יום שבת, 20.04.2024 שעה 12:31

טורניר חייו: קווין אנדרסון עלה לגמר ווימבלדון

בתום דרמה אדירה שנמשכה 6 שעות ו-35 דק’, הדרום אפריקאי ניצח את ג'ון איסנר 6:7, 7:6, 7:6, 4:6 ו-24:26, בדרך לגמר ראשון בקריירה בטורניר היוקרתי

|
קווין אנדרסון חוגג (רויטרס)
קווין אנדרסון חוגג (רויטרס)

בסיומה של דרמה אדירה הערב (שישי) בווימבלדון, שאפשר לכנות אותה אפילו כקרב התשה שייזכר בספרי ההיסטוריה, קווין אנדרסון המשיך את מסע הקסם שלו ועלה לגמר טורניר הדשא היוקרתי אחרי ניצחון בחמש מערכות על ג’ון איסנר במשחק השני הכי ארוך בהיסטוריה של הטורניר עם 6:7(6), 7:6(5), 7:6(11), 4:6 ו-24:26.

אחרי שברבע הגמר הדרום אפריקאי רשם את אחד הקאמבקים הגדולים בעולם הטניס, דווקא על חשבונו של רוג’ר פדרר הגדול, המדורג שמיני בעולם שיחזר את הישג השיא שלו עם הגעה לגמר גראנד סלאם שני בקריירה, אחרי שבאליפות ארה”ב הפתוחה אשתקד נכנע לרפאל נדאל.

קווין אנדרסון וג'ון איסנר מתחבקים בסיום המשחק ההיסטורי (רויטרס)קווין אנדרסון וג'ון איסנר מתחבקים בסיום המשחק ההיסטורי (רויטרס)

כעת, אנדרסון יחכה למנצח בקרב הענקים בין רפאל נדאל לנובאק ג’וקוביץ’, שהחל הרבה יותר מאוחר מהצפוי בשל המאבק המתיש בין שני הענקים. לאחר ששלוש המערכות הראשונות היו שקולות והסתיימו בשובר שוויון, האמריקאי הוליך 1:2, על אף שאנדרסון שבר את איסנר אחרי 110 משחקונים רצופים בהם לא נשבר. במערכה הרביעית הדרום אפריקאי חזר למשחק עם 4:6 ששלח את ההתמודדות לסט מכריע, בו כזכור, אין שובר שוויון.

אחרי לא פחות מ-48 משחקונים רצופים בהם שני השחקנים הפגינו קור רוח מרהיב לצד יכולות הגשה משובחות, היה זה דווקא איסנר המנוסה, (שלקח חלק גם במשחק הארוך בהיסטוריה מול מאהו) שמצמץ ראשון והדרום אפריקאי ניצל את הטעויות הלא מחויבות של יריבו כדי לשבור ומשחקון לאחר מכן לסגור את הסיפור עם 24:26, פשוט בלתי נשכח.

קווין אנדרסון בהלם בסיום המשחק (רויטרס)קווין אנדרסון בהלם בסיום המשחק (רויטרס)

כמה שיאים אדירים נשברו במהלך המשחק וספק אם נזכה לראות אותם נשברים שוב בקרוב. המשחק בין השניים הוא משחק חצי הגמר הארוך ביותר בווימבלדון והשני הכי ארוך בהיסטוריה של כל הטורניר. בנוסף לכך, איסנר שבר את שיא האייסים לטורניר בודד על הדשא של הממלכה, שיא אותו החזיק גוראן איבניסביץ’ משנת 2001.

מערכה ראשונה 6:7 לאנדרסון

אנדרסון פתח את המשחק מצוין ועם סרבים חזקים עלה ל-0:1, איסנר הגיב עם שמירה על ההגשה שלו תוך כדי שליטה מהקו האחורי והשווה ל-1:1. המשחקון השלישי היה מרתק ובמהלכו אנדרסון הציל שלוש נקודות שביע ועלה ל-1:2. איסנר הציג יכולת מצוינת במשחקון הרביעי והשווה ל-2:2.

קווין אנדרסון (רויטרס)קווין אנדרסון (רויטרס)

שני הטניסאים המשיכו להציג טניס עוצמתי ושמרו על ההגשות שלהם/ איסנר הציל נקודת שבירה ומערכה, השווה ל-5:5 ואחרי שני משחקונים נוספים המערכה נגררה לשובר שוויון, שגם הוא סיפק דרמה גדולה. אנדרסון נשבר ראשון, אבל הגיב עם שתי שבירות משלו בדרך לניצחון במערכה הראשונה, 6:7 (6).

מערכה שנייה: 6:7 לאיסנר

איסנר פתח טוב ושמר על ההגשה תוך כדי שהוא משגר שלושה אייסים בדרך לניצחון על האפס. השחקנים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם בדרך ל-2:2. שני הטניסאים המשיכול לגלות קור רוח בהגשות והתישו אחד את השני בדרך ל-6:6, ושובר שוויון גם במערכה השנייה, כשהפעם איסנר עמד בלחץ, ניצח 6:7 (5) ואיזן ל-1:1.

קווין אנדרסון (רויטרס)קווין אנדרסון (רויטרס)


מערכה שלישית: 6:7 לאיסנר

אנדרסון פתח עם 0:1 מהיר, איסנר ענה עם משחקון על האפס מהצד השני והשחקנים נשארו צמודים בדרך ל-2:2. הרגע הגדול הגיע במצב של 3:4 לאנדרסון, כשאיסנר הגיש ונשבר לראשונה מזה 110 משחקוני הגשה! למרות זאת, האמריקאי גילה אופי, שבר את אנדרסון בחזרה, שמר על ההגשה הבאה שלו והשווה ל-5:5, בדרך ל-6:6 במערכה ושובר שוויון שלישי ברציפות.

השובר שוויון כמו כל המשחק הזה המשיך להיות הכי צמוד שרק אפשר לבקש. במצב של 6:6, אנדרסון איבד את ההגשה שלו ואיסנר הגיש על נקודת מערכה, אבל אנדרסון עם מכה גדולה השווה ל-7:7. השחקנים המשיכול להתיש אחד את השני, אבל בסיומו של דבר הדרום אפריקאי היה זה שנדבר ואנדסון ניצח 9:11 את שובר השוויון.

ג'ון איסנר (רויטרס)ג'ון איסנר (רויטרס)

מערכה רביעית: 4:6 לאנדרסון

איסנר פתח נהדר ובמשחקון חלק עלה ל-0:1, אך גם אנדרסון שמר על ההגשות שלו והשווה ל-1:1. שני הטניסאים המשיכו בשלהם ושמרו על ההגשות בדרך ל-2:2. אנדרסון הראה הרבה אופי ובאמצעות יכולת נהדרת מהקו האחורי הצליח לשבור את ההגשות של איסנר כדי לעלות ל-2:3. הקרב האדיר נמשך והפעם זה היה תורו של איסנר לשבור בחזרה ולהשוות ל-3:3.

איסנר החל להראות סימנים של עייפות, אחרי שנשבר בפעם השנייה במערכה ואנדרסון עלה ליתרון 4:5. אנדרסון פתח את המשחקון נהדר והגיע ל-3 נקודות מערכה, אך איסנר הצליח לחזור לשוויון. למזלו של הדרום אפריקאי, הוא התעשת בזמן, ניצח את המשחקון 4:6 וכפה מערכה חמישית ומכרעת.

קווין אנדרסון (רויטרס)קווין אנדרסון (רויטרס)

מערכה חמישית:24:26 לאנדרסון

איסנר פתח שוב עם ניצחון במשחקון, אך אנדרסון השווה מיד ל-1:1. שני הטניסאים לא היו מוכנים לוותר על הכרטיס לגמר ושמרו על ההגשות שלהם בדרך ל-3:3, אחרי ארבע שעות של משחק. איסנר ניצח את המשחקון התשיעי, עלה ל-4:5 והעביר את הלחץ להגשות של אנדרסון. הדרום אפריקאי שמר על קור רוח והצליח להשוות ל-5:5. שני הטניסאים האדירים לא מוכנים לסיים את דרכם בטורניר, איסנר עם עוד משחקון הגשה טוב עלה ליתרון 6:7, אנדרסון לא כשל בתורו והשווה ל-7:7.

לאחר שאנדרסון הצליח להשוות את המערכה ל-9:9, איסנר פתח את המשחקון הבא עם שתי טעויות שהעניקו לדרום אפריקאי יתרון 0:30, אך האמריקאי הצליח לחזור מהבור ועלה ל-9:10. במצב של 10:10 במערכה, לאנדרסון הייתה נקודת שבירה שהייתה יכולה להביא מפנה למערכה, אך הדרום אפריקאי לא השכיל לנצל אותה והאמריקאי שמר בסופו של דבר על ההגשה שלו ועלה ל-10:11.

שני הטניסאים על המגרש כבר מעל 5 שעות ועדיין לא מוכנים להישבר, אנדרסון השווה ל-12:12. הדרום אפריקאי נראה יותר אנרגטי והצליח להשוות ל-14:14, לאחר משחקון קל עבורו. שני הטניסאים המשיכו להציג עליונות במשחקוני ההגשה שלהם, כאשר בכל המשחק נרשמו 12 נקודות שבירה בלבד ולאחר 32 משחקונים במערכה החמישית התוצאה היא 16:16.

במצב של 17:17, קווין אנדרסון הצליח להקשות על ההגשות של איסנר ולהשיג שתי נקודות שבירה, אך שוב איסנר מצא את הכוחות כדי לשמור על משחקון ההגשה ולעלות ל-17:18, תוך שהוא שובר במהלך המשחקון את השיא של גוראן איבניסביץ’, לכמות האייסים הגדולה ביותר בטורניר בודד בווימבלדון.

איסנר המשיך להתבסס על חבטות ההגשה שלו, כדי להישאר במשחק והצליח לעלות ל-20:21, אך אנדרסון הגיב עם זכייה במשחקון הבא והשווה ל-21:21. נראה היה שאנדרסון בדרך לשבירה ראשונה במערכה אחרי שהוביל 0:30, אך איסנר הבלתי נגמר, הפך שוב ועלה ליתרון 22:23. הדרום אפריקאי המשיך לשייט במשחקוני ההגשה שלו בדרך לשוויון 24:24. במשחקון הבא, איסנר כבר לא עמד על הרגליים ואחרי פיגור 40:0, אנדרסון הצליח סוף סוף לשבור את ההגשות של האמריקאי, בדרך ל-24:25. אחרי השבירה במשחקון ה-49, איסנר לא מצא את הכוחות להשיב מלחמה, אנדרסון לחץ בזמן הנכון ועם הגשות נהדרות הכריע את ההתמודדות ההיסטורית, 24:26.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */