יום שלישי, 16.04.2024 שעה 11:57
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בניון: יש כאלה שרוצים שאפרוש, מאחל להמשיך כך

קשר פ"ת לאחר ה-1:1 מול הפועל חיפה: "שתי קבוצות שונות בכל מחצית, אם נשתפר נהיה למעלה". ביקורת על משחק ההגנה, שביעות רצון מחביבו. סרסור ייבדק

|
יוסי בניון חוגג (אחמד מוררה)
יוסי בניון חוגג (אחמד מוררה)

במכבי פתח תקווה יצאו עם טעם חמצמץ אתמול (שבת) מאצטדיון המושבה לאחר ה-1:1 מול הפועל חיפה במחזור החמישי של ליגת העל. אחרי עוד מחצית ראשונה חלשה, הגיעה עוד מחצית שנייה טובה מאוד, כשהשחקנים של אלישע לוי שוב מציגים למעשה שתי קבוצות שונות לכל מחצית, מחזור רביעי ברציפות.

בשל העדיפות בחצי השני מול ניר קלינגר וחניכיו, לוי ושחקני פ"ת לא הסתירו את אכזבתם לאחר המשחק, על אף העובדה שיוסי בניון, כובש השער, היה מי שהשווה את התוצאה והשאיר נקודה אחת בבית כשהקבוצה הייתה בפיגור. חדר ההלבשה היה שקט, כמו גם המאמן, שציין כי הוא מרוצה מהגישה של שחקניו אבל שוב מאוכזב מתוצאת הסיום וחש כי הגיע לקבוצתו לנצח.

קלינגר: אנחנו נמצא את האיזון

"אנחנו קבוצה עם אופי זה נכון, אבל צריך להפסיק לדבר על זה ולהתחיל לשחק מההתחלה", ביקרו שחקני מכבי פ"ת, את עצמם למעשה. "שוב אותו תסריט של ירידה לפיגור וחזרה למשחק, אבל נמאס כבר לדבר על זה. בהתחלת המשחק אנחנו נותנים לקבוצות להגיע למצבים בקלות, אנחנו צריכים לשפר את משחק ההגנה ולא לקבל גול באוטומט כל משחק".

בקבוצה היו מרוצים מהופעת הבכורה של חביב חביבו, שרשם מחצית עם יכולת שהבטיחה הרבה, כשהרבה להטריד את שחקני ההגנה של הפועל חיפה והיה פעיל מאוד, על אף שלא היה כשיר ליותר ממחצית, כמו גם מנור סולומון שחזר לאחר הפציעה בקרסול מהחודש שעבר. אם סולומון לא יחוש כאבים באימוני תחילת השבוע, הוא כבר צפוי לחזור לכושר משחק טוב יותר, להרכב הראשון וייתכן שגם לנבחרת ישראל לקראת המשחקים מול סקוטלנד ואלבניה, בכפוף לכושרו כמובן.

יוסי בניון חוגג (אחמד מוררה)יוסי בניון חוגג (אחמד מוררה)

לגבי חביבו, שחקנים בקבוצה ציינו כי הוא עשוי להוסיף פן נוסף למשחק של קבוצתו ולהישלח לכדורים ארוכים, אפילו היישר מהשוער. "חביבו הוא בינגו", אמר אלישע לוי אחרי המשחק, כאשר לאחר מכן ציין כמובן את העובדה שהוא לא שיחק הרבה זמן ובקבוצה מאמינים כי תוך שבועיים-שלושה הוא ייכנס חזק לעניינים, וכמובן להרכב.

בקבוצה יבדקו היום את מוחמד סרסור, שהוחלף עוד במחצית הראשונה על ידי דידייה ברוסו בשל המכה שספג במשחק. סרסור סובל מכאבים בקרסול שמקרינים לו גם לכיוון הברך ובפ"ת מקווים כי לא מדובר בפציעה רצינית. כמו כן, גם ז'והאן מרסיאל, שנפצע באימון המסכם, תוכנן לפתוח בהרכב אך ברגע האחרון הוחלף על ידי עומר דנינו, ייבדק היום אף הוא.

במחזור הבא הקבוצה ממלאבס תתארח אצל הפועל באר שבע בטוטו טרנר, כאשר לוי יחזור לראשונה למפגש מול האקסית, שהייתה קבוצתו האחרונה בליגת העל לפני שהחל לאמן את נבחרת ישראל ו"נעדר" מליגת העל במשך כשלוש שנים.

חביב חביבו עם הכדור (אחמד מוררה)חביב חביבו עם הכדור (אחמד מוררה)

"זאת פעם ראשונה שלי מול באר שבע, עברתי תקופה מאוד טובה שם", אמר לוי לאחר המשחק וגם התייחס להופעה של בניון. "זה מרגש, אבל נעבור גם את זה. זה יהיה מבחן עבורנו, אולי הכי קשה בליגה. יוסי זה תופעה, יש לו מלא תשוקה. בדקות מסוימות הוא יכול לא להיות במשחק, ואז לתת את הנגיעות שלו. אני לא מסתכל על הגיל שלו, צריך ללמוד ממנו ולהעריך אותו".

"יש משחקים שאני תורם יותר או תורם פחות, אני שמח שהפעם כבשתי שער חשוב והשגנו נקודה חשובה, אבל זה היה מאמץ של כל הקבוצה", אמר בניון. "חייב לקרוא את המשחק, יש דקות שאתה צריך להאט, לשמור את הכוח, לדחוף יותר או פחות, עם הניסיון זה מגיע. לשמחתי ידעתי איפה לחכות לכדור וכשהוא הגיע הייתי שם". 

קצב הכיבושים והיכולת במדי מכבי פ"ת: "שערים זה לא משהו שאני חושב עליו או מתכנן אותו. אני רוצה לעשות את הטוב ביותר, לנצח, על הדרך אם אני מבקיע או מבשל אז זה בונוס גדול בשבילי. העיקר זה להיות טוב. היו לי תקופות טובות גם במכבי חיפה, בחצי העונה האחרונה עם גביע המדינה וכבשתי שערים חשובים, גם במכבי תל אביב וגם בבית"ר ירושלים, שם לא שיחקתי הרבה וסיימתי עם חמישה שערים וחמישה בישולים בכל המסגרות. מבחינת מספרים אני חושב שאני אותו דבר, אבל מהרגע שהגעתי למכבי פ"ת אני מרגיש בנוח, כבר מהעונה שעברה. לשמחתי אני גם מנצל את המצבים שאני מגיע אליהם, לא מגיע להרבה אבל מצליח לנצל. אני מקווה שזה יימשך, אבל באמת שהשערים פחות מעניינים אותי, אלא יותר צבירת הנקודות".

יוסי בניון חוגג (אחמד מוררה)יוסי בניון חוגג (אחמד מוררה)

השמועות על פרישה בסיום העונה: "אני לא יכול להתייחס למה שאנשים אומרים, מהיום שחזרתי לישראל שואלים מתי הוא פורש והוא צריך לפרוש. אני אפרוש מתי שאני אחליט לפרוש. אני עושה מה שטוב לי ואני נהנה. מבחינה פיזית אני מרגיש אני יכול עדיין לשחק. אני מאחל לעצמי להמשיך ככה. כשיגיע הזמן אפרוש, לא מתי שאחרים רוצים, כי יש כאלה. זאת הקריירה שלי, החיים שלי והחלטה שלי". 

ההישארות בפ"ת לאחר סאגת רצונו לעבור לבית"ר ירושלים: "מה שכתבתי בפוסט באינסטגרם זה מילה במילה מה שאני מרגיש ואני באמת אף פעם לא מתבייש להגיד את מה שאני חושב, וגם אם זה לא מוצא חן בעיני אנשים מסוימים. הגיעה הצעה מבית"ר, ניגשתי לאבי לוזון הסברתי את הסיבות והרצונות שלי, אבי הסביר את שלו, בסוף הרצונות שלו ניצחו. מכבדים אותי פה מהרגע האחרון ולא רציתי חס וחלילה לקחת את זה למקום שלילי. החלטנו שזה הדבר הכי נכון למכבי פ"ת. כרגע אני פה ורוצה לעשות את המקסימום כדי שהקבוצה תצליח".

גידי קאניוק תופס את הראש (אחמד מוררה)גידי קאניוק תופס את הראש (אחמד מוררה)

העובדה שפ"ת שוב נקלעה לפיגור, ושוב חזרה ממנו: "צריך להסתכל על זה קודם כל לרעה, אנחנו מראים אופי, אבל אי אפשר להפוך את זה למשהו שגרתי. יהיו משחקים שנרד לפיגור ולא נוכל לחזור ואז נקבל סטירה של 3 או 4 שערים. אנחנו רוצים לפתור את הבעיה הזאת. זה קרה בכל המשחקים חוץ מהמשחק מול בית"ר וגם אז הם שלטו ב-20-25 דקות הראשונות. אנחנו לא מתחילים את המשחקים ויש הבדלים בין המחציות, כאילו אנחנו שתי קבוצות שונות, לגמרי. אי אפשר כל פעם לקבל שערים ואז לשחק כדורגל כי מתישהו זה יהיה מאוחר. מקווה שנעלה על הבעיה למה זה קורה ונפתור אותה. חייבים לשפר את זה אם אנחנו באמת רוצים להיצמד לצמרת, חייבים להיות חזקים מההתחלה ולנצח גם במחצית הראשונה".

השינוי ביחס לעונה שעברה: "הגעתי בעונה שעברה מאוחר ולא ממש הייתי שם כדי להתחבר, אבל העונה יש גם יותר אופציות בהתקפה. גידי קאניוק הגיע, החלוץ החדש מראה יכולות. יש לנו את אחת ההתקפות הטובות בליגה. התקפה ששווה גול בכל משחק, התקפה מצוינת. אנחנו קבוצה מאוזנת כי גם מבחינה הגנתית אנחנו יודעים לעמוד ולסגור, צריך רק לשפר את העניין של המחצית הראשונה. אם נשפר את זה, נוכל להיות חזק למעלה".

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */