יום חמישי, 18.04.2024 שעה 06:27
לוח משחקים
  • צרפת
  • 79 - 89
  • ישראל

היסטוריה: ישראל אלופת אירופה עד גיל 20

גאווה לאומית. נבחרת העתודה המלהיבה של בית הלחמי חתמה הישג מדהים עם 66:80 ענק על קרואטיה והוכיחה שיש עתיד גדול לכדורסל כחול-לבן. זוסמן ה-MVP

|
שחקני נבחרת ישראל חוגגים (FIBA)
שחקני נבחרת ישראל חוגגים (FIBA)

גאווה גדולה! אחרי שלושה ניסיונות לא מוצלחים במעמד הגמר, דווקא החבורה של אריאל בית הלחמי, שרבים לא צפו לה הצלחה יתרה טרם הטורניר, רשמה הישג פשוט אדיר כשזכתה הערב (ראשון) באליפות אירופה עד גיל 20 והביאה הרבה כבוד לכדורסל הישראלי אחרי 66:80 מוחץ על קרואטיה החזקה בגמר.

החבורה המוכשרת של בית הלחמי, שהוכיחה כי יש עתיד גדול לכדורסל כחול-לבן סגרה טורניר כמעט מושלם עם ניצחונות מוחצים על ספרד וצרפת הגדולות תוך דומיננטיות מוחלטת, זאת לאחר שהתחברה תוך כדי תנועה ומי עוד זוכר את ההפסד במשחק הראשון לגרמניה המארחת עם הבאזר.

שחקני ישראל חוגגים (FIBA) שחקני ישראל חוגגים (FIBA)

בניגוד לחצי הגמר מול הטריקולור האתלטים, הפעם הכחולים-לבנים נתקלו ביריבה איכותית הרבה יותר, אולם גם עליה החבורה של בית הלחמי הייתה גדולה כמעט בכל פרמטר ובעיקר הודות להגנה המצוינת, שאפיינה אותה מפתיחת הטורניר, צלחה את המשוכה הקשה ביותר באליפות ותחזור הביתה עם הגביע היוקרתי והמון מחמאות.

רוב שחקני הסגל אמנם משחקים בליגה הלאומית, אך דווקא הם ידעו לקחת את הצ’אנס הגדול וכעת, יהיו באור הזרקורים, בתקווה שעתיד גדול עוד לפניהם וימשיכו להצעיד את ישראל קדימה גם בנבחרת הבוגרת. מייקל בריסקר (19 נק’), גיל בני (14 נק’) ומירון רוינה (14 נק’ ו-14 ריב’) נכתבו באותיות של זהב בספרי ההיסטוריה של הכדורסל המקומי. אולם, מעל כולם הערב ומפתיחת האליפות היה זה שחקנה הצעיר של מכבי ת”א, יובל זוסמן (17 נקודות, 11 ריבאונדים ו-4 חטיפות), שזכה ל-MVP של הטורניר.

יובל זוסמן עם הגביעים (דוברות איגוד הכדורסל)יובל זוסמן עם הגביעים (דוברות איגוד הכדורסל)

קרדיט אדיר מגיע כמובן לבית הלחמי, שהמשיך את העונה המצוינת עם גלבוע/גליל, כשהצליח לקחת חבורה צעירה ולא הכי פיזית, כשחיבר אותה תוך כדי תנועה ויצר נבחרת פשוט בלתי ניתנת לעצירה שרמסה יריבה אחרי יריבה תוך הצגת העקרונות של המאמן עם ריבאונד ההתקפה, משחק מעבר מרשים ולחימה בלתי מתפשרת.

הבלקנים הערב לא עשו חיים קלים לישראל, ועל אף שהחבורה בכחול-לבן הוליכה מהפתיחה ועד לסיום, הקרואטים הצליחו לחזור מהפרש דו ספרתי לפער שתי נקודות בלבד. אולם, בני ובריסקר מהחממה של רעננה, ידעו להיות שם מהקו האחורי ולהגדיל את הפער. כשגם רוינה עשה הכל מתחת לסלים, אך מי שחתם את החגיגה ברבע המכריע היה שוב זוסמן שנתן את האות לחגיגות הגדולות בגרמניה, בתקווה לשמור על הגביע גם בשנה הבאה בטורניר שייערך בישראל.

אריאל בית הלחמי מתדרך (FIBA)אריאל בית הלחמי מתדרך (FIBA)

קלעו לנבחרת ישראל: מייקל בריסקר 19 נקודות וארבעה ריבאונדים, יובל זוסמן 17 נק’, 11 ריבאונדים, ארבעה אסיסטים וארבע חטיפות, מירון רוינה 14 נק’, 14 ריבאונדים ושלוש חטיפות, גיל בני 14, דני אבדיה 6, גבי צ’אצ’שווילי ועידו שבת 4 נקודות כל אחד ומיכאל מושקוביץ 2 נק’ וחמישה ריבאונדים.

קלעו לנבחרת קרואטיה: מאטה קלאז’יץ’ 18 נקודות ושבעה ריבאונדים, יוסיפ ברניאק 10, טוני נאקיץ’ 9 נק’ וארבעה ריבאונדים, קרלו אוליירביץ’ 7 נק’, חמישה ריבאונדים וארבעה אסיסטים, קרסימיר ליוביצ’יץ’ 6 נק’ ושישה ריבאונדים, מתאו דרז’ניאק 6, איבן ורגוץ’ 4 נק’ וארבעה ריבאונדים, אנטוניו ג’ורדאנו ומתאו קולאק 3 נקודות כל אחד.

שחקני הנבחרת חוגגים (FIBA) שחקני הנבחרת חוגגים (FIBA)

רבע ראשון – 16:20 לישראל

חמישיית נבחרת ישראל: גיל בני, מייקל בריסקר, יובל זוסמן, מירון רוינה ומיכאל מושקוביץ. קרואטיה פתחה עם: טוני פרקוביץ’, טוני נאקיץ’, קרלו אולרביץ’, מתאו דרז’ניאק וקרסמיר ליוביציץ’.

גביע אליפות אירופה (FIBA) גביע אליפות אירופה (FIBA)
שחקני נבחרת ישראל (FIBA) שחקני נבחרת ישראל (FIBA)

אחרי שלושה ריבאונדים בהתקפה, בריסקר העניק לישראל את הנקודות הראשונות בגמר הגדול, אולם ליוביצ’יץ’ סחט סל ועבירה בצד השני. עוד ריבאונד התקפה הניב שלשה חשובה של בני בדרך ל-3:7 לחבורה של בית הלחמי. אחרי עבודת הגנה מרשימה, חטיפה של בריסקר העניש בצד השני והעניק לישראל יתרון של שש נקודות. הקרואטים רצו 0:4 כדי לצמק ל-12:10. אבדיה הצעיר עם שלשה סופר חשובה החזיר לשש, אולם קלאצ’יץ’ השיב עם שתי נקודות בצד השני.

גיל בני (FIBA) גיל בני (FIBA)
מיכאל מושקוביץ (FIBA) מיכאל מושקוביץ (FIBA)

רבע השני – 34:45 לישראל

יובל זוסמן הגיע להתמודדות וצלף שלשה ענקית בדרך לשבע הפרש, המומנטום נמשך, כשאבדיה וזוסמן כבר הגדילו ל-11 הפרש, אולם דקה איכותית של הקרואטים עם 0:5 צימקה את הפער, בית הלחמי מיהר להזעיק פסק זמן. בני שוב היה במקום ועם שלשה חשובה העניק לבית הלחמי יתרון של תשע הפרש, אחרי כמה התקפות לא טובות של הלבנים. נקודות של רוינה ובני קבעו את תוצאת המחצית, בסימן החבורה של בית הלחמי.

עידו פליישר מוקף קרואטים (FIBA) עידו פליישר מוקף קרואטים (FIBA)

רבע שלישי – 50:60 לישראל

בריסקר עם עוד חדירה גדולה שמר על פער 11 הנקודות עם פתיחת החצי המכריע, אך הקרואטים הצליחו לחזור לשבע הפרש. אחרי שלוש החטאות, נאקיץ’ צלף מבחוץ, הוריד לארבע הפרש בלבד ושלח את בית הלחמי לבקש פסק זמן. שלשה חשובה של בריסקר עצרה מומנטום אדיר של הבלקנים והגדילה לחמש. נקודות נוספות של בריסקר ובני השיבו לתשע הפרש חשוב במיוחד לקראת תום הרבע.

מירון רוינה (FIBA) מירון רוינה (FIBA)

רבע רביעי – 66:80 לישראל

רוינה עם דאנק מהדהד החזיר ל-10 הפרש נהדר, אחרי עוד אסיסט מצוין של בריסקר, כשהחבורה של בית הלחמי התקרב בצעדי ענק לעבר היסטוריה גדולה. זוסמן צלף עוד שלשה גדולה והחבורה בלבן כבר עלתה ליתרון מבטיח של 15 נקודות, כשהבלקנים פשוט אובדי עצות בהתקפה. הלבנים המשיכו לברוח לפער דו ספרתי, כשזוסמן המשיך ללהוט על הפרקט, והדקות האחרונות היו לפרטוקול בלבד. בסיום, היסטוריה גדולה עבור הכדורסל הישראלי עם 66:80 מוחץ.

מירון רוינה (FIBA) מירון רוינה (FIBA)
מייקל בריסקר ועידו פליישר (FIBA) מייקל בריסקר ועידו פליישר (FIBA)
אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */