יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:43

נבחרת ישראל בג׳ודו תתחרה עם הדגל באבו דאבי

איגוד הג׳ודו העולמי הודיע כי הנבחרת תתחרה בגרנד סלאם באיחוד האמירויות עם הדגל וה"תקווה" תתנגן במקרה של זכייה בזהב. רגב: "מקווה שההדרה תיעלם"

|
פליקר וכהן עם המדליות באבו דאבי (איגוד הג'ודו)
פליקר וכהן עם המדליות באבו דאבי (איגוד הג'ודו)

בשורות טובות לג’ודו הישראלי. אחרי ההודעה שהוציא בחודש יולי האחרון איגדו הג’ודו העולמי, לפיה התחרויות בטוניס ובאבו דאבי מושעות עקב האיסור של מארגני התחרויות להציג את דגל ישראל, חזר בו היום (שני) איגוד הג’ודו של אבו דאבי. בעקבות  כך, הנבחרת הישראלית שתמריא לטורניר הגרנד סלאם באיחוד האמירויות, תתחרה עם דגל המדינה ובנוסף תזכה לשמוע את ההמנון, במקרה שאחד מנציגנו יסיים עם מדליית הזהב.

״איגוד הג׳ודו העולמי שמח להודיע כי בעקבות השעיית התחרויות בטוניס ובאבו דאבי, הודיע איגוד הג׳ודו של אבו דאבי במכתב רשמי לאיגוד הג׳ודו העולמי כי כל המדינות שישתתפו בתחרות יעשו זאת בתנאים שווים, ויוכלו להציג את הסמל הלאומי שלהן ואת ההמנון, כולל ישראל״, כך נכתב בהודעה הרשמית של איגוד הג׳ודו העולמי.

משה פונטי (רדאד ג'בארה)משה פונטי (רדאד ג'בארה)

יו״ר איגוד הג׳ודו הישראלי, משה פונטי, בירך על הצעד ועל ההחלטה והודה ליו״ר איגוד העולמי מריוס וייזר: ״מריוס וייזר הוכיח כי הוא ידיד אמת של איגוד הג׳ודו הישראלי ולא חושש לנקוט צעדים מרחיקי לכת לטובת הספורט כולו, מגיעה גם תודה לאיחוד האמירויות שהראו שאפשר לעשות צעדים אמיצים והוכיחו כי הספורט יכול לקרב בין אנשים״.

בנוסף הודה פונטי לשרת הספורט, מירי רגב: ״שרת הספורט עשתה פעולות רבות מאחורי הקלעים כדי שנוכל לשאת את הדגל שלנו בגאווה, ואני שמח שהיא עזרה לנו כדי שנוכל להתחרות בתנאים שווים. פעלנו במשך תקופה ארוכה, מעל לשנתיים, כדי שנוכל להגיע להישג הזה, הסכמתי לספוג ביקורות כי ידעתי שלטווח ארוך, בעזרת ערוצים שקטים, נוכל לשאת את דגל ישראל בכל מקום. אני שמח, מאושר וגאה״.

רגב: “מדובר בהחלטה היסטורית ופורצת דרך, אין מקום להדרה”

השרה רגב בירכה על המהלך: "אני שמחה שהמאבק העיקש שהובלתי יחד עם יו"ר איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר ויו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי, לאפשר לספורטאים הישראלים להתחרות תחת הדגל הישראלי והשמעת ההמנון הישראלי באבו דאבי נשא פרי ולראשונה יתחרו ספורטאינו שווים מול שווים על אדמת מדינה ערבית. מדובר בהחלטה היסטורית בעלת משמעויות מרחיקות לכת ופורצת דרך. מתחילת הדרך הבהרתי כי יש להפריד בין ספורט לפוליטיקה ואין כל מקום להדיר ולהפלות את ספורטאינו".

מירי רגב (איציק בלניצקי)מירי רגב (איציק בלניצקי)

עוד הוסיפה: "החלטה זו של ממשלת אבו דאבי הינה ההחלטה המתבקשת והראויה, איחוד האמירויות עשה נכון כאשר ניתק את הספורט מהפוליטיקה והחלטת המדינה היא דוגמא שיש לאמץ אותה והיא ראויה לכל הערכה ואני רוצה להודות בראש ובראשונה לידידי היקר, נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר שראה עמי עין בעין והבין את הסכנה הטמונה בעירוב בין ספורט ופוליטיקה ואיים בביטול התחרות במידה ואבו דאבי לא תיעתר לדרישה הישראלית. אמשיך להילחם ולדאוג שכל ספורטאי ישראלי בכל זירה ובכל אולם יוכל להתגאות בדגל הכחול-לבן ושהמנון התקווה יישמע בכל תחרות בינלאומית”.

לסיום הוסיפה: “אני מקווה שלאחר ההחלטה הזו ההדרה של ספורטאי ישאל עם הדגל וההמנון תעלם ממגרשי ואולמות הספורט. אנחנו נמשיך לעמוד על המשמר ויחד עם  יושבי ראש איגודי הספורט השונים כפי שנעשה עם יור הג’ודו משה פונטי נדאג לאפשר לספורטאינו את התנאים המגיעים להם כדי להופיע עם הדגל וההמנון של מדינתם. פונטי, כולנו מתפללים שהג'ודאים שלנו יזכו במדליות, יניפו את הדגל וישמיעו את המנון התקווה שלנו על אדמת אבו דאבי. לזה אנו מייחלים".

יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב: "החלטת איגוד הג'ודו העולמי לקיים את תחרות באבו דאבי כשהדגל וההמנון הישראלי מופיעים בו בגאווה היא החלטה חשובה ואמיצה. ענף הג'ודו ועולם הספורט כולו מתחילים להבין: אין מקום להתערבות פוליטית. צוות המשפטנים הבכירים שגייסתי ובראשם פרופ' אלן דרשוביץ', ואני ממשיכים בתביעה המשפטית שלנו בכדי להפוך את כל היוזמות האקראיות, להחלטה קבועה שלא ניתנת לערעור – אין תחרות ספורט ללא סמלי ודגל מדינת ישראל. בהצלחה לספורט הישראלי”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */