יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:20
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

ב"ש פספסה, חדרה האמינה: כך לוסיו הפך ללהיט

אחרי שאיכזב את האלופה ואת אשדוד, החלוץ זכה לאמון מאביטן, הפך לפרויקט של הצוות המקצועי והזוגיות החדשה בחייו תרמה לשינוי המקצועי בדרך לפריחה

|
לוסיו מודה לקהל (עמרי שטיין)
לוסיו מודה לקהל (עמרי שטיין)

הרבה גבות הורמו הקיץ עם חתימתו של החלוץ הברזילאי, לוסיו מרינאו, בשורותיה של העולה החדשה הפועל חדרה. השחקן שזכה ללא מעט השמצות בזמן ששימש כשחקנה של הפועל באר שבע ומ.ס אשדוד, הפך במחזורים האחרונים לכוכב הגדול של הפתעת הליגה עד כה ומוליכת הטבלה. מדוע זכה לאמונו של מאמן הקבוצה, ניסו אביטן? כיצד הפך להיות הפרויקט של אנשי הקבוצה? איזה משקל יש לחייו הזוגיים בתרומה לשינוי המקצועי הגדול? כך לוסיו הפך לקלף מנצח עבור העולה החדשה.

ביולי 2016, הפועל באר שבע הודיעה על חתימתו של חלוץ ברזילאי בשם לוסיו לשלוש שנים. החלוץ ערך את הופעת הבכורה שלו בבירת הנגב במשחק גביע הטוטו מול הפועל אשקלון והוסיף שער משלו ב-0:5 של קבוצתו. מאז רשם הברזילאי 12 הופעות עם שני שערים נוספים כשאחד מהם היה בניצחון הביתי של הבאר שבעים מול אינטר 2:3. בחודש ינואר 2017, לאחר שהוצא לא פעם מסגל הקבוצה, הושאל השחקן למ.ס אשדוד כחלק מעסקת ניב זריהן שעשה את הדרך ההפוכה.

אביטן:מאושרים,שלא יגמר לעולם

לוסיו קיבל את הבשורה על מעברו בפליאה וטען לא פעם כי גם הדרך בה התנהלו בבאר שבע לגבי עזיבתו לא הייתה מכבדת כלל. על פי גרסתו, הבעלים אלונה ברקת קראה לו לשיחה, הסבירה את המצב שנוצר ועדכנה אותו על השאלתו, בעוד מאמן הקבוצה, ברק בכר כלל לא דיבר איתו. בסביבתו של החלוץ סיפרו כי מנקודה זו, “לוסיו קצת איבד את זה", השחקן איבד את הריכוז, נכנס לתקופה קשה שגם השפיע עליו בפן האישי, התחיל לאכול שטויות ועלה במשקל.

"ציפינו לקבל שחקן ברמה אירופית, ובמקום זה קיבלנו שחקן שעושה טובה שהוא על המגרש", טענו אז באשדוד. החלוץ כבש חודש לאחר שהושאל את שערו הראשון בהפסד הקבוצה 4:1 לבני יהודה ומאז לא מצא את הרשת עד תום העונה. לאחר תקופת ההשאלה, הברזילאי קיבל את המסר כי הוא אינו בתוכניות של האלופה וחתם באלאזיגספור מהליגה השנייה בטורקיה וגם שם לא רשם הופעות מרשימות במיוחד עם שש הופעות בלבד בהן כבש שער אחד בלבד. על כן עבר בינואר לארוקה מהליגה השנייה בפורטוגל ובמדיה שיחק שבעה משחקים אך הגדיל את מספר השערים שלו לשני שערים.

לוסיו במדי אשדוד. "עשה טובה ששיחק" (שחר גרוס)לוסיו במדי אשדוד. "עשה טובה ששיחק" (שחר גרוס)

יוני 2018. בדיוק שנה לפני שעזב את ישראל ברושם לא טוב במיוחד, לוסיו חזר בדלת הקדמית עם חוזה לעונה ואופציה לאחת נוספת, כרכש הראשון בקבוצתו של ניסו אביטן שעשתה את העלייה ההיסטורית בתולדות המועדון רק כמה שבועות קודם לכן. המאמן שהכיר את הברזילאי עוד מימיו בבאר שבע החליט לתת את אמונו בשחקן על אף כל הביקורות מסביב. "מה עשיתם? שער אחד הוא לא יביא לכם. איזה טעות", כך מספרים אנשי חדרה שהגיבו כלפיהם עם החתמתו של החלוץ והם? הם הקשיבו אך סירבו להסכים ובחרו ללכת עם החלטתו של מאמנם.

עם הגעתו, קיבל השחקן תכנית עבודה אישית שכללה גם תזונה נכונה, עבודה אישית באימונים ולאחר מכן באופן פרטי. "לוסיו הוא אדם שנראה על פניו חזק אבל הוא רגיש מאוד וצריך את מלוא תשומת הלב של האנשים סביבו", סיפרו בחדרה, כמו כן ציינו כי בת הזוג החדשה שהגיעה עם השחקן לישראל תרמה רמות לשינוי שלו, "הוא התחיל לאכול רק אוכל בריא, הפסיק לגעת בשטויות כי היא באמת מקפידה על זה ודואגת לו. צריך לראות את מבנה הגוף שלו עכשיו כדי להבין את השינוי הענק שעבר עליו".

ניסו אביטן ואורן גולן. השקיעו בלוסיו והאמינו בו (אחמד מוררה)ניסו אביטן ואורן גולן. השקיעו בלוסיו והאמינו בו (אחמד מוררה)

צריך גם לציין כי בהתחלה נראה היה כי ההימור שלקחו בקבוצה על השחקן לא צלח לפחות לא על המגרש, אך בחדרה לא הפסיקו להאמין בו ודבקו בתכנית המקורית לגמרי השחקן עבד קשה באימונים, היה מהרציניים ביותר וכמו כן, היה בין הבולטים ברמה החברתית. אחד החברים הטובים ביותר של לוסיו הוא אנז' פרדי פלומין, כוכב עולה נוסף בחדרה כשעם הזמן החברות בין השניים רק מתהדקת עם הזמן וכבר במחזור השני נגד בית"ר ירושלים בטדי אפשר היה לראות את השילוב בין השחקנים האלה גם על המגרש עם בישול של החלוץ לפלומין שהעניק לקבוצתם את הניצחון.

שני מחזורים עברו מאז ובניצחון על הפועל חיפה כבש הברזילאי את שער הבכורה שלו במדי חדרה וגרם לאושר גדול בצוות המקצועי לאחר הדרך הארוכה שעברו עם השחקן. לפני שלושה ימים חגג השחקן את יום הולדתו ה-30 והצליח לארגן לו ולמאמן, שהאמין בו לאורך הדרך וחגג יום הולדת אמש, את המתנה הטובה ביותר עם צמד בניצחון החוץ על בני סכנין שגם גרם להרבה אנשים לאכול את הכובע. "עם הרמה שהוא עובד באימונים, עובד על עצמו גופנית, מחובר לקבוצה ובמשחקים הוא רץ הרבה ועושה הרבה פעולות שלא סופרים בסטטיסטיקה, אותנו היכולת שלו לא מפתיעה", סיפרו בצוות המקצועי על השחקן.

שחקני חדרה חוגגים בדוחא (עמרי שטיין)שחקני חדרה חוגגים בדוחא (עמרי שטיין)

"לוסיו רוצה להחזיר על כל האמון שקיבל מחדרה והוא גם יעשה את זה", הבטיח מקורב לשחקן וסיפר כי על אף שיש לו חוזה לעונה אחת, הוא כבר חושב על השנים הבאות במדי המועדון שנתן לו את ההזדמנות האחרונה להוכיח מה הוא שווה באמת. האם הוא יצליח לעשות את מה שנראה היה בקיץ כבלתי יאומן ולהשאיר את הקבוצה בליגת העל, נצטרך להמשיך לחכות ולראות אך עד אז נראה כי לוסיו לא מתכוון לעצור או לפחות כך כדאי לחובבי הכדורגל הישראלי לקוות.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */