יום שלישי, 16.04.2024 שעה 18:23

נתניהו: מי ששמע את התקווה באבו דאבי התרגש

נבחרת הגברים בג'ודו התארחה במשרד ראש הממשלה וזכתה למחמאות: "ישראל מעצמה בג'ודו", השרה רגב: "הנבחרת הזו מביאה לנו בכל שנה הישגים מדהימים"

|
נבחרת הג'ודו עם נתניהו ורגב (אורן בן חקון)
נבחרת הג'ודו עם נתניהו ורגב (אורן בן חקון)

לאחר תחרות הגרנד פרי באבו דאבי, נבחרת הגברים בג׳ודו התארחה היום (חמישי) במשרדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ביחד עם שרת התרבות והספורט, מירי רגב. בין הנוכחים היו גם: יושב ראש איגוד הג׳ודו בישראל, משה פונטי, מנכ״ל האיגוד שגיא גור, מאמן הנבחרת אורן סמדג׳ה, זוכי מדליות הזהב שגיא מוקי ופיטר פלצ׳יק, זוכה מדליית הארד, ברוך שמאילוב, אורי ששון וטל פליקר. 

במהלך האירוע, איגוד הג׳ודו העניקו לראש הממשלה ולשרת התרבות והספורט, הזמנה אישית מוגדלת לתחרות הגרנד פרי שתתקיים בתל אביב בינואר הקרוב. נבחרת הנשים נעדרה מהפגישה עקב השתתפותה בתחרות הגרנד פרי בטשקנט. נתניהו בירך את הספורטאים והצוות, ואמר: "אני רוצה לברך אתכם, פונטי ואורן על המחויבות המתמשכת שלכם להעמיד דורות של לוחמים, ספורטאים נפלאים וזה לא דבר של מה בכך שישראל חוזרת מאבו דאבי עם חמש מדליות. אני אמרתי תמיד שישראל מעצמה בהרבה תחומים, סייבר, מים, הייטק וישראל מעצמת ג׳ודו שזה עומד בפני עצמו, פרסום כביר של מדינה קטנה הופכת לכוח עולמי בזכות הכישרון, ההתמדה והמחויבות שלכם. כל הדברים האלה מתחברים יחד כדי להאדיר אתכם וגם להאדיר את הספורט הישראלי ואת מדינת ישראל״.

נתניהו, פונטי, רגב ומוקי (אורן בן חקון)נתניהו, פונטי, רגב ומוקי (אורן בן חקון)

עוד הוסיף ראש הממשלה: “נכון הדבר שזה נעשה הפעם באבו דאבי בצורה גלויה ואני רוצה לגלות לכם סוד כשאני שמעתי את התקווה פעמיים גם לי היו דמעות בעיניים, זה היה כל כך מרגש שאני לא מאמין שהיה ישראלי אחד ששמע את זה ולא התרגש. הישגיות זה דבר טוב, אני אומר את זה לך מירי משום שלך יש הישגיות כתת אלוף בצבא והדברים שאת מקדמת כאן, שמעתי אמירות שוביניסטיות שזה פשוט לא ראוי ולא רציני, צריך לעשות איפון ולהמשיך הלאה״.

״זו לא הפעם הראשונה שאתה מארח את הנבחרות שלנו אצלך ובאמת מקצה לזה את זמנך, זה לא ברור מאליו”, אמרה השרה רגב בפתיחת דבריה: “נבחרת הג׳ודו שלנו מתארחת פה כבר בפעם השנייה או השלישית כאן במשרד וזה אומר שהנבחרת הזו מביאה לנו הישגים מדהימים. הפעם הם חזרו מאבו דאבי ואני חייבת לציין שהיה כאן מהלך מאוד מורכב ולא פשוט, במשך שנה וחצי-שנתיים ביחד עם פונטי ונשיא איגוד הג׳ודו העולמי, מריוס ויזר שהתעקש על כך שכל ספורטאי וספורטאית יכולים להופיע בכל מקום בעולם כולל במדינות ערב עם הדגל וההמנון שלהם”.

נתניהו, רגב, פלצ׳יק ומוקי (אורן בן חקון)נתניהו, רגב, פלצ׳יק ומוקי (אורן בן חקון)

השרה המשיכה: “זה לא סוד שהיום משתמשים בספורט ובתרבות כחלק מאותם אירועים כדי לא לתת לגיטימציה למדינת ישראל ולמנוע מהספורטאים שלנו להתגאות במדינה שלהם. הספורטאים נתנו לנו כאן מתנה נפלאה גם הגענו בפעם הראשונה למדינה מוסלמית שאין לנו איתם מערכת יחסים דיפלומטית, גם שרנו פעמיים את התקווה בזכות שגיא ופיטר וחתמנו על הסכם גרנד פרי שאתה אישרת את זה וברכת עליו, כשדיברנו על זה לפני מספר חודשים, שלראשונה מדינת ישראל תארח כאן גם מדינות ערב שאין לנו מערכת יחסים דיפלומטים איתם וכולם יופיעו עם הדגל וההמנון שזה הישג אדיר לג׳ודו, לספורט הישראלי ולמדינת ישראל”.

נתניהו ושגיא מוקי (אורן בן חקון)נתניהו ושגיא מוקי (אורן בן חקון)

מאמן הנבחרת אורן סמדג׳ה נשא דברים באירוע והתייחס להישגים: “יש לנו נבחרת מאוד חזקה באירופה ואני אומר שברגע שיהיה לנו בית לג׳ודו הישראלי נהיה בן הטובים בעולם. שנה שעברה היינו באבו דאבי ולקחנו זהב אבל לא היה לחץ ועכשיו שהשרה הייתה איתנו הייתי כל כך לחוץ, היה חשוב שנעלה את התקווה ושיהיה זהב, ירדה לי אבן מהלב”. 

ראש הממשלה שאל את המאמן: ״אבל מה הסוד שלכם? אני רוצה לקחת את זה לפוליטיקה״. סמדג׳ה השיב: ״פונטי היה המאמן שלי ודיבר איתי במונחים של מדליות לא היה לדבר על טורנירים רק לשאוף למעלה ומה שהעביר לי מעביר להם יודעים שהמטרה היא מדליה אולימפית. אהבה לדגל וההמנון זה המנוע״.

אורי ששון (אורן בן חקון)אורי ששון (אורן בן חקון)
אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */