יום חמישי, 28.03.2024 שעה 21:09

עדיין לא מוכנה: מכבי ת"א נכנעה 94:92 לפנר

האלופה הישראלית, שהגיעה בסגל חסר לטורניר ינאקופולוס, הפסידה בתום קרב עיקש בהארכה ולא הצליחה לחבר ניצחון שני ברצף במשחקי האימון. פארגו בלט

|
קנדריק ריי (האתר הרשמי של מכבי ת
קנדריק ריי (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

ארבעה ימים לפני חזרתה לזירה המקומית, מכבי תל אביב לא הצליחה לחבר הערב (חמישי) ניצחון שני ברציפות במשחקי ההכנה, כשנכנעה 94:92 לפנרבחצ’ה בתום הארכה בטורניר ינאקופולוס ביוון. זה היה ההפסד השני בתוך שבוע (אחרי ההפסד בזאדאר) של האלופה הישראלית לקבוצה האיכותית של ז’ליקו אוברדוביץ’, שמצדה, המשיכה להרשים בקדם עונה.

נבן ספאחיה וקבוצתו אמנם המשיכו לא להרשים במשחקי האימון (5:2), אך המאמן הקרואטי יכול להתנחם בכך שקבוצתו הציגה יכולת טובה לפרקים, זאת על אף שהגיעה לטורניר ביוון בסגל חסר, ללא סקוטי ווילבקין, ג’וני אובראיינט, מייקל רול ונמרוד לוי. נקודת האור מבחינת ספאחיה הערב הייתה טאריק בלאק, שלאט לאט נכנס לקצב, ונראה כי יחד עם אלכס טיוס, שבלט מתחת לסל, הקו הקדמי של הצהובים יהיה איכותי במיוחד.

נבן ספאחיה (איציק בלניצקי)נבן ספאחיה (איציק בלניצקי)

ג’רמי פארגו שעזר לצהובים להחזיר את צלחת האליפות בעונה שעברה, המשיך להרשים, כשהערב הוביל את קלעי המפסידה עם 21 נקודות והרבה מנהיגות מהקו האחורי. אגב, בצעד הזוי שתי הקבוצות עלו הערב עם גופיות צהוב, אך זה לא מנע מהאלופה הטורקית של השועל הסרבי הוותיק לרשום ניצחון רביעי ברציפות ואילו את ספאחיה וחבורתו להמשיך להתכונן לעונת המשחקים, כשכבר ביום שני הקרוב ייפגשו את מכבי ראשון לציון במסגרת רבע גמר גביע ווינר.

קלעו למכבי ת”א: ג’רמי פארגו 21 נקודות, אלכס טיוס 19 נקודות ו-14 ריבאונדים, טאריק בלאק 16 נקודות ו-11 ריבאונדים, ג’ון דיברתולומאו ויובל זוסמן 8 כ”א, ג’ייק כהן 6, קנריק ריי ואנג’לו קלויארו 5 כ”א, דיאנדרה קיין 4.

רבע ראשון – 15:20 למכבי ת”א

חמישיית מכבי ת”א: ג’רמי פארגו, דיאנדרה קיין, יובל זוסמן, אנג’לו קלויארו וטאריק בלאק.

בצד הזוי, שתי הקבוצות עלו עם גופיות צהובות, אך המשחק החל כמתוכנן ובלאק קלע סל נהדר בצבע, סלוקאס ענה מיד בצד השני בשלשה עבור החבורה הקרואטית, אך זוסמן העניק לצהובים 2:5 מהיר עם צליפה מדויקת. המומנטום השתנה במעט, כארבע נקודות שלו הטורקים הפכו את התוצאה, אולם בלאק עם דאנק מהדהד על וסלי קבע 6:7 לאלופה הישראלית. אחרי דקה מלאת החטאות של שתי הקבוצות, לוברן העניק יתרון מינימלי לטורקים, אך טיוס מיד העניש בצד השני הודות לריבאונד התקפה. טיוס המשיך ביכולת הנהדרת בצבע, 14:18 לחבורה של ספאחיה.

רבע שני – 35:39 לפנרבחצ’ה

דאטומה פתח את הרבע עם דאנק מהדהד עבור אוברדוביץ’, ספאחיה מיהר להזעיק פסק זמן. אניס המשיך את המומנטום הטורקי והוריד לשתיים הפרש בלבד אחרי פתיחת רבע לא מרשימה של הצהובים מת”א. קיין הוסיף חדירה יפה, אבל שוב היה זה אניס שהגיב מיד בצד השני עם שתיים קלות. דאטומה ומחמטוגלו השלימו מהפך, אחרי עוד מספר איבודי כדור אצל האלופה הישראלית. בלאק עם עוד פעולה מרשימה, שוב השאיר את הצהובים של ספאחיה קרובים, 33:32. החבורה של אוברדוביץ’ הצליחה להגדיל במעט את היתרון עם הירידה לחדרי ההלבשה, 35:39 לטורקים.

רבע שלישי – 53:57 לפנרבחצ’ה

פארגו פתח את החצי השני עם קליעה מרשימה מחצי מרחק וקלויארו הוסיף עוד שתיים מריבאונד התקפה, 39:39 באואקה. אחרי מספר החטאות בסוף שעון, החבורה של אוברדוביץ’ הגדילה לשש הפרש בזכות סלוקאס. זוסמן עם חמש נקודות רצופות לא נתנו ליריבה הטורקית לברוח, 49:46. הפער נשמר על כנו אחרי דקות שקולות ביוון, ריי קלע בחצי מרחק וזה 48:52 לפנר. דיברתולומאו המשיך את המומנטום הישראלי ועם שלשה מהפינה אחרי הנעת כדור שוטפת, הוריד לנקודה בלבד.

רבע רביעי – 78:78

כהן עם פעולה גדולה בצבע הוריד לשתיים הפרש בלבד, כשבשלב זה הכל עוד פתוח עבור ספאחיה, על אף 17 איבודי כדור (תשעה רק ברבע הראשון). טיוס וכהן המשיכו את המומנטום והפכו את הקערה לזכות הקבוצה הישראלית, אך מלי עצר את המומנטום עם שלשה בצד השני. החבורה של אוברדוביץ’ הגדילה את ההפרש ועלתה ל-64:71, אחרי דקות לא טובות של הצהובים (מישראל). החבורה של ספאחיה כבר הצליחה להפוך ולהתקרב לניצחון גדול, אך הטורקים איזנו עם הבאזר.

הארכה – 92:94 לפנרבחצ’ה

החבורה של אוברדוביץ’ הובילה מפתיחת הארכה, החבורה העיקשת של ספאחיה עוד הצליחה לחזור ולאזן ל-87:87, אולם הטורקים שוב פתחו מרחק ביטחון ועלו ליתרון של שלוש נקודות. מזה החבורה העיקשת של ספאחיה כבר לא הצליחה לחזור והטורקים חגגו ניצחון נוסף במשחקי ההכנה, 92:94.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */