, רואים את זה בשטח. הרבה יותר אולמות, אליפויות אירופה, אליפויות עולם וכו'. הערב זה ערב מאוד מרגש, אני תמיד מתרגש מחדש, זה ערב הוקרה לספורטאים, הערב כולו שלהם, אני תמיד רואה פה ספורטאים ואני נזכר שהטוטו מלווה אותם המון שנים, לדוגמא לינוי אשרם שאנחנו מלווים מגיל מאוד צעיר, היא אחת הספורטאיות הראשונות שקיבלה מלגה לקרן לספורטאים צעירים ולראות עכשיו לאן היא הגיעה עם התרומה הקטנה שלנו זה מרגש מאוד. אני גם שמח שבשנים האחרונות הטקס הזה משותף לוועד האולימפי ול"אילת" הפראלימפי, זה ערב מאוד מרגש לספורט הישראלי. 2019 הולכת עוד יותר מאתגרת כי לא יהיו אירועי קיץ, היום היה דיון בכנסת שהכסף לאגודות יעבור דרך הטוטו, אנחנו נקווה שזה יעבור בכנסת, ואנחנו נמשיך לתת כסף לאגודות כמו שעשינו עד היום”.

יגאל כרמי הוסיף: “שנת 2018 הייתה שנה הישגית טובה לספורט האולימפי הישראלי. התחלנו את השנה בהופעה טובה במשחקי החורף בדרום קוריאה שם סיימה נבחרת ההחלקה האמנותית שלנו במקום השמיני וסגרנו את השנה במשחקים האולימפיים לנוער בארגנטינה בהם השתתפו תשעה עשר ספורטאים. הם חזרו מעוטרים במדליית זהב, כסף וארד”.

שגיא מוקי ביציע (נעם מורנו)שגיא מוקי ביציע (נעם מורנו)

“בין לבין, זכו הספורטאים והספורטאיות הבוגרים שלנו בעשר מדליות באליפויות עולם ואליפויות אירופה. אציין ביניהן את לינוי אשרם, כסף באליפות העולם בהתעמלות אמנותית בקרב רב, את שגיא מוקי, זהב באליפות אירופה אירופה ואת  לונה צ'מטאי סלפטר, זהב באליפות אירופה. אנו מאד גאים בהישגי הספורטאים שלנו ומבקשים להודות הערב למאמנים השותפים להצלחה זו, למעטפת המקצועית ובראשותם ליחידה לספורט הישגי ולנותני החסות המאמצים אותם כבני משפחה”.

“השנה היא גם שנה בה נעשו פרי המאמצים שלנו למניעת הדרת נבחרות ישראל מתחרויות בינלאומיות. את הדוגמה כיצד עושים את זה נכון נתן יו"ר איגוד הג'ודו הבינלאומי מריוס ויזר בתחרות באבו דאבי. ברצוני להודות בהזדמנות זאת לשרת הספורט ולצוות שלה ולאיגוד הג'ודו על שגייסו את האיגוד העולמי למאבק זה ושירת התקווה שהושמעה באבו דאבי הייתה תשובה מהדהדת למדירים את ספורטאי ישראל”.

שגיא מוקי על הפודיום באבו דאבי (איגוד הג'ודו)שגיא מוקי על הפודיום באבו דאבי (איגוד הג'ודו)

“לצערי, לא היה זה המקרה היחידי ואיגודים אחרים סבלו מהדרה דומה, הן בתוניסיה והן בספרד. תשובתנו למדירים הנה ברורה וחד משמעית; אנו נמשיך להיאבק בכל מקום על זכותנו להשתתף בכל תחרות בדיוק כמו כל 206 המדינות השייכות למשפחה האולימפית. במבט קדימה אנו צופים לטוקיו 2020, כבר פחות שנתיים מהיום. המאמצים של הספורטאים נתונים כעת בהשגת הקריטריון המאפשר את השתתפותם במשחקים ואני בטוח, שבסופו של תהליך נצא לטוקיו עם משלחת חזקה ושאפתנית. ברכות חמות לזוכים ולזוכות הערב ושנה ספורטיבית מוצלחת לכולנו”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */