יום שישי, 19.04.2024 שעה 06:40
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בב"ש מרוצים מהאסלביינק ומקווים לדרך חדשה

אצל האלופה נשמו לרווחה אחרי ה-1:2 הקשה על ק"ש אבל יודעים: "יש לנו עוד הרבה עבודה". ההולנדי שהצטיין אמר: "כרגע אני צריך להסתפק בלעלות מהספסל"

|
נייג'ל האסלביינק נכנס לרחבה (מרטין גוטדאמק)
נייג'ל האסלביינק נכנס לרחבה (מרטין גוטדאמק)

אנחת רווחה גדולה בבירת הנגב. אחרי שלוש תוצאות תיקו מאכזבות (מתוכן שתיים ביתיות) שהרחיקו אותה מפסגת הטבלה, הפועל באר שבע פתחה את הסיבוב השני באצטדיון טרנר ברגל ימין כשניצחה אתמול (שבת) בטרנר בקושי רב 1:2 את הפועל קריית שמונה. בכך, האלופה המגמגמת עולה למקום השלישי בטבלת ליגת העל כשבמאזנה 22 נקודות.

"השתחרר הרבה לחץ, אבל יש לנו עוד הרבה עבודה" אמרו בבאר שבע, "המחצית הראשונה הייתה מבולגנת, חוסר הביטחון של השחקנים זעק לשמיים. היינו גרועים ואסור לנו לשחק ככה, הגול שספגנו הכניס את כל השחקנים ללחץ עוד יותר גדול. למזלנו השחקנים הגיעו הרבה יותר אגרסיביים למחצית השנייה והראו אופי, את זה נצטרך לקחת למשחקים הבאים כי במצב שלנו כל ניצחון יגיע רק בזכות עבודה ומאמץ 90 דקות. פתחנו ברגל ימין את הסיבוב השני ועל זה דיברנו כל השבוע, נקווה שזה יוציא אותנו לדרך חדשה" הוסיפו.

בכר: רוצים למחוק את הסיבוב הקודם

מאמן הקבוצה ברק בכר לא הסתיר את האכזבה שלו מהמחצית הראשונה הנרפית של קבוצתו, אבל במחצית הוא דווקא דרבן את שחקניו שהיו עצבניים בירידה לחדרי ההלבשה. בכר ביקש מחניכיו בראש ובראשונה לא לספוג שער שני שיסבך עוד יותר את המשחק. בנוסף בכר דרש יותר אגרסיביות וריכוז כדי להצליח לחזור למשחק ונראה שתכנית החירום שלו הצליחה. "חלק לא האמינו שנצליח להשוות אחרי מחצית כל כך לחוצה בלי מצב אחד נורמלי. ברק הרגיע אותנו ובסוף הראינו אופי. זה הדבר הכי חשוב לביטחון של כולם" אמר אחד השחקנים.

יחד עם הניצחון הקשה, בבאר שבע ירדו חבולים. צמד הבלמים לואי טאהא וחאתם עבד אלחמיד סחבו דקות ארוכות כאבים בשריר הירך האחורי, אבל לפי הערכה יהיו כשירים למשחקים הקרובים נגד בית"ר ת"א/רמלה. בכל מקרה בקבוצה ינסו להכשיר את הבלם שיר צדק, שנעדר אתמול זכר למתיחה במשחק האימון נגד קבוצת הנוער. הקפטן מאור מליקסון סובל מפציעה טורדנית בידו ובסיום סימן שוב לצוות הרפואי על כאבים עזים. הקשר אריק סאבו התלונן על כאבים בגבו והוא בספק לשני המשחקים הקרובים בליגה ובגביע. הסלובקי בכל מקרה יחמיץ את משחק הגביע עקב עונש צהובים ואת מקומו ימלא מרוואן קבהא. המגן הימני דור אלו צפוי לחזור לאימונים מלאים בתחילת השבוע אחרי היעדרות ארוכה.

מוחמד שכר נאבק על הכדור עם לואי טאהא (מרטין גוטדאמק)מוחמד שכר נאבק על הכדור עם לואי טאהא (מרטין גוטדאמק)

האס של ברק בכר בשבועות האחרונים, נייג'ל האסלביינק, זכה למחמאות בסיום על השער שכבש אחרי פריצה נהדרת של בן ביטון ועל הבישול לשער הניצחון של דיא סבע, שגרמו למהפך הדרמטי על האקסית הצפונית. "נייג'ל רצה מאוד לפתוח נגד הקבוצה שלו עד לא מזמן, אבל הוא קיבל את ההחלטה בהבנה והוכיח כמה הוא חשוב לנו" אמרו בקבוצה. בסיום ברק בכר הודה שהתקשה מאוד לספסל את ההולנדי, אבל בחר זאת בעקבות ההחלטה לפתוח במערך קישור מעובה הכולל את מרוואן קבהא, שפינה את המקום כבר בדקה ה-30. במועדון שיבחו את התנהלותו של קבהא שקיבל את החילוף בהבנה ואף רץ לעמדת החילוף, "מרוואן התנהג כמו מקצוען אמיתי" אמרו בקבוצה.

"אני רק עושה את העבודה שלי" אמר גיבור הניצחון נייג'ל האסלביינק, "נכנסתי כדי לעשות את הכי טוב עבור הקבוצה. הפעם עזרתי עם גול ובישול ואני שמח שזה עזר להשיג 3 נקודות. עבדנו קשה במיוחד במחצית השנייה, נתנו את הכל. מבחינתי כבשתי ובישלתי, אבל עשינו את זה כקבוצה ואני לא רוצה לקחת את הקרדיט".

נייג'ל האסלביינק ואריק סאבו חוגגים (מרטין גוטדאמק)נייג'ל האסלביינק ואריק סאבו חוגגים (מרטין גוטדאמק)

על כך שהוא עולה בתקופה האחרונה לא מעט מהספסל: "כל שחקן רוצה לפתוח בהרכב, בינתיים אני עולה מהספסל ואני צריך להסתפק בזה ולשכנע את המאמן על המגרש. שחקן צריך לשחק כל הזמן טוב, זה לא משנה אם הוא עולה מהספסל או פותח בהרכב. המטרה היא לשחק טוב בכל הדקות שאתה מקבל".

על הפער הגדול ממכבי תל אביב: "ברגע זה אנחנו מסתכלים צעד אחר צעד, משחק אחרי משחק, ובחודש מאי נראה מה יהיה". 

למרות שבעוד תשעה ימים תפגוש הפועל באר שבע את מכבי תל אביב במסגרת המחזור ה-15, במועדון מתמקדים רק במשחק הגביע בשבת הבאה נגד בית"ר ת"א/רמלה, שזכתה למעקב קרוב של ברק בכר ביום שישי האחרון. אצל האלופה היו שמחים שמיגל ויטור ואורן ביטון יפתחו בהרכב, אבל מבינים שכנראה זה ייקח זמן נוסף, בעיקר לגבי ויטור. כדי להריץ שוב את השניים, ב”ש תקיים מחר בצהריים משחק אימון נגד מכבי קריית גת מליגה א' דרום. במידה והשניים יעברו את המשחק בהצלחה, לפחות אחד יקבל בוודאות דקות ראשון בגביע. שחקן נוסף לו מחכים בקוצר רוח הוא הקשר מיכאל אוחנה, שמתקדם בתהליך השיקום המבוקר שלו, אבל הוא עשוי לחזור לכשירות מלאה רק בחודש פברואר.   

ג'ון אוגו (מרטין גוטדאמק)ג'ון אוגו (מרטין גוטדאמק)

הקשר הניגרי ג'ון אוגו זכה אמש לקריאות 'תישאר תישאר' מהיציע הדרומי, אך נכון לרגע זה אין התקדמות בנוגע לעתידו. אוגו זוכה להתעניינות מצד מספר מועדונים בטורקיה ויוון, אבל בהנהלת האלופה עדיין לא אמרו נואש ומקווים שבכל זאת הצדדים יצליחו לגשר על הפערים הכספיים הגדולים העומדים לפי שעה. בנוגע לשינויים בחלון ההעברות שייפתח בעוד כשבועיים וחצי, בבאר שבע שמו למטרה ראשונה את שחרורו של ז'וליין סטו כדי לפנות מקום לזר אחר. בנוסף, על שולחנה של אלונה ברקת עדיין לא התקבלו פניות רשמיות בנוגע לשחקני הקבוצה שמועמדים לעזוב את הקבוצה בקרוב.   

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */