יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:31

מדהימה: שווייץ חגגה עם 0:6 ענק על איסלנד

שחקניו של פטקוביץ' דרסו בליגת האומות. לפני ישראל: 1:2 לבוסניה על צפון אירלנד, סלאח חגג ב-0:6 של מצרים, מולדובה וגינסארי הובסו ע"י לוקסמבורג

|
האריס ספרוביץ' ופביאן שאר חוגגים (רויטרס)
האריס ספרוביץ' ופביאן שאר חוגגים (רויטרס)

במפגש מרתק בין שתי נבחרות שהשתתפו במונדיאל ברוסיה 2018, שווייץ רשמה הישג מרשים ביותר היום (שבת), כשהביסה בקלות 0:6 את איסלנד לעיני הקהל הביתי בסנט גאלן במסגרת בית 2 של דרג 1 בליגת האומות.

החבורה של ולדימיר פטקוביץ’ להטה על הדשא כבר מהפתיחה ולא הותירה לסקנדינבים שום סיכוי. סטיבן צובר פתח את החגיגה בדקה ה-13 עם בעיטה נפלאה מתוך הרחבה לחיבורים של האורחת ודניס זקאריה חתם את תוצאת המחצית הראשונה בדקה ה-23 מכדור חוזר אחרי בעיטה חופשית.

האריס ספרוביץ' חוגג (רויטרס)האריס ספרוביץ' חוגג (רויטרס)

החצי השני היה המשך ישיר של הראשון. ג’רדאן שאקירי שלח כדור חופשי אלכסונית מהשער ישירות לרשת בדקה ה-53 כדי לעלות את נבחרתו ליתרון 0:3, האריס ספרוביץ’ הצטרף גם הוא לחגיגת השערים, כשסיים התקפה קבוצתית נהדרת עם הרביעי לרשת של האיסלנדים בדקה ה-67. המארחת לא ריחמה על היריבה ובדקה ה-71 אלביאן אג'טי דחק מקרוב את החמישי לפני שאדמיר מחמדי קבע את תוצאת הסיום בדקה ה-82.

שלושה ימים לפני משחק הידידות מול נבחרת ישראל ביום שלישי הקרוב, נבחרת צפון אירלנד נכנעה 2:1 לנבחרת בוסניה והרצגובינה במסגרת המחזור הראשון בדרג 2 של ליגת האומות.

ג'וני אוואנס, קרייג קת'קארט ואוליבר נורווד מאוכזבים (רויטרס)ג'וני אוואנס, קרייג קת'קארט ואוליבר נורווד מאוכזבים (רויטרס)

לאחר שלא הצליחה לעלות למונדיאל ברוסיה בקיץ האחרון, החבורה של מייקל אוניל רצתה לפתוח את הקמפיין הראשון שלה בטורניר החדש של אופ”א ברגל ימין ושלטו יותר, אך דווקא האורחת מבוסניה עלתה ליתרון בדקה ה-36 כאשר אדין דז’קו העביר מצד שמאל כדור רוחב ומצא את האריס דולייביץ’, שממרחק שבעה מטרים הכניע את השוער ביילי פיקוק-פארל בבעיטה בין הרגליים. 

בדקה ה-64 אלביס סאריץ’ ניצל טעות קשה של השוער הצפון אירי שלקה בתיאום עם ההגנה שלו וממרחק חמישה מטרים גלגל בקלילות מול שער ריק לרשת החשופה והכפיל את התוצאה. וויל גריג (הלהיט של יורו 2016 למי ששכח) רק הצליח לצמק את התוצאה בדקה ה-93 בבעיטה נהדרת מהאוויר לאחר כדור רוחב של ליאם בויס. 

פינלנד פתחה את השתתפותה בבית 2 של דרג 3 עם ניצחון 0:1 נגד הונגריה. טימו פוקי הכריע את המשחק כבר בדקה ה-7 והעניק לנבחרתו שלוש נקוות חשובות להמשך הדרך. בדרג 4 בלארוס לא התקשתה נגד סן מרינו והביסה אותה לעיני הקהל הביתי במינסק 0:5. איגור סטסביץ' (4), סטניסלב דראגון (26, 87), אנטון סרוקה (פ’, 67) ויורי קובלב (90+1) חגגו על חשבון האורחת הצנועה.

מצרים אירחה את ניז’ר באצטדיון שבבורג’ אלערב במסגרת מוקדמות אליפות אפריקה. הפרעונים לא התקשו לדרוס את היריבה החלשה, כאשר כוכב הנבחרת ואחד השחקנים הטובים בעול כיום, מוחמד סלאח, היה במוקד העניינים. הקיצוני של ליברפול כבש צמד (29, 86), בישל שניים נוספים לסלאח מוחסן (73) ולמרוואן מוחסן (13) וקינח עם הישג מפוקפק של שתי החמצות פנדלים. איימן אשרף (19) ומוחמד אלנני (90+2) הרשיתו גם הם.

כמו כן, תוצאה לא שגרתית נרשמה הערב במסגרת בית 2 של הדרג הרביעי, כאשר לוקסמבורג פירקה לחתיכות 0:4 את מולדובה וראדו גינסארי, קשרה של הפועל חיפה, שהוחלף בדקה ה-62. בתוך כך, זה היה הניצחון הכי גדול של נבחרת לוקסמבורג ב-70 שנים האחרונות (!) במשחק רשמי והשני הכי גדול עבורה אי פעם. קווין מגלה (34), אוליבר טיל (60), דנאל סינאני (75) וכריסטופר מרטינס (83) חגגו.

תוצאה נוספת 

אסטוניה – יוון 1:0
ליוון: קונסטנטינוס פורטוניס (14)
 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */